Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
herr_balou schreef:Je bent al flink wat kilo's kwijt. Voor het mooi zouden er nog wat af mogen maar als dit het is kan dat prima. Wel zit je wat ver naar achter zoals Cinnepin terecht opmerkt. Het zit misschien lekker maar ik vind het beeld er toch niet goed uitzien.
Eileen_ schreef:Ik vroeg me wel af: wat is de reden dat ze een level 2 adviseerden? In principe is level 2 namelijk bedoeld voor paarden die al op verder niveau zitten en nageeflijk kunnen lopen etc. Dit in verband met de tongboog, waardoor er minder druk op de tong komt en dus meer druk op de lagen. De lagen zijn kwetsbaarder en gevoeliger dan de tong, en in principe dus beter om te vermijden met een jong paard.
Echter zijn er ook paarden die druk op de tong niet prettig vinden, en waarbij de level 2 gewoon beter werkt. Zelf heb ik ook een level 2 (ook voordat mijn paard correct nageeflijk kon lopen). Het is dus geen kritiek, maar een oprechte vraag.
Daarnaast lijkt het bit op de tweede foto op de kop te zitten. Heb je toevallig een foto van hoe het bit aan het hoofdstel hangt? Het is heel makkelijk om het bit verkeerd te hangen. Is mij ook al eens overkomen en m’n vriendin ook![]()
Vind verder dat je heel leuk met je paard omgaat en dat jullie mooie stappen maken! Ga zo door
En een prachtig paard natuurlijk.