Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:35

Als ze maar braaf zijn! Zeker in het begin mooi ervaring opdoen :j
Dat ze naar keuringen is geweest is mooi meegenomen. Heeft ze al wat kunnen zien.

Vorig jaar september mijn laatste wedstrijd gereden :j

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:35

Leuk Martine, succes!

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:14

Leuk zeg dat je bijna kan starten, heb je al een wedstrijd gepland jes_sam?

Wat leuk Martine. En goed voor de ervaring.

Waar ik mee ga starten. E-pony/paard wordt zaterdag gemeten, erg spannend. Want zit op randje.
Ze lijkt wel bij de 1,60 in de buurt te komen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:30

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:34

Ik zie allemaal berichtjes over starten, leuk hoor, die concrete plannen al! :D

Madelein, ziet er heel ontspannen uit. Je kan wel zien dat het nog een puppy is, hij springt zo schattig, beetje onbeholpen nog :) nu heb ik niet veel verstand van springen maar hier op stal staan een paar routiniers op het gebied van springen dus ik zie nog wel eens wat :P

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:56

@ Martine, inderdaad, dat is het belangrijkst. Dat ze braaf hun rondje lopen en dan hoeft het echt niet allemaal perfect. Dat is inderdaad wel een voordeel, ze heeft al vrij veel gezien dus ga er ook wel vanuit dat ze vrij rustig zal zijn. Al is en blijft ze een rilliebillie dus je weet het nooit met haar :+

Ik heb nog geen wedstrijd gepland, even af wachten tot de startpas er is. Maar we willen graag nog een binnenwedstrijdje mee pikken dus dat zal eind maart wel zijn. Of al de pas er al vrij snel is halverwege maart al.
Spannend hoe groot je paardje is! Kan net het verschil maken of je nog bij de pony's of paarden mag starten! Of wou je sowieso al bij de paarden starten?
Ik zelf heb geen andere keus :+ ook al is Keetje een D-pony, tussen de paarden it is. Tja dat krijg je als je al 18 bent en niet zo groot haha. Maar ben der erg blij mee anders had ik keetje niet kunnen rijden en dat zou toch wel weer een gemis zijn geweest :)

Leuk dat je even hebt kunnen springen Madelein, klopt het trouwens dat het een foto is of moet het een filmpje zijn :+? Deze laptop waar ik achter zit is ook zo raar..

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:00

Lekker gesprongen Madeleine. Ik zie idd ook foto geen filmpje haha.

Het is niet mijn pony. En ik ben 17. Dus als paard wordt is kans dat we haar bijvoorbeeld kopen.
Maar dat weten we niet. Maakt mij zelf niet uit wat het wordt.
Ik ben ook erg klein. Nog geen 1,60..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:55

Moet een filmpje zijn, mar bij mij doet ie het ook niet?! Naja raar ding!

Klopt Olympus, dit was de eerste keer dat ik echt een beetje de hoogte in ging met hem :). De routine zit er zeker nog niet in. Daarbij is ie gister gevallen bij een rare bok actie, dus denk dat ie daarbij ook nog wat stijf is haha!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:56

Bij mij doet het filmpje het wel gewoon hoor madelein! Ziet er goed uit :).

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:37

Vervelend van het scheurtje in je elleboog Aukelizzy! Hopelijk ben je er snel weer bovenop maar als ik jou zo hoor maak je je daar niet al te druk om ;).

Hoop voor jou dat de spierpijn al wat weggetrokken is Olympus. Moet wel zeggen dat je de valpartij erg leuk beschreven hebt :D.
Filmpje ziet er fijn uit! Ze heeft nog wel wat moeite haar balans of niet? (Logisch ook natuurlijk ;) maar ik meende dat te zien, kan het fout hebben).

Springfilmpje ziet er ook leuk uit! :D

Wij gaan morgen niet op wedstrijd. Vriendlief vond het toch niet zo'n goed idee dus nu over 2 weken weer.
Woensdag weer fijn gereden. Ze was de indrukken van de wedstrijd nog aan het verwerken geloof ik. Ze had er niet zo heel veel zin in maar probeerde toch wel haar best te doen. Alleen vond ze dat we in galop geen stuur en rem meer hoefde te hebben }>
Even laten weten dat dat toch echt wel de bedoeling is en toen kon ik haar op 2 pinken rijden! Gaaf gevoel geeft dat :D.

