Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:33

Goed Yvank!!
Ik ga zo weer op pad. Gisteren kwam de rechter galop er ineens niet meer uit ( vond ie altijd al wel moeilijk) dus ben heel benieuwd....

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:09

Wat gaan de meeste goed zeg!!

Wij zijn nadat het twee keer door sneeuw niet door heeft kunnen gaan eindelijk gestart. Helaas iets veder dan we wilde rijden maar ik moest en zou een keer starten Haha. Spannende bak met witte hekjes en torrentjes maar mooie scores 181 &188 kortom 2 winst mee naar huis en eindelijk het debuut gehad! En het smaakt naar meer! :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:24

Mette, fijn dat het goed ging!

Madelein hoe is het gegaan?

Ik heb zojuist mn startpas aangevraagd, nu dus kijken wanneer we kunnen gaan :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:00

Mooie punten sasika!

Uhm hier een dag om niet te veel over te vermelden ;)
Moest eerder starten en was er eigenlijk nog niet klaar voor ( Fijn die inlopende programma's.... Vorige keer ook al...). Mijn kleine aap durfde absoluut niet langs de kantine ( over de korte zijde bij C) met goeie race en bok partijen als gevolg. Wel blijven zitten gelukkig. De galop in beide proeven maar geskipt.
2e proef ging wel beter, maar toch nog enorm veel spanning bij de kantine. Dus veel: 'Contra-stelling' als commentaar ;). Beetje jammer dat er een opmerking onderaan een van de protocollen staat: 'Paard is niet aan de hulpen'.... Jammer dat er dan niet gezien wordt dat het een heel jong ervaren paard is ( toevallig de enige ook in de groep vandaag...) die nog een hele hoop moet leren en zien.
Maar ik kan er om lachen hoor! Volgende keer beter!

Nou dan nu HET moment..... De PUNTEN...!! ( laat ik er even bijzeggen dat ik tegen Jantine_ heb gezegd dat ik 130 en 145 zou krijgen... ;)) proef 3: 152, proef 4: 161. Dus als je verlies in de B zou kunnen rijden, zou ik geen eens een verliespunt hebben. Das dan wel weer een hele prestatie :+

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:31

Nou Sanne positief zijn inderdaad! Je hebt een onwijs leuk paard die nog niet eens een jaar onder het zadel is. De enige die onwijs braaf los staat op het terrein terwijl je het halster rustig pakt en meneer rustig stil staat.
Dat is iets om trots op te zijn! Eentje die zo de trailer rustig op loopt en gewoon super braaf is!!
Nu is het er ook wel een waar een beetje een koppie op zit maar jullie komen er wel! Het wederzijds vertrouwen is do groot en jullie hebben beide zichtbaar plezier! Kop op en volgende keer beter :)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:39

Vandaag foto's gemaakt tijdens het rijden!
Let maar niet op mijn houding, ik weet zelf ook dat die nog verbeterd moet worden! En haar neusje mag er soms ook nog wat meer uit (al is het al beter dan het was). Maar goed, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ook wel een beetje jammer van de kwaliteit (ik heb ze moeten verkleinen omdat ze te groot waren).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:46

Jantine_ schreef:
Nou Sanne positief zijn inderdaad! Je hebt een onwijs leuk paard die nog niet eens een jaar onder het zadel is. De enige die onwijs braaf los staat op het terrein terwijl je het halster rustig pakt en meneer rustig stil staat.
Dat is iets om trots op te zijn! Eentje die zo de trailer rustig op loopt en gewoon super braaf is!!
Nu is het er ook wel een waar een beetje een koppie op zit maar jullie komen er wel! Het wederzijds vertrouwen is do groot en jullie hebben beide zichtbaar plezier! Kop op en volgende keer beter :)

:(:)
Lieve woorden, dank je meis!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:48

Leuke foto's!!
Mooie punten Saskia :D
En ben het helemaal met Jantine_ eens.

Easy heb ik vandaag even gelongeerd, na de galop begon ze me daar toch te sjouwen. Top paard <3
Morgen hebben we weer springles op de club, dus voor Easy de 2e keer springen op een paar keer balkjes lopen enzo na.

