Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Balou_k schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is nou eigenlijk waar en wat niet ? Is dat paard al een jaar weg, nog maar net, ging het naar belgie of toch naar italie ?
Paula147 schreef:Sorry maar ik vind het een beetje vreemd allemaal.
Zo hebben wij ook eens een merrie gehad. Ze wred telkens kreupel maar na stalrust ging het weer over en konden we weer even rijden.
Na een paar maanden kwam het weer terug en dit keer erger als normaal. 5 dierenartsen later hebben wij haar in moeten laten slapen.
Ze heeft deze peesblessure waarschijnlijk al jaren gehad maar het kwam alleen naar voren bij regelmatig werk. Ze is (hebben we later kunnen achterhalen) heel vaak door verkocht, telkens als haar been weer wat beter is.
naar de slacht zou ook niet mijn keuze zijn, maar als je een nieuw huis zoekt is de kans groot dat het hetzelfde afloopt als met onze merrie.
Als ik dit paard had "gered" zou ik het hoogstwaarschijnlijk in laten slapen om er zeker van te zijn dat het een goede behandeling krijgt. Ik denk niet dat het maar tijdelijk is want dan doe je hem als eigenaar niet weg voor 500 maar verkopp je het.
Maar ook: waar is de vorige (van voor de manege) eigenaar? Had die het paard nou teruggekregen en daarna doorverkocht aan de "redders"? Ik neem aan dat ze gewoon netjes is ingelicht door de manege en de keuze terugnemen/laten slachten heeft gemaakt. Maar dat is allebei niet gebeurd

suleilitha schreef:Kun je je nader verklaren, Kaatje?
Ik snap wel dat iemand die een bedrijf heeft, zoveel mogelijk probeert te vangen voor een afgeschreven paard. Voor elk paard wat weggaat, is immers weer een vervanger nodig want de lessen gaan gewoon door. Verder vind ik het ronduit kwalijk dat de stal met naam en toenaam wordt genoemd in dit topic.
suusiejj schreef:Good Job!!
Eer aan deze mensen die dit diertje gered hebben!!
Hopelijk mag ze nog lekker van dr oude dag genieten indd met heerlijke ritjes enzo veel liefde
*zwijmeld weg*
Heerlijk moet dit zijn! Zowel voor haar als voor jullie allemaal en haar toekomstige eigenaren (Begreep uit de begin tekst dat er nog word gezocht naar een vast huis? )
slimmerik schreef:Ik vraag me af, als er met pijn en moeite 500 euro bij elkaar gekrabbeld is, wat er gebeurd als het dier weer een DA nodig heeft....
Een erg ondoordachte aktie imo.
. Vind het echt erg voor het paard dat ze slachtoffer word van onwetende mensen... BraveSpots schreef:slimmerik schreef:Ik vraag me af, als er met pijn en moeite 500 euro bij elkaar gekrabbeld is, wat er gebeurd als het dier weer een DA nodig heeft....
Het paard heeft geen DA nodig, er is namelijks niks aan de hand, met wat rust wordt alles beter. Vind het echt erg voor het paard dat ze slachtoffer word van onwetende mensen...
)Hoop alleen dat ze niet gewetenloos zijn. 
. Vind het echt erg voor het paard dat ze slachtoffer word van onwetende mensen...[/quote]
)Hoop alleen dat ze niet gewetenloos zijn. 
slimmerik schreef:Of ze echt onwetend zijn vraag ik me ook af eerlijk gezegd. (maar snap dat je het sacrastisch bedoelt)Hoop alleen dat ze niet gewetenloos zijn.
De manege heeft helaas het idee gehad dus dat ze het paard aan de oude eigenaar verkochten. Beetje valse handel dus als dat waar is.
breezy302 schreef:De manege heeft helaas het idee gehad dus dat ze het paard aan de oude eigenaar verkochten. Beetje valse handel dus als dat waar is.
Wat is nou de rol geweest van de oude eigenaar? Waarom is het paard niet óf daarnaartoe teruggegaan óf geslacht? hestejente schreef:breezy302 schreef:De manege heeft helaas het idee gehad dus dat ze het paard aan de oude eigenaar verkochten. Beetje valse handel dus als dat waar is.
Nou begijp ik het niet meerWat is nou de rol geweest van de oude eigenaar? Waarom is het paard niet óf daarnaartoe teruggegaan óf geslacht?
Angelkisssss schreef:(en voor zover ik uit het verhaal van de stal eigenaren heb berepen is Lotus terug gegaan naar haar oude eigenaar want die wilde niet dat ze naar de slacht ging........)
berpie schreef:vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.
Nou Lotus geniet ervan meis, je verdient het, nu snel beter worden en dan lekker genieten van de rest van je leventje.

nickyu schreef:het is wel een zaak een bedrijf .. geen uit de hand gelopen hobbie
suleilitha schreef:Bedankt, Kiwiko, dan weet ik zeker dat jij mij niet als een potentiele moordenaar ziet. Ik vermeld nog wel even dat ik, mits ik een paard moet laten slachten er ook bij blijf staan tot het dier dood is. Wie A zegt moet B zeggen, neem je een paard, dan moet je er ook voor kunnen zorgdragen dat het dier, als er reden toe is, niet in de handel komt maar uit het lijden wordt verlost, of zoals bij die van ons, lijden voorkomen.

slimmerik schreef:suusiejj schreef:Good Job!!
Eer aan deze mensen die dit diertje gered hebben!!
Hopelijk mag ze nog lekker van dr oude dag genieten indd met heerlijke ritjes enzo veel liefde
*zwijmeld weg*
Heerlijk moet dit zijn! Zowel voor haar als voor jullie allemaal en haar toekomstige eigenaren (Begreep uit de begin tekst dat er nog word gezocht naar een vast huis? )
Ik vraag me af, als er met pijn en moeite 500 euro bij elkaar gekrabbeld is, wat er gebeurd als het dier weer een DA nodig heeft....