? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik zou als ik jou was internet in de gaten houden en informeren bij mensen op stal. Verder zou je bij een handelaar kunnen kijken. Neem wel altijd iemand mee met ervaring en laat het paard keuren.
upendo schreef:Leuk dat je je eigen paard krijgt!
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar ik zag dat je in 3 gym zit.
Ik zit nu in 5 gym en ik moet zeggen: Ik zou nu echt niet een eigen paard kunnen hebben. Als je dat moet doen moet je keuze's gaan maken: Of school óf het paard.
In mijn ogen kun je dan beter nog een paar jaartjes wachten tot je bijvoorbeeld gaat studeren, want als je nu een paard neemt, loop je toch wel risico's om op bijvoorbeeld op de Havo te komen.
Niet dat daar iets mis mee is, maar als je gym kán, dan zou ik zeker niet tevreden zijn met Havo.
Adil18 schreef:upendo schreef:Leuk dat je je eigen paard krijgt!
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar ik zag dat je in 3 gym zit.
Ik zit nu in 5 gym en ik moet zeggen: Ik zou nu echt niet een eigen paard kunnen hebben. Als je dat moet doen moet je keuze's gaan maken: Of school óf het paard.
In mijn ogen kun je dan beter nog een paar jaartjes wachten tot je bijvoorbeeld gaat studeren, want als je nu een paard neemt, loop je toch wel risico's om op bijvoorbeeld op de Havo te komen.
Niet dat daar iets mis mee is, maar als je gym kán, dan zou ik zeker niet tevreden zijn met Havo.
Je kunt mensen niet met elkaar vergelijken. Ik heb ook VWO gedaan en reed daarbij 6 a 7 dagen in de week

upendo schreef:Dat is de goede instelling..
Mijn mening blijft toch dat je dan beter tijdens je studie een paard zou kunnen nemen. Over het algemeen zit je dan toch minder lang op school en besteed je meer tijd aan zelfstudie, dan kan je je tijd beter indelen.
Maar geloof me, de bovenbouw wordt een stúk zwaarder..
Er zijn dagen dat ik 6/7 uur per dag aan het leren ben..
Adil18 schreef:upendo schreef:Dat is de goede instelling..
Mijn mening blijft toch dat je dan beter tijdens je studie een paard zou kunnen nemen. Over het algemeen zit je dan toch minder lang op school en besteed je meer tijd aan zelfstudie, dan kan je je tijd beter indelen.
Maar geloof me, de bovenbouw wordt een stúk zwaarder..
Er zijn dagen dat ik 6/7 uur per dag aan het leren ben..
Echt! Wow! Ik studerrde hard voor een proefwerkweek en dan gingen mijn boeken weer terug naar de kast waar ze het grootste deel van mijn VWO-carriere verbrachten....
Overigens ben ik geslaagd met een 6, een paar 7's maar hoofdzakelijk 8en en 9's

upendo schreef: