Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:59

Hahahah ik ben ook altijd leeg hoor aan het einde van het jaar.......

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:01

Suzan_bobar schreef:
In Epe kun je ook gewoon bij het gemeentehuis stemmen ;) Weet niet of je je pony daar kunt vast zetten whahahaha

Dat zou ook wel een mooie stunt kunnen worden zeg :D Ik zie de krantenkoppen al: "Deelnemers paardenvierdaagse stemmen te paard" 8-)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:02

EP4D schreef:
Suzan_bobar schreef:
In Epe kun je ook gewoon bij het gemeentehuis stemmen ;) Weet niet of je je pony daar kunt vast zetten whahahaha

Dat zou ook wel een mooie stunt kunnen worden zeg :D Ik zie de krantenkoppen al: "Deelnemers paardenvierdaagse stemmen te paard" 8-)

_O- _O- _O-

maak jij de foto?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:05

De route een beetje aanpassen en dan komt er een slitsing links voor de mensen die nog moeten en willen stemmen en rechts voor de mensen die de route gewoon door willen rijden whahahaha Het zou zeker een goeie stunt zijn om met zn allen te paard te gaan :D

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:06

Ik denk dat de krant wel interesse heeft om dat zelf te regelen... moet er natuurlijk wel wat voor afgesproken worden

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:09

EP4D schreef:
Ik denk dat de krant wel interesse heeft om dat zelf te regelen... moet er natuurlijk wel wat voor afgesproken worden

bel jij? ik ga wel staan :D

hoe is het met olga?

of hoe heette ze? :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:10

Ik hoef niet te stemmen in Epe, maar wil best als foto-vulling mee!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:28

Ik moet op woensdag nog boodschappen doen te fiets, wou dan gaan stemmen, maar met zijn allen te paard gaan stemmen is natuurlijk veel leuker!!!
Is dan wel marktdag in Epe. (stemmen kan je in het gemeentehuis op het marktplein) of gaan we ergens in een darpie stemmen?
Jos, is er op dat plein ruimte om te staan en af te stappen zonder een paar rollators om te gooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:37

indra2001 schreef:
(had jagtlust vandaag aan de telefoon, er is geen plek meer vrij , dat boekje is al lang geleden gedrukt zei hij) Gelukkig hadden we op tijd gereserveerd en mogen wij zelfs eerder komen..extra lange vakantie dus!

Dat is slecht nieuws voor mij :s
Mijn paardje zou samen met andere paard daar in wei gaan maar door eventuele mischien 2de paardje kan dat feest mischien niet doorgaan. Daardoor moet ik nu wat anders moet zien te regelen. Of is iemand anders waarbij wel lieve Fjorden ruin wel er bij mag.

Gisteren heb ik jammer genoeg oproep van Henk gemist waardoor wachten is tot dat ik opnieuw wordt gebeld.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:35

Ze zeggen altijd dat Shetten zo ongeveer dik worden van lucht.....
Bij Ot is dat totaal niet het geval. Die wordt ook thuis erg intensief getraind en krijgt altijd 's ochtends en 's avonds wat biks en muesli, wel muesli zonder haver en zonder veel suiker. Hoeveelheid bekijken we altijd zelf even; als ze veel heeft gewerkt en nog moet werken krijgt ze idd soms wel een hele schep biks en een hele schep muesli, soms maar een paar handjes. Helaas hebben we hier op de wei regelmatig te weinig gras, dus ook nu wordt er nog best wat hooi bijgevoerd. Als er wel genoeg gras is krijgen ze dat ook zeker wel genoeg.

Vorig jaar met de vierdaagse kwam ze toch nog wel wat schraal terug, niet echt mager hoor. Maar ze wordt gauw te schraal door al het werk wat ze verzet; bovendien is ze 6 jaar achtereen gedekt (dat was niet mijn keuze, ik had haar af en toe leeg gelaten); nu is ze al weer 2 jaar leeg gelukkig. Vorig jaar gaf ze nog wel wat melk, en dat kost ook energie. Na 2 jaar zijn haar uiers gelukkig wel weer een stuk geslonken, maar ze produceert blijkbaar nog steeds melk; paar weken geleden hoefde ik er maar 2 keer beetje aan te melken en toen kwam er dus nog wel wat melk uit..... Heb haar vorig jaar ook echt helemaal volgepropt tijdens de vierdaagse; gaf haar zoveel dat ze alles niet eens op at.

