[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:05

Oh, ik zie mijn eigen spelfout nu pas. :')
Livestream, uiteraard...

mariel49

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:36

Wij zijn zeer tevreden over de locatie en organisatie. Mariënheem vond ik altijd super gezellig lekker kneuterig :) , t was altijd een vakantie. MAAARRRRR.. voor de sport is dit natuurlijk veel beter :j . Mijn complimenten en respect voor iedereen die daaraan heeft bijgedragen _/-\o_ . We zeuren niet over kleine dingetjes dat is verwend gedrag en kinderachtig. De z.g. zeikerds zijn nooit tevreden vind ik!!! :r
BEDANKT!!!!!!!!!!!!!
Zeker tot volgend jaar!!!!!! ;)

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:13

Ik ben zaterdag geweest. Prachtige locatie, inderdaad niet veel mensen voor een zaterdag. Persoonlijk vond ik het programma ook wat traag.
Horeca en toiletten waren een stuk beter dan Marienheem naar mijn mening. Parkeren leverde voor ons ook geen problemen op, maar dat kwam dus blijkbaar omdat we zo vroeg waren.

Al met al ben ik wel positief over zowel de locatie als de wedstrijden zelf, heb in ieder geval genoten.

Organisatie en vooral vrijwilligers bedankt!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

calemity_jane schreef:
wat een werkelijk afschuwelijke hengstenpresentatie!!! En dan die hillybilly op GGB om te huilen!!! Top hoor voor z´n show op niveau

Daar hebben we een uitleg over gekregen van een bekende.
Die "hillybilly", zoals jij hem noemt, is de eigenaar van GGB. ;)
Hij rijd zelf wat buitenritjes met hem en had gezegd, dat als GGB hier heen zou gaan, hij hem dan zelf wilde rijden.
Dat hij niet veel rij ervaring had was inderdaad te zien en of het verstandig was om hem zelf te rijden op zo'n hengstenpresentatie....misschien niet.
Maar dat is zijn keuze.......hij heeft wel bereikt dat er over gepraat wordt. ;)

Wij zijn er van zondag tot zondag geweest.
De toiletten beneden hadden vanaf maandag geen toiletpapier en werden niet schoongemaakt, deze toiletten waren het dichtstbijzijnde voor de binnencamping, doordat veel mensen hier wat van hebben gezegd heeft een medewerker een aantal van die grote rollen meegegeven (hij kon ze niet in de automaat doen omdat hij daar geen sleuteltjes van had).
En om dan te zeggen dat je dan maar naar de toiletten boven moet, nou als ik s'morgens moet dan kan ik echt niet eerst helemaal naar achteren, om dan naar boven te moeten , een lange gang door om bij de schone toiletten te komen. (ik ben bang dat het dan geen schone gang meer is :o :+ ).
Later werden er steeds meer toiletten bij open gemaakt die eerst dicht waren, die schoner werden gehouden.
Tegen de tijd dat jij er was @XoNo was het al veel beter. :D
De douches waren ook niet goed geregeld, maar misschien wordt dit volgend jaar veel beter. :)

De inrijbak was mooi groot, de bodem was wel wat zwaar maar wel te doen.
Super mooie showarena waarvan de bodem beter werd naar verloop van de wedstrijd. +:)+

Wat ik wel wat vreemd vond was dat de L1 ruiters wel voorrondes moesten rijden, terwijl dit niet hoeft als er minder dan 10 ruiters deelnemen. :?
Nu waren ze bakvulling omdat ze anders de dag niet vol kregen, maar voor de paarden is het sowieso en vermoeiende week en dan proeven te moeten lopen, terwijl dit eigenlijk niet hoeft met het risico dat je een DQ zou kunnen krijgen, vind ik niet logisch. >;)

Er waren nog genoeg verbeterpunten, maar dat kun je ook verwachten bij een eerste keer op een nieuwe locatie.

