mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:39

dees_daan schreef:
slimmerik schreef:
Okee dan moet je ook niet zeuren. Het weggetje was supersmal volgens Jester dus vind ik het knap en goed van de chauffeur dat ie er nog een meter tussen kon houden. Ruiters kozen er zelf voor om er langs te gaan.... ze hadden ook om kunnen keren.

en als het nou een lange weg is? dan kan je keren, maar dat maakt niets uit.. vrachtauto moet dan toch langs jou..
ik vind het idd ook knap van de chauffeur dat er nog ruimte tussen zat, en als hij af zou remmen, zit je weer met dat sissende geluid, *is nog meer stress voor je paard* het is keuzes maken.. (nu ben ik blij dat mijne geen stresskip is, die is nog maar 2 en nergens bang voor zie onderschrift)

Ik heb nog nooit een lange weg gezien zonder inhammen, inritten etc. En Jester had het in eerste instantie niet over sissend geluid. Als jij met je paard opzij gaat en je maakt niet ff de beweging dat de vrachtwagen moet stoppen, dan moet je niet zeuren maar is het geheel aan jezelf te wijten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:39

Ik heb ook een keer een akkefietje met wielrenners gehad. In Breukelen in de polder. (dus niet op het fietspad.) Wij met drie paarden op de weg. Heel rustig aan het stappen met een voorop en 2 naastelkaar. En ineens vanuit het niets reden er een groepje wielrenners tussen de paarden door. Mijn paard wou de berm inspringen (daar kan je niet rijden vanwege te zachhte bodem met gaten) en duwt met zijn kont de 2e wielrenner die ging passeren omver.(hij sprong weg van de wielrenner) Die maakte een enorme smak tegen het alvalt. Zag eruit als een rauwe biefstuk.

Paard van een vriedin stapte bijna in het wiel van zijn fiets. Had heel erg mis kunnen gaan.

Tijdens de rit naar huis moesten de wielrenners noodgedwongen met ons op gaan omdat hun maatje in de kreukels lag. Toen hebben we uitgelegd dat paarden nou eenmaal onverwachte dingen kunnen doen. Na dat ze in eerste instantie super kwaad op ons waren begrepen ze het toch wel en zouden voortaan niet meer tussen de paarden door rijden en meer afstand nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:43

slimmerik schreef:
dees_daan schreef:

en als het nou een lange weg is? dan kan je keren, maar dat maakt niets uit.. vrachtauto moet dan toch langs jou..
ik vind het idd ook knap van de chauffeur dat er nog ruimte tussen zat, en als hij af zou remmen, zit je weer met dat sissende geluid, *is nog meer stress voor je paard* het is keuzes maken.. (nu ben ik blij dat mijne geen stresskip is, die is nog maar 2 en nergens bang voor zie onderschrift)

Ik heb nog nooit een lange weg gezien zonder inhammen, inritten etc. En Jester had het in eerste instantie niet over sissend geluid. Als jij met je paard opzij gaat en je maakt niet ff de beweging dat de vrachtwagen moet stoppen, dan moet je niet zeuren maar is het geheel aan jezelf te wijten.

nee, jester niet, maar ik wel, het is dus of de vrachtwagen remt af, en je krijgt dat geluid, of hij rijd rustig door. en ik denk dat als de vrachtwagen rustig door rijd, het minder stress oplevert.. hier heb je wel lange wegen zonder inhammen (iig niet zo veel dat je 'snel' en zijweggetje in kan) hier is er sowieso 1 weg, die geen zijweg of inham heeft, dan kan je dus niet keren, ja het kan wel, maar je schiet er niets mee op.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:52

arnjojo schreef:
Ik loop met mijn paardje (hij is ziek mag alleen aan de hand stappen) op het fietspad. Helemaal aan de zijkant zodat alles en iedereen er langs kan. Komt er een wielrenner aan al schreeuwend dat ik aan de kant moet hij wil erdoor. Dus ik kijk hem aan en denk ik sta aan de kant laat maar zitten.
Komt er vervolgens weer een wielrenner en die roept dus ook weer dat ik aan de kant moet dus ik kijk hem aan. Gaat die man toch staan schreeuwen dat ik met dat beest aan de kant moet en dat ik dat beest gvd moet vasthouden.... Allemaal scheldworden naar me toe Verward Ik had hem aan de kant, hij deed niemand kwaad en die man had 2 meter om erlangs te gaan.

