Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 02:23

juval schreef:
ik ben net heel crea bezig geweest en heb een zakje op mn dekje gemaakt, toch wel handig zo'n zadeltasje :)

Zou je niet liever een leren zadeltas daarvoor gebruiken?
Zo eentje:
Afbeelding

Mijn laatste craties zijn nu zelfs nog mooier; deze zijn voor engels en VZH.
Heb je een westernzadel, dan heb ik ook nog ( te bestellen):
Afbeelding

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:21

Altijd handig zo een klein tasje......Ik heb een kleintje VOOR aan mijn zadel.....ideaal

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:32

tassie73 schreef:
Altijd handig zo een klein tasje......Ik heb een kleintje VOOR aan mijn zadel.....ideaal

Deze zijn VOOR het zadel. En je heet nog wel tassie ;)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:35

jaa maar ik zei express VOOOR het zadel want er je kunt er ook mee bedoelen voor aan het zadel hahahahahahahaha........dat zegt tassie hahahahahaha

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:36

dan kan ie ook achter hahahhaha maar de mijne is voor VOOOORRRRRR hahahahahah

indra2001

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:56

De Veluwetrail kaarten zijn waardeloos..ik heb kaarten voor alle hoeken van de veluwe behalve epe..en de VVV zal zaterdag wel dicht zijn...maar goed, met knip en plakwerk van Google Earth \en GPS en Yoram heb ik toch wat suggesties voor leuke ritjes in het weekend en op maandag..thanks..! (en als ik verdwaal...heb ik een extra leuke lange rit!)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:41

indra2001 schreef:
De Veluwetrail kaarten zijn waardeloos..ik heb kaarten voor alle hoeken van de veluwe behalve epe..en de VVV zal zaterdag wel dicht zijn...maar goed, met knip en plakwerk van Google Earth \en GPS en Yoram heb ik toch wat suggesties voor leuke ritjes in het weekend en op maandag..thanks..! (en als ik verdwaal...heb ik een extra leuke lange rit!)

Indra: ik heb een kaart met ruiterpaden van epe. wij gaan zaterdag naar Epe. Wanneer wou jij starten met de rit? Wij komen eind van de ochtend bij Henk aan.
Kan geen tijd noemen; mijn partner in paardenzaken kan zo komen om samen de boodschappen te doen en de wagens te laden. Maar ik PB je wel voor mijn telnumr.
De veluwekaarten ZIJN ook WAARDELOOS, heb ik toch een hoop geld voor betaald.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:49

tassie73 schreef:
dan kan ie ook achter hahahhaha maar de mijne is voor VOOOORRRRRR hahahahahah

Wat een verwarring allemaal. Ik geloof dat we allemaal een beetje van kook raken door de voorbereidingen en het mooie weer dat er aan zit te komen (tegelijk met onweer op zondag :r )

Deze tas kwam toevallig zo uit dat ie op de knop geplaatst kon worden. Mijn andere (VZH) tassen kunnen voor het zadel, liggend over de hals vast gezet worden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:14

Ik heb helaas nog geen ruiterroute kaarten, anders had je die zo ff bij mn schoonmoeder kunnen ophalen,..... Wel heb ik de veluwetrail kaarten, maar ja, die zijn niet duidelijk,..... De routes staan wel erg goed in het bos aangegeven in Epe hoor :j dat scheelt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:42

Suzan_bobar schreef:
Ik heb helaas nog geen ruiterroute kaarten, anders had je die zo ff bij mn schoonmoeder kunnen ophalen,..... Wel heb ik de veluwetrail kaarten, maar ja, die zijn niet duidelijk,..... De routes staan wel erg goed in het bos aangegeven in Epe hoor :j dat scheelt.

Ghehe, dat hoop ik maar! Ik ben namelijk een kei in het verdwalen _O-
Ik zal een bord op mn rug plakken met NIET VOLGEN, IS VERDWAALD

Weten jullie al hoe verkleed jullie de intocht gaan rijden?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:44

Whahahahahahaha dat is goed hahahahaha
Ik ook, maar ben tot nu toe altijd thuis gekomen, gelukkig. Soms met wat hulp van het thuisfront hahaha. Ik heb gps op mijn mobiel en dan zette ik die aan en konden zij mij een richting geven via internet hahahahaha

Intocht nog geen idee om eerlijk te zijn ;) Weet ook niet of we meerijden met de intocht ;) en niet alleen met de intocht weten we het nog niet,... ook de rest van de 4 daagse is nog onzeker hahahaha. Ik kan wel mee met Sandrina gelukkig :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:47

Spannend allemaal.
Ik heb begrepen dat er al bokkers zaterdag komen?
Ik probeer zaterdag al naar Henk te gaan om een goed landje voor de mijne uit te zoeken.
Ze moet nl echt schraal staan, morgen ga ik voor de zekerheid ook maar een graaskorf halen. Thuis staat ze nl. alleen op straat/zand zonder gras met een paar plakken hooi per dag.

Ben benieuwd wie er zaterdag al zijn!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:52

Het gras staat behoorlijk heftig bij Henk in sommige weides ;) Dus lijkt me verstandig op tijd te gaan. Er staan ook al een aantal vreemde paarden. Dus ik vermoed dat er al mensen aan het trainen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:55

Ik hoop te komen staan bij het bos/bomen (gelijk naast de camping), daar is het gras van de minste kwaliteit (althans, de afgelopen jaren).
Anders moet ik een ander lief aankijken en vragen of ze een dagje in mijn weitje willen staan (voordat mijn paardje komt) zodat het al een stuk korter is (dan wil ik de eerste meters eerst afzetten en kan ik daarna aan strook begrazing doen).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:33

Hoe gek het ook klinkt, voor Ot zou ik graag een hele volle, kwalitatief goede wei willen hebben. Ze heeft meer kans om te schraal te worden, dan te dik of zelfs hoefbevangen. maar zo te horen is dat geen probleem :)

Waarschijnlijk kan ik m'n nieuwe wagen zaterdagavond pas ophalen, maar ook dat is nog niet zeker volgens mij.... pff ik zit nog even in de stress dus. Probeer een afspraak te maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:56

Henk heeft ( naar mijn mening :o ) schrale landjes. ALs je daar gebruik van wil maken kan je dat ter plaatse wel met Henk bespreken.

