[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbesje

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:12

VINJ, Ik heb de eerste groep nog gezien ja.
Tja, 7 jaar en ZZlicht ga ik niet halen. Hij heeft een heel verleden en is nu een jaar echt dressuurmatig aan het werk en dan M1 vind ik ook nog niet verkeerd ;) (daarvoor dik een jaar stilgestaan en daarvoor mis ik een stukje maar niet veel positiefs, sowieso weinig dressuur)

Bij ons was het zondags afgelast. Hebben het nu komende zondag...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:13

Zondag was ook eigenlijk niet gezond hoor, we reden niet meer op een weiland maar over een zwembad :=

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:19

Nouja, bij ons was het gewoon op zand dus ik had er niks om gegeven. Wij banjeren wel door :')

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:27

Doetje is nogal een mieperd dus was echt van het allerergste uitgegaan, maar hij liep er echt super doorheen! Was ook 1e en 2e met 4 wp :))

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

hahaha jaa dat had de mijne dus ook arielle! was inderdaad gewoon een zwembad geworden! hahaha een vriendin van mij heeft hem gewoon met touw aan mee de ring in moeten nemen anders kwamen we helemaaaal nergens! zaten echt super stukken tussen.. maar ook super slechte.. toch nog 3e met 196 punten.. maar 3 puntjes verschil met 1 & 2.. als die oliebol paraplus er niet waren geweest hadden we waarschijnlijk gewoon gewonnen :( achja over 3 weken weer nieuwe kansen!
Super arielle! Gefeliciteerd!
Mijne gaf inderdaad om de ondergrond ook neit zo heel veel!

Wel fijn dat het bij jullie was afgelast hebbesje! hadden ze bij ons ook maar beter kunnen doen hahaha! wij kwamen het terrein ook niet meer af met de auto.. stond ik dan met auto en trailer waarvan ik begot niet weet waar alles ligt en werkt hahaha~!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:31

Wij waren er nog net afgekomen met de auto, maar scheelde niet veel :=

Zag net trouwens dat we allebei 2e staan bij de tussenstand Juul! Ik heb net zoveel punten als nr1, nog even proberen te knallen laatste selectie..Maar zul je zien dat ik die weer helemaal verpruts :').

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:50

Ja, voor het parkeren was ik wel bang :') (aangezien ik meestal alleen ben en dan écht niet zou weten wat ik moest doen haha) De mijne is bang voor water maar als eenmaal alles nat is dan tja, is er toch geen ontkomen meer aan dus van mij had het gewoon door mogen gaan haha. Nu heb ik zaterdag 2 proeven en zondag selectie en dan die week er op en die week daar op ook selectie. Is wel heel druk maar goed. Het is niet anders.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:52

Ach joh proefjes stellen niet zoveel voor toch.
Of je nu thuis even rijd of op concours vind ik nooit zoveel verschil?

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:05

haha ja klopt arielle! had ik ook gezien! ik kan in principe nog KK worden maar die kans is heeel klein! dan moeten mirjam en jolien komende selectie 3 plaatsen onder mij staan.. dus dat zal hem niet lukken helaas! dan maar knallen op de brabantse!

maar komt wel goed dan toch de laatste selecite arielle! niet te druk maken, en gewoon lekker rijden! vind het altijd wel fijn in moergestel!

haha ja dat probleem had ik dus ook met parkeren hebbesje! mijn trainer was wel met mij mee gereden maarja die loopt op krukken weet ook echt begot niet hoe onze auto in mekaar zit hahaha!

Wat betreft op concours gaan arielle.. ik merk echt wel aan de mijne als die is mee geweest.. dan ligt die de dag erna de hele dag in zijn stal.. na de brabantse heeft die zelfs 3 dagen de hele dag in zijn stal gelegen hahaha! luie donder! achja zolang die maar wil werken als ik er op zit:)!

is inderdaad een druk schema hebbesje, maar ach is inderdaad even niet anders ;)! daarna kun je ze toch lekker rust geven ;)!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:08

Als de mijne 6 proeven op een dag moet lopen vind ie het ook prima, zit werkelijk geen rem op :').
Maargoed als ie even een drukke tijd heeft gehad krijgt ie van mij ook wel eens een paar dagen vrij hoor.

Oh was dat jouw trainer op die krukken, die vond de mijne doodeng haha.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:14

hahaa ja dat doet die van mij ook wel.. maar merk wel aan hem dat het daarna gewoon echt te veel is geweest.. maar zodra je er op stapt zal die er wel voor je zijn hihi!

hahaha ja dat was mijn trainer inderdaad.. daar heeft de mijne dan weer totaal geen probleem mee haha! zondagochtend voordat we gingen nam die nog een van die krukken in zijn bek.. en liet hem met geen mogelijkheid meer los hahaha!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:23

Mijn vorige merrie liep ook altijd, moest ik zeker een uur losrijden maar dat was ook wel een geval apart. Met deze train ik thuis heel rustig. 1 keer per week les, 1 tot 2 keer per week naar buiten en thuis enkel basis trainen. Dus dan donderdag les is flink werken, vrijdag vrij omdat ik een bruiloft heb en dan 2 dagen wedstrijd dan heeft ie flink gewerkt. In de B gaf ik er niks om maar in de M moet ie toch echt wel gedragen gaan worden en verwacht ik het uiterste van hem op dat moment. Hij heeft een goede conditie, daar niet niet van maar bij selectie moet ie er wel nog ff een schepje boven op doen. Normaal ga ik de dag voor wedstrijd ff lekker een stukje naar buiten maar dat gaat nu helaas dus ook niet... Maar goed, hij gaat er niet dood van maar thuis rijden of wedstrijd vind ik wel wat anders ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:32

Hebbesje schreef:
VINJ, Ik heb de eerste groep nog gezien ja.
Tja, 7 jaar en ZZlicht ga ik niet halen. Hij heeft een heel verleden en is nu een jaar echt dressuurmatig aan het werk en dan M1 vind ik ook nog niet verkeerd ;) (daarvoor dik een jaar stilgestaan en daarvoor mis ik een stukje maar niet veel positiefs, sowieso weinig dressuur)

Bij ons was het zondags afgelast. Hebben het nu komende zondag...

