oefen springen met dennis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:07

dejavu schreef:
Evelli - Heldere post. De eigenaresse zal heus heel goed voor haar beestjes zorgen, en uiteraard mag je ze soms een keer goed aanpakken. Ik ben daar juist voor. Dit zou alleen mijn methode niet zijn, omdat ik niet bepaald een blije combinatie zie. Deze zou inderdaad gevormd kunnen worden, en daar vind ik de post van Paintlinger 'uitkomst' bieden. Het zou mijn manier niet zijn om mijn pony zo over de hindernissen te laten bulderen/jagen. Dit is gewoon mijn mening, en verder geloof ik jou op je woord dat Ciska vast een topwijf is en hartstikke goed voor haar paarden zorgt. :)

Thuis springt hij alles en zonder problemen. Op oefenparcours niet, dus hij heeft aanmoediging nodig.
Twee methodes:
lief vragen of hij er alsje-alsje-alsjebliiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeft misschien als hij het leuk vindt en er misschien wel zin in heeft overheen wilt gaan als hij het niet al te veel moeite vindt

of

Hem proberen aan te sporen door heel hard JAAAAA te roepen.

Paintlinger bedoelt het vast goed met het thuis eerst dressuuren. Maar thuis gaat het gewoon goed, zit Nienke er keurig op, dresuurt hij, springt hij, geen problemen.
Het is dus gewoon eht feit dat hij het nu op het springparcours vertikt, gewoon uit eigenwijsheid, om te springen.
Een veel gebruikte optie heir in de buurt is om een longeer/men zweep mee te nemen en hem er op die manier overheen te jagen, net zoals veel mensen hier op bokt dat vertonen met het "vrij"springen. Vinden jullie dat een betere manier?
Gewoon de pony met kind en al eroverheen jagen met een zweep?

En dat haar houding niet perfect is snap ik ook nog wel ;) het is namelijk helemaal niet leuk als je pony niet wilt springen en al 5 meter voor de hindernis ermee stopt. Vraag me af wie er wel netjes perfect in de houding zou blijven zitten op de leeftijd van 8/9 jaar ;)

Maar veel goede tips heb ik in het topic niet gelezen. Alleen maar constant verwijten en kritiek, maar niemand met tips en trucs voor dit meisje

Paintlinger

Re: oefen springen met dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:13

Dat vind ik persoonlijk ook een betere optie, dan hoeft nienke zich niet in allerlei bochten te wringen om hem aan de gang te houden.
Zo is er ook niks aan toch?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:15

Nee, er is voor Nienke niets aan op deze manier, alleen maar frustrerend. Maar ja, als er geen longeer/men zweep aanwezig is, probeer je het op een andere manier :) Misschien een verkeerde keuze en een leerpunt voor de volgende keer. Maar als je er eenmaal heen bent gegaan om te springen, is het zonde om zonder te springen weer terug te gaan. Vind het goed geprobeert, en je ziet Nienke hard haar best doen, maar Dennis werkt gewoon lekker eigenwijs tegenwerken en zijn eigen gang gaan :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:19

Dan was het misschien beter geweest als Ciska er naast was gaan lopen/rennen....

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:29

Ik denk inderdaad dat de pony er meer bij gebaat is om vanuit de zijlijn een tik op de billen de krijgen, dan wanneer Nienke alle zeilen bij moet zetten om hem erover heen te krijgen. Op deze manier kan zij zich meer richting op de hindernis, en haar eigen houding. Telkens 'ja' roepen in het filmpje, komt op mijn zeer onrustig over.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:32

dejavu schreef:
Ik denk inderdaad dat de pony er meer bij gebaat is om vanuit de zijlijn een tik op de billen de krijgen, dan wanneer Nienke alle zeilen bij moet zetten om hem erover heen te krijgen. Op deze manier kan zij zich meer richting op de hindernis, en haar eigen houding. Telkens 'ja' roepen in het filmpje, komt op mijn zeer onrustig over.

