Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:33

Ik kook inwendig, dat snappen jullie wel en ik ga nu bewust niet naar buiten, grote kans dat ik dan de fiets pak en op sjouw ga, en ik zou daarmee meer slecht dan goed doen, want ik ben dwars door alles heen.
Er had nog eentje een zwaktebod verkondigd aan mijn manlief. Het is zo dat de ruin altijd wordt uitgestapt door een verstandelijk en lichamelijk beperkte meid van midden twintig. Echt een schat. Ze komt ook wel over de vloer, nooit onaangekondigd maar altijd voorafgegaan door een belletje. Ze mag vaak tijdens de menlessen mee op de marathonwagen en soms gaat ze mee op concours.
Nu is het zo dat die kleine rotpennies daar dus rechten aan menen te ontlenen want zij hebben gezegd dat ze het beter kunnen dan dit in en inlieve meisje.

Apple, werkuren omgooien gaat niet, maar manlief zit voorlopig nog even in de ziektewet.
Auto's ergens anders neerzetten is een goeie tip waarvoor dank!!!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:33

Apple schreef:
Kun je niet komende tijd je werkuren wat omgooien zodat je op onverwachte momenten thuis bent? (en je auto op een andere plek parkeren?).
Op heterdaad betrappen lijkt me het meest zinnige.

heeft geloof ik toch eens iemand gedaan, die was met een tentje in de wei gaan zitten dacht ik, om zo de "boosdoeners" op heterdaad te betrappen Whoosh!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:35

jeetje, wat asociaal van je suleilitha, die twenters zouden toch ideale verzorgpaardjes zijn voor die lieve meiden? Clown

echt te gek voor woorden

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:36

suleilitha schreef:
Ik kook inwendig, dat snappen jullie wel en ik ga nu bewust niet naar buiten, grote kans dat ik dan de fiets pak en op sjouw ga, en ik zou daarmee meer slecht dan goed doen, want ik ben dwars door alles heen.
Er had nog eentje een zwaktebod verkondigd aan mijn manlief. Het is zo dat de ruin altijd wordt uitgestapt door een verstandelijk en lichamelijk beperkte meid van midden twintig. Echt een schat. Ze komt ook wel over de vloer, nooit onaangekondigd maar altijd voorafgegaan door een belletje. Ze mag vaak tijdens de menlessen mee op de marathonwagen en soms gaat ze mee op concours.
Nu is het zo dat die kleine rotpennies daar dus rechten aan menen te ontlenen want zij hebben gezegd dat ze het beter kunnen dan dit in en inlieve meisje.

Apple, werkuren omgooien gaat niet, maar manlief zit voorlopig nog even in de ziektewet.
Auto's ergens anders neerzetten is een goeie tip waarvoor dank!!!

Sul, Juist deze mensen met 'n verstandelijk en of lichamelijk handicap kúnnen (even stomg gezegt miss Bloos) zelfs heel goed met de beessies om gaan.. hun gaan met de dieren om zoals er met hun omgegaan wordt.. en ZO zouden WIJ 't eigk ook moeten doen, helaas gebeurd dit niet altijd....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:36

suleilitha schreef:
Het is zo dat de ruin altijd wordt uitgestapt door een verstandelijk en lichamelijk beperkte meid van midden twintig. Echt een schat. Ze komt ook wel over de vloer, nooit onaangekondigd maar altijd voorafgegaan door een belletje. Ze mag vaak tijdens de menlessen mee op de marathonwagen en soms gaat ze mee op concours.

Al zouden ze op het niveau van Anky rijden dan is het nog altijd aan de eigenaar de keuze wie er op het paard mag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:38

Oh god, mag je ook al niet zelf bepalen wie er bij je paard mag komen en jullie helpen.

Waar halen ze het lef vandaan? sla ze op dr bekken die asokotters.

