[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:37

Al op je nieuwe zadel? :):)

Gaaf weer, klinkt heerlijk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:42

Hij is zo leuk en relaxed <3

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:47

Zo leuk! <3

Mag ik je een compliment geven over hoe hij eruit ziet? Zo mooi op gewicht ook. Lekker wit al. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:52

xRivaldo schreef:
Zo leuk! <3

Mag ik je een compliment geven over hoe hij eruit ziet? Zo mooi op gewicht ook. Lekker wit al. :+

En hij kijkt zo tevreden. Echt wel heel anders als in het begin, die blik is compleet verandert :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:55

Gaaf paardje en heel fijn baasje. Blij verwonderen blijft echt fijn om te lezen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 17:49

xRivaldo schreef:
Zo leuk! <3

Dank je wel!! Nog even wat spieren er bij.. Maar dat komt vanzelf. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 06:17

Kreeg net een herinnering van vorig jaar... Pfoe, dat ik niet zag hoe mager/onbespierd hij was. :oo Hij werd echt mager van de pijn, hij is toen eind september geopereerd en begon daarna pas aan te zetten.

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:18

Wat een verschil! Hij is ook wat meer uitgezwaard, alles zit nu op de goede plek :) ben benieuwd naar het verschil met volgend jaar!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:33

Hij ziet er prachtig uit.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:51

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.
Wat ziet hij er goed uit zeg!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:17

Topconditie!

Ik vind zelfs zijn hoofd veranderd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:30

Captain schreef:
YvonneV schreef:
Maar ja dan ga je naar een stang en wil je wedstrijden rijden heb je weer een probleem

Ik heb echt -10 wedstrijdambities dus niet belangrijk. Daarnaast zoals jannico aangeeft lijkt het me dat comfort van het paard boven je eigen plezier gaat? :) Misschien makkelijk zeggen vanuit mij omdat ik daar geen ambities in heb.

Maar waarom zou dat zijn denk je, dat pas vanaf het Z met dit soort bitten mag worden gereden?
Ik vind het een vrij heftig bit.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:01

Boras schreef:
Topconditie!

Zelfs zijn brandmerk is veranderd, hoe dan?????

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 10:02

Haha, heb de foto gespiegeld om dezelfde kant te laten zien. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:04

YvonneV schreef:
Boras schreef:
Topconditie!

Scherp :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:04

Captain schreef:
Haha, heb de foto gespiegeld om dezelfde kant te laten zien. :D

Aha, ik dacht echt hoe dan? ;)

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:54

Captain schreef:
Oh wat grappig, dat kende ik helemaal niet!
Nodigt dat juist niet nog meer uit naar onrust omdat ze er mee kunnen spelen?

zou je verwachten. Maar het zelf enige controle hebben over hoe de tong het bit maakt die van ons zeer rustig..

Avalanche schreef:
Heel herkenbaar. Ik heb ook een paard wat heel onstabiel voelde met eender welke trens op een pelham gereden, en ineens klopte alles.

Ik vond het vrij frustrerend.. Maar ik ben er inmiddels ook wel achter dat deze "ontdekking" voor veel meer paarden geld.

Babootje schreef:
Maar waarom zou dat zijn denk je, dat pas vanaf het Z met dit soort bitten mag worden gereden?

Tjah de trens wordt aan de andere kant foutief als "zacht" voorgesteld. Uiteraard is het niet de bedoeling er aan te gaan hangen (geen van beide) Maar een pelham\stang heeft mits een beetje netjes gebruikt wel het voordeel van aankondigen: Voordat de druk er effectief is veranderd de balans, gevolgd door de rotatie, gaat de kinketting aan en pas daarna treed de hefboom effectief in werking.

Versus de trens die gewoon direct aan is.

Ik geloof dat in mijn geval dit aankondigende effect zeker een positieve rol speelt. Laten we het er op houden dat hij nog al snel gepikeerd is ;)

Ik ken maar weinig ruiters voor wie een beetje langzamer met de hand zijn geen goed idee is ;) daarbij heb je met een pellham gewoon nog de valse teugel die niet heel anders dan een trens inwerkt.

@ captain: Hij is mooi uitgezwaard, echt een leuk type :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:02

Een pelham kan echt heel vriendelijk zijn, maar ik geef meteen toe dat je er wel handig voor moet zijn. Super fijn met 2 teugels, met 1 teugel niet en er is altijd de categorie die hem gebruikt als hardere rem en dat is niet oke.

Wat niet wegneemt dat er paarden zijn die fijner zijn op stang en trens of op pelham dan op een trens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:43

Avalanche schreef:
Een pelham kan echt heel vriendelijk zijn, maar ik geef meteen toe dat je er wel handig voor moet zijn. Super fijn met 2 teugels, met 1 teugel niet en er is altijd de categorie die hem gebruikt als hardere rem en dat is niet oke.