Onrust doet deze pony weinig hoor :+ En het is niet voor niets oefenspringen :) Het is leren je pony door een parcour te krijgen. Ze hebben nu waarschijnlijk geleerd dat dit niet de manier is met deze pony. En wilde ze hier graag tips krijgen om dat de volgende keer beter voor elkaar te krijgen :)
Idd, meelopen of een tik op zijn billen zou voor de volgende keer een optie kunnen zijn.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:14

Evelli: Het is leuk om de andere kant te horen, en ik ben blij dat jij wel je pony uit handen durft te geven aan zo'n iemand.
Ik kan er niet bij dat iemand dit aan zijn eigen beest toestaat (nogmaals, het meisje weet niet beter) en dan ook nog in het midden het staat aan te moedigen. Daar kan je lang en breed het over hebben, en hoe lui het beest ook is, en hoe eigenwijs ook, leer het iemand op een leuke manier, en niet zoals dit. En het dan nog gek vinden dat een pony niet springt. Het beest is dan al eigenwijs, word tegengehouden in zijn mond, en met een zweep constant aangetikt, en er word van alle kanten naar hem geschreeuwd. Geloof dat ik er dan mn aandacht ook niet meer zo goed bij zou kunnen houden. Ik vind het gewoon erg jammer dat het door Dennis voor dit meisje, en voor haar eigen pony (!!!) zo ontzettend verpest word. Het is erg tegenstrijdig allemaal.

Aan het meisje: Meid, begin gewoon weer eens even bij de basis, en ga het met het springen thuis proberen uit te bouwen. Je pony heeft er niets aan als je zo loopt te schoppen en trekken tegelijk, hij heeft overredingskracht nodig, en daar moet je op oefenen.
Het lijkt me ook niet echt de manier om vanaf de zijlijn met een longeerzweep er eens een tik op uit te delen, het meisje moet gewoon leren hoe ze hem zover kan krijgen.

Komt er nog een vraag bij me op: Waarom gaan oefenspringen? Heeft het een bepaalde reden?
Waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen, maar toch.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:22

Mandoline schreef:
Evelli: Het is leuk om de andere kant te horen, en ik ben blij dat jij wel je pony uit handen durft te geven aan zo'n iemand.
Ik kan er niet bij dat iemand dit aan zijn eigen beest toestaat (nogmaals, het meisje weet niet beter) en dan ook nog in het midden het staat aan te moedigen. Daar kan je lang en breed het over hebben, en hoe lui het beest ook is, en hoe eigenwijs ook, leer het iemand op een leuke manier, en niet zoals dit. En het dan nog gek vinden dat een pony niet springt. Het beest is dan al eigenwijs, word tegengehouden in zijn mond, en met een zweep constant aangetikt, en er word van alle kanten naar hem geschreeuwd. Geloof dat ik er dan mn aandacht ook niet meer zo goed bij zou kunnen houden. Ik vind het gewoon erg jammer dat het door Dennis voor dit meisje, en voor haar eigen pony (!!!) zo ontzettend verpest word. Het is erg tegenstrijdig allemaal.

Aan het meisje: Meid, begin gewoon weer eens even bij de basis, en ga het met het springen thuis proberen uit te bouwen. Je pony heeft er niets aan als je zo loopt te schoppen en trekken tegelijk, hij heeft overredingskracht nodig, en daar moet je op oefenen.
Het lijkt me ook niet echt de manier om vanaf de zijlijn met een longeerzweep er eens een tik op uit te delen, het meisje moet gewoon leren hoe ze hem zover kan krijgen.

Komt er nog een vraag bij me op: Waarom gaan oefenspringen? Heeft het een bepaalde reden?
Waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen, maar toch.

Heb je wel gelezen? En het topic gezien wat tussendoor vandezelfde combinatie is geplaatst? Hij kan thuis gewoon springen zonder problemen ;) thuis krijgt ze hem prima zover om eroverheen te gaan, alleen op vreemd terrein blijkbaar niet. En daar zijn oefen parcours voor, om te oefenen met springen op ander terrein. En daar behoeft deze HENGST blijkbaar een andere aanpak als thuis, en die moeten ze nog zien te vinden. Nogmaals, daar is oefenparcours voor.
Hij ging op oefenparcour omdat hij einde van het jaar bij de ABOP ook moet springen, staat ook in het topic.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:50

Evelli: Ja, ik heb wel gelezen, anders post ik hier niet.
Ik heb ook gezien dat hij thuis wel springt, hoewel er in het profiel van Dennis weer staat dat hij wel springt ,maar alleen voor haar. Snap je mijn punt van tegenstrijdigheden?