Dit jaar geef ik haar weer echt grote porties en bovendien flinke plukken hooi er bij, misschien dat dat wel goed werkt. 2 jaar geleden, toen haar laatste veulen een half jaar was is ze ook wel echt te mager geworden; wat wil je na 6 veulens? En maar melk blijven produceren, ondertussen toch goed getraind worden (en flink bijvoeren hoor) maar haar ruggengraat was goed zichtbaar en flanken vielen in... Toen uit voorzorg het veulen per direct afgespeend en flink volproppen met voer.
Ze is nu ook al best wel mooi afgetraind en slank; in echte sportpony vorm zeg maar. Prima, als ze maar niet té schraal wordt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:38

mijn paardje viel vooral af van de stress van de verhuizing etc. ze wilde ook slecht eten toen we daar waren. En het was slecht weer waardoor ze ook wat zielugur eruit zag (normaal staat ze 's nachts op stal... dit alles bij elkaar heeft het wel even geduurd voor ze weer de oude was (ze heeft ook last van na-stress gehad, daarom heb ik ook lang getwijfelt of ik wel mee zou moeten willen doen).

met zn allen stemmen, goed plan :D :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:38

Voor wat betreft het stemmen: hahaha dat lijkt me echt serieus een gaaf plan joh!! eigenlijk moeten we tijdens de 4daagse nog meer mensen zien op te trommelen! Voor de menners kunnen de grooms dan de paarden vasthouden en in de gaten houden, en voor de ruiters moeten we dan even afwisselen, als de ene heeft gestemd dat dan de andere gaat stemmen. Zou echt wel heel gaaf zijn, ik doe zowiezo mee dan :D :Y)

Niet alleen de plaatselijke krant bellen, maar ook Hart van Nederland; die vinden dat soort dingen erg leuk en origineel! Ik wil wel meewerken!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:41

@ juval; oh stress zal het bij ons ook wel geweest zijn deels hoor. Al raakt ze niet gestresst van een andere omgeving; ze vond het daar echt helemaal prachtig, en was wel gewoon rustig in de wei, begon meteen gras te eten, liep ook altijd met een big smile over de camping heen, zowel voor het inspannen als na de rit, even vrolijk, blij en energiek. Maar de ritten zelf waren voor haar ookwel een beetje stresserig denk ik hoor; ze is moeilijk te rijden met andere ruiters en menners voor haar; ze wil altijd alles inhalen, had m'n handen dus vol aan haar want dan wordt ze gigantisch sterk; pakt bit vast en gaat met al haar gewicht in m'n handen hangen; als je een centimeter ruimte geeft dan is ze weg..... vandaar dat ik ook zo blij ben met m'n rem straks, dat scheelt toch weer wat geruk en gepluk in haar mond, want ja dat moet, maar dat doe ik toch echt niet graag....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 13:42

@ de mensen die bij jagtlust hun paard/tent (willen) stallen:

* bespreek onderling niet dat je paard bij iemand in het landje kan staan! Als iedereen dat doet staan er straks 200 paarden ipv 100!! Jullie begrijpen vast en zeker dat dit altijd met Henk overlegd moet worden :o (helaas gebeurt het wel eens dat mensen onderling onduidelijke afspraken gemaakt hebben m.b.t. delen van landjes. Henk moet het dan weer oplossen wat weer veel tijd/moeite en waarschijnlijk ergenis opleverd)
* neem het aantal paarden mee wat is afgesproken! een minder is uiteraard niet erg maar geef het WEL even door :Y)
* mocht je helaas niet kunnen starten en blijf je thuis, meld je reservering af bij Henk op deze manier hebben andere mensen nog een kans op een plekje ;)
* neem het aantal afgesproken tenten mee! Als je een extra tent mee neemt, graag doorgeven aan Henk :D
* Zorg voor toezicht op paarden die alleen achterblijven! Vooral de paarden die door vermoeidheid of kreupelheid een dag niet mogen lopen :)*

Voor de meeste mensen zal dit bericht gelukkig vanzelfsprekend zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:49

JoyCiej007 schreef:
@ juval; oh stress zal het bij ons ook wel geweest zijn deels hoor. Al raakt ze niet gestresst van een andere omgeving; ze vond het daar echt helemaal prachtig, en was wel gewoon rustig in de wei, begon meteen gras te eten, liep ook altijd met een big smile over de camping heen, zowel voor het inspannen als na de rit, even vrolijk, blij en energiek. Maar de ritten zelf waren voor haar ookwel een beetje stresserig denk ik hoor; ze is moeilijk te rijden met andere ruiters en menners voor haar; ze wil altijd alles inhalen, had m'n handen dus vol aan haar want dan wordt ze gigantisch sterk; pakt bit vast en gaat met al haar gewicht in m'n handen hangen; als je een centimeter ruimte geeft dan is ze weg..... vandaar dat ik ook zo blij ben met m'n rem straks, dat scheelt toch weer wat geruk en gepluk in haar mond, want ja dat moet, maar dat doe ik toch echt niet graag....

