Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:25

Precies Lisanne :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:26

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:29

Jaaa heb me gemeld!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:30

Nou dames ik meld me ook weer, sorry enorm druk gehad. Eerste tijd nog wel mee gelezen maar toen de draad een beetje kwijt geraakt. Mis de laatste 5 a 7 pagina's, die ga ik bijlezen! ;)

Met ons gaat het trouwens goed, op het moment alleen geen goed passend zadel (zadeldram, hellup!). Van de week en vorige week hééél veel zadels geprobeerd dus meer lekker rustig op het 'gemakje' gereden en zadels uitgetest dan dat we echt aan het werk waren. Maar als het goed is heb ik binnenkort wel een passend zadel, even afwachten nog. Voor nu zijn we aan het longeren geslagen, heb eind maart pas weer concour dus even 'adem' ruimte. :+

Overigens is onze stand nu B+3, waar ik stiekem toch wel een beetje trots op ben aangezien we ook nog maar 3 keer op pad zijn geweest nu! :D

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:18

wat gaan jullie hard! ik zie hele goede resultaten voor bij komen.

zelf ben ik wat minder actief geweest. 3 weken geleden heb ik bayron laten inslapen, daar ben ik echt kapot van geweest. gelukkig heb ik envoy nog.
die gaat best fijn op het moment. hij was vorige week wel erg brutaal geweest en toen is die even op kantoor geweest zullen we maar zeggen.

as zaterdag ga ik weer op wedstrijd, kijken hoe het gaat.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:45

Gister weer gereden, na twee daagjes stil staan en nu op het plekje bij de eigenaren thuis. De bak was nog niet heel lekker maar te doen. We moesten in het donker met licht en dat veroorzaakte allemaal spanning bij Keetje. En domme ik wat ik dan ben, ga ook spannen. Uiteindelijk liep ze aan de ene kant wel lekker maar niet zoals ze kan. De andere kant was echt bagger ze hield vast en dat komt dan waarschijnlijk omdat ik ook span aan die kant. Ik denk dat dat kwam omdat ze op die hand wel even wou schrikken van de enge bosjes.. :+ In elk geval niet zo lekker gereden allemaal mijn eigen schuld.. Hopelijk dat ik vandaag wel mijn eigen spanning in bedwang kan houden :+

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:34

En, hoe is het vandaag gedaan?

Envoy op kantoor geweest :D? Fijn dat hij momenteel weer lekker loopt! Succes alvast :)

Wat voor zadel is het geworden, Marinke? Nette stand inderdaad :j

Zo, die van mij was vandaag toch stout en heet. De trukendoos ging wagenwijd open :+ Ze laat toch wel behoorlijk wat karakter zien af en toe :+ Maar goed, het is dan gewoon een kwestie van rustig en geduldig aanhouden en consequent doorzetten. Uiteindelijk heb ik super afgesloten, ze heeft denk ik niet eerder zo fijn gelopen *\o/*

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 02:43

Mijn planning op het moment haha.

17 maart nieuw vennep, het kabel of aalsmeer, horse paradise (ligt er even aan of nieuw vennep vol is)
7 april nieuw vennep, meers paarden centrum
14 april lisserbroek, de dijckhoeve of aalsmeer wennekers
21 april nieuw vennep, het kabel
5 mei nieuw vennep, meers paarden centrum
9 en 10 mei, 2 daagse, lisserbroek, de dijckhoeve
19 mei nieuw vennep, het kabel

Zal qua werk vast nog wel wat geschrapt worden... De wedstrijden bij het kabel ga ik sowieso heen dat is 3min stappen en dus erg fijn dichtbij. Zijn in april en mei wel even pittige weekjes maar daarna krijgt ie ook wel welverdiende vakantie en hoogstwaarschijnlijk wel een weekendje veluwe oid.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:12

Jantine_ schreef:
Mijn planning op het moment haha.

17 maart nieuw vennep, het kabel of aalsmeer, horse paradise (ligt er even aan of nieuw vennep vol is)
7 april nieuw vennep, meers paarden centrum
14 april lisserbroek, de dijckhoeve of aalsmeer wennekers
21 april nieuw vennep, het kabel
5 mei nieuw vennep, meers paarden centrum
9 en 10 mei, 2 daagse, lisserbroek, de dijckhoeve
19 mei nieuw vennep, het kabel

Zal qua werk vast nog wel wat geschrapt worden... De wedstrijden bij het kabel ga ik sowieso heen dat is 3min stappen en dus erg fijn dichtbij. Zijn in april en mei wel even pittige weekjes maar daarna krijgt ie ook wel welverdiende vakantie en hoogstwaarschijnlijk wel een weekendje veluwe oid.

Horse paradise is zo mooi starten :+:

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:19

Ja super fijne bodems en mooie accomodatie! Denk alleen dat ik me niet zo thuis voel tussen de rijke stinkerds daar hahaha.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:30

Gezellig Jantine!! Lekker samen rijden!

Ik heb net weer even een rondje gesprongen met de poown. Blije baby was het haha! Vol gas de bak door :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:32

Wat fijn dat de jonkies zo goed gaan :)

Ons onderlinge debuut staat gepland :D in mei.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:24

Yelly schreef:
En, hoe is het vandaag gedaan?