En dan nog, een andere aanpak, dat ben ik volkomen met je eens, maar dit kan ik niet eens een aanpak noemen. En ik snap ook, dat een oefenparcour is om te oefenen, zover was ik al.

Aha, dus er zit achter dat hij een ABOP moet springen, daar is het dus allemaal om te doen, om de prestatie van een pony, zodat het goed staat op een papiertje?
Nou, een ding is in ieder geval duidelijk, met deze aanpak komen ze er in ieder geval niet.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:27

Mandoline schreef:
Evelli: Ja, ik heb wel gelezen, anders post ik hier niet.
Ik heb ook gezien dat hij thuis wel springt, hoewel er in het profiel van Dennis weer staat dat hij wel springt ,maar alleen voor haar. Snap je mijn punt van tegenstrijdigheden?

En dan nog, een andere aanpak, dat ben ik volkomen met je eens, maar dit kan ik niet eens een aanpak noemen. En ik snap ook, dat een oefenparcour is om te oefenen, zover was ik al.

Aha, dus er zit achter dat hij een ABOP moet springen, daar is het dus allemaal om te doen, om de prestatie van een pony, zodat het goed staat op een papiertje?
Nou, een ding is in ieder geval duidelijk, met deze aanpak komen ze er in ieder geval niet.

Amen ... alleeen dringt t niet door denk ik

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:27

Jammer dat of dennis of ts niet reageren in hun eigen topic

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:44

Letsdunit schreef:
Ik denk dat je in dit geval ook niet bij de TS moet zijn maar bij degene die haar dit soort gedrag aanleert, je kan mijn niet vertellen dat een kind van nature zo gaat zitten meppen op een pony. Ciska (dennis) jij bent degene die zo staat te schreeuwen in het filmpje en ik weet uit het verleden dat jij het normaal vind om zo om te gaan met je ponies, maar waarom leer je dat je leskinderen ook zo aan ? Misschien wordt het tijd om een opleiding als Orun of iets dergelijk te gaan doen, daar leer je hoe je les moet geven

Ik sluit me bij deze post (het eerste gedeelte dan want van de rest heb ik geen persoonlijke kennis ;)) en de posts van Mandoline aan.

Onze kinderen zijn ook nog erg jong en ik zou het mezelf ernstig kwalijk nemen als ze op deze manier rijden als 'normaal' zouden gaan beschouwen.
Daarom niks ten nadele van de amazone, goed je best doen en je komt er vanzelf. We hebben het allemaal eens moeten leren en ik moet de persoon die helemaal geen fouten meer maakt nog tegenkomen ;). Het is geen 'handig' filmpje voor op bokt, maar laten we onszelf nu niet allemaal op de rug kloppen, ik geloof zelf namelijk zonder meer dat de meeste foto-topics op bokt ook bestaan uit de beste 15 foto's van een kleine 200 ;)

Waar het mij wel om gaat is dat in dit geval schoppen met sporen en het veelvuldig aantikken met de zweep blijkbaar verworden zijn tot een manier om een (quote)"luie, flegmatieke" pony vooruit te krijgen en, zoals eerder geschreven, zou ik persoonlijk niet blij zijn als mijn kinderen dit zo zouden aanleren/ervaren (en dat is een understatement). Vind het dus persoonlijk erg jammer dat dit meisje op zo'n jonge leeftijd dit al zo krijgt aangeleerd.

Misschien is het een optie om er aan de hand naast te lopen? Het parcours misschien eerst aan de hand springen zonder ruiter, of zelfs zonder zadel maar gewoon vrijspringen om te kijken of hij dat wel doet op vreemd terrein en vandaar uitbouwen? Een longeerzweep erachter?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:02

Nienke kan misschien thuis leuk dressuren met hem.....maar blijkbaar is de overtuigingskracht nog niet groot genoeg...