Rio93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:00

Slecht voor vrijwillegers
Eten/drinken....
Afwisselen als ze iets anders wilden...
Ik snap niet wat daar slecht aan is?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:00

Rio93 schreef:
Slecht voor vrijwillegers
Eten/drinken....
Afwisselen als ze iets anders wilden...
Ik snap niet wat daar slecht aan is?

ik ook niet ,iedereen was vrolijk de hele week dus lijkt me sterk. ik heb gehoord dat ze 1x het ontbijt waren vergeten , maar kan gebeuren

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:05

sliding schreef:
calemity_jane schreef:
wat een werkelijk afschuwelijke hengstenpresentatie!!! En dan die hillybilly op GGB om te huilen!!! Top hoor voor z´n show op niveau

Daar hebben we een uitleg over gekregen van een bekende.
Die "hillybilly", zoals jij hem noemt, is de eigenaar van GGB. ;)
Hij rijd zelf wat buitenritjes met hem en had gezegd, dat als GGB hier heen zou gaan, hij hem dan zelf wilde rijden.
Dat hij niet veel rij ervaring had was inderdaad te zien en of het verstandig was om hem zelf te rijden op zo'n hengstenpresentatie....misschien niet.
Maar dat is zijn keuze.......hij heeft wel bereikt dat er over gepraat wordt. ;)

Ja inderdaad negatieve aandacht is ook aandacht!! En of het nou de eigenaar was of niet het was een vreselijke Hillybilly!!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:36

staan er ergens uitslagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:16

heb geen smerige wc gezien! Maar ik was er alleen zondag. vond het wel erg jammer dat trailers en autos idd niet gescheiden geparkeerd konden worden. Ik had een plek op het terrein er naast (zonder trailer dus) maar de auto paste er nauwlijks in (grote auto) en vond het niet zo fijn dat alles samen stond en het is niet handig om daar je paard uit te laden.
Die laatste commentatrice was trouwens wel errrug chagareinig volgens mij :') tijdens de freestyle reining

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:21

VivaLaVida schreef:
heb geen smerige wc gezien! Maar ik was er alleen zondag. vond het wel erg jammer dat trailers en autos idd niet gescheiden geparkeerd konden worden.

met de auto moest je ergens anders parkeren toch?? stonden bordjes p uithof meende ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:23

echt?? er stonden gewoon auto's overal daar hoor, maar een paar trailers... ik vroeg me juist af of er niet een parkeerterrein was waar de trailers stonden, omdat dit er niet veel waren.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:36

in het begin van de week waren er wel veel trailers ,maar zondag waren al veel vertrokken

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:24

VivaLaVida schreef:
Die laatste commentatrice was trouwens wel errrug chagareinig volgens mij :') tijdens de freestyle reining

Dat was gewoon dezelfde als de rest van de week, maar ik kan me voorstellen dat je het echt zat bent na 7 lange dagen en dat moeheid overheerst.. Ik zag haar zondag avond en ze was echt even aan haar rust toe maar petje af dat ze het zo lang heeft gedaan!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:42

Sassy4barrel schreef:
verography schreef:
Ik dus :P alleen de zondag.

ben op zoek naar fotos van de barrelrace van vrijdag en zaterdag :)

@ Sassy4barrel: ik moet er nog even doorheen kijken; qua licht was het niet veel soeps om te fotograferen helaas, maar ik heb vrijdag foto's getracht te maken van de barrelrace :)

Inmiddels een greep uit de (kwalitatief slechte) foto's online (zie onder paardenevenementen op m'n site)
Afbeelding

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:21

HaffiePower schreef:
Sassy4barrel schreef:

ben op zoek naar fotos van de barrelrace van vrijdag en zaterdag :)

@ Sassy4barrel: ik moet er nog even doorheen kijken; qua licht was het niet veel soeps om te fotograferen helaas, maar ik heb vrijdag foto's getracht te maken van de barrelrace :)

Inmiddels een greep uit de (kwalitatief slechte) foto's online (zie onder paardenevenementen op m'n site)
Afbeelding

Thanks !!! +:)+

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:22

Heeft er iemand foto's gemaakt donderdag en vrijdag??

