KNHS instructieweken 2013 pony's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: KNHS instructieweken 2013 pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:43

nee, de KNHS maakt van te voren op basis van je wedstrijd niveau een indeling. Op maandag heb je 's ochtends een half uur les, daar kan dan wel door de instructeur worden aangegeven dat een groep qua niveau totaal niet past en dan wordt er nog wel eens wat geruild om het niveau van de groep toch passend te krijgen.

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 05:48

welshfan97 schreef:
nee, de KNHS maakt van te voren op basis van je wedstrijd niveau een indeling. Op maandag heb je 's ochtends een half uur les, daar kan dan wel door de instructeur worden aangegeven dat een groep qua niveau totaal niet past en dan wordt er nog wel eens wat geruild om het niveau van de groep toch passend te krijgen.

Oke! Dat is wel fijn :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:49

Mijn afgelopen 2 jaren had ik hele leuke groepjes dus het zal wel goed komen :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:52

Zat jij dan ook met mensen die hoog in de dressuur reden?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:00

Eerste jaar reed ik M2 waren we idd met 3 M2 combinaties. Jaar erna reed ik Z2 en hebben we zelf een groepje samengesteld (dat kun je aangeven bij de eerste brief en als iedereen van je groepje dat aangeeft is de kans groot dat je bij elkaar komt). We zaten toen met L1, M1, Z2, Z2 en ondanks niveau verschil toch heel fijn les gehad (lessen zijn heel individueel gericht). Dit jaar wil ik gewoon weer ingedeeld worden om anderen te leren kennen en er waren vorig jaar genoeg anderen mensen van mijn eigen niveau dus ik denk dat het dit jaar ook wel weer goed komt :D
Ik zie dat je L1 rijdt dus dan zijn er genoeg hele leuke mensen om bij in de groep te komen.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:06

Okee, ja ik ga samen met een vriendin (kusjemariska@bokt).
Alleen ik heb een pony en rij L1.
Zij heeft een paard en rijdt B.
Hoe zouden we dan ons groepje voor ons moeten zien? Kans dat we bij elkaar inkomen?

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:09

Als jullie dan gewoon allebei opgeven dat jullie bij elkaar willen komen jullie waarschijnlijk bij elkaar!
Wel zal er dan nog iemand bij komen denk ik.
En wat welshfan97 ook al zegt wordt er individueel les gegeven en kan je dus gewoon zelf aan je verbeterpunten werken!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:10

Ik had ooit een keer gehoord dat de buitenritten niet erg soepel/veilig verlopen, klopt dit?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:49

buitenritten ligt er helemaal aan. eerste jaar ging het bij ons heel gecontroleerd en gewoon rustig drafje en een stuk waarbij je 2 aan 2 mocht galloperen als je wilde (dit was wel MZ dressuur en de meesten hadden dus redelijk wat controle over hun paard).
2e jaar (allround) kon je kiezen, een groepje ging alleen stappen en het andere ging ook draven en galloperen, ik ben toen meegegaan bij het draf/galop groepje omdat ik dat het jaar daarvoor ook had gedaan. maar er zaten toen wat kinderen bij die alleen maar wilde crossen en er een keer zelfs een koppel vandoor vloog die we zo de bosjes in zagen verdwijnen (kwamen gelukkig weer heelhuids terug) op zich heb ik daar zelf geen last van gehad want ik heb mijn pony gewoon onder controle. er is toen wel in een andere groep op dezelfde groep een meisje gevallen (dus in de stapgroep), maar die is gewoon weer opgestapt en niks aan de hand. in een andere groep op een andere dag is een meisje getrapt door een andere pony en dat meisje had na der hand een knie zo dik dat je er geen knie meer in kno herkennen en ze heeft ook niet meer kunnen rijden/lopen de rest van de week.
dus die buitenrit moet je sowieso alleen doen als je je paard onder controle kan houden.