Laat dat lieve meid gewoon komen hoor, daar hebben die asobakken niks mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:40

Die lieve goedlachse meid met al haar maffe dingen en haar typische loopje kan bij mij niks verkeerd doen, raar maar waar en mijn paard zal altijd drie jaar zijn in haar beleving, en stout Haha!
En verder mochten de twee pubers in kwestie willen dat ze konden rijden.
Ik ben nooit te beroerd geweest om jonge kids iets te leren, ik heb het zelf ook geleerd van mensen die toen mijn leeftijd van nu hebben.
Vragen of ze iets mogen leren, zal ik nooit afwijzen.
Geloof het of niet, we hebben een vaste voorlezer die negen jaar oud is, stel je voor, al negen jaar!!! Snerpend stemmetje wat met windkracht negen nog duidelijk te verstaan is!!!
En in staat om haar mama een L proef voor te lezen, terwijl ze met dressuur voor de kar haar commando's van achteruit de kar laat snerpen. Zo jong nog, maar zo verrekte leergierig, daar heb ik wat mee.
Het kind krijst met hart en ziel de longen uit het kleine lijf, en ook die kabouter zet ik doodleuk op een paard, niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:41

@ Suleilitha

Wat moet jij je nijdig voelen zeg!

Wel tof dat er iemand met een beperking bij jouw paard mag komen, echt heel tof. En zij zal vast niet meer doen dan dat jij zegt! Eerder minder. Die 14-15 jarige moeten gewoon van andersom dieren/spullen afblijven, niet voeren, niet rijden helemaal niets!

Ik kook bijna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:42

Waarom zou iemand met een beperking niet bij het paard mogen? Ze hoort zowat bij de inventaris van onze rijvereniging Haha!
Ik hou wel van zulke mensjes, zo puur en zo onbedorven!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:46

Als het mogelijk is misschien met twee mensen op de uitkijk zitten (buur erbij?) zodat er een getuige is als de confrontatie vervelend wordt? Tieners kunnen erg brutaal zijn en onverwacht attent op hun rechten (maar niet op hun plichten)? Melden bij de politie lijkt me inderdaad verstandig en hele verhaal vertellen.
Het probleem is natuurlijk dat ze zo hardnekkig zijn en zonder door enige kunde gehinderd te worden je paarden kunnen verknallen met ook alle kans op blessures. Als de politie dan al op de hoogte is en er ooit een aangifte uit zou komen, kan dat een voordeel zijn. Mogelijk heeft het weinig zin maar misschien kan je (of door een ander laten doen) hen eens vertellen wat de africhting van een paard inhoudt, wat voor schade ze (ongewild) kunnen veroorzaken (ook bij henzelf) en dat deze paarden niet te vergelijken zijn met manegepaarden? Het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar misschien zijn ze bij een direct gesprek iets aanspreekbaarder dan moeders. Bovendien kan je dan altijd aantonen dat je ze gewaarschuwd hebt voor ongelukken. Sterkte en succes!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:50

maar degene die ruin wel eens uitstap doet dit niet ongevraagd, dus dat vind ik al heel wat anders!
maar ik dacht eerst dat het jongere kinderen waren,
want er zijn wel meer(ook onder ons) die wel eens stiekem onder het draad doorkruipen en gras van de andere kant geven.
maar op die leeftijd hebben ze ook al heel wat eigen verantwoordelijkheid

annastasia

In wat voor aso buurt woon je? Knipoog
Ik vind het dus ook echt not-done om ongevraagd op andermans erf te komen, laat staan bij beesten te komen om deze te ''verzorgen''.
Dat stroom moet je officieel langs de openbare weg van die bordjes bij hangen (pas op schrikdraad), maar ik zou het thuis ook maar doen, om eventuele problemen te voorkomen, mocht het wel met tussenkomst van de politie worden.

Verder 14 en 15, zouden wijs genoeg moeten wezen om te snappen dat nee ook echt NEE is. Laat die ouders maar even in de bak staan als jij de paarden daar los laat. Als ze dan ook nog eens beginnen te trappen dan denk ik dat die ouders de kinderen daar wel heel gauw weg halen.

Ons rechtssysteem is zo krom, dat je ergens de schuld van krijgt ook al heb je er helemaal niet om gevraagd. Dus kind krijgt een trap, breekt een been oid en jij krijgt de schuld want het is bij jou op het erf gebeurd.

Ook ik zou mezelf denk ik niet in kunnen houden

Apple

Suleilitha je mag toch zeker zelf wel weten wie je bij je paard laat? Of dat nu een verstandelijk gehandicapte is of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:54

Apple schreef:
Suleilitha je mag toch zeker zelf wel weten wie je bij je paard laat? Of dat nu een verstandelijk gehandicapte is of niet?