Die wielrenners hadden gewoon gelijk, en dat zou jij moeten weten. Je geeft namelijk zelf al aan dat je fout zat.

Nu rijden de wielrenners een keertje waar ze horen, loopt er ineens iemand met een paard in de weg, terwijl daar helemaal geen paarden mogen komen.

Zelfs na de eerste wielrenner was het je blijkbaar niet duidelijk (terwijl hij toch echt zijn best deed om duidelijk te maken dat je daar weg moest), want ook daarna bleef je op dat fietspad.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:55

Hier zijn de meesten wielrenners gelukkig wel aardig Ja
Soms zit ik die wielrenners in de weg of andersom, maar hier houden ruiters en wielrenners wel heel goed rekening met elkaar.

Laatst schrok ik me wel dood, ik was buiten aan 't stappen in m'n eentje. Dus ik heel rustig ik zit een beetje onderuit gezakt. Heel ontspannen, Jazz ook.. In een keer komt er een wielrenner heel hard langs en roept; HAKKEN UITDRUKKEN Clown Dus ik schrik me helemaal dood ROFL Ik echt zo; Uuh ja Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:59

Pistasche schreef:
Hier zijn de meesten wielrenners gelukkig wel aardig Ja
Soms zit ik die wielrenners in de weg of andersom, maar hier houden ruiters en wielrenners wel heel goed rekening met elkaar.

Laatst schrok ik me wel dood, ik was buiten aan 't stappen in m'n eentje. Dus ik heel rustig ik zit een beetje onderuit gezakt. Heel ontspannen, Jazz ook.. In een keer komt er een wielrenner heel hard langs en roept; HAKKEN UITDRUKKEN Clown Dus ik schrik me helemaal dood ROFL Ik echt zo; Uuh ja Huilen van het lachen

hahaha Huilen van het lachen schrok je paard niet?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:04

Nou ik schrok zelf wel goed, Jazz zelf liep (gelukkig) gewoon door. Alleen volgende keer kijk ik toch wat vaker achterom Clown

kursten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:11

je ziet het bij ons idd ook heel vaak...
Om ons dorp liggen veel landweggetjes waar je heerlijk met je paardje kunt wandelen, maar die weggetjes worden ook vaak al cross baan voor brommers gebruikt, als ik daar loop kom iok vast en zeker weer eentje tegen, en dan ook nog gas geven naast je paard...
Je bent zeker niet de enige die er last van heeft, mensen snappen soms niet dat het ook levensgevaarlijk (voor jezelf, een ander en je paard) kan zijn, om van die " geintjes" uit te halen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:15

dees_daan schreef:
nee, jester niet, maar ik wel, het is dus of de vrachtwagen remt af, en je krijgt dat geluid, of hij rijd rustig door. en ik denk dat als de vrachtwagen rustig door rijd, het minder stress oplevert.. hier heb je wel lange wegen zonder inhammen (iig niet zo veel dat je 'snel' en zijweggetje in kan) hier is er sowieso 1 weg, die geen zijweg of inham heeft, dan kan je dus niet keren, ja het kan wel, maar je schiet er niets mee op.

