Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:19

Boobs nog steeds kreupel :(
Ben ook op zoek naar een alternatief,.... voor het geval dat,...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:29

oh verdorie Suzan....... 't zit je niet echt mee he...... maar ik blijf voor je duimen hoor!

NoNo: oh, oké, dan valt het opzich nog wel mee, zal ook even kwestie van even aantikken zijn en dat het dan weer goed zit, toch? Komt vast wel goed.

Ot heeft vaak nooit zo'n last van vliegen/dazen, maar heb nu wel een vliegendekentje kunnen kopen, al een tijdje geleden, op Paard & Koets. Zit te twijfelen of ik daar gaatjes in knip op de rug bij de leidselogen, zodat hij over het mentuig heen kan en ik er ook mee kan rijden, of dat ik hem gewoon heel laat. 't is gewoon zo'n simpel dekentje, wel redelijk fijnmazig, maar als ik er gaatjes in maak dan is hij op de wei weer minder bruikbaar. Hmm, moeilijk.

Neem wel anti-vliegenspul mee, maar heb daar niet echt heel veel van. Achja dat zie ik ook nog wel, ik gebruik het hier thuis eigenlijk nooit, hebben we eigenlijk bijna nooit last van.

Heb trouwens m'n stempas laten omzetten in kiezerspas waarmee ik dus landelijk in iedere gemeente kan stemmen (behalve in eigen gemeente groningen), was al tijdje niet meer in Grunn geweest en daar komt dus mijn post; bleek dat het toen al net te laat was om volmachtiging aan te vragen voor bijv. mijn ouders, en ook een verzoek om omzetting in kiezerspas, ook dat moest schriftelijk. Gelukkig bleek het ook nog wel mondeling te kunnen, tot uiterlijk 4 juni, bij de gemeente. Dus direct naar de gemeente gegaan en hem daar laten omzetten.

Nu alleen nog even kijken waar het dichtstbijzijnde stembureau in Epe zit :+

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:17

Ik ben er zaterdag al en zou dus op zaterdag of zondag al wel een ritje willen maken, maandag haal ik mijn tent- en rijpartner op met paard...maar ook dan zou het nog kunnen! Wie heeft er zin om zaterdag alvast een klein stukje te gaan.ik heb een (vrij drukke) maar wel heel lieve haf...!! Tot Epe! (had jagtlust vandaag aan de telefoon, er is geen plek meer vrij , dat boekje is al lang geleden gedrukt zei hij) Gelukkig hadden we op tijd gereserveerd en mogen wij zelfs eerder komen..extra lange vakantie dus!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:48

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:53

indra2001 schreef:
Ik ben er zaterdag al en zou dus op zaterdag of zondag al wel een ritje willen maken, maandag haal ik mijn tent- en rijpartner op met paard...maar ook dan zou het nog kunnen! Wie heeft er zin om zaterdag alvast een klein stukje te gaan.ik heb een (vrij drukke) maar wel heel lieve haf...!! Tot Epe! (had jagtlust vandaag aan de telefoon, er is geen plek meer vrij , dat boekje is al lang geleden gedrukt zei hij) Gelukkig hadden we op tijd gereserveerd en mogen wij zelfs eerder komen..extra lange vakantie dus!

Ik zou zeggen ga zondag mee met de maandrit van epe. Dat is altijd hartstikke gezellig

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:54

Sandrina schreef:
Het gaat prachtig, droog en warm weer worden; kijk maar op dit kaartje:

http://www.weer.nl/nl/home/weer/nederla ... _weer.html

druk op de datum boven nederland en je ziet de temp klimmen.

heerlijk man, zag idd de temperatuur omhoog gaan alleen staat er nu (knmi) nog wel evt. kans op wat regen maar goed er kan nog van alles gebeuren natuurlijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:29

Eerder komen en later weggaan is, gelukkig meestal geen probleem bij de Jagtlust.
Ik heb het eerste jaar de mijne ook pas na het weekend opgehaald.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:56

Het stonden dit weekend al allerlei paarden bij Henk in de wei die er normaal niet stonden ;)

Ik blijf ook duimen. Ga vanaaf kijken of de pony van mijn schoonzus nog weet wat een tuig is,.... mocht Boobsie dan niet goed lopen, kan ik in ieder geval 1 dag mee rijden,.....
Baal er wel echt van hoor pffff,.... normaal horen de voorbereidingen toch leuk te zijn??? grrrrrrrr

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:23

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:40

@ joram, ik heb die comfort hack geprobeerd op mijn fjordenmerrie en die rende er dwars doorheen.. de mijne werkt ( naar mijn idee) scherper in.
hij hangt altijd los maar als het echt nodig is kan ik hem goed gebruiken.

@ lady1969 leuk! wat voor paardje rijd jij? en wat voor zadel heb je weten te scoren? ik heb barefoot cheyenne..

@ jos! leuk!! idd.. hippische dinges = hippische vereniging Epe.
Indra, rijd je zondag toch ook mee met de hippische vereniging! kunnen we samen rijden!

kben benieuwd hoe het weer is... erg heet is ook niet alles hoor.. voor de paardjes..

jeetje wat een toestand dat stemmen dit jaar.... dan stem ik maar niet....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:44

Denk dat het gewoon afwachten wordt ;) Het is nog te vroeg om op de voorspellingen te kunnen vertrouwen ;)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:46

owja... ik had trouwens nog een tip.. ik maak ieder jaar een briefje met daarop.. hoi ik ben Stormur, bij onraad s.v.p. even bellen met mijn baasje kim, zij is te bereiken op 06 .......
dit hang ik dan met 2 tierappies aan het draad van zijn weide.. you never know.. is misschien een idee!!??

