Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:56

Heb je een bepaald ras dat je echt graag wil :)?

Anoniem

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:59

Nee niet echt. Niet een hele zware. Gewoon kwpn-er bouw en slanker. Geen koudbloeden ofzo. Maar hoe bedoel je precies kan je toch voor 3500 verzekeren? :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:02

Een paard waar 4000 voor gevraagd wordt, hoeft natuurlijk geen 4000 te kosten, het is de vraagprijs, je kunt er voor bieden wat jij het waard vindt. En dan maar afwachten of ze toehappen of niet.
Wat betreft de verzekering. Je kunt zelf bepalen voor hoeveel je het paard verzekerd (tot op een bepaalde hoogte), je krijgt dan ook het verzekerde bedrag uitgekeerd mocht er wat mis gaan met je paard en niet het bedrag wat je betaald hebt. (is dit duidelijk of leg ik het heel erg warrig uit?)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:03

je kan idd ook gewoon even met de eigenaren babbelen.. evt proef rijden ed.. en misschien kan je hem dan wel voor 3500 meenemen.. als hun zien dat het goed klikt enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:06

Ja okee, maar.. Op internet kon je zo uitrekenen hoeveel de maandelijks premie dan was. En dan stond er: te verzekerde waarde: Is dat dan de waarde van het paard of voor hoeveel je zeg maar verzekerd bent?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:08

TS: Gefeliciteerd! Nu maar hopen dat je je droompaardje vindt en krijgt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:15

Jup! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:15

Waar hebben jullie allemaal je paard vandaan? Internet?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:17

Van de markt :+ Maar ik zou als ik jou was internet in de gaten houden en informeren bij mensen op stal. Verder zou je bij een handelaar kunnen kijken. Neem wel altijd iemand mee met ervaring en laat het paard keuren.

Adil

Babico3 schreef:

Eigenaar van de pensionstal waar ik rij. Eigen fokproduct, weet dus waar het diertje vandaan kom en ken de ouders, ben ik erg blij mee :D

upendo

Leuk dat je je eigen paard krijgt!

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar ik zag dat je in 3 gym zit.

Ik zit nu in 5 gym en ik moet zeggen: Ik zou nu echt niet een eigen paard kunnen hebben. Als je dat moet doen moet je keuze's gaan maken: Of school óf het paard.
In mijn ogen kun je dan beter nog een paar jaartjes wachten tot je bijvoorbeeld gaat studeren, want als je nu een paard neemt, loop je toch wel risico's om op bijvoorbeeld op de Havo te komen.
Niet dat daar iets mis mee is, maar als je gym kán, dan zou ik zeker niet tevreden zijn met Havo. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:18

upendo schreef:

Ik zit nu in 5 gym en ik moet zeggen: Ik zou nu echt niet een eigen paard kunnen hebben. Als je dat moet doen moet je keuze's gaan maken: Of school óf het paard.
In mijn ogen kun je dan beter nog een paar jaartjes wachten tot je bijvoorbeeld gaat studeren, want als je nu een paard neemt, loop je toch wel risico's om op bijvoorbeeld op de Havo te komen.
Niet dat daar iets mis mee is, maar als je gym kán, dan zou ik zeker niet tevreden zijn met Havo. :)

Je kunt mensen niet met elkaar vergelijken. Ik heb ook VWO gedaan en reed daarbij 6 a 7 dagen in de week ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:20

Adil18 schreef:
upendo schreef:

Je kunt mensen niet met elkaar vergelijken. Ik heb ook VWO gedaan en reed daarbij 6 a 7 dagen in de week ;)

Dat weet ik, er zijn ook mensen die dat prima kunnen.
Maar als je kijkt naar de doorsnee gynasiast, dan is die vaak heel erg lang met school bezig en hebben ze echt nog geen tijd voor een eigen paard.
Ik ken aardig wat mensen hier op school die consequent nee zeggen op de vraag of ze nu een paard aan zouden kunnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:21

I know I know, maar over een paar jaar ga je studereeeren, en dan weeerken, en dan kindereeen, en dan het huishoudeeeen. :) There's always something. Kan altijd mijn vriendin nog een dagje extra laten rijden. Ik heb ook wel zoiets van; ik laat het wel over me heen komen, DIT wil ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:22

Bovendien, ik zit nu in de 3e en besteed bijna nooit meer dan een anderhalfuur-uurtje per dag aan hw.

absque_dubio

En denk je dat studeren geen tijd kost? ;)

upendo

Dat is de goede instelling.. :j

Mijn mening blijft toch dat je dan beter tijdens je studie een paard zou kunnen nemen. Over het algemeen zit je dan toch minder lang op school en besteed je meer tijd aan zelfstudie, dan kan je je tijd beter indelen. :)
Maar geloof me, de bovenbouw wordt een stúk zwaarder.. ;)

Er zijn dagen dat ik 6/7 uur per dag aan het leren ben..