Ja, dat dacht ik dus ook.
Ik ben er gewoon even zat van... van de mentaliteit van die mutsen... en de onverdraagzaamheid t.o.v. de zwakkeren der maatschappij.
En over dat meisje, geloof het of niet, het paard is bij haar super nageeflijk, terwijl zij niet kan uitleggen hóe ze hem rijdt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-08 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:55

Ik word hier echt misselijk van. Al laat je kabouter Plop erop zeg, en heb je 100.000 auto's bahbah. En 14 en 15 jaar, wat moet daar nu nog van worden met zo'n moeder.
Heb je niet ergens een of ander 'agressief' paard wat nog iets meer doet dan alleen de jas kapot bijten?

Sterkte ermee, het moet inderdaad heel moeilijk zijn om niet te weten wat er met je paard is gebeurd. Ik moet er niet aan denken...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:56

Zoals ik het een beetje begrijp is het pure jalozie! Een gehandicapte mag wel jouw paarden verzorgen en mijn gezonde dochter niet. Meid je weet niet wat je mist (inzien van ouder?)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:59

Vinden die ouders het goed dan dat ze zomaar vreemde paarden verzorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:00

Ja, dat vinden ze goed, Marleen, erger nog, ze wakkeren het aan. Wij worden gewezen op o.a. niet poetsen en manen en staarten die in de war zitten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:01

Zo dat meen je toch niet zeg gggggrrrrrr weet je niet wie het zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:02

Ja Marleen, wat weten we al, je zou het hele topic even moeten doorlezen Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:03

Tjonge ik lees dit nu pas, maar geloof mij als mijn dochter dit soort dingen geflikkt zou hebben, ze minimaal 3 weken huisarrestn zou hebben
En een flinke bos bloemen als excuses zou moeten geven.
Gewoon een kwestie van onopgevoede meiden, die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen.
Zelf zou ik al zou iemand mijn pony's op de manege ongevraagd uit de box halen met vuur spugen en het er niet bij laten zitten.

Aangifte doen en een bordje voor aan de weg, verboden toegang regel .... wetboek enz..
Dan kun je altijd ergens op terug vallen

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:06

pff waar gaat dit allemaal heen. Ik haalde het vroeger niet in mijn hoofd om zomaar een verzorgpaardje te gaan claimen en dat terwijl ik toch vaak een verzorgpaardje heb gezocht en vaak nee te horen kreeg. Maar jah in mijn opvoeding heb ik geleerd dat nee ook echt nee is en je van andermans spullen (ook dieren) afblijft.
En die kinderen nog tot daar aan toe (moeten al beter weten, maar goed), maar dat moeders dan ook nog eens zo reageert. Ik weet wel dat de mijne me op pad zou sturen om mijn excuses te gaan aanbieden en dat ik mooi mijn eigen jas zou mogen betalen (plus dan nog eens een preek van hier tot timboektoe over wat wel en niet mag).

Ik zou zeker aangifte gaan doen en die jas zouden ze van mij niet krijgen. Ga een inbreker toch ook geen jas vergoeden als die in mijn huis kapot gaat Wow! . En verder zou ik moeders het erf afmeppen als ze in de buurt durfde te komen Vork (niet dat dat verstandig is, maar wel lekker om je woede kwijt te kunnen). Je mag gewoon zelf weten wie je bij je paarden laat... en dan moet moeders zelf maar een paardje kopen als ze wil dat die kinderen een paardje moeten verzorgen.

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:08

Wat je ool nog kunt doen,mochten ze echt de db op je af sturen is aangifte van Laster doen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:09

Wat dacht je van 220 op je schrikdraad zetten?? Of wil je mijn honden even lenen?? Ik zou ze..hoe dan ook...een keer flink laten schrikken.
Heb inderdaad ooit mijn honden achter dit soort kinderen aangestuurd...ouders waren woest, maar heb nooit geen last meer gehad.
Let wel...die van mij doen geen vlieg kwaad, maar zijn wel groot en zien er gevaarlijk uit, zeker als ze al blaffend achter een paar koters aan rennen die niet weten hoe snel ze over een hek moeten springen wat eigenlijk te hoog is om OVER heen te springen. Haha! Haha!
Heb toen ook wel verschrikkelijk moeten lachen!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:10

OMG serieus, Die kinderen en ouders sporen echt niet.. Moet er echt niet aan denken dat er mensen zomaar bij die van ons de wei in gaan. Ben benieuwd of de politie er iets mee kan! Succes ermee!