Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jantine_ schreef:Wat een hoop goeie punten, gefeliciteerd!
Wat is jullie 'schema' een week of 2 weken voor de wedstrijd.
Eigenlijk wil ik hem deze week 5 keer rijden. En volgende week zondag heb ik wedstrijd. Maar is dit te veel?
Hij word bijna 4...
)dagen achter elkaar en dan weer 1-2 vrij, afhankelijk van zijn spierpijn. In die dagen zit ook vaak een buitenrit en een lesdag, dus 2 dagen intensief trainen, en 2-3 dagen rustig aan, soms alleen stapwerk. 
Maar als ik met hem ga wandelen is er niks aan het handje. madelein schreef:Jantine_ schreef:Wat een hoop goeie punten, gefeliciteerd!
Wat is jullie 'schema' een week of 2 weken voor de wedstrijd.
Eigenlijk wil ik hem deze week 5 keer rijden. En volgende week zondag heb ik wedstrijd. Maar is dit te veel?
Hij word bijna 4...
Ik rij Edje gemiddeld 3-4 of soms 5 ( als ie heel veel energie heeft, zoals zondag)dagen achter elkaar en dan weer 1-2 vrij, afhankelijk van zijn spierpijn. In die dagen zit ook vaak een buitenrit en een lesdag, dus 2 dagen intensief trainen, en 2-3 dagen rustig aan, soms alleen stapwerk.
Tijdens en na de dagen dat hij werk masseer ik zijn spieren dagelijks, als ik voel dat ze harder worden krijgt ie langer vrij, of ga ik lekker op de weg stappen met hem.
Hij heeft nu weer last van zijn heupen ( edje heeft een klein bouw foutje, zijn ene heup is lager ingeplant op zijn bekken dan de ander) dus Hans komt straks om hem even te kraken. Dan heeft ie 4 dagen vrij ( ga weekendje skieen), en pakken we hem volgende week weer op.
Oke, leuk om te lezen wat iedereen een beetje voor schema heeft.
Ligt er ook per paard aan denk. Met pup kan ik echt niet 4/5 dagen achter elkaar rijden daar word ie volgens mij niet vrolijk van. Maximaal 3 achter elkaar doe ik meestal.
Maar ben er uit nu
Moet ik Edje nog doen? Zou evt. zondag maandag dinsdag wel kunnen? Alleen morgen en zaterdag niet maar dan ben je al weg zeker....
Weet jij een goeie zadelmaker? Die van jou misschien? Moet mijn zadel laten opvullen, ligt iets scheef.
Ik rijd trouwens voor een wedstrijd niet anders dan anders.
tita schreef:Jawel we hebben buitenbak laag omheind.
Vandaag in gereden zat er zowat jankend op.... Geen succes.
Bokken steigeren, weg springen, vandoor galopperen.
Oja eenden... Kwakende eenden, ruzie zoekende eenden om wijfje... Geen succes.
Heb alleen voorwaarts neerwaarts gereden stap en draf, meer zat er niet in....heb overal pijn in lijf van haar idiote gedrag.
Zaterdag springles..... Mooi niet... Alleen als binnen is ben behoorlijk angstig.
Toch heb je wel al mooie resultaten met haar geboekt
Misschien is het buiten ook gewoon een kwestie van kilometers maken.
Ik heb veel op de binnenhoefslag gereden, dit vindt ze nog wel wat lastig (met name de rechte lijnen op de binnenhoefslag in galop).
Martine schreef:Hè bah madelein....
Wat een rotnieuws. Hopen dat de spieren snel komen en dat dat goed blijft gaan. Zoals ik je verhaal lees kun je er wel verder mee. Maar nooit leuk