Ik heb vandaag slobber voor mn paardje gehaald. Dat lijkt me wel een aangename oppepper. Veel vocht en vezels :D
Ik denk dat ik ook voor iedere dag 1 a 2 zakken met wortels haal bij de supermarkt.

Heel veel pagina`s en berichten gelden heb ik iets gelezen over roggebrood meenemen tijdens de rit? Hoe veel roggebrood geven jullie de paarden dan? Geven jullie nog iets anders er bij? Is er water voor de paarden bij de rustplaats?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:07

Bij de rust is er idd water voor de paarden aanwezig.
Al heeft dat voor ons niet zoveel nut; Ot wil meestal niet drinken tijdens werk/pauze, maar pas als ze terug is op de wei. Toch proberen we het altijd even.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:17

Ik heb hetzelfde probleem. Onderweg drinkt de pony niet. Wat je wel kunt proberen is een emmer water met appels en wortels erin. Dan krijgen ze in ieder geval wat binnen. Ook een petfles met water mee om te koelen onderweg,.... mocht het toch heel warm weer worden ;)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:40

No_No schreef:
Henk heeft ( naar mijn mening :o ) schrale landjes. ALs je daar gebruik van wil maken kan je dat ter plaatse wel met Henk bespreken.

Ik heb vandaag slobber voor mn paardje gehaald. Dat lijkt me wel een aangename oppepper. Veel vocht en vezels :D
Ik denk dat ik ook voor iedere dag 1 a 2 zakken met wortels haal bij de supermarkt.

Heel veel pagina`s en berichten gelden heb ik iets gelezen over roggebrood meenemen tijdens de rit? Hoe veel roggebrood geven jullie de paarden dan? Geven jullie nog iets anders er bij? Is er water voor de paarden bij de rustplaats?

Misschien kan je bij de welkoop een zak van 25kg halen (weet niet of ze ze nog hebben hoor)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:42

maar als jullie nu thuis een rit rijden van pak hem beet 2-3 uur doen jullie dan ook rusten met water?

als ik 2/2½ uur buitenrij krijgt mijn paard geen water dan kan ze gewoon thuis drinken

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:50

Ik ook, maar heb ook endurance gereden en dan kom je erachter hoe belangrijk vocht is en koelen. Dus met warm weer heb ik altijd een fles water en een trekker bij mij om de hals van mn pony een keer te koelen. Drinken kan hij thuis wel weer en hij krijgt een emmer slobber na de rit met electrolyten erdoor. Dat krijgt hij ook gewoon als ik thuis train en wat langer rijdt.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:54

Suzan_bobar schreef:
Ik ook, maar heb ook endurance gereden en dan kom je erachter hoe belangrijk vocht is en koelen. Dus met warm weer heb ik altijd een fles water en een trekker bij mij om de hals van mn pony een keer te koelen. Drinken kan hij thuis wel weer en hij krijgt een emmer slobber na de rit met electrolyten erdoor. Dat krijgt hij ook gewoon als ik thuis train en wat langer rijdt.

Ja oke als het ontzettend warm is snap ik dat je koelt. maar (zonder dat ik iedereen over me heen krijg :o ) vorig jaar voor het eerst mee gedaan en die afstanden waren echt goed te doen de endurance rit die we een paar jaar daarvoor hadden gedaan was minstens 10-15km langer en zwaarder.

Als ik thuis een uur train dan moet mijn paard harder werken en stop ik ook niet tussendoor om water te geven.

Ik snap best dat je koelt hoor en als je paard wil drinken helemaal fijn toch, maar imo is het als mijn paard niet drinkt ook geen man over boord want zoals vorig jaar deden we dan gemiddeld 2½-3 uur (incl stop) over de ritten en dan was mijn paard nauwelijk tot niet nat (oke behalve als we nat waren geregend :D :D

Als we bij de wagen zijn kijk ik wel of ze wil drinken en geef haar wortels

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:04

Mijn paard drinkt ook niet bij de tussenstops, ze steekt haar mond even in het water maar drinkt niks. Ook niet toen het een dag heel heet was.

Nu maak ik ook weleens ritten van 2 a 21/2 uur en dan kan ze ook niet drinken onderweg.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:16

ohw nee zo bedoel ik het ook niet hoor......
Het kan ook geen kwaad als je paard onderweg niet drinkt oid... Ik bied hm met trainen ook geen water aan... Alleen maar lastig. Wel na het rijden... Dan zie je vanzelf of je paard dorst heeft. boobs eigenlijk nooit. Die geef ik slobber zodat ie vocht binnenkrijgt... Die heeft wel aanleg om iets uit te drogen... Ondanks dat er altijd water beschikbaar is in de wei. Na een training vind ik het dan een fijn gevoel dat er in ieder geval weer wat vocht in zit... Hij zweet altijd gigantisch namelijk.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:33

ik neem zelf 20 kilo peen en 5 kilo appels mee... heb ik iig genoeg reserve... weet iemand hoe het zit met dat roggebrood??