En dat weet Dennis (de pony).......... ;)

Dus alsnog mijn advies....meer dressuurmatig oefenen... :j

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:18

Naar filmpje. ;( de basis is wederom niet bevestigd. Ook de foto's in het andere topic komt de ruiter achter de sprong. dit kan op twee dingen duiden:

1. Ze is zelf echt achter de sprong. (niks ergs komt met de tijd wel)

2. Ze heeft hem net zo over de sprong lopen pompen en hij kwam er weer vanuit stand over heen.

Foto's van thuis bewijzen voor mij dus helemaal niets. Filmpje zou beter zijn. Succes ermee. Hoop dat je bereid bent om het meidje de kans te bieden de pony eerst dressuurmatig in orde te krijgen...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:24

Ik moet zeggen dat ik echt schrok van dit filmpje. Dit is geen normale manier om je pony aan het lopen en springen te krijgen. Ik lees in veel reacties, de ruiter is een klein meisje, maar maakt dat het minder erg? Als een volwassene een filmpje plaats die zo probeert haar paard over een hindernis te krijgen, is het dan ook niet erg?

Ik vind dit persoonlijk gewoon echt niet kunnen. En dan kan het beest wel lui zijn, maar dit gaat wel heel erg ver hoor. Ik schrok nog meer toen ik las dat de eigenaresse er bij staat te schreeuwen. Aan de hand van posts van Dennis had ik haar toch anders ingeschat, en eerlijk is eerlijk, dit valt me enorm tegen.

Oke, de pony zal thuis misschien wel goed springen, ik heb mijn twijfels, om dezelfde reden als Rana zegt. Maar als het zo slecht gaat op ander terrein, en je moet je pony op deze manier over de hindernissen heen slaan, dan is er toch echt iets goed mis. Ga daar dan eerst aan werken, en niet op deze manier. Als je daar merkt dat het niet gaat, dat je je dag niet hebt, stop dan alsjeblieft!!

Mijn eigen shet wou vroeger ook nooit lopen onder het zadel, ik kan niet eens zeggen dat ze lui was, ze wou gewoon niet. Maar hoe jong ik ook was, zo heb ik er absoluut niet opgezeten. En als ik dit wel gedaan had, was er absoluut begeleiding geweest die mij er heel snel af had gehaald, want zo gaan wij niet met dieren om. Ik vind het dan ook erg jammer dat zo'n jong meisje op deze manier moet leren rijden.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:37

Nou dat is het dus, ik kan uit een goed geschoten momentopname niet halen dat hij beter loopt of springt... En heel jammer dat de status van de eigenaar letterlijk over de rug van de pony gaat. Dan maar geen ABOP

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:52

@ArabicQueen: Opmerkingen als Amen ect wat je elke keer zegt is irritant en niet toegestaan op bokt omdat het niks toevoegt.

@zorro: Hoezo schrok je en wat vindt je niet kunnen? Door die paar tikken? Wat doe jij dan als je paard ongehoorzaam is,hem aaien? Daanaast zie je toch dat het de pony niks doet? Hij is niet in de stress of nerveus/heet. Hij draaft amper,valt bijna in de stap.. Dus hij is totaal niet onder de indruk.

@rana: dat komt omdat de pony teveel terug komt voor en na de sprong,dan is het niet mogelijk helemaal mee te zitten in belans. Die pony moet dus meer naar voren en daar is het meisje hard mee bezig alleen zonder reactie van de pony helaas.

Sommige paarden vertikken het op ander terrein te springen,als je weet dat je paard dit niet uit angst doet maar dat het staken is vanuit het niet willen/lui zijn ect dan mag je hem gewoon op zijn plaatst zetten. Als je een dressuurproef loopt en je paard springt weg bij het juryhokje, dan zeg je 1 keer braaf maar daarna moet hij het gewoon doen zeker als hij het al vaker heeft gedaan en je in de maling neemt. Dat is met dit hetzelfde,ze springen al langer samen en op ander terrein is hij ongehoorzaam,dan mag hij best even op zijn plek gezet worden. Wat is daar nou zo zielig aan?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:15

Hoezo schrok ik? Wat vind ik niet kunnen? Dit topic heeft niet voor niets al 8 pagina's, dus ik denk niet dat je nog extra redenen hoeft te vragen. Maar goed, voor de duidelijkheid dan nog een keer: ik schrik als ik zie hoe er met dit dier om word gegaan. Ik schrik van het constante geschop in die buik, aan het slaan met de zweep, het tegelijkertijd ook weer terugtrekken in de mond, en aan het opjagen van de volwassene die er bij staat.

Dus inderdaad, door wat jij 'een paar tikken' noemt. Als mijn paard ongehoorzaam is probeer ik het rijtechnisch op te lossen, niet door constant te schoppen, slaan en schreeuwen. Want wat schiet je daar mee op? Niet veel, dat zien we wel aan het filmpje.

