Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:19

Kel2004 schreef:
Sorry, maar nu wordt ik link!

Ik plaats dus GVD niet alleen mn beste foto's want weet je, zo zit ik niet in elkaar. Ik plaats hier foto's van een volgende stap in MIJN training en ik verwacht daar dus niet van dat dat meteen geweldig is. En mensen kunnen wel blijven doorzeveren over dat de bespiering niet goed is en dat het paard niet happy kijkt... Weet je, het paard leert ook iets nieuws. Volgens veel mensen hier op de verkeerde manier, volgens mij niet. En volgens mijn fysio ook niet, want ze heeft altijd alle spiergroepen zo los als drilpudding als hij komt masseren.
Als ik 5 foto's weg had gehaald, dan was er niemand over me gevallen, dan had misschien iemand gezegd dat ze langer in de hals mag, meer niet. Dus NEE dit zijn niet mn beste foto's. Ik kan nl wel een beetje kritiek handelen en hoop ook hier wat van te leren. Er zijn dan ook heel wat nuttige uitwisselingen van commentaar geweest.

Ik weet niet welke 5 foto's jij weg had willen halen maar al had je er 10 achterwege gelaten, dan nog had je van mij commentaar gekregen.
Als dit een nieuwe stap in je training is dan ben ik heel nieuwsgierig waar je dan nu op traint, de ontspanning, aanleuning en losheid is altijd het eerste begin en als dat niet goed is kun je geen stap verder doen.
En als dit een nieuwe stap was dan neem ik aan dat je de training wel weer goed hebt afgesloten, waarom heb je daar dan geen foto's van geplaatst?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:23

anneliesdj schreef:
Dus als jij een serie van 40 foto's hebt dan zoek je daar expres de slechtsten uit? Dat lijkt me toch niet erg logisch.

als je er echt wat van wilt leren, waarom niet?
als je niet laat zien wat er fout gaat, kun je ook geen tips krijgen om het te verbeteren.

maarja ik blijf bij mijn punt :)
ik vindt het er helemaal niet verkeerd uitzien.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:46

anneliesdj schreef:
Als dit een nieuwe stap in je training is dan ben ik heel nieuwsgierig waar je dan nu op traint, de ontspanning, aanleuning en losheid is altijd het eerste begin en als dat niet goed is kun je geen stap verder doen.

Je ontkomt er niet aan dat je soms tegen wat spanning aanloopt tijdens de training, zeker als het allemaal wat moeilijker wordt. Maar ik vind dit ook geen fijne foto's.
Wiliena blijft wel een gave bok! :j

Princesj

Re: Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:55

Ik moet toegeven dat je vorige foto's beter waren. Daar zag je Wiliena meer ontspannen. T lijkt op de foto's alsof je erg achter in je zadel zit,waardoor je been wat naar voren komt, en daardoor wat spanning heb? Wel vind ik het een super mooi paard en wens ik jullie veel succes in het Z1

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:45

Ik vind het een super mooi paard!
heel veel succes in de Z !!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:00

Ik vind williena, een heel fijn paard om te zien :D Spanning in een training hoort er naar mijn idee nou juist bij, soms moet je ze net even over het randje helpen om verder te komen :D :)

Ik ga er van uit dat de amazone snapt wat ze doet, en dat legt ze ook duidelijk uit in al haar berichtjes, ik ken haar niet persoonlijk dus daar ligt het niet aan.. Heel veel succes in het Z meid, een moeilijk paard is nooit makkelijk, dus ach volgende keer gaat het weer wat makkelijker, laat dan die plaatjes maar eens zien :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:32

anneliesdj schreef:
Kel2004 schreef:
Sorry, maar nu wordt ik link!

Ik plaats dus GVD niet alleen mn beste foto's want weet je, zo zit ik niet in elkaar. Ik plaats hier foto's van een volgende stap in MIJN training en ik verwacht daar dus niet van dat dat meteen geweldig is. En mensen kunnen wel blijven doorzeveren over dat de bespiering niet goed is en dat het paard niet happy kijkt... Weet je, het paard leert ook iets nieuws. Volgens veel mensen hier op de verkeerde manier, volgens mij niet. En volgens mijn fysio ook niet, want ze heeft altijd alle spiergroepen zo los als drilpudding als hij komt masseren.
Als ik 5 foto's weg had gehaald, dan was er niemand over me gevallen, dan had misschien iemand gezegd dat ze langer in de hals mag, meer niet. Dus NEE dit zijn niet mn beste foto's. Ik kan nl wel een beetje kritiek handelen en hoop ook hier wat van te leren. Er zijn dan ook heel wat nuttige uitwisselingen van commentaar geweest.