Ons debuut staat voor 16-3 in Siegerswoude en vervolgens nog 30-3 in Vinkega wedstrijd.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:53

Ik heb vandaag ook mijn debuut gehad, resulteerde in 2x 182. Ben er blij mee :)
Over het algemeen vond de jury dat hij meer gesloten moest lopen. Dat valt ook niet mee voor die van mij omdat hij ontzettend ruime gangen heeft en overdreven soepel. Dus we gaan lekker door met spiertjes trainen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:21

Gefeliciteerd met je debuut! Nette punten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:24

Stichlover en Sasika mooie punten!

Madeleine jammer dat het niet zo fijn ging!

Mooie foto's gezien :)

Foto van mn haflinger gisteren ze vind springen super leuk :D

Afbeelding

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:56

madelein schreef:

It's the truth!

Heb zin in 17 maart. Zenuwen gieren al door m'n lichaam. Alles ligt al klaar := Ben een beetje gek :+

Leuke foto's zilverkenny!

Hele nette punten stitchlover, gefeliciteerd :)

Leuke foto Yvank!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:02

dat zijn ook nette punten stitchlover!! In de B willen zijn natuurlijk nog niet te veel zien (heel scheef maar oke) dus dan word je op de beweging van je paard afgekeurd.. jammer is dat dan

Mijn paard is kramperig en bijna alle onderdelen in stap worden dan bijna afgekeurd, en er staat dus ook echt op mijn protocol R.A soms hoog Hoppa 5...
Veder moet ik meer aan de overgangen werken oja en met de rechterhand afgroeten in plaats van de linkerhand (stom stom stom)

Yvank wat een pretkopje heeft je paard daar!

madelein vaak starten ervaring op doen! komt vanzelf goed! Je hebt een mooi paard onder je kont! (net even in je profiel gespiekt haha)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:07

Stitchlover, ik heb jullie gemist geen mini-meeting.
Als goed is heb je ons wel gezien.

Hier 2 punten erbij maar kan me er niet in vinden.
Maar voor ons is fijn rijden op dit moment belangrijker omdat de punten al binnen zijn.
Eindelijk super voorwaarts paard is impuls een 6 ....waardeloos

Was 4e met 187
En 3e met 185

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:18

sasika schreef:
dat zijn ook nette punten stitchlover!! In de B willen zijn natuurlijk nog niet te veel zien (heel scheef maar oke) dus dan word je op de beweging van je paard afgekeurd.. jammer is dat dan

Mijn paard is kramperig en bijna alle onderdelen in stap worden dan bijna afgekeurd, en er staat dus ook echt op mijn protocol R.A soms hoog Hoppa 5...
Veder moet ik meer aan de overgangen werken oja en met de rechterhand afgroeten in plaats van de linkerhand (stom stom stom)

Yvank wat een pretkopje heeft je paard daar!

madelein vaak starten ervaring op doen! komt vanzelf goed! Je hebt een mooi paard onder je kont! (net even in je profiel gespiekt haha)

Dank je wel!! Ben ook super trots op wat we tot nu toe samen bereikt hebben hoor! Maar af en toe denk je wel eens.... Pfieeeeuuuw.... zeg maar, haha!

Wat vervelend dat jou paard zo lastig stapt! al eens geprobeerd elke dag 10-15 min rechtuit ( over de weg oid) in een flink tempo te stappen?

rechter en linkerhand maakt toch niet uit?! Heb vandaag ook met links afgegroet omdat ik mijn zweep in de re had :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:20

Jantine_ schreef:
madelein schreef:

It's the truth!

Heb zin in 17 maart. Zenuwen gieren al door m'n lichaam. Alles ligt al klaar := Ben een beetje gek :+

Haha ja jij bent een beetje gestoord idd! Maar dat wisten we al... :P

Maar even serieus. Verwacht er niks van, en neem jezelf voor gewoon lekker te gaan rijden, alsof je naar het bos gaat. Je hebt niks te verliezen! Geen stress dus! Anders moet Tim je maar ff neerslaan van te voren, dan ben je tenminste lekker rustig... *D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:26

tita schreef:
Stitchlover, ik heb jullie gemist geen mini-meeting.
Als goed is heb je ons wel gezien.