Gister alweer :+ maar toen ging het veel beter! Heb goed opgelet dat ik zelf niet ging spannen en dat werkt uiteraard. Uiteindelijk liep ze best lekker! Al mag ze nog net iets meer ronden om het binnenbeen heen maar ze vind het nog erg moeilijk om recht te lopen. We werken nu vooral aan recht en er tussen. In alle drie de gangen mooi ertussen lopen en recht maar das nog best lastig :+ Daarnaast moet ik haar goed bij de les houden volgens mij verveelt ze zich snel waardoor ze spoken gaat zien :') dus dat is ook nog een aandachtspuntje. Maar goed ging in elk geval stukken beter! Was dus al snel tevreden over hoe ze het deed en heb niet zo erg lang gereden.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:00

Wat leuk dat het bij iedereen zo goed gaat.

Ook hier word de startpas eerdaags aangevraagt en dan zien wanneer we gaan startten.
Hij liep vandaag ook weer heel fijn dus zijn er wel klaar voor, en dan heeft hij mooi al wat gezien voordat hij mee gaat naar springwedstrijden.

Moet dus alleen wel een weekend vrij gaan houden dat ik met hem naar een dressuur wedstrijd kan aangezien ik bijna ieder weekend sprinwedstrijd heb met mn andere paard en bijrijdpaard.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:13

madelein schreef:

Ik heb net weer even een rondje gesprongen met de poown. Blije baby was het haha! Vol gas de bak door :)

Welke ga jij starten?

Leuk!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:49

Hier helaas een merrie die afvalt.. :(
Alles staat op een laag pitje.

Uiteindelijk maar een dikkere deken opgelegd want een echte wintervacht had ze niet.
Mest na laten kijken, ook helemaal top.
Voeren haar nu extra ruwvoer bij.
Afspraak bij de tandarts ga ik nog maken. Niet dat ze klachten heeft maar wil het wel na laten kijken. You never know!

Nog tips kwa voer? Maisbrokken of lucerne?
Ze krijgt op het moment 2 scheppen subli zonder ivm zomer eczeem.

Baal als een stekker!

2e paasdag 1e onderlinge wedstrijd en wil paardlief wel goed in dr vel hebben.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:44

Jantine_ schreef:
madelein schreef:

Welke ga jij starten?

Leuk!

3 maart Nieuw-vennep ( meers)
17 maart nieuw vennep ( 't kabel)
7 april vijfhuizen ( easy riders)
13 april oefenspringen Hazerswoude

en daarna is het afwachten op mijn rooster :).

Gister gesprongen met mn WoW zadel, nu vette kneuzing aan de binnenkant van mn been haha! De wrongen zaten in de weg!! Hopelijk komt mn springzadel snel, kunnen we iets beter trainen ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:26

Zometeen met mijn jonkie van 3,5 op naar een springwedstrijdje, wel impuls want hij is nog te jong om officieel te starten! :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:12

Oké leuk Sanne!

Pup is nog niet helemaal klaar maar goed allemaal nieuwe ervaringen...

Ohhh ja dressuur adel is geen succes van de week ook gedaan! Hopelijk komt die snel!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:25

Mette, hoe was het gegaan vandaag?

Ik was vandaag lekker met mn jonkie het bos in geweest. Hij was heel vrolijk maar super braaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:31

Ik had vandaag wedstrijd met mn jonkie van het haflingerstamboek maar punten van dressuur telde wel officieel :)

Ging fijn dressuur ging wel netjes nog genoeg verbeter punten maar was kampioen B dressuur met 194 punten! Daarna voor het eerst parcours gesprongen! 2 balkjes en 69 op stijl.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:39

Gefeliciteerd yvank! Super dat het zo fijn ging, en verbeterpuntjes moet je hebben hea ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:13

Heel goed, bij de eerste keer 1 balkje, en vloog er bijna af omdat ie niet uitkwam haha maar ik bleef zitten en sprong verder zonder beugels.. Toen moest ik meteen (:O) weer mn 2e parcour doen en die ging foutloos en heel goed :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:32

Gefeliciteerd, Yvank!

Vandaag was er bij ons op stal een clinic van Reinoud Koppert. De manier van lesgeven sprak mij erg aan en ik heb fijn kunnen rijden :) Eigenlijk noemde hij exact dezelfde aandachtspunten als mijn eigen instructeur (waarover ik ontzettend tevreden ben), dus dat was wel leuk en fijn om te horen. Het is in ieder geval duidelijk waar we aan moeten werken. Voorlopig trainen we nog even lekker door, hopelijk kunnen we dan over een paar maanden in de B gaan starten!

Zondag 10 maart rijd ik mee tijdens een clinic van mijn eigen instructeur (op vreemd terrein) en zaterdag 30 maart gaan we richting Woudenberg voor een proefgerichte clinic :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:03

Gefeliciteerd Yvank!
Fijn dat het goed ging mette!

Wij hebben hier twee wedstrijden gepland omdat we graag een nog wel even binnen willen starten. Heb nu nog twee weken om de galop een beetje voor elkaar te krijgen maar moet lukken.
de 17e gaan we naar groningen en de 24e naar delfzijl :) ben erg benieuwd hoe het gaat dan.

Gister wel erg fijn gereden! Ze wordt al steeds rechter in de draf en stap, af en toe dat ze der hals wat naar buiten gooit verder ging het erg goed, beetje tempowisselingen gedaan zodat ze goed op mijn been reageert. Dan de galop, daar is ze nog wel heel erg scheef in, gaat wel al wat beter vooral op de ene hand wordt ze op een rechte stuk wel aardig recht. Maar probeer zoveel mogelijk rechte stukken te rijden in de bak en in de hoeken een beetje proberen te buigen om mijn been maar dit vindt ze allemaal nog erg moeilijk .. Kwestie van oefenen oefenen oefenen dat ze die balans goed krijgt.