Ik weet niet welke 5 foto's jij weg had willen halen maar al had je er 10 achterwege gelaten, dan nog had je van mij commentaar gekregen.
En als dit een nieuwe stap was dan neem ik aan dat je de training wel weer goed hebt afgesloten, waarom heb je daar dan geen foto's van geplaatst?

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar mag ik vragen waarom je nog reageert annelies. Je hebt gezegd wat je er van vind dat hoeft er toch geen twintig keer ingevrewen te worden.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:40

Je hebt het meeste commentaar eigenlijk al gehad. Dat ga ik dan ook niet geven :) Vind het een prachtig beestje om te zien joh! En wat me het eerste opviel: Wat zijn zijn sokjes mooi wit, om jaloers op te worden haha! Veel succes met het Z!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:20

nowornever: ik zou niet weten waarom anneliesdj zich niet meer mag verdedigen als haar mening "aangevallen" word. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:24

Oja nog 1 ding wat mij te binnen schoot: waarom zet je in vredesnaam Z! klaar in je titel terwijl je hier zegt er nog maar net mee bezig te zijn?

En plaats dan ook eens een paar goede foto's?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:55

x_Marr schreef:
Oja nog 1 ding wat mij te binnen schoot: waarom zet je in vredesnaam Z! klaar in je titel terwijl je hier zegt er nog maar net mee bezig te zijn?

En plaats dan ook eens een paar goede foto's?

Omdat ze Z klaar is :?

Als ik hem niet tot het randje rijd en dus automatisch wat lager en ronder kan ze heel best een Z proef lopen. Wel twee Z proeven ook
Dat deze fase in mn training niet iedereen aanspreekt, wil niet zeggen dat ik mijn paard altijd zo rijd...
Dit is een fase in mn training en ik heb haar ook heus wel 'normaal' rond gestuurd hoor.
Alleen was de fotograaf er toen nog niet.
Maar goed, nu heb je met je zeer toevoegende post toch nog een reactie van me weten uit te lokken, terwijl ik eigenlijk besloten had om er niet meer op in te gaan.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:09

Wat een mooi paard!

commentaar is er genoeg gegeven.
alleen dit nog even; als je dr front wil trainen, zou ik wat meer variatie in hoofd-halshouding gebruiken.
Van de hele tijd in een houding te zitten die het paard niet gewoon is kunnen ze flink spierpijn krijgen.
Ik dacht altijd geleerd te hebben dat bij dynamische bewegingen de spieren vlugger sterker werden :+ of ben ik nu fout ??
Je moet nu ook niet als een gek je paard van laag en rond, naar opgericht rijden :Y)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:10

Sjongejongejonge, echt op en top Bokt, wat een stelletje bemoeials bestaan er toch zeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:17

KarinvdM schreef:
anneliesdj schreef:

Je ontkomt er niet aan dat je soms tegen wat spanning aanloopt tijdens de training, zeker als het allemaal wat moeilijker wordt. Maar ik vind dit ook geen fijne foto's.
Wiliena blijft wel een gave bok! :j

Nee natuurlijk niet, is ook helemaal niet erg maar die spanning los je wel op voor je verder gaat.

@Nowornever; ik probeer mijn mening te verduidelijken, daar lijkt me niets mis mee en heeft al helemaal niets met inwrijven te maken.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:49

Ik ga mijn mening wat betreft de foto's niet geven.
Omdat er al heel erg veel over is gezegd.

Ik vind het alleen héél erg jammer dat sommige bokkers hun kritieken op zo een manier uiten, dat het geen kritiek meer is, maar meer op afkraken lijkt.
Jammer, want de TS bedoeld het allemaal niet slecht en is erg trots op haar paard.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 06:09

@ annelies dat jij je mening wil verduidelijken oke maar je hebt je mening gegeven en als ze er zelf een andere mening overheeft waarom zou je dan doorgaan, daar heeft ze toch niet om gevraagd.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:15

TS heeft de goed bedoelde kritiek erg goed opgevat.
Maar om eerlijk te zijn maken jullie er wel een drama van, waar andere dan weer tegen in gaan.
Hou daar dan ook mee op.
Pluim voor de TS, dat zeker, maar de vriendjes van ts een stuk minder.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:29

:oo wat een gezeur ik durf bijna niks meer te zeggen maar goed

Ik vind het geen fijn beeld en het is een moment opnamen ik zie liever dat neusje meer eruit en de hals wat langer.
Maar de TS zou het niet zo slecht doen als hier omschreven staat aangezien ze toch aantal winstpunten heeft behaald

OF de TS start gelijk met deze merrie in de Z zo ja dan snap ik een heleboel ik vind 6 jaar toch wel behoorlijk jong om in de Z te starten aangezien de TS vaker Z is geweest mag ze met deze merrie dat klassement gelijk starten.

