Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ulaantje

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:25

Ik rijd nog 2 andere paarden waarvan een 4,5 is en de ander 8 heb opzich niet heel veel moeite met het omschakelen,
Scheelt misschien ook dat ik eigenlijk altijd al wel meerdere paarden/ ponys heb gereden en nu ook geregeld nog andere rijd maar dan niet voor vast.

Ook ik moet eigenlijk meer gaan springen, hij is ook volledig spring gefokt. En vind dit ook super leuk.

@madelein, wat leuk dat je de eventing in wilt, wil ik ook gaan doen, komen we elkaar misschien nog wel een keer tegen.

Vandaag ook best fijn gereden, mn moeder had me nog een stukje gefilmd zal het er proberen op te zetten.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:43

Lees dat een aantal personen zijn gevallen, wat vervelend! Hoe gaat het inmiddels met jullie?

Ik heb met die van mij nog nooit onder het zadel gesprongen en wacht daar voorlopig ook nog even mee. Ik heb zelf ook niet echt springambities moet ik bekennen :+

Leuk om nog een filmpje te zien, Floor! Naar mijn mening mag Ed King wat gehoorzamer aan jouw binnenbeen. Verder ziet het er netjes uit hoor.

Heerlijk, Madelein! Ik ben met die van mij één keer op het strand geweest. Trainen op overgangen naar de galop zie ik mezelf op het strand nog niet zo snel doen, daar wordt ze in de bak momenteel al ontzettend heet van :+

Vandaag zijn we met Esta naar de duinen geweest om lekker een stuk te wandelen. Eerst wat geoefend met laden, ging prima. Vervolgens lekker naar het duin geweest en daar anderhalf uur aan de hand gestapt, ze vond het prachtig :D Op de terugweg liep ze in één keer zonder hulp van mijn vriend de trailer op. Fijn paard ;)!

Morgen gaan we op ander terrein lessen *\o/*

Een paar plaatjes van vandaag:

http://6.media.hyves-static.net/1530799 ... 99589.jpeg

http://8.media.hyves-static.net/1530799 ... 99631.jpeg

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto sta ik achter haar, ziet er wat vreemd uit zo :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 07:28

Mooie foto's!!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:34

Mooie foto's!

En ook van mij een okee een filmpje van het rijden, is van gister.

Zag wel dat ik mijn benen echt veeeel stiller moet gaan houden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:21

wauw ulaantje wat zit je met je bovenlixhaam mooi rechtop en zit je stil!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:11

Dankjewel :o
Ik erger me alleen ontzettend aan mn benen, ga ik voortaan echt goed op letten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:47

Wie moest er nou as zondag in bavel starten..... Ik ben de laatste in de b

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:40

Ik start ook in bavel moet ook in de laatste B rubriek ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:31

Succes voor de mensen die moeten starten vandaag! Hier is alles afgelast vanwege de sneeuw. Ligt zeker weer 10 cm. Ik hoop toch dat die lente niet lang meer op zich laat wachten.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:50

Ik krijg dinsdag de eerste keer les met mijn jonkie. Ik hoop dat het door gaat!! ( en ik vrijwilligers heb om te filmen hihi )

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:04

schiet niet op met die sneeuw! dit is al de tweede keer het afgelast word en hier ligt momenteel amper 1 cm sneeuw...wat al bijna weg is pff volgende week weer een poging om mijn debuut in de b te maken haha

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:12

Wat vervelend!

Hier geen sneeuw, ja heeel licht maar het blijft niet liggen :) Wacht nog even dik uur af, anders ga ik straks met de 1 op buitenrit en het jonge paard thuis even trainen :) Ga der nu wat meer oppakken..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:17

Mooie foto's Yelly! Leuk uitje voor je paard!

Jammer van de afgelaste wedstrijden & diegene die af moesten melden. Hier is het wel redelijk te doen.
Helemaal balen dat je je debuut nu alweer uit moet stellen sasika!

