[WN] DUtch Summershow 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: DUtch Summershow 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:14

Maar jij kan ook APHA Halter starten en wran Pleasure :P

Maar je hebt gelijk hoor, maar het lijkt mij niet bepaald handig, reiningruiters en halteraars in 1 inrijbak :=

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:18

Je bedoelt in het oude programma? Nee, dat is idd niet handig, maar ik neem aan dat er een pauze zit/zou zitten tussen de WRAN reining en de APHA Halter?

Zo zie je maar: er is altijd wat :D . Daarom zeg ik: gewoon een programma maken, laten inschrijven en KLAAR.

Ik start sowieso geen WRAN en deed ik dat wel, dan stroom ik niet in in de L1 of L2 ;-) .

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:12

tja ik ben wel blij dat de halter iig naar voren is! dat de wran er tussen zit is niet heel handig, maar showmanship technisch wel slim natuurlijk ;) ik bedoel je wilt ook niet showmanshippen met ene bezweet paard! en dan zou je wran showmanship na de halter plaatsen, dan weer paints en dan weer wran? ook niet fijn voor de mensen die wran starten ;)
waarom vind ik het niet handig dan?
nou ja ik halter en wil paints starten met ene merrie en manlief wil starten in de wran met een hengst (maar da's ds gewoon een luxe probleem ;) )

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:40

En zo heeft iedereen een andere reden om het programma naar z'n hand te willen zetten. *D
We doen het maar zoals wij denken dat het goed is, dan blijft er in ieder geval wat te mopperen. :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:27

Jan_Trel schreef:
En zo heeft iedereen een andere reden om het programma naar z'n hand te willen zetten. *D
We doen het maar zoals wij denken dat het goed is, dan blijft er in ieder geval wat te mopperen. :D

Precies :D

Krijgen we voor de sluitingsdatum dan te horen hoe het programma er uit gaat zien zodat we weten waar we voor in kunnen schrijven?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:31

mac het programma staat toch al op de swrn site? ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:38

Blon_D schreef:
mac het programma staat toch al op de swrn site? ;)

Nou ... ja ... en nee dus :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:30

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:42

@Blon_D dat is het oude programma wat dus aangepast gaat worden ;)

Maar goed het programma kan idd niet aan ieders wensen voldoen, ik wil alleen wel graag voor de sluitingsdatum weten welk onderdeel wanneer is. Daar pas ik dan op aan wie er meegaan. Ik ben niet zo dat ik persee dat onderdeel dan wil, interesseerd me eerlijk gezegt niet eens. Ik moet alleen opletten dat het kwa tijdsindeling ook voor mij te doen is. (en idd dat de dag niet te lang gaat worden, aangezien ik eigenlijk mijn gepainte dame voor het eerst mee wil nemen.)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:59

Oke :p Ik neem aan dat de wran l3 wel op vrijdag blijft staan? Anders hebben mijn ouders voor niks vrij gevraagd :+

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:54

Komt het DEFINITIEVE programma wel nog hier te staan?; aangezien bij mij althans de site niet mee wilt werken :P

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:01

nou vooruit, nog een keer dan.
Op zaterdag beginnen we met de Halterklassen van de paints, daarna het WRANblok en daarna de rijdende klassen van de paints en wel in de volgorde zoals die op de SWRN site staat.
Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is!!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:17

Héél duidelijk :j Ik vind het een goed besluit. Ik ga me inschrijven voor de Wran L2.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:01

Is er misschien iemand die nog een stal wil delen met mij? Ik gebruik hem alleen zaterdag. Dus vrijdag en zondag is ie leeg! Er kan een ruin of merrie in staan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:53

Yep, duidelijk :j . Dank je Jan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:51

Fijn dat het schema nu bekend is! :j Maar ik baal wel een beetje...ik had me al opgegeven (voor 1 mei! ;) ) met het idee dat het 's middags zou zijn en had al vervoer e.d. geregeld...dat wordt nu opnieuw met een aantal mensen puzzelen en wellicht wordt het lastig te komen. Ik zou het heel prettig vinden wanneer in het vervolg toch al eerder vermeld wordt wat het juiste schema is. Natuurlijk kun je geen tijden vermelden e.d. en blijft het onder voorbehoud van het aantal deelnemers, maar dat de halter handiger 's ochtends kan is iets waar in mijn ogen toch al eerder over nagedacht had kunnen zijn...