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:23

Babico3 schreef:

Paardenhandelaar
Ik betrouw internet niet. Ik heb er bij ons al zeer veel slecht mee zien varen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:24

handelaar is oook niet altijd goed...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:24

Ja idd de verzekerde waarde is het bedrag wat jij aangeeft waarvoor jij je paard wilt verzekeren. Ookal is je paard 4000 waard, je kunt dan toch bepalen dat je het voor 3500 wilt verzekeren. Ik weet niet of het andersom dus over verzkeren ook kunt, dus als je paard 3500 waard is om het voor 5000 te verzekeren.

Ik heb mijn paardje via internet, marktplaats. Ik wilde percé een ruin, een lipizzaner en het liefst spierwit. Alleen het laatste is het niet geworden, hij heeft heel wat vlekjes, maar die vindt ik nu juist erg schattig.
Ik zou juist wel goed bedenken wat je wil en alles zelfs kleur en geslacht daar in mee nemen. Wil je een zwarte KPN ruin zoek daar dan ook naar. Het is zo belangrijk dat je kiest wat je wilt, en is voor jou kleur belangrijk, nou goed, zoek daar dan ook op. Wat maakt het uit dat het iets langer duurt, neem de tijd. Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd voor dat ik het paard van mijn dromen had gevonden. Maar ik kan je wel zeggen toen de klik er was, zag ik die vlekjes echt niet meer. Een lief paard heeft geen kleur.
Maar ga er voor dat je zeker weet dat die Klik er is. Succes!

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:25

Nog nooit last mee gehad.
We mogen hem een paar maand op proef. Als hij niet goed is neemt hij ze terug

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:25

upendo schreef:

Mijn mening blijft toch dat je dan beter tijdens je studie een paard zou kunnen nemen. Over het algemeen zit je dan toch minder lang op school en besteed je meer tijd aan zelfstudie, dan kan je je tijd beter indelen. :)

Echt! Wow! Ik studerrde hard voor een proefwerkweek en dan gingen mijn boeken weer terug naar de kast waar ze het grootste deel van mijn VWO-carriere verbrachten....

Overigens ben ik geslaagd met een 6, een paar 7's maar hoofdzakelijk 8en en 9's ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:28

Adil18 schreef:
upendo schreef:

Echt! Wow! Ik studerrde hard voor een proefwerkweek en dan gingen mijn boeken weer terug naar de kast waar ze het grootste deel van mijn VWO-carriere verbrachten....

Overigens ben ik geslaagd met een 6, een paar 7's maar hoofdzakelijk 8en en 9's ;)

Ik wil voor tienen.. :)
Misschien klinkt het streberig, maar ik wil later gewoon een baan waar ik me goed in kan vinden en waarbij ik het liefst ook nog een paar paardjes naast huis kan hebben.
Daarom mijn bericht van net.
Ik wil de TS even bewust maken van het feit dat als je je school (en studie) afmaakt, je dan nog tijd genoeg hebt om een paard te kopen. Als je nu een paard koopt en je komt terecht op de Mavo, dan heb je imo toch aanzienlijk minder kans om later nog een paar paarden te krijgen. Mits je er keihard voor werkt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:32

upendo schreef:

Ik wil voor tienen.. :)
Misschien klinkt het streberig, maar ik wil later gewoon een baan waar ik me goed in kan vinden en waarbij ik het liefst ook nog een paar paardjes naast huis kan hebben.
Daarom mijn bericht van net.
Ik wil de TS even bewust maken van het feit dat als je je school (en studie) afmaakt, je dan nog tijd genoeg hebt om een paard te kopen. Als je nu een paard koopt en je komt terecht op de Mavo, dan heb je imo toch aanzienlijk minder kans om later nog een paar paarden te krijgen. Mits je er keihard voor werkt.[/quote]

Geloof me, niemand interesseert zich later nog voor jouw cijfers op 't gymnasium, hoofdzaak is dat je het papiertje hebt. Het is slechts interessant wanneer je voor een studie gaat waar een loting op zit ;)

Maar ik snape je zorg ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:34

Oh dus ik met mn vmbo-papiertje zou later dus niet een paar paarden kunnen hebben? Aardig van je zeg. :+