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:25

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:45

Nog steeds moe maar voldaan.
En trots op man en paard.
Wederom een titel mee naar huis, en een paar bijna (Lastige friezen ook).
Een mooi NK en dit maal geen verstopte bijholten ,of hoestend paard door stoffige bakken of stallen.
Een hele verbetering.
Als voormalig deelnemer aan o.a Utrecht (Paard 91 t/m... de RAI,en de Western Exp.
een beetje gewend aan de chaos van dit soort groots opgezette evenementen.

Vieze douches niet gezien(we mochten toch naar de fitness afdeling?) en die was super.
Natuurlijk altijd punten voor verbetering vatbaar.
In het riders home b.v startlijsten en score sheets overzichtelijk ophangen.
Leuk ook de korting op het carten en andere aktivieteiten.
Organisatie bedankt, we hopen er volgend jaar weer bij te zijn.

Maar wij hopen er volgend jaar weer bij te zijn.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:08

Nou wij hebben ook een fijne en drukke week gehad. Het was groots van opzet en de eerste keer dus kan mee indenken dat er wat kinderziektes inzitten. Heb met veel bekende en deelnemers gesproken en ook nog wat shows kunnen bekijken. Iedereen heeft super zijn best gedaan om er een dijk van een evenement neer te zetten en daar neem ik mijn petje voor af.
Ik vind het alleen sommige reactie een beetje flauw en ondoordacht. Ik zal even beginnen bij de mini's en de kleding van de voorbrengers: ja, de mensen die zouden komen helpen belde een uur voor de eerste show af en toen heb ik heel erg mijn best gedaan om genoeg mensen op de been te krijgen om toch alle paardjes de ring in te krijgen. Dus ja, we liepen er in ons 'normale' kloffie bij. Anders was er gewoon geen show geweest.
Over de openingstijden van de standhouders: het grootste deel van de standhouders sliep niet op locatie en ging gewoon dagelijks naar huis. Veel mensen hebben namelijk thuis ook nog paarden die graag willen eten en niet iedereen heeft iemand die ze kan voeren voor je (waaronder wij dus). Wij waren dagelijks om 3 uur 's nachts pas thuis en 's morgens vroeg ging de wekker weer. Er was zelfs een collega die dagelijks enkele reis 180km moest rijden.
Dan over dat wij als standhouders zelf op onze stands moeten passen; onzin natuurlijk, zo werkt dat nooit niet en nergens niet. Bewaking was ronduit een aanfluiting. Heb de eerste helft van de week zelf als doorman moeten werken om maar te zorgen dat jan en alleman niet via de nooduitgang in en uit ging omdat er simpelweg niet eens bewaking was.
Ik hoop dat de punten die de deelnemers en standhouders hebben aangegeven goed worden opgepakt en dat we volgend jaar een nog beter nk krijgen.

BembemGiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:09

calemity_jane schreef:

Ik heb met Marlies Maathuis zelf gesproken die GGB uitbrengt, die vond het zelf net zo erg als jullie allemaal! Alleen tja.. Eigenaar moest en zou.. Dus wat zeg je dan als de eigenaar wel alles voor je betaald?! Natuurlijk heeft ze het hem ten strengste afgeraden! Maar ja.. je kunt ze niet vastbinden hé!

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:19

Het is voor mij niet gebruikelijk om te reageren op dit soort topics maar vooruit voor deze keer.
Ik reageer dan ook op persoonlijke titel,
Als je een groot evenement als dit organiseert komt er nogal wat bij kijken qua voorbereiding, financien en tijd.
Daarnaast heeft een organisatie rekening te houden met diverse belangen zoals b.v. het tevreden houden van de standhouders en sponsoren, die onmisbaar zijn qua financien, het zorgen voor kwaliteit en comfort voor de deelnemende combinaties, het overleg met de deelnemende verenigingen/ organisaties en dan nog niet te vergeten de vrijwilligers, die allemaal vakantiedagen hiervoor op hebben genomen en natuurlijk de bezoekers.
Daarnaast was ook voor de Uithof dit een totaal nieuw evenement dus lastig in te schatten wat hier qua inzet personeel etc. voor nodig was.
Het valt niet mee om het voor iedereen goed te doen en het is dan ook erg makkelijk om te wijzen op alles wat er fout is gegaan.
Om te voorkomen dat er uberhaupt nog mensen hun nek uit durven te steken om een groot evenement op te zetten lijkt het mij nuttiger om ten eerste de positive ervaringen te vermelden en de eventuele ktitiek om te zetten in het aandragen van mogelijke oplossingen.
Dit haalt het gevoel : "waar hebben we het allemaal voor gedaan" er af en geeft organisatoren en de vrijwilligers toch de kracht om te leren van hetgeen verbeterd had kunnen worden en te genieten van alles wat positief was.
Dit resulteert meestal in een stuk openheid en bereidheid om te kijken naar oplossingen ter verbetering.
Negatieve en dus afbrekende kritiek werkt niet bepaald opbouwend.