goh wat herkenbaar!! ik heb vorig jaar ook spierballen gekweekt! eigenlijk niet fijn idd.. ik hoop dat ze dit jaar wat rustiger is, ik heb er wel veel aan gewerkt tijdens lessen en buitenritten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:21

ik ga straks Hart van Nederland eens proberen te bellen; wie weet!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Beste Redactie. Ik ben een deelnemer aan de Eperpaarden 4-daagse. Natuurlijk moeten wij allen gaan stemmen op 9 juni. Sommigen hebben hun kiezerspas laten omzetten waardoor ze nu oook in Epe kunnen stemmen. Waaronder ik.
Op bokt.nl is een topic gaande over de 4-daagse en daarbij gaan nu stemmen op (?) om te paard naar het gemeentehuis te gaan en dan onze stem uit te brengen. Heeft u interesse om van deze groep een foto van te maken en wellicht een klein artikeltje aan te weiden?
Over welk aantal ruiters/menners het zal gaan die in Epe gaan stemmen, is mij niets bekend.
Wilt u meer informatie?
Telefoonnumer v. Sandrina J.

Dit heb ik aan de Stentor gestuurd. Ben heel erg benieuwd of en wat voor reatie ik terug krijg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Sandrina schreef:
Ik moet op woensdag nog boodschappen doen te fiets, wou dan gaan stemmen, maar met zijn allen te paard gaan stemmen is natuurlijk veel leuker!!!
Is dan wel marktdag in Epe. (stemmen kan je in het gemeentehuis op het marktplein) of gaan we ergens in een darpie stemmen?
Jos, is er op dat plein ruimte om te staan en af te stappen zonder een paar rollators om te gooien?

Mensen genoeg aanwezig dus, om de paarden vast te houden..... }:0

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:24

Ik hoef niet te stemmen dus kan er wel 1 bij vast houden.
Ook mijn man kan mee (als het onder schooltijd blijft, zodat wij op tijd terug zijn) die wil er ook wel 2 vasthouden.

Ik kan het beste mijn av meenemen die is super relaxt als het druk is.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:35

Ik kan ook wel mee om paarden vast te houden :D Leuk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:37

De menners hebben zowiezo al grooms, dus dat is verder prima. De ruiters zouden met elkaar en met de menners kunnen afwisselen.
edit; en met de vrijwilligers natuurlijk :P
Het moet wel veilig blijven, dat is wel echt heel belangrijk. Denk dat je dan niet een té grote groep moet hebben, dat zal qua ruimte vast ook niet kunnen.
Hoe kunnen we dit het beste uitwerken verder? kan ook wel iets op de site van de paardenvierdaagse zelf plaatsen in het gastenboek?

tijd lijkt me handig bijv. om ong 11 uur verzamelen bij het gemeentehuis (als alles mogelijk is ivm. markt), want vanaf 13 uur kun je toch pas starten, anders zit je met mensen die ook nog willen rijden etc. ?
Het is maar een idee hoor, weet niet wat iedereen er hier van vind?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:38

Voor mij zou vroeger beter uit komen, maar ik hoef dan ook niet te stemmen en ga voor spek en bonen mee.
Dus laat de echte stemmers maar beslissen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:42

Laten we anders zowiezo even een lijstje maken; je kan altijd nog kijken welke kant het opgaat natuurlijk.

Citaat:
* Stemmers met paard:
JoyCiej007 menner met Ot + groom
Sandrina menner? met Fralla + 2 grooms

*Mensen die evt. met paard komen ter 'opvulling' maar niet hoeven/willen stemmen:

*Vrijwilligers die mee gaan zonder paard:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:09

Hart van Ned. gebeld; ze vonden het een erg leuk idee! er werd mij geadviseerd alles per mail naar hun toe te sturen; ze krijgen verwachten nl. meer 'leuke, aparte en originele ideeen' voor die dag betreffende het stemmen, mensen kunnen dat gewoon insturen tot max. 2 dagen van te voren, en de avond van te voren en dezelfde dag wordt er dan beslist waar ze verder mee gaan en waar ze opnames gaan maken. Kreeg het advies om gewoon vooral in te sturen, dat kan ook later nog als alles 'rond' is en er meer te melden is, bijv. hoeveel mensen en paarden we ong. bij elkaar hebben e.d.

Dus dat valt nog te bekijken :)

Ik kan evt. ook nog wel TV Gelderland bellen? Die krijgen misschien minder ideeen binnen dan zo'n landelijk groot programma als HvNL? Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik denk dat dit toch wel echt een origineel idee is hoor, omdat het ook gelinkt is aan de paardenvierdaagse e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:36

No_No ,
Helemaal van zelf sprekend, maar Henk is niet enige waarmee besproken moet zijn want gene bij wie je paard komt te staan moet het ook goed vinden. Vandaar mijn oproepje ;) .