Gisteren heeft een stalgenootje die erg handig is met de dubbele longe haar gelongeerd. Hier ben ik zelf ook mee bezig maar nog niet zo geoefend in. Was leuk om te zien dat ook mijn stalgenootje tegen dezelfde dingen aan liep en hier iets meer mee kon. Gauw zelf aan de slag met de tips ;).

Had van de week wat foto's gemaakt van onze Rottweiler pup, vind deze zo schattig! :+:
Afbeelding

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:50

Ik wil van het voorjaar gaan starten met mijn 5 jarige merrie (Obelisk x Jazz).
Ik heb haar nu bijna een half jaar en ze doet alles heel braaf. Bij de vorige eigenaar was ze M1 startgericht, maar ik ga gewoon lekker beginnen in de B. Ook voor mijn eigen ervaring, want het is m'n eerste eigen paardje

Foto tijdens de schriktraining:
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:53

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:04

Aukelizzy, vervelend joh van je elleboog! Dan is het achteraf gezien ook niet zo vreemd dat je er zo'n last van had. Hopelijk herstel je snel! Doe inderdaad maar wel rustig aan met je arm, heb zelf vorig jaar een scheurtje in m'n vinger gehad en heb er nog altijd spijt van dat ik te vroeg weer ben gaan rijden.

Olympus, haha wat heb je jouw val leuk omschreven! Maar gelukkig heb jij er op wat spierpijn en blauwe plekken niks aan over gehouden. ;) Je jonkie loopt ook al lekker rond zo te zien, ze lijkt idd wat moeite met haar balans te hebben omdat ze zich soms overloopt zeg maar. Wordt ze net een pasje onregelmatig. Wat heb je een gave bak trouwens!

Pattypaard, leuk dat je stalgenootje je heeft kunnen helpen met het longeren . Ik vind het oiok altijd erg leuk om iemand anders met mijn paard bezig te zien en zo weer wat feedback te krijgen. :)

Calente, :wave: !
P
Steffiyy, springen is erg goed voor de jonkies. Ik doe het ook veel te weinig, alleen als er hindernissen staan ( een keer in de 3 weken) Ze kan het wel echt heel erg goed, dus ik ga een extra springles volgen bij ons op de club. :)

Gisteren en vandaag weer gereden, denk dat ze vandaag wat spierpijn had van gisteren want kreeg haar pas na een half uurtje los door d'r lichaam. Gisteravond heb ik echt zitten genieten, wauw wat geeft ze je dan een fijn gevoel! :D
Zijn er nog meer mensen die naast hun jonkie nog een ander (ouder) paard rijden? Ik moet altijd weer even omschakelen als ik op de andere stap die ik op M2 niveau train. ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:27

Lisanne en Pattypaard, klopt wat jullie zeggen hoor! Je ziet ook dat ze met die overgang draf/stap op het randje van de bak gaat staan omdat ze wat balans verliest. Gelukkig zit daar geen betonnen randje of iets dergelijks. En in de galop he, lekker naar binnen vallen :+ geeft niks, komt allemaal goed, het gaat elke keer weer beter.

Ik train de fries ook op M2 niveau, inderdaad erg overschakelen, vooral als ik ze vlak na elkaar pak. Sowieso is het een wereld van verschil die 2, qua gangwerk, bouw, alles. Maakt het ook weer leuk :) Waar ik dan het meeste 'moeite' mee heb in de omschakeling is de beugellengte :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:33

SteffiiY schreef:
madelein schreef:
Leuk martine!
Spannend Merel!

Ik heb heerlijk gesprongen vandaag!
https://picasaweb.google.com/sannemadel ... 4609400402

Wauw dat is al best een hoge sprong! of lijkt dat maar zo?

Ik moet ook meer gaan springen.

Haha ja was best een aardig sprongetje, ruime meter. Ik spring regelmatig met hem, maar het meeste nog laag. M'n springzadel is ook nog in de maak, dus echt de lucht in is niet ideaal. Voelde me gister ook net een trekpop af en toe haha!
Vooral de in- uitjes zijn goed voor de puppies, worden ze handig van.