Verder no offence hoor! :) Top dat er weer een summershow wordt georganiseerd! :j

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:43

Ben ik blond :o? , want ik zie op de swrn site geen info, alleen maar kruisjes.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:12

Helaas is het voor mij inderdaad niet mogelijk te komen, héél jammer! ;( Zo zonde ook dat de Paint show uit elkaar is getrokken... Waarom was het eigenlijk niet mogelijk eerst alle Paint onderdelen te doen en dan de L2 en L1? Heb ik dat gemist? :)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 13:09

Ik denk dat de ruiters stees meer verwend worden met steeds beter georganiseerde shows, als het dan een keer anders is dan hoe het je als beste uitkomt, dan valt dat tegen.
Misschien duurt het WRAN gedeelte 2 uur misschien ook wel langer, dat hangt van het aantal starts af. En aangezien altijd bijna iedereen op het laatste moment inschrijft (jij niet Skippy 1), kan je pas na de sluitingsdatum iets zinnigs zeggen over tijdschema's etc. Weet je trouwens dat je tot voor 3 jaar helemaal geen tijdschema's had in onze sport. Dan begon je 's ochtends en als iedereen geweest was, was het afgelopen. Geen gezeur van hoe laat en wachten en te lang en uitopen en.....
Wanneer je na de halter direct doorgaat met de rijdende onderdelen, dan is het ook niet goed. Nu kunnen de paintruiters op hun gemak zich voorbereiden op het rijdende gedeelte, een luxe zou ik zeggen. Jammer als dat als zonde wordt gekwalificeerd.
Kijk ik ben natuurlijk een ouwe ... maar vroeger was een Westernwedstrijd een dagje uit. Daar was je de hele dag aanwezig. Nu gaat het steeds meer naar de kant van de engelse ruiters. Komen, rijden, gaan. Als men tegenwoordig een paar uur moet wachten, gaat men liever niet.
Dit is het laatste wat ik erover zeg, ik heb me er al lang geleden bij neergelegd dat het onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken. We proberen dus om het zoveel mogelijk ruiters naar de zin te maken en moeten accepteren dat dan helaas altijd een paar mensen teleurgesteld worden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:18

Meestal wacht ik ook zolang, maar dat heb ik nou dus niet gedaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:29

Jan, alle respect hoor voor het organiseren! :j En helemal perfect wordt het nooit! Bovendien hebben wij makkelijk kletsen als niet-organisatoren...

Toch enige nuance op je verhaal: ik ervaar het als zonde, ik kwalificeer het niet als zonde...het is simpelweg mijn gevoel, mijn mening. ;)

Je verhaal van "Komen-rijden-gaan" wil ik ook graag een beetje nuanceren. Voor een aantal zal dit zeker op gaan. Maar voor een aantal zal dit ook genuanceerder liggen. Ik zou mijn jonge en/of onervaren wedstrijdpaard niet graag een dagdeel laten wachten voor we verder gaan. Natuurlijk verschilt dit per paard. Naar mijn idee is het komen-rijden-gaan-verhaal voor een aantal dan ook absoluut ingegeven door karakter/ervaring van het paard.

Dat er vroeger geen programma's waren, dat kan, dat was vroeger...ik ben meer van vooruit kijken, wat kan er beter!? Ik ben erg blij dat er programma's zijn! Goede vooruitgang! En gelukkig nog niet perfect en dus voor verbetering vatbaar! ;)

Het vroege inschrijven is mij helaas dus niet zo goed bevallen. ;) Ik had me ingeschreven op basis van het programma en het vervoer dat we aan de hand daarvan hebben geregeld...door de wijziging wordt t m niet met t vervoer.
Dus ook voor mij zal in de toekomst gaan gelden dat ik me later inschrijf... Beetje kip en ei-verhaal: programma wordt definitief als de inschrijvers bekend zijn, inschrijvers geven zich op wanneer het programma bekend is... Nu het ei van Columbus nog vinden daarvoor! :D

Ik vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn...hopelijk volgend jaar wel! Het wordt vast een topshow voor alle deelnemers en organisatie!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:20

Jan_Trel schreef:
Weet je trouwens dat je tot voor 3 jaar helemaal geen tijdschema's had in onze sport. Dan begon je 's ochtends en als iedereen geweest was, was het afgelopen. Geen gezeur van hoe laat en wachten en te lang en uitopen en......

Dat klopt, en als je dan alleen met je alpenquarter op stap was, dan leende je even de groom van iemand anders als je naar de wc moest of wat te eten ging halen, of je gaf de teugels aan een onschuldige persoon in het publiek. :P
Jan_Trel schreef:
Kijk ik ben natuurlijk een ouwe ... maar vroeger was een Westernwedstrijd een dagje uit. Daar was je de hele dag aanwezig. Nu gaat het steeds meer naar de kant van de engelse ruiters. Komen, rijden, gaan. Als men tegenwoordig een paar uur moet wachten, gaat men liever niet.

De wedstrijden groeien en worden groter, professioneler en drukker. Het ons-kent-ons wordt langzaam minder. Er komen steeds meer wedstrijden. De ruiter wordt "serieuzer" en "picks his battles". Het is gewoon niet meer mogelijk om alle wedstrijden van vroeg tot laat aanwezig te zijn.
Ook ik reken mezelf onderhand tot de "ouwe garde", maar ook ik kies tegenwoordig heel bewust naar welke wedstrijd ik ga en welke onderdelen. Ja, en als het wedstrijdschema voor mij niet voordelig uitpakt, moet ik ook wel eens slikken. ;( (zo was een aantal jaren bij de DPHC de HMS aan het einde na de reining, dan had Pooh echt d'r buik vol van de hele wedstrijd en had ik een nukkige merrie onder me -:(- , kon ik net zo goed niet starten)

skippy1 schreef:
Ik zou mijn jonge en/of onervaren wedstrijdpaard niet graag een dagdeel laten wachten voor we verder gaan. Natuurlijk verschilt dit per paard. Naar mijn idee is het komen-rijden-gaan-verhaal voor een aantal dan ook absoluut ingegeven door karakter/ervaring van het paard.