Wat niet wegneemt dat er paarden zijn die fijner zijn op stang en trens of op pelham dan op een trens.

Al is het maar omdat de ruiter er schrik van heeft }:)

Juist dat argument "hardere rem" heb ik ooit iemand mee geholpen met haar draver.
We kregen haar niet overtuigd dat hoe meer je een draver aan het bit zit (deze had gekoerst) hoe harder ze gaan.

Dus vrij forse pelham erin gehangen met de mededeling: los laten en als ie er vandoor gaat, heb je een noodrem.

Dat lijkt heel lomp maar juist daardoor durfde ze de teugel los te laten en deed die draver dus precies het tegenovergestelde; rustig achter de rest aan sjokken :D Ruiter overtuigd, weer een probleem de wereld uit.

Maar mijn huidige Taart loopt dus ook juist fijner op een wat scherper bit. Stippeltje moet er weer helemaal niks van hebben. Als je daar een bit in hangt, verongeluk je ermee.

Jed1406

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:12

Ziet er goed uit! :D :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:44

Bitten zijn altijd zo een persoonlijk ding.

Enerzijds is het simpel: in het begin altijd een trens, paard onrustig op gebroken, pak je ongebroken.

Dikke tong: bit met meer ruimte voor de tong, gevoelige lagen, minder ruimte voor de tong, zodat het bit vooral op de tong inwerkt en minder op de lagen. De basis is helemaal niet zo ingewikkeld.

En dan heb je de paarden die rustig worden op het moment dat er contact is en tot die tijd blijven wiebelen en kauwen.

Je hebt ook paarden die de pompwerking van bepaalde bitten fijn vinden, en paarden die daar een hekel aan hebben, en niet onbelangrijk: de handigheid van de ruiter, want het ene bit is een stuk heftiger dan het ander.

Neusriem kan ook uitmaken, mijn zwarte vindt dat een dunnere, lichte neusriem aan moet zitten en vooral niet mag bewegen, en een bredere en dus zwaardere neusriem mag losser, want die wiebelt niet. Punt is dat het ding gewoon niet mag wiebelen :D

Bitten eigenlijk hetzelfde, het ding moet stil in de mond liggen, en vooral niet ergens in de weg zitten.

Nog altijd jammer van dat trust bit, en eigenlijk de reden dat ik m niet goed durf te proberen. Als hij zo snel door is, en je krijgt je geld niet terug, is het best een risico.
Babootje schreef:

Is het ook, en de hefboom moet je ook niet onderschatten. Ik vind hem ook niet eerlijk met zo een pelhamriempje, want het kan heel fijn zijn met dubbele teugels, zodat je met name op je trensteugel rijdt, maar met zo een riempje krijg je imo teveel ruis en wordt hij grof en dat wil je niet.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:03

Zo'n riempje is gewoon pure merde, je weet dan zeker dat het een noodrem is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 14:57

Gisteren ben ik naar een paardenwinkel geweest voor bijpassende beugelriemen, en zij zijn ook 'myler-experts' dus ik heb het hele verhaal voorgelegd en ging natuurlijk weer met een lege portemonnee naar huis. :') Heb een Myler 2 aangeschaft en mag hem twee weken proberen, mocht hij niet bevallen dan mag ik hem terug brengen en krijg ik m'n geld terug.
Afbeelding

Van de bitfitter nog steeds niets meer gehoord. Ja, twee weken terug was ze in de buurt en kon ik nog een ander bit op komen halen om te testen. Maar nu met Dobbel kan ik niet zomaar meer weg, dus dat ging helaas niet. Ook nog geen factuur ontvangen overigens.. Ik ga nu eerst de myler testen. Hij liep er vandaag redelijk goed op! :j

Had weer les, en mijn instructrise zei ook al dat hij nog wel kauwt, maar echt veel minder obsessief en minder uit frustratie. Dus we zetten rustig door. :)
Kijk nou m'n kleine muppet. <3
Afbeelding

Ik vind mezelf wel nog te groot voor hem, of hij te klein voor mij. :')
Afbeelding

Hij wordt natuurlijk nog wel wat breder, en hij is pas 4 dus dat komt wel goed hoop ik! Rechts is 4 maanden geleden, links vandaag.
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:03

Ook wel weer wat meer anatomisch gevormd natuurlijk, en wat stiller.

Mooi bitje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:08

YvonneV schreef:
Boras schreef:
Topconditie!

En net voor voetje is opeens niet meer wit maar zwart