Nee Nessah, met de beste wil ter wereld kan ik dit geen goede manier vinden om met een dier om te gaan :n Een vraag voor jou, ik heb het ook al eerder gezegt: Zou jij dit ook een goede manier van rijden vinden, als het om een volwassene met paard ging? Als die constant zat te schoppen en te slaan, zou jij dat dan net zo toejuichen als je bij de ts doet? Of zou je je dan wel eens afvragen waar het mis is gegaan? Ben je niet met me eens dat dit op een paardvriendelijker en rijtechnische manier is op te lossen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:28

Goed lastig uitteleggen. Ik snap jou hoor,daar gaat het niet om. Ik ben het er alleen niet (helemaal) mee eens.
In het geval dat de pony thuis hetzelfde zou gaan als op het filmpje zou ik me helemaal bij jou aansluiten. Helaas is dit niet het geval,de pony doet het thuis wel goed.
Ik zeg alleen dat ik vind dat de pony op zijn plaats gezet mag worden,door middel van een paar schoppen en een paar tikken vind ik dan niet zo'n probleem. Maar dit ligt wel aan de reactie van het paard, in dit geval vind ik het dus niet zo'n probleem aangezien de pony er niet warm of koud van wordt.

Ik vind het lastig,als die pony thuis fijn springt hoort hij het ook op ander terrein te doen. Een keertje kijken of stoppen is dan niet erg,maar deze pony stopt 5 meter van te voren en valt elke pas bijna terug in stap. Dan mag hij best een schop naar voren hebben,dat doet de ruiter en krijgt geen reactie waarna ze hem een tik geeft en weer geen reactie krijgt.

Zelf zou ik het niet zo gedaan hebben,ik zou nog 1 sprongetje laten maken door er naast te lopen dan stoppen en gewoon de volgende keer weer proberen en elke keer een sprongetje meer. Maar daarom vind ik nog niet dat dit dan maar gelijk dierenmishandeling is,dat vind ik gewoon te overdreven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:37

Ik zal nog 1 keer reageren en hoop dat mensen dan een klein beetje respect kunnen reageren en niet door blijven zagen op iets wat al voldoende vaak gezegt is.

Pony springt thuis alles netjes, dressuur gaat ook netjes (anders word er niet gesprongen), in het bos springt hij ook alles (boomstammen en wallen van 60 cm zijn geen enkel probleem), net als aan de hand (ook aan de hand met een ruiter er op). Is allemaal geoefend en gaat gewoon allemaal erg goed, dus dan wil je weer een stapje moeilijker proberen.
Het enige wat hij dus niet doet is in een vreemde bak 'gewoon' een parcour springen.

Een extra zweep (behalve een heel kort springzweepje) was er niet voor handen, dus dan probeer je wat anders(op advies van de instructeur daar) dan direct na de eerste stop op hindernis 1 weer naar huis te gaan. Ik geef toe dat het zeker niet handig geweest is op deze manier.
Ik heb ook gelezen dat Dennis hier 'helemaal kapot' zou zijn, hij is voor dit parcours ongever 10 minuutjes los gereden, een pony die regelmatig gereden is is dan nog niet moe.

Als het niet lukt gaat hij ook niet naar de ABOP, het is echt niet tenkoste van alles.
Maar na 1 poging dat hij niet wil springen geven we niet op, dan kan je meteen alle pony's wel op het land laten staan omdat ze een keer geen zin hebben.

TS durft volgens mij niet meer op bokt te komen omdat er alleen maar gezegt word dat ze niet goed is voor Dennis. Ze weet zelf ook dat het niet goed ging maar had graag tips willen hebben ivp alleen maar 100x het zelfde negatieve commentaar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:25

Oke, maar de instructeur was erbij, had hij dan geen tips? Hij keurde dit toch goed, want ik zie een vrij lang filmpje. Oke, dat je na 1 hindernis niet stopt, kan ik me voorstellen, maar om zolang door te drijven, letterlijk en figuurlijk.. Ik denk niet dat je op deze manier iets voor de toekomst bereikt.

