[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:10

Je bit ziet er goed uit ! Ik duim dat dit de oplossing is en hij het fijn blijft vinden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:26

Dat bit kan echt heel fijn zijn :j mijn haflinger was ook vaak erg onrustig in haar mond, na aanschaf van een myler level 2 geen problemen meer en een veel rustiger paard in de aanleuning.
Ik heb de level 2 ook liggen voor mijn pony, maar nooit gebruikt nog. De level 1 hangt vanaf het begin in zijn hoofdstel en gebruik ik soms ook nog wel en gaat prima (meestal rijd ik bitloos tegenwoordig, maar heel fijn om ook gewoon zonder problemen weg te kunnen rijden met een bitje).

Wat ziet hij er goed uit joh! Wordt echt steeds meer een vent! :D En jij past er hartstikke mooi op.
*kruipt weer onder meeleessteen*
Laatst bijgewerkt door Leo op 04-08-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:33

Hij ziet er goed uit en ik vind dat jij er mooi op past hoor! :D
Hopelijk blijft dit bitje bevallen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:36

Hij is zeker breder! Maar waarom vind je je zelf te groot?

Enige wat mij opvalt is dat je wat ver achter op de rug zit zeg maar....of lijkt zo, kan ook ;)

Hopelijk heb je nu een bit dat jullie bevalt. Lastig zeg als je zo moet zoeken voor je iets hebt gevonden wat goed is.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:50

Hij is al zoveel meer paard.. jullie zien er samen goed uit!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:46

Je bent al flink wat kilo's kwijt. Voor het mooi zouden er nog wat af mogen maar als dit het is kan dat prima. Wel zit je wat ver naar achter zoals Cinnepin terecht opmerkt. Het zit misschien lekker maar ik vind het beeld er toch niet goed uitzien.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:53

Hoi hoi, lees hier al een hele tijd mee maar reageer nooit :D
Myler bitjes zijn super fijn. Meeste paarden reageren er super op. Ik probeer altijd als eerste myler bitjes bij een paard :D
Ik vroeg me wel af: wat is de reden dat ze een level 2 adviseerden? In principe is level 2 namelijk bedoeld voor paarden die al op verder niveau zitten en nageeflijk kunnen lopen etc. Dit in verband met de tongboog, waardoor er minder druk op de tong komt en dus meer druk op de lagen. De lagen zijn kwetsbaarder en gevoeliger dan de tong, en in principe dus beter om te vermijden met een jong paard.
Echter zijn er ook paarden die druk op de tong niet prettig vinden, en waarbij de level 2 gewoon beter werkt. Zelf heb ik ook een level 2 (ook voordat mijn paard correct nageeflijk kon lopen). Het is dus geen kritiek, maar een oprechte vraag.
Daarnaast lijkt het bit op de tweede foto op de kop te zitten. Heb je toevallig een foto van hoe het bit aan het hoofdstel hangt? Het is heel makkelijk om het bit verkeerd te hangen. Is mij ook al eens overkomen en m’n vriendin ook :D

Vind verder dat je heel leuk met je paard omgaat en dat jullie mooie stappen maken! Ga zo door :D
En een prachtig paard natuurlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 08:00

herr_balou schreef:
Je bent al flink wat kilo's kwijt. Voor het mooi zouden er nog wat af mogen maar als dit het is kan dat prima. Wel zit je wat ver naar achter zoals Cinnepin terecht opmerkt. Het zit misschien lekker maar ik vind het beeld er toch niet goed uitzien.

Klopt, er moeten nog wat kilo's vanaf en daar ben ik ook druk mee bezig. En dat loopt ook rustig door. :) Ik zit inderdaad wat achterin, dat komt omdat ik mijn beugels wat korter had gedaan omdat ik in draf mijn balans af en toe wat kwijt was. Helaas sluipen er toch wat foutjes in zo in jaaaaaaren zonder les. Voelde me net een beginner. :')

Maar ik zit anders goed in het zadel, anders had de zadelmaker dat zeker opgemerkt en had ik dat ook aan Latino gemerkt.

Eileen_ schreef:
Ik vroeg me wel af: wat is de reden dat ze een level 2 adviseerden? In principe is level 2 namelijk bedoeld voor paarden die al op verder niveau zitten en nageeflijk kunnen lopen etc. Dit in verband met de tongboog, waardoor er minder druk op de tong komt en dus meer druk op de lagen. De lagen zijn kwetsbaarder en gevoeliger dan de tong, en in principe dus beter om te vermijden met een jong paard.
Echter zijn er ook paarden die druk op de tong niet prettig vinden, en waarbij de level 2 gewoon beter werkt. Zelf heb ik ook een level 2 (ook voordat mijn paard correct nageeflijk kon lopen). Het is dus geen kritiek, maar een oprechte vraag.
Daarnaast lijkt het bit op de tweede foto op de kop te zitten. Heb je toevallig een foto van hoe het bit aan het hoofdstel hangt? Het is heel makkelijk om het bit verkeerd te hangen. Is mij ook al eens overkomen en m’n vriendin ook :D

Vind verder dat je heel leuk met je paard omgaat en dat jullie mooie stappen maken! Ga zo door :D
En een prachtig paard natuurlijk.

De level 2 is puur voor de minder druk op de tong. Tijdens het uitproberen van alle andere bitten heb ik gemerkt dat hij het prettigst loopt op iets met meer tongvrijheid.

