Ik vond het echt super geregeld, fijne sfeer en echt ontzettend goede combinaties gezien. Het was echt een genot om naar te kijken!
Ik was zelf niet door; paard had wat taktfouten. De foto's van Soophia staan inmiddels op www.paardenpicture.com ! Ik plaats zo even een paar foto's die ik net besteld heb als download. (moet even uitzoeken hoe ik foto's plaats)
Ik terecht ook niet door. Owowow wat was hij stout Maarja dat weet ik van hem, hij kan waanzinnig lopen maar als hij er geen zin in heeft heb ik pech:p Hij had wel veel bekijks hahaha
Connepon85, ik heb jou zien rijden! Zag inderdaad ook taktfouten, zonde! Werd je daarom bij hun geroepen? Vond dat die van jou een heel lief hoofjde had!
Waikiki
Geplaatst: 17-06-12 12:48
snoeppig schreef:
Ik terecht ook niet door. Owowow wat was hij stout Maarja dat weet ik van hem, hij kan waanzinnig lopen maar als hij er geen zin in heeft heb ik pech:p Hij had wel veel bekijks hahaha
Ik heb je zien rijden! Je zat by jessica in de rubriek. Gaaf paard hoor!
Ja met Wilke. Met losrijden liep hij nog redelijk maar had ik al door dat hij een slecht humeur had:p
Ik baalde van de aanwijzingen die ik kreeg want daar werd het in de galop slechtere ipv beter maarja ik heb braaf de opdrachten opgevolgd maar ben vandaag maar niet op wedstrijd gegaan want dat had denk ik niet goedgekomen
Mooie foto Connepon!! Helaas sta ik er maar 1 keer op en die vind ik niet heel bijzonder.. Hopelijk hebben die andere fotograven nog wat gemaakt.. Zaten er iets van 4 toch op de lange zijde?? Zitten namelijk wel hele stoere foto's tussen vind ik!!
Wil met mijn volgende opmerking niet een hele discussie uitlokken, maar het moet me toch even van het hart
Ik heb gisteren mensen zien rijden in het Z waarvan ik me echt afvroeg wat ze daar deden. Paarden die alle trucjes kenden, maar die niet eens de arbeidsdraf beheersten en alleen in passage konden. Paarden die alle trucjes kenden, maar die geen overgang galop-draf konden. Paarden die de volledige 20 minuten met opengesperde mond de ring doorgingen. Paarden die met de kin op de borst de ring door werden gejaagd.
Ik heb met open ogen zitten kijken, ik was zo verbaasd. Ik heb hier foto's van, maar deze heb ik uiteraard niet doorgestuurd, deze komen dus niet op de site. Ik ben oprecht benieuwd hoe dit kan, hoe deze personen in de Z terecht komen en of deze personen dit nou zelf niet in de gaten hebben?
Gelukkig heb ik trouwens ook echt hele gave combinaties gezien. Personen die erg netjes reden, paarden die er ontspannen en enthousiast uitzagen en die super overkomen op mijn foto's
Sowieso zijn ze al tot deze ronde gekomen wat mijns inziens al onterecht is
snoeppig
Geplaatst: 17-06-12 16:50
Er zullen heus wel mensen door zijn daarvan.
Maar als ik naar mijzelf kijk: ik weet dat mijn paard heel fijn en keurig zijn rondje kan lopen. Kan super series springen en de basis is gewoon goed voor mekaar maar gisteren was daar niet veel van te zien.
Ik denk zelf ook dat er zat combinaties waren die niet reden zoals normaal. Het was best een spannende omgeving en je kreeg aanwijzingen die je op moest volgen en dat geeft ook niet altijd het gewenste effect, zeker als het anders is dan je normaal traint.
Over dat passage-achtige draven, dat snap ik wel. Ik kreeg zelf met de voorrondes ook een beetje het gevoel dat ze wel gevoelig zijn voor paarden die spectaculair lopen want als je paard dat deed werd de volledig de hemel ingeprezen dus ik snap wel dat je je paard, als hij op die manier loopt en dat eerst zeer gewaardeerd werd, zo door de baan stuurt.
Dat is hoe ik er tegenaan kijk hoor. Ik denk dus niet dat je van die 20 minuten daar veel kunt zeggen over hoe het paard normaal loopt. Die van mij liep met de voorronde waanzinnig en gisteren prut en het blijven dieren. Daarmee zeg ik niet dat er geen combinaties zijn die wel door de ring reden als ze normaal zouden doen maar ik bedoel dat je daar niet meteen vanuit kan gaan dat ze thuis ook zo rijden.
Ik reed mee in de M maar mijn paard kon ook zeker beter, had het idee dat hij echt wel wat moe was de lange reis van 3,5 uur die hij niet gewend is.. Maar daar zullen dus ook vast en zeker meer last van hebben gehad.
Had hem voordat ik weg ging nog wel heel even in de stapmolen gehad maar ja.. Half 9 gingen we weg en 12 uur waren we op de plek.. Hopelijk doen ze dit voor volgend jaar anders met de regionale selectie.. al weet ik niet of ik volgend jaar wel weer mee doe..
Ik bedoel hier niet paarden die onwennig zijn of die recalcitrant zijn. Dat kan gebeuren, is logisch. Ik doel ook eigenlijk helemaal niet op paarden die anders lopen dan anders.
Ik bedoel hier te zeggen dat ik personen heb zien rijden met zo'n absurd harde hand dat het paard (om precies te zijn ging dit om 2 combinaties) de volledige 20 minuten in de ring met opengesperde mond rond liep. Ook was er een persoon die dusdanig hardhandig was dat het paard met de kin op de borst getrokken de ring door ging. Drie bovengenoemden waren echt niet de enigen die met harde hand reden (dat was meer gewoonte dan zeldzaamheid zelfs), maar zijn mij wel het meest bij gebleven.
En daar heb ik dus echt mijn vraagtekens bij (en krijg ik rillingen van).