Gisteren maar weer eens wat sprongetjes gemaakt, was een tijdje geleden. Maar heel laag gesprongen, meer voor het idee en om de wendingen en afstand goed te rijden. Wendingen in de binnenbak zijn best lastig.. De binnenbak is nogal klein, vooral het korte stuk en vaak ook best zwaar. Heeft ook even geduurd voordat ze überhaupt binnen kon galopperen :+.
https://www.youtube.com/watch?v=vBIs7E26vmQ

Vandaag les gehad, wat ging het super! :):)
Eerst zijn we wat bezig gegaan schoudervoor op de volte in stap en toen met schouderbuiten en wijken in draf. Ook wat voltes rijden met (wat overdreven) buitenstelling en haar daar te laten lopen waar ik wou.
Vervolgens veel terug gaan schakelen. Vanuit een laag basistempo nog een stapje terug maar steeds 1/2 passen. Puur dat de 'overgang' zichtbaar was zonder dat ze ging stappen. Vervolgens dit nog lagere tempo 4/5 passen volhouden en steeds wat gaan uitbreiden en daarbij de moter van achteren goed aanzetten zonder dat ze weer harder ging. Ik weet niet precies wat het is wat ik voelde maar dat was gaaf! :D
Kreeg ineens heel veel beweging onder me zonder dat het hard ging of duwerig/hangend werd. Ze ging ineens heel anders draven! :D Ook nog heel leuke complimenten gehad van de lesgever!
Volgende keer gaat mijn lesgever erop om te laten zien wat ik nu eigenlijk voelde. Ben heel benieuwd!

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:29

voor iedereen die wedstrijden af heeft moeten zeggen hopen dat het volgende keer wel door gaat en alvast heel veel suc6 de volgende keer.
bij ons op stal was vandaag wel een wedstrijd die gewoon door ging ik heb heerlijk staan kijken nou ja staan :~ zeg maar er zijn erg mooie punten weg gegeven onze vriendin had 2 x 206 en de rest had ook erg mooie punten de meesten zelfs een winst punt.
voor dat de wedstrijd begon heb ik ook nog even heerlijk gereden op mijn jonkie en het ging echt super naar een week er niet op gereden te hebben morgen lekker even een rust dag voor madame en dan dinsdag weer een les eindelijk naar 3 week word hoog nodig tijd kijk er erg naar uit hopen dat ze dinsdag ook zo super loopt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:32

:wave:

Hier toch gereden. Was nog aan het twijfelen of ik wel zou gaan ivm de sneeuw.
Losrijden was ze braaf. Ontspannen en de andere paarden waren normaal. Baan was spannuuuuuuund. Hekje eng. Ze was er met haar gedachten niet bij.
Ze hadden me alleen wel van tevoren moeten zeggen dat het geen barrage was. Nu ging ik voor de snelste tijd en dat bleek helemaal niet nodig _O- :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:43

Leuk filmpje Pattypaard!
balen voor degene die af moesten zeggen...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:51

Afzeggen is idd niet leuk :n
Balen en op naar de volgende. :j

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:15

Yelly; bedankt voor je reactie!! Hij moet inderdaad wat beter luisteren naar mijn been, hij loopt snel of over de buitenschouder weg of hij valt naar binnen. Maar we oefenen lekker door! Wat een super mooie foto's zeg!

Ulaantje (en Madelein eigenlijk) ik wil ook graag eventing gaan doen! Je filmpje ziet er netjes uit!

Pattypaard Je filmpje ziet er netjes uit! Mooi beheerst en rustig! En fijn dat je les zo goed ging! :D

Martine Jammer dat er geen barrage was! Ging het verder wel goed? :)

Ik heb vandaag weer gereden, in het begin was hij wat onrustig. Hij had het vast koud :+ maar na 10/15 minuutjes liep hij keurig en zelfs de galop ging vandaag eigenlijk best goed!!! Hij springt wel heel vaak verkeerd aan en hij springt vaak om naar de andere galop, weet iemand hoe dit kan of hoe je dit kan afleren, voorkomen en verbeteren?
Morgen heb ik weer les! Hopelijk gaat het weer goed :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:46

Floor, ik had dressuurwedstrijd := denk dat " barrage " genoeg zegt over hoe het ging :D

Die van mij springt ook nog wel eens verkeerd aan. Niet naar buiten laten kijken en ik doe mijn buitenbeen nog overdreven naar achter. Anders snapt ze het nog niet helemaal. Paar keer aangesprongen en dan wordt dat al beter.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:54

Haha Martine, klinkt erg goed jullie proef :)) Ach ja weer een ervaring rijker :P

Voor de rest van degenen die vandaag wedstrijd hadden, ging het goed?