M1 is toch ook super dan na zo een revalidatie periode! *\o/*
ik moet nu nog 2 winstpunten en mogen we ZZ-Zwaar maar daar wacht ik nog ff mee hoor -O-

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:24

Hij heeft niks gemankeert maar eerst vanaf de 3 veel te veel gesprongen op een niet vriendelijke manier. toen kreeg ie de stempel onhandelbaar en de mensen die hem toen kregen konden er rijtechnisch niet mee overweg omdat ie te kijkerig was. Ach ik ben er blij mee ondanks zijn leeftijd. gelukkig voelt ie zich niet zo oud :)

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:08

Begrijpt iemand waarom het regionale finale heet? Volgens mij rijdt alles door elkaar?

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:34

Nou dan heb je het toch super netjes gedaan hebbesje! Ik heb hiervoor ook alleen naarvpaarden gehad die al ouder waren en dus al iemand anders mee gereden had, moey zeggen dat mijn jonkie nu toch wel erg goed bevalt en hem fijn naar mijn eigen hand rijden, voor mij geen oudere meer haha!
@ nienke nee ik zou het niet weten wel raar inderdaad!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:59

Ik vond het ook al zo raar, ze zullen dit wel makkelijker hebben gevonden ofzo. Alleen zijn ze nog vergeten de naam te veranderen hahaha

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:10

Ik heb hiervoor alleen maar jonge paarden gehad dus het is wel even omschakelen. Helaas mijn 5 jarige merrie (ook M1) weg moeten doen. Ze had nu niet bepaald het ideale karakter ;) Maar inderdaad, niks is heerlijker dan met een zelf opgeleid paard op wedstrijd gaan!

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:20

Ze blinken wel uit in het verschaffen van onduidelijke info in elk geval. Denk dat als ze vantevoren verteld hadden dat de volgende ronde 300 km hier vandaan lag dat er niet veel Groningers, Friezen en Drenthen mee hadden gedaan. En nu weer een regionale finale die niet wordt verreden. Het was toch handiger voor de ruiters geweest als ze de regionale gewoon in de eigen regio hadden gehouden. Ben benieuwd naar de motivatie hiervoor....

Niemand anders die hiervan op kijkt?

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:49

Oh dan is het inderdaad wel even omschakelen maargoed ook wel weer een uitdaging toch?
Ja ergens heb je wel gelijk nienke maar het is wel voor hun de eerste keer dat ze dit organiseren dus begrijpelijk is het wel maar dit hadden ze van te voren ook wel kunnen bedenken inderdaad!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:04

ik ben het zeker met je eens!! Ik om uit drenthe en was ook zeker niet blij, helemaal omdat er nog maar alleen een eerste selectie is geweest dus nog heeel erg veel af moeten vallen. Erg getwijfeld of ik wel zou gaan maar ga toch maar wel.. Kan me heel goed voorstellen dat mensen zeggen laat maar veel te ver..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:42

Weet iemand hoe de uitslag bekend gemaakt wordt? In het M zijn er 10 groepen in totaal. De eerste begint om 11.50 uur en de laatste is rond 15.00 uur klaar geloof ik uit mijn hoofd gezegd. Ik zit in de 2e om 12.10 uur. Zou het dan zo zijn dat ik moet wachten tot die groep klaar is? Of zouden ze al eerder laten weten of je door zou kunnen gaan of juist niet? ( Ik heb een vriend die erg graag op tijd thuis wilt zijn voor de voetbal dat om 18.00 uur begint ) Ik ben zenuwachtig omdat ik niet weet wat ik kan verwachten haha!

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:25

Ben ook benieuwd hoe het gaat. Wordt het weer in clinic vorm? Mag je dan ook een zweepje mee in de M? Iemand een idee?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:42

nienkefandeg schreef:
Ben ook benieuwd hoe het gaat. Wordt het weer in clinic vorm? Mag je dan ook een zweepje mee in de M? Iemand een idee?

Ik heb een mail gestuurd
Je mag in alle klasses met een Zweep rijden en been bescherming rondom is toegestaan

Ik ben ook al beetje nerveus voor zaterdag. Voor het eerst met mijn jonge Merrie van net 4 op zo'n groot evenement

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:44

Ik heb ook geen idee wanneer de de uitslag per klasse geven. Ik had het in een mail gevraagd, maar kreeg er geen antwoord op.
Wat ik me ook afvraag, bij mij in het groepje zijn we met z'n zevenen en we moeten in totaal 20 min rijden, dus zegmaar 3 min per persoon? Is wel erg kort

Wat ik me ook afvroeg is wat de kledingvoorschriften zijn.... Bij ons werd er niets over gezegd maar bij een andere selectie hebben ze gezegd dat ze in tenu moesten komen maar dat staat nergens. Ook weet ik niet of je, als je in tenu moet ook met hoedje mag ( als dat past bij je niveau dan)

Allemaal vrij onduidelijk :s