Jammer Patty, maar volgende keer ben je er extra klaar voor!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:34

Super schattige pup trouwens!!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:38

Hahaha, ja die beugels he. Ik heb bij beide paarden hetzelfde zadel dus daar gelukkig geen last van. Ik heb altijd de neiging als ik de jonkie eerst gedaan heb om dan de training bij de andere ook heel simpel te houden zeg maar. Dan ben ik zo lekker an het rondtuffen en dan bedenk ik me ineens dat deze wel iets meer kan. :+

Dat balansverlies is zeker niet erg, komt vanzelf. Ze blijft wel mooi onder je en constant. :)

Madelein, spring je met een dressuurzadel? Dat is echt niet prettig idd als je wat hoger gaat. Ben zelf ook nog dringend op zoek naar een vzh/springzadel. In-uitjes is idd erg goed gymnastisch werk, wordt die van mij altijd heerlijk soepel van. Ik vind het wel dapper van je dat je ruim een meter pakt haha, ben zelf niet echt een held! :+

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:46

Ik heb op allebei de paarden een ander zadel. Die van de fries is een echt 'friezenzadel' en niet echt geschikt voor een smal ruggetje :D
Ik moet wel zeggen dat ik wel profijt heb van de trainingen van jonkie. Heel simpel voorbeeld: je leert jonkie dat been = voorwaarts. Ik liep er in de wedstrijden van fries steeds tegenaan dat hij gewoon tegen het (binnen)been was. Nu ik daar met jonkie meer bewust mee bezig ben is de fries een heel stuk beter aan het been omdat ik dat bij hem nu ook toepas. Principe is hetzelfde hoor, of ze nu 3 of 9 zijn, maar het was er bij hem gewoon ingeslopen dat ik hem steeds ondersteunde met mijn been. Dat hoort niet, been = gewoon voorwaarts, klaar. :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:50

Klopt inderdaad! Je wordt je bewust van de basis die je toch af en toe vergeet naar mate je hoger komt. :)

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:54

Springen met een dressuurzadel! respect voor jou Madelein haha.
Ik pak nu wel eens balkjes mee met een dressuurzadel en haar eerst mini kruisje laatst gedaan.
Maar daar blijft het echt bij haha!

Wat een schattige pup, En dan ben je volgende week dubbel zo klaar voor patty.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:18

Hoi! Ik kom ook weer is binnen vallen.. Hihi :=
Zag al een heel mooi spring filmpje! Knap hoor! Wil het ook zo graag maar durf het nog niet echt.. :')
Hier een kort filmpje van mijn les deze week. Wat vinden jullie ervan? In mijn onderschrift heb ik een topic van 2 weken geleden van mijn les. :) Ik ga nu proberen om mee te lezen en bij te blijven!!

http://www.facebook.com/photo.php?v=577 ... 6662084079

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:22

Misschien dat ik vanavond ook maar een in-uitje neerzet, springen over een enkele lage hindernis gaat aardig.
Iemand even snel een idee hoeveel meter er tussen in-uitje zit? Ik ben het eten kwijt!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:25

Ongeveer 2,5 of 3 meter dacht ik :) ligt er aan hoe groot de galop passen van je paard zijn!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:50

Haha ja ik spring met een dressuur zadel... :) Met een WoW om precies te zijn ;)
Springzadel is vorige maand besteld, dus kan elk moment binnenkomen. Tot die tijd is het even behelpen haha! Het zijn alleen niet zozeer de beugels, maar meer dat je geen steun hebt voor je benen. Ach ik red me nog aardig ermee.
Ik ben wel een aardige held met springen, gelukkig maar want daar is mijn paardje voor bedoeld. Ik wil de eventing in met hem. Hij is ook puur springgefokt, en dat merk je ook wel, hij vind het helemaal geweldig.

Afstand in-uitjes inderdaad een kleine 3 meter. Het maakt niet zoveel uit hoe groot je paard galoppeert omdat je landt, en gelijk weer door springt.

Ik was net helemaal vergeten te melden dat ik weer eens heerlijk met Edje naar het strand geweest ben vandaag!
Super lekker weertje! Even op het strand zelf conditietraining gedaan, galopperen-draven-aangalopperen-draven etc. Super! De rest lekker gestapt. Mooi stuk door de duinen. Genieten!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:56

3 meter bij een paard. Als je uit draf komt kan je eerste iets dichter bij zetten.

Veel plezier