(sorry voor het lange verhaal)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:09

ohh dat kan ik wel :) zat een beetje te twijfelen omdat bij ons op de club bijna niemand zijn pony kan houden en dacht dat het er op ziw ook zo wel aan toe zal gaan!
bedankt voor je lange verhaal haha :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:18

nee zijn er echt maar een paar die dat gebeurd, maar ik vind persoonlijk dat als je je pony niet houdt dat je dan gewoon niet mee moet gaan (kunnen de anderen tenminste gewoon lekker rijden zonder er vandoor vliegende ponytjes)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:22

Hallo allemaal! :wave:
Ik kom even binnenvallen. Jullie hebben vast al wel wat gehoord over hoe wij en de paarden verblijven tijdens de instructieweken. Ik ga zelf naar week 5, en bij ons zijn veel mensen die het raar vinden dat de instructieweek evenveel kost terwijl de paarden in noodstallen staan. Daarom ga ik een mailtje naar de knhs sturen. Ik ben op zoek naar mensen die het met ons eens zijn en ook hun naam onder de mail willen zetten. Het gaat ons er niet echt om dat we korting krijgen, maar meer om te laten weten aan de knhs wat we er van vinden. Als je het hier mee eens bent en mee wilt doen aan de mail, mag je mij een pb sturen met je volledige naam en de week waar je heen gaat, dan zet ik je naam er onder.

Hier de brief:

Geachte heer, mevrouw,

Over enkele weken doen wij mee aan een van de Harry’s Horse zomerinstructieweken. Op het moment van inschrijving was reeds duidelijk dat in verband met de verbouwingswerkzaamheden op het KNHS centrum wij in tenten zullen verblijven. Enkele weken geleden werden wij per email geïnformeerd dat ook de paarden in noodstallen zullen staan, met hierbij een foto van de buitenkant van betreffende stallen. Recentelijk hebben wij vernomen hoe de accommodatie er verder uit zal zien, met foto’s van de binnenkant van de stallen, de wasplaats, de tenten en dergelijke. Wij begrijpen dat het door de verbouwing niet mogelijk is om ons met meer luxe te laten verblijven. Hier hebben wij dan ook vrede mee. Echter zijn wij wel van mening dat de huidige accommodatie van invloed zou moeten zijn op de prijs van de instructieweken. Wij begrijpen dan ook niet dat de prijs hetzelfde is als voorgaande jaren, terwijl de accommodatie van mindere kwaliteit is. Wij zouden een korting op het bedrag dan ook redelijk vinden. Wij verzoeken u dit in overweging te nemen.

Met vriendelijke groet,
*de namen van iedereen die hier zijn naam aan wil verbinden, met de week waaraan je meedoet er achter*

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:25

welshfan97 schreef:
nee zijn er echt maar een paar die dat gebeurd, maar ik vind persoonlijk dat als je je pony niet houdt dat je dan gewoon niet mee moet gaan (kunnen de anderen tenminste gewoon lekker rijden zonder er vandoor vliegende ponytjes)

idd! eigenlijk breng je de andere dan in gevaar en hinder je ze alleen maar.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:38

Ik heb mij afgemeld voor kamp :j
Pony heeft een blessure dus met mijn eigen pony op kamp was sowieso al geen optie.
Ik mocht nog wel een paard van mijn instructrice meenemen. Maar na alles wat ik hoorde
en zag over tenten besloten maar niet te gaan.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:56

ah wat jammer maar ik begrijp je keuze ergens wel... :(:)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:01

Er zijn mensen die hebben gebeld naar de KNHS en wat er allemaal over de tenten enzo wordt gezegd is niet waar. Alle stallen zijn 3x3 er komen nog goede douchen en een spuitplaats met warm water en deze tenten zijn niet voor ons maar voor een ander evenement.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:20

?? En ik kreeg een mailtje hoe de tent eruit zag, en toen ik vroeg of die in de MZ week wel klaar was, zijden ze nee jullie pony's verblijven in tenten :?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:42

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:47

De tenten waar wij in slapen vind ik wel super gezellig, lekker knus bij elkaar :)
De tenten voor de pony's, ach laten we wachten wat de week na het mennen er van vind,
dat is volgens mij een paardenweek dus dan kunnen zij ons vertellen hoe de stallen zijn.

Verder heb ik er onwijs veel zin in :))
Nog maar 59 dagen voor week 9 yayayayayay *\o/*

JolineStevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:40

hoihoi!
ik ga waarschijnlijk in week 6, ze hadden net gebeld
alleen zijn er meer 17 of 18 jarige die bij de pony's meerijden??

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 05:49

JolineStevie schreef:
hoihoi!
ik ga waarschijnlijk in week 6, ze hadden net gebeld
alleen zijn er meer 17 of 18 jarige die bij de pony's meerijden??

Hoi!
Ik ga ook naar week 6 ! :)
Alleen ik ben pas 14 :P

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:44

welshfan97 schreef:
haha ik heb al geteld voor week 7; nog 17 weken... te lang, maar het komt steeds dichter in de buurt als ik blijf tellen :P

IK GA OOK WEEK 7 :D

jessiicaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:49

Ik ga week 7 met mn lieve pony

:D :D