Ik heb vandaag helaas niet gereden, dat weer |( .. Ugh door de sneeuw kon ik in elk geval niet rijden. Keetje staat nu weer 'thuis', dus moet het weer doen met een buitenbak :+ maarja met dit weer betekend dat helaas niet rijden.. Hopelijk morgen weer!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:08

Martine schreef:
Floor, ik had dressuurwedstrijd := denk dat " barrage " genoeg zegt over hoe het ging :D

Die van mij springt ook nog wel eens verkeerd aan. Niet naar buiten laten kijken en ik doe mijn buitenbeen nog overdreven naar achter. Anders snapt ze het nog niet helemaal. Paar keer aangesprongen en dan wordt dat al beter.

:') :') :') :') haha wat dom van mij! Sorry!

Ja met les moet ik ook altijd wat meer buigen met aanspringen, de laatste keer dat ik vandaag aansprong was ook echt op de volte en toen ging het wel goed!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:22

Je filmpje doet het hier niet, Ulaantje.

Ziet er netjes en gehoorzaam uit, Patty :)

Bekend probleem hoor, Floor :+

Ik ben gister met die van mij op ander terrein wezen lessen. Ze was ontzettend braaf, maar wel snel moe van alle indrukken. In draf was ze nog behoorlijk energiek, maar in galop merkte ik toch duidelijk dat ze wat moe begon te worden. In draf kan ik haar nu wel steeds netter constant houden, in galop is dat voor ons nog een wat lastiger, zeker wanneer het tempo omlaag moet en de sprong behouden moet worden :D

Gister was ze dus ook al wat moe, dus er valt genoeg op aan te merken, maar ik vind het toch leuk om jullie een stukje van de galop te laten zien, dus hierbij een kort filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=YznrcalnzWc

Afbeelding

Gister heb ik ook nog op het jonge paard van mijn instructeur (een erg leuke merrie v. Rhodium) gereden toen ik daar op stal was, dat was ook erg leuk :) Esta mocht na het uitstappen lekker even op stal staan daar, terwijl ik nog een lesje op het andere paard kreeg. Esta vond het gelukkig allemaal prima, kon ze mooi even bijkomen voordat ze weer de trailer op moest ;)

Aankomende maand hebben we twee of misschien zelfs drie clinics, ik ben benieuwd :) Wel erg leerzaam voor ons :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:33

Ik ben stiekem wel een beetje erg jaloers op jou prachtige galop Yelly! Ziet er super mooi uit. Ook heeft jou paard een hele mooie kleur! <3

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:38

Bedankt, Floor! Leuk om te horen hoor, haha :o Maar je wilt niet weten hoe snoeihard wij in het begin soms door de bak gingen hoor, haha :D

Momenteel galoppeert ze wel redelijk fijn als ze meer door mag galopperen, maar we zijn nu tijdens het lessen wat bezig met het terugschroeven van het tempo in galop en vanuit daar wat kunnen schakelen. Iets rustiger galopperen is voor ons gewoon nog best moeilijk, maar ik denk dat het vanzelf beter gaat als ze straks wat meer kracht en balans heeft :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:51

Ja ik heb daar dus nog steeds last van, plat door de bochten 8-)
Komt ook vast wel goed! Ik moet alleen wat vaker gaan rijden.. Hij staat alleen te ver weg om er zelf elke dag heen te gaan.. Nu rijd ik eigenlijk maar 2 keer in de week.

Hoe lang heb jij je paard al onder het zadel?