Hier 2 punten erbij maar kan me er niet in vinden.
Maar voor ons is fijn rijden op dit moment belangrijker omdat de punten al binnen zijn.
Eindelijk super voorwaarts paard is impuls een 6 ....waardeloos

Was 4e met 187
En 3e met 185

Ik had inderdaad ook een paar dingen waar ik vraagtekens bij zette, maargoed het blijft een jurysport he.
Ik rijd ook soms onderling en kan bij de ene jury in de 200 rijden terwijl ik bij de ander in de 180 blijf steken. Geen touw aan vast te knopen.

Had je inderdaad gemist wist ook niet hoe je eruit zag natuurlijk :)
Volgens mij had je een bruine met bles mee toch? Ik heb dan wel een stukje van je proef gezien, zag er goed uit! Voor een jonkie was ie ook erg braaf voor zover ik kon beoordelen natuurlijk :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:38

Ja ik was de laatste start :)

Ben ook trots op der...heb mezelf moeilijk gemaakt en punten verloren.
Zoals F-A-K aanspringen wilde op de A doen wat dus verkeerde galop werd, gelijk gecorrigeerd maar toch een 4

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:14

Sasika, wat een net debuut! wedstrijden rijden is altijd leuk.

Ulaantje, jij kan ook binnenkort lekker je jonkie meenemen. wat leuk!

madelein, heb je dan niet op je eigen tijd gestart? jammer dat die zo kijkerig was, gewoon heel veel kilometers maken, komt het vast helemaal goed. ik ben het ook eens met jantine

silverkenny leuke foto's

stichtlover, nette punten voor de eerste keer. maar meer gesloten is wel wat overdreven vind ik. het is en blijft wel een B proef.

yvank een spring haf. ze worden steeds veelzijdiger!

tita, soms snap je de punten van een jury echt niet. maar er is nog wel een verschil in voorwaarts en impuls. maar wel weer 2 winstpunten erbij

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren heb ik Envoy ook weer een keer HC gestart. Envoy was super geconcentreerd en super fijn te rijden. <3 . Hij heeft zo veel gummie en souplesse in zijn lichaam dat het schakelen hem al makkelijk af gaat.
hij vind 1 ding nog wel echt moeilijk, namelijk de overgang van galop naar draf. dan kan hij er nog wel iets invallen. dat is dan net jammer in de proef. daar hadden we ook een 5 voor.

maar verder 3x een 6 en verder alleen maar 7ens en 8ens. met een totaalscore van 213! *\o/*

Vandaag heerlijk een ontspannen rondje in het bos gereden. hij is dan zo lief en betrouwbaar.

ik ben zo trots!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:18

Jammer dat HC was.... Wat een punten zeg, dat haal ik nog lang niet

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:34

het is inderdaad jammer dat het HC is. maar nog eenmaal HC in de B en dan vanaf april lekker knallen in het L1. dan het prijzengeld ophalen :+
veel oefenen tita. als je overal een 7 ophaalt dan kom je al heel erg in de buurt.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:52

Iedereen met mooie resultaten proficiat !:)

@Fairlady fijn zeg een ontspannen ritje in het bos, moet ik met mijn jonkie ook ns gaan doen. Die is nog nooit buiten geweest..

Gisteren gereden, had een beetje een slechte dag denk ik zo. Ze bokte (doet ze anders nooit) en ze had er niet zoveel zin in. Hoop dat dat maar eenmalig was, want ze liep de laatste tijd zo lekker!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:59

whoo fairlady dat zijn nog eens punten! Dan is B gewoon te makkelijk voor jullie! haha

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:29

Fair lady, dan heb ik je gezien! Vind het een hele fijne constante B proef en ze werd fijn gereden! (was de jury ;))

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:34

sasika, nou het moet voor mijn gevoel veel beter. envoy heeft veel moeite voor mijn gevoel met de overgangen terug naar draf, als iemand hier tips voor heeft dan hoor ik het graag.

melissa dank je wel. ik vind dat je super fijn gejureerd hebt. wil jouw wel vaker tegen komen :D
als je nog extra tips heb hoor ik dat graag. denk nog iets maar halslengte of niet?