Natuurlijk heb ook ik echt wel wat verbeter punten maar die licht ik liever toe rechtstreeks aan de organisatie.
Graag wil de western sport in zijn algemeenheid in een positief daglicht laten staan vooral omdat deze tak van sport en de liefde voor de paarden in het algemeen een belangrijke plek hebben in mijn leven.

Wij hebben genoten van dit NK en zijn nog steed aan het nagenieten , veel geleerd en veel mooie combinaties gezien, leuke nieuwe contacten opgedaan en genoten van de saamhorigheid onder de deelnemende ruiters. Daarbij was het een kik om deze grote showarena in te rijden met je paard.

Mijn filosofie is nog steeds : Not the winning is important but beiing part of it

Dus mijn advies is doe gewoon mee volgend jaar zodat een groot evenement als dit door de grote deelname meer draagkracht krijgt
je spreekt dan vanuit eigen ervaring en krijgt een duidelijker beeld van wat er allemaal voor komt kijken.

Ik hoop dat de organisatie, de deelnemende verenigingen en natuurlijk de vele vrijwilligers gaan evalueren en kijken naar de plussen en de minnen zodat ze volgend jaar een super NK neer kunnen zetten met veel deelnemers die niet langer de kat uit de boom kijken maar gewoon meedoen.

Wel wil ik nog mijn respect voor de vele vrijwilligers betuigen zoals b.v. Herman, Peter, Jan, Esther, Elly, Sheila en de vele vele anderen.
Ze hebben zo enorm hard gewerkt en hun best gedaan en dienen mijn inziens op handen gedragen te worden, zonder vrijwilligers is een evenement als dit niet haalbaar, ze waren allemaal doodop maar hadden toch de kracht om dit allemaal voor ons , de westernruiters, en hun liefde voor de sport dit op te brengen. Jullie verdienen een medaille en ik wil jullie dan hiervoor uit het diepst van mijn hart bedanken.

Hopelijk tot volgend jaar,

I rest my case

Ria

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:57

Ik reageer ook zelden of nooit, maar dit is precies hoe ik er ook over denk!
Bedankt aan alle vrijwilligers, ik heb een super week gehad!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:14

Er is hier toch niemand die het hele evenement afkraakt? We hebben toch niet zo'n pamper maatschappij dat opbouwende kritiek niet meer mag?
De organisatie was erg druk met aankondigen van dit grote evenement hier dus neem aan dat ze ook nog wat na komen lezen en dan staan er genoeg tips hier waar ze wat mee kunnen, en ook zeker wat mee gaan doen, want daar waren ze dit jaar al goed in heb ik gehoord.

Voor zo'n eerste keer en zo'n groots opgezet iets vond ik het al erg goed gedaan en dat is toch de mening van de hoofdmoot hier...

Op naar volgend jaar!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:46

De kritiek die hier wordt geleverd is juist alleen maar goed, mits het ook doorgespeeld wordt naar de organisatie.
Zij kunnen deze punten dan verbeteren en er volgend jaar een nog betere en grotere show van maken!
Zonder (opbouwende) kritiek kun je een evenement niet verbeteren toch? ;)

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:48

Het heeft er meer mee te maken hoe je kritiek formuleert.

Afbranden en vertellen wat er allemaal niet deugd is simpel, een voorstel doen hoe het eventueel beter / anders kan is opbouwend en bemoedigend.
Er is niet voor niets de spreuk : De beste stuurlui staan aan wal. Ik zou zeggen stap aan boord en kijk hoe het schip beter varen kan.