dejavu schreef:Evelli - Heldere post. De eigenaresse zal heus heel goed voor haar beestjes zorgen, en uiteraard mag je ze soms een keer goed aanpakken. Ik ben daar juist voor. Dit zou alleen mijn methode niet zijn, omdat ik niet bepaald een blije combinatie zie. Deze zou inderdaad gevormd kunnen worden, en daar vind ik de post van Paintlinger 'uitkomst' bieden. Het zou mijn manier niet zijn om mijn pony zo over de hindernissen te laten bulderen/jagen. Dit is gewoon mijn mening, en verder geloof ik jou op je woord dat Ciska vast een topwijf is en hartstikke goed voor haar paarden zorgt.
Thuis springt hij alles en zonder problemen. Op oefenparcours niet, dus hij heeft aanmoediging nodig.
Twee methodes:
lief vragen of hij er alsje-alsje-alsjebliiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeft misschien als hij het leuk vindt en er misschien wel zin in heeft overheen wilt gaan als hij het niet al te veel moeite vindt
of
Hem proberen aan te sporen door heel hard JAAAAA te roepen.
Paintlinger bedoelt het vast goed met het thuis eerst dressuuren. Maar thuis gaat het gewoon goed, zit Nienke er keurig op, dresuurt hij, springt hij, geen problemen.
Het is dus gewoon eht feit dat hij het nu op het springparcours vertikt, gewoon uit eigenwijsheid, om te springen.
Een veel gebruikte optie heir in de buurt is om een longeer/men zweep mee te nemen en hem er op die manier overheen te jagen, net zoals veel mensen hier op bokt dat vertonen met het "vrij"springen. Vinden jullie dat een betere manier?
Gewoon de pony met kind en al eroverheen jagen met een zweep?
En dat haar houding niet perfect is snap ik ook nog wel

Maar veel goede tips heb ik in het topic niet gelezen. Alleen maar constant verwijten en kritiek, maar niemand met tips en trucs voor dit meisje