En achter deze redenatie sta ik volledig. Mijn jonge paard heeft veel karaktertrekken van Pooh gekregen. Om te zorgen dat ze wedstrijden leuk blijft vinden wil ik haar niet een hele dag "meeslepen".

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:02

Hihihi Natascha zou oud ben je nu ook weer niet hoor :(:) :D ;) Maar idd vroeger had men vaak maar 1 paard wat mee ging, en ging het allemaal wat makkelijker. MAARRRRR... ook toen gingen er mensen na hun onderdeel naar huis, alleen de allrounders bleven tot het einde (en mijn gevoel zegt dat er minder allrounders zijn dan vroeger). Daarbij waren de echte lange wedstrijddagen een zeldzaamheid. En ergens even je paard parkeren was ook nog mogelijk. Als ik nu een stal voor 1 dag wil op een wedstrijd kost dat gelijk ook weer een hoop geld, op de summershow moet je zelfs dan voor het hele weekeinde een stal huren wat ook een kostenpost is. Waardoor ik me het heel goed kan voorstellen dat er ruiters zeggen dat ze dan maar voor een aantal onderdelen komen en niet de hele dag. En dus geen stal hoeven te huren. Het financiele plaatje werkt ook mee in het geheel. En het ene werkt het andere ook in de hand.

Dus om te zeggen van vroeger dit en vroeger dat is imo een beetje flauw. Vroeger is geweest en nu is nu. Jullie organisatoren hebben er zelf hard aan gewerkt van de wedstrijden dat te maken wat ze nu zijn. Groter, beter enz enz.

Ook dat laatste wat Natascha schrijft is iets waar ik rekening mee houd. Ik heb ook een jong paard waarvan ik niet ga verwachten dat het dan maar een hele dag op zon terrein rondstaat omdat ik zonodig nog wat anders wil rijden (en al helemaal niet als het de eerste keer is dat ik dat paard meeneem). Dus maak ook ik keuzes wat waar en wanneer. En als het schema voor mij niet uitkomt, maak ik het pas, al betekend dat mss dat er een paard niet mee zal gaan. Wat dan jammer is voor mij maar mijn paard(en) gaat(n) voor.

Dat je het als organisator niet iedereen naar de zin kan maken is niets nieuws onder de zon. Is ook nooit mogelijk. Een programma vooraf wel. En dat hebben we nu dus dank daarvoor.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:27

Het zou voor mij niet zozeer komen-rijden-gaan zijn vanwege mijn eigen behoeften. Maar ik heb liever mijn paard niet een hele dag op de trailer staan en dan ook nog 2 uur heen en 2 uur terug rijden. Nu zijn er op grote wedstrijden vaak stallen te regelen. Maar kleinere wedstrijden heb je die mogelijkheid niet altijd. Kleinere wedstrijden in Duitsland lossen dat op doordat je met prikpaaltjes een weitje kunt maken. Daar blijken mensen dus ook vaker de hele dag te blijven. Nordhorn doet dat zo. Is altijd heel gezellig.

Los daarvan: Jan het is een hele klus om te organiseren. Complimenten. Je maakt nooit iedereen blij en op enig moment moet je een keuze maken.. Het is nu eenmaal zo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 05:17

uhm.... wat is er mis met een box huren?
dan kan je paardje daar lekker in staan tussen de onderdelen door.
' vroeger' waren alle (aqha/apha) shows weekend shows. dan ging je inderdaad het hele weekend, box erbij, klaar.

dit is eindelijk eens een grotere show het daar blijven en kijken wat de anderen doen hoort er volgens mij bij hoor... dat is toch deel van de fun?

en je paard niet op de trailer vind ik heel goed, maar daar hebben ze boxenhuur voor uitgevonden.
anick hier zoekt nog iemand die de box met haar wil delen.

en als die paar tientjes voor je paard je teveel zijn moet je je denk ik bedenken of je wel op een grotere show wil starten of dan liever naar de kleintjes op de hoek gaat.

ik volg dit hier nu al een tijdje een beetje en vind het echt niet normaal hoe velen hier reageren. organiseer dan lekker je eigen show.

inderdaad, toen ik nog show reed begon het gewoon ergens met de in hand classen en je zag wel waar het eindigde.
heb meermaals paard bij moeder in hand geduwt om van western om te zadelen naar engels of andersom zodat ik me ook snel kon omkleden en nog op tijd erug was om 2 rondjes te rijden voor je de arena in ging.
komop mensen, this is part of the fun. deal with it or don't go.