Hij ligt overigens goed hoor.. de M staat rechtop aan de linkerkant. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:21

Ah jij kreeg hem met exact hetzelfde verhaal als ik bij mijn pre die zeer gevoelig is in de aanleuning. Ik durf niks anders meer te proberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:21

Zelfs met les sluipen er foutjes in hoor. En helemaal op jonge paarden waar je toch nog met van alles en nog wat bezig bent. Zoals keer beugels wat te kort voor de zekerheid, maar ook balans die steeds verandert en die van jou ook weer. Komt echt goed :j

En nieuw zadel is altijd wennen weer. Ik ben er zelfs last van na opvullen hoe minimaal ook.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:24

Mijn pony is ook alleen maar blij met myler. Zijn fijne bitjes hoor!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:55

Robijntjah schreef:
Ah jij kreeg hem met exact hetzelfde verhaal als ik bij mijn pre die zeer gevoelig is in de aanleuning. Ik durf niks anders meer te proberen.

Je kunt het wel doen maar waarom zou je?

Ik ben ook niet verbaast dat je hierbij uitkomt, maar dat had ik je al eens aangegeven.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:09

Ik ga zo duimen dat dit het bit is voor je.

Voor mijn Friese merrie was dit ook echt het bit.

Mijn iertje ging er vreselijk op duwen.
Ook op ongebroken, ongebroken met tongboog. Dubbel gebroken bleef ze scheef trekken op rechterkant.

Nu enkel gebroken en ik denk.
Dat had ik veeeeel eerder moeten doen.

En ik was nog zo anti enkel gebroken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 10:53

Het is voor ieder paard gewoon anders! Fijn dat er tegenwoordig zoveel opties zijn! :j

Oh man, about today... <3
Vroeg eruit, om 08:00 vertrokken vanaf stal met een stalgenootje op Charlie, de ruin waar hij bijna een jaar mee heeft samen gestaan.

Afbeelding

Ik had verwacht dat hij net zo dapper was als anders maar Charlie schrok nogal vaak en ineens vond Latino ook een hoop dingen heel erg eng. :')

Afbeelding

Maar als de een iets eng vond durfde de ander wel voorop dus dat ging helemaal goed. :D

Afbeelding

Uiteindelijk een hele stijle heuvel afgestapt, maar we moesten ook weer terug.. Charlie ging in galop. En wij uiteindelijk ook maar. Man wat was dát gaaf zeg.. wow! Wat een kracht! <3

Toen kwamen we een stukje heide tegen, mooi in bloei!
Afbeelding

<3
Afbeelding

En weer lekker terug!
Afbeelding

Ruim twee uur onderweg geweest, hij was kapot! Wel grotendeels gestapt maar geestelijk was het ook wat voor hem aangezien hij zo vaak moest schrikken. :')

Afbeelding

Nu lekker minstens twee dagen vrij! <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:06

Hij houdt zijn oor maar op jou gericht he, de held <3
Wel lekker voor hem, heeft hij dit ook ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:26

Wat een genot! Gaaf joh <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:01

Heerlijk klinkt dit! <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:28

Heerlijk zeg! Leuke foto’s.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:22

Prachtige omgeving ook <3

Ziet er uit als een heerlijke rit

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:36

Staat hij nu niet meer met Charlie?
Ziet er heerlijk uit, jullie vormen een goed stel!
Hopelijk wordt dat schrikken geen gewoonte :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:05

Nee, Charlie had een operatie nodig. Hij staat nu met Flip. :D
Afbeelding
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:21

Ik weet dat je al een paar dagen verder bent, maar wil graag inhaken op het stukje bit.

De ene merrie van ons loopt het liefst op de Liverpool stang.
Deze had ze sws voor de wagen erin.
Maar ook onder het zadel vind ze die fijn.
Zij houd van de pompwerking en het stabiele ervan.
Inmiddels kan ze sinds een aantal jaar ook met een simpele dubbelgebroken bitje gereden worden.
Maar met de Liverpool is ze rustiger qua mond.

Nu moet ik erbij zeggen dat we met de Liverpool erin geen extreme Dressuur verwacht.
Op buitenrit heeft ze de Liverpool erin, in de bak de dubbel gebroken

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 09:54

Dank jullie wel! <3
Grappig, ineens lees ik overal 'pompwerking' had daar echt nog nooit van gehoord maar het klinkt best logisch dat dat fijn is voor een paard. :j

Ik moet zeggen dat het bit me prima bevalt, de aanleuning begint heel langzaam te komen, maar we zijn nog druk bezig met rechtrichten, dat vind ik even belangrijker, dat zakken komt vanzelf. :j

Vanochtend zat ik er om 07:00 al op, het wordt weer warm de komende dagen dus even de hitte voor zijn. :D Morgen alleen even heen om af te spoelen tussen de middag, en vrijdag ga ik weer vroeg en gaan we weer eens vrijspringen, is ook al een paar weken geleden inmiddels. :D
Afbeelding

<3 <3 <3 Zo verliefd op dit koppie!
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:14

Wat fijn dat het zo goed gaat en hij is super dapper buiten!!
En mooi om te zien dat een hengst houden niet altijd maar zo gecompliceerd hoeft te zijn..
Hier in de omgeving lijkt het echt enorm lastig om een hengst op een paardwaardige manier te houden..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 10:54

Het is echt lastig een fijne stal te vinden ja. :j Ik heb bij een paar verschillende stallen geïnformeerd maar bij het woord hengst hangen ze al bijna op. :') En als je er dan een vindt waar het wel kan dan staan ze voornamelijk binnen (met 3 dichte muren zodat ze weinig prikkels krijgen.. :')) en sowieso altijd alleen als ze buiten staan.

Voor sommige zal dat vast prima zijn, maar als ik zie hoeveel Latino speelt met zijn weidemaatje en hoe hij veranderd is sinds hij lekker 24/7 buiten staat wil ik nooit meer terug. Moet ik om de een of andere reden verhuizen naar een andere stal en ik kan niet weer zoiets vinden dan gaan zijn ballen er af. Paardwaardig is het belangrijkste!