TS heeft de merrie wedstrijd-ervaring?

Enige wat mij nog veel meer stoort is de houding van de ts ik vind haar been ligging niet recht, schouders moeten meer naar achteren, rug recht houden en hoofd ook.

Wel een mooi paard :j maar laat haar nog jong zijn ipv zo fanatiek te trainen

grote typfout
Laatst bijgewerkt door tita op 22-04-09 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 07:58

We hebben gewoon winstpunten in de M dressuur en het paard heeft dus wedstrijdervaring ja :j
Laatst bijgewerkt door Kel2004 op 22-04-09 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:58

Kel laat dit topic lekker sluiten, je weet
zelf wel beter ;) !

Schat ik vind dat je lekker bezig ben hoor, en ik
vind je een heerlijke ruiter :j die met goed verstand bezig
is met haar paard :*!

Let it goooooo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:16

Moderatoropmerking:
Gaan we lekker met zijn allen? Bij dezen het dringende verzoek elkaar én de TS in haar waarde te laten. Op RIJ-ITP mág je rijtechnisch commentaar geven, dit moet echt wel voldoen aan de regels van RT-HAW. Dus opbouwend, geen herhaling en het afzeiken van de TS is niet toegestaan.
Graag dus weer ontopic verder, en geen gesneer meer heen en weer.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:54

Ik vind echt dat je een prachtig paard onder je kont hebt! Echt een plaatje!
En laat je niet gek maken door dat gekakel hier, je weet denk ik zelf heel goed wat je wel en niet kan doen met je paard :)
Succes in het Z!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:07

Oh cool dit :+

Wat ik juist zo "grappig" vind is dat een ieder altijd de meest gunstige foto's plaatst van zijn/haar rijderij en daarmee grotendeels de werkelijkheid probeert te verdoezelen.
Ik heb er diep respect voor dat Kel de realiteit plaatst.
En nee, ook ik vind dit niet de allermooiste foto's maar als dat het doel zou zijn geweest hadden ze wel aan de wand in haar huiskamer gehangen en niet hier gestaan.
Ik ken Kel als een zeer vakkundig amazone die verdomd goed weet waar ze mee bezig is en bovendien ook nog eens eerlijk en open laat zien waar ze mee bezig is.
Willie is niet de makkelijkste maar potverdrie wat heb ik een respect voor hoe intensief Kel overal mee bezig is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:15

Het is geen verdoezelen van de werkelijkheid, het is trots zijn op wat je hebt bereikt en is ts ook ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:17

Citaat:
Wat ik juist zo "grappig" vind is dat een ieder altijd de meest gunstige foto's plaatst van zijn/haar rijderij en daarmee grotendeels de werkelijkheid probeert te verdoezelen.
Ik heb er diep respect voor dat Kel de realiteit plaatst.
En nee, ook ik vind dit niet de allermooiste foto's maar als dat het doel zou zijn geweest hadden ze wel aan de wand in haar huiskamer gehangen en niet hier gestaan.

Wat is het doel dan van het plaatsen van fotos? ik heb dit topic doorgelezen en de mensen die TS en haar paard kennen schieten ter verdediging maar de mensen die een vrij kritische noot hebben n.a.v. deze fotos kennen de combinatie niet, die moeten het doen met dat wat ze op de fotos zien ;)

Citaat:
Ik ken Kel als een zeer vakkundig amazone die verdomd goed weet waar ze mee bezig is en bovendien ook nog eens eerlijk en open laat zien waar ze mee bezig is.
Willie is niet de makkelijkste maar potverdrie wat heb ik een respect voor hoe intensief Kel overal mee bezig is

Kijk dat bedoel ik, jij kent TS en haar paard.. jij gaat dus ook niet af op deze momentopnames die hier geplaatst zijn, snap je wat ik bedoel?

Ik vind het ook niet echt de meest representatieve plaatjes maar ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, het paard zal ongetwijfeld ook met meer lengte kunnen lopen maar ik snap ook de commotie wel enigzins ;) TS is trots op haar paard en weet hoe die kan lopen, gros van de lezers hebben die voorkennis niet en reageren dus op de pics.

Overigens vind ik het wel een prachtig paard.