Ik vind het gewoon heel apart dat de instructeur het goedkeurde dat ze maar bleef schoppen en slaan met die zweep. Krijgt ze thuis les van dezelfde instructeur? Want dit is toch echt niet een oplossing, dat zal je met me eens zijn.

Wat betreft de ts, tja in mijn ogen is ze ook niet goed voor de pony op het filmpje. Wil ze bewijzen dat ze verder wel normaal met hem om gaat, plaats daar dan een filmpje van. En praat het gedrag niet goed, maar geef gewoon toe dat dit fout ging. Er word steeds gezegt: thuis gaat alles goed, hij heeft dit nodig om over een hindernis te komen. Dat vind ik gewoon in en in triest. Maar als dat niet word ingezien, kan ik me ook voorstellen dat het steeds herhaalt word.

We hebben hier vaker op bokt pony's gezien die gereden worden op een manier waar menigeen misselijk van word. Kort geleden nog een bokker die een paard met een overduidelijk te krap zadel en een menbit reed. Op bokt zitten paardenliefhebbers, en dat zijn dingen die wij liever niet zien. En dit is hetzelfde, dus wil iedereen dat uiten. Vooral in de hoop dat er actie ondernomen word om het anders te gaan doen.

Wil de ts serieus genomen worden op bokt, plaats dan eens een filmpje van thuis met het springen. Ik ben heel erg benieuwd. Dit filmpje vind ik om te huilen, terwijl ik echt voor het principe van 'niet goedschiks dan kwaadschiks' ben. Ik heb zelf geen gemakkelijke pony, en eerlijkwaar, die krijgt ook wel eens een schop in zn kont als hij dat verdient. Maar ik schop hem niet zo de bak rond. Want dat is wat er hier in mijn ogen gebeurt, de pony word de bak door geschopt en geslagen. Of hij er nou pijn van heeft of niet, het is gewoon absoluut niet de bedoeling van paardrijden. En ik vind het ook geen goed idee om een jong ruitertje op te leiden met het idee dat dit wel de normale gang van zaken is.

EDIT: paar stomme tiepvoudjes

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:09

Dennis schreef:
Ik zal nog 1 keer reageren en hoop dat mensen dan een klein beetje respect kunnen reageren en niet door blijven zagen op iets wat al voldoende vaak gezegt is.

Pony springt thuis alles netjes, dressuur gaat ook netjes (anders word er niet gesprongen), in het bos springt hij ook alles (boomstammen en wallen van 60 cm zijn geen enkel probleem), net als aan de hand (ook aan de hand met een ruiter er op). Is allemaal geoefend en gaat gewoon allemaal erg goed, dus dan wil je weer een stapje moeilijker proberen.
Het enige wat hij dus niet doet is in een vreemde bak 'gewoon' een parcour springen.

Een extra zweep (behalve een heel kort springzweepje) was er niet voor handen, dus dan probeer je wat anders(op advies van de instructeur daar) dan direct na de eerste stop op hindernis 1 weer naar huis te gaan. Ik geef toe dat het zeker niet handig geweest is op deze manier.
Ik heb ook gelezen dat Dennis hier 'helemaal kapot' zou zijn, hij is voor dit parcours ongever 10 minuutjes los gereden, een pony die regelmatig gereden is is dan nog niet moe.

Als het niet lukt gaat hij ook niet naar de ABOP, het is echt niet tenkoste van alles.
Maar na 1 poging dat hij niet wil springen geven we niet op, dan kan je meteen alle pony's wel op het land laten staan omdat ze een keer geen zin hebben.

TS durft volgens mij niet meer op bokt te komen omdat er alleen maar gezegt word dat ze niet goed is voor Dennis. Ze weet zelf ook dat het niet goed ging maar had graag tips willen hebben ivp alleen maar 100x het zelfde negatieve commentaar.

Waaarom plaatst ze hier dan zn filmpje dan kan je wel verwachten dat ze commentaar gaat krijgen en al helemaaaal op zooon filmpje.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:18

@Dennis: ze heeft tips gekregen. En ze had ook niets nieuws kunnen posten. ben heel benieuwd naar bijvoorbeeld een filmpje van een stukje dressuur, en ik denk velen met mij. :)

edit: en degene die liep te schreeuwen achter de pony aan heeft meer kritiek gehad dan het meisje zelf, veel posts hadden de neiging om het sneu voor het meisje te vinden dat het zo moest.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:13

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:55