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:46

Suzan_bobar schreef:
Denk dat het gewoon afwachten wordt ;) Het is nog te vroeg om op de voorspellingen te kunnen vertrouwen ;)

Precies; het kan ook nog meer verbeteren dan wat je nu te zien krijgt.
Goede tip Kim.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:51

Zeker goeie tip Kim, misschien ook een goeie om er een aan je tuig te maken of aan het zadel, mocht je er onverhoopt afvallen ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:00

Ach, met dat weer zal wel meevallen, hoop gewoon wel dat het grotendeels droog zal blijven. Het is nu denk ik idd nog veels te vroeg om al op voorspellingen af te gaan, er kan nog zoveel gebeuren.

Dat is een goede tip van dat briefje, al blijft er natuurlijk weinig over van zo'n briefje als het regent :) Maar denk als er echt wat aan de hand is met een paard van iemand dat dat snel de ronde gaat hoor, of dat ze bijv. naar Henk gaan en die inlichten; die kan dan wel zien welk paard van wie is, desnoods op z'n schema.

Suzan; is idd heel erg vervelend, en ondertussen hier maar iedereen postten dat ze zo lekker aan het voorbereiden zijn.... Ik ken het wel, heb Ot ook wel eens stokkreupel gehad vlak voor de mooiste, gezelligste wedstrijd van het jaar, of een ander mooi evenement ivm. blessure... en dat voelt echt *bagger*.

't is dat ik rekening moet houden met het max. gewicht voor Ot, maar anders had je echt wel een dagje bij ons op de wagen meegemogen hoor!

Voor wat betreft het stemmen; zo'n gedoe is dat toch niet? voor 4 juni kan je gewoon nog even naar het gemeentehuis in jou gemeente om je pas even om te zetten; dat is zo gebeurd, ze zetten er alleen even een stempel en een handtekening op. Is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar snap nooit zo goed dat mensen dan heel makkelijk zeggen 'oh maar dan stem ik maar niet'.... we hebben in nederland het voorrecht om te mogen stemmen, daar is jáaren geleden heel wat voor gevochten en gedemonstreerd, hoe kan je dat recht zo makkelijk 'weggooien'? Vind dat als je niet stemt, je ook geen recht van spreken hebt over de hele politieke situatie etc. ;)
Maargoed, dat moet eenieder natuurlijk zelf weten.

Ik vind het belangrijk om wel te stemmen, dus stel ook alles in het werk zodat ik gewoon van mijn recht gebruik mag en kan maken.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:15

In Epe kun je ook gewoon bij het gemeentehuis stemmen ;) Weet niet of je je pony daar kunt vast zetten whahahaha

Ik laat mijn vriend altijd stemmen voor mij. Die verdiept zich en weet wat hij belangrijk vind. Ik doe altijd de stemwijzer en kijk of die partij ook bij mij past en eigenlijk hebben we altijd dezelfde top 3 :D Dus ook dit jaar komt het weer goed!
Laatst bijgewerkt door Suzan_bobar op 31-05-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:16

ik vind het ook belangrijk, en heb daarom mijn partner gemachtigd.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:20

oeh, het ziet er allemaal wel spannend uit daar hoor!
misschien kom ik netzoals vorig jaar weer een dagje kijken.

waar ik nou benieuwd naar ben, wat geven jullie je paarden nou tijdens die 4 dagen in epe?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:24

gewoon brok, wat extra muesli, hooi en gras.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:27

hoeveel brok? en muesli?

kg bedoel ik dan :)
ben gewoon nieuwschierig hierna, omdat ik vaak hoor dat paarden teveel eten krijgen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:33

normaal krijgt mijn paardje 1kg brok (basis) per dag, en staat ze overdag op het land. 's avonds en s' ochtends krijgt ze een bergje kuil/hooi.

Nu ben ik sinds een paar weken begonnen met bijvoeren van de muesli, ongeveer een halve kg per dag, dat blijf ik doen tot een weekje na de 4daagse denk ik (of tot de zak leeg is)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:37

Ik heb mijn man gemachtigd...net zo gemakkelijk.

Ik heb er ook reuze zin in, vriendinnetje smst net dat ze een zak muesli gaat halen, verder gewone brok en hooi/kuil.

Ga deze week maar eens wat dingen apart leggen en komend weekend de rest. Maandag begin middag hopen we te vertrekken!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:40

ik ga maandagavond richting Epe/emst. overdag moet ik nog gewoon werken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:44

wij gaan eigenlijk vanaf het eerste jaar al op maandag overdag, soms plakken we maandagavond een kort ritje eraan, soms ook niet, ligt er een beetje aan. Maar ik vind het wel fijn om op mijn gemak te installeren.....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:48

ik moet helaas heel zuinig zijn met mn vakantiedagen, anders zou ik dat misschien ook wel liever doen, op maandag al overdags gaan.