Zo denk ik er ook over als ik met de trekker rijd. Maakt de ruiter een stopteken dan stop ik en anders tuf ik gewoon rustig door. Maar ik blijf erbij dat paarden die de ene dag trammelant maken, twee dagen erna bij het minste of geringste wéér moeilijk doen en dan kun je wèl beter terugrijden tot je een uitwijkmogelijkheid hebt. En als je terugrijdt midden op de weg, dan blijft de trekker of vrachtwagen er ècht wel achter Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:24

slimmerik schreef:
dees_daan schreef:

Zo denk ik er ook over als ik met de trekker rijd. Maakt de ruiter een stopteken dan stop ik en anders tuf ik gewoon rustig door. Maar ik blijf erbij dat paarden die de ene dag trammelant maken, twee dagen erna bij het minste of geringste wéér moeilijk doen en dan kun je wèl beter terugrijden tot je een uitwijkmogelijkheid hebt. En als je terugrijdt midden op de weg, dan blijft de trekker of vrachtwagen er ècht wel achter Ja

dat hoop ik dan maar.. ik denk niet dat als ze vandaag schrikken, dat morgen (bijv.) erger doen, maar dat zal ook per paard verschillen, en er is natuurlijk ook een verschil tussen klieren en schrikken.. en het hangt er vanaf waar ze van schrikken, van sommige dingen "mag" een paard van mij schrikken (agressieve hond die achter je aan komt rennen bijv. op 5 brommers die vlak achter je gaan rijden, optrekkken, maar niet weg rijden.. en dan toch met zijn allen voorbij scheuren) bij ons kunnen we helaas niet oefenen met tractors e.d, mijn pony staat in een woonwijk waar een lap land achter ligt, en wij hebben dus geen tractors, alleen een auto.. wel staat hij vaak direct naast het fietspad, en kent fietsers, brommers (en soms zelfs motors) het gemeente autootje e.d al.. dat maakt het dan weer anders, dan dat je paard niet aan een weg staat..

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:47

Ik heb eigenlijk wel veel goede verhalen over het verkeer. Moest laatst door een klein smal tunneltje en daarvoor moet je eerst een stukje bergafwaarts en buiten de tunnel weer naar boven lopen.. En toen had een jongen op z'n scooter speciaal z'n scooter afgezet en heeft hem helemaal naar boven geduwd en daar pas weer aangezet Ach gut

en een keer een groep motorcrossers die allemaal 20 gingen rijden en de laatste stopte zelfs omdat me paard toch een beetje ging hupsen van het lawaai.. Heb ook wel eens gehad dat mensen heel dicht langs me passeren maarja ik probeer dan maar zoveel mogelijk dat ze m'n paard niet raken! Van wielrenners heb ik geen last trouwens.. bij ons schreeuwen ze niet en ik rij altijd al helemaal rechts dus kunnen er makkelijk langs..

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:59

oomens schreef:
Die wielrenners hadden gewoon gelijk, en dat zou jij moeten weten. Je geeft namelijk zelf al aan dat je fout zat.

Nu rijden de wielrenners een keertje waar ze horen, loopt er ineens iemand met een paard in de weg, terwijl daar helemaal geen paarden mogen komen.

Zelfs na de eerste wielrenner was het je blijkbaar niet duidelijk (terwijl hij toch echt zijn best deed om duidelijk te maken dat je daar weg moest), want ook daarna bleef je op dat fietspad.

je mag daar wel degelijk lopen Haha! helaas voor je. Maar je mening is OVERduidelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:13

arnjojo schreef:
oomens schreef:

je mag daar wel degelijk lopen Haha! helaas voor je. Maar je mening is OVERduidelijk.

Waar is dat dan?
In Nederland hoor je als ruiter gewoon op het ruiterpad, op de rijbaan of in de berm.
NIET op het fietspad. Geen enkel fietspad.

Ook met het paard aan de hand ben je gewoon een bestuurder, en nog steeds geen (brom-/snor)fietser of voetganger.

Hoe het in België is geregeld weet ik niet, dus als je daar woont dan heb ik niets gezegd.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:08

okee ik was daar dus ook bij bij dat vrachtwagen verhaal Tong uitsteken

haha heerlijk hoe der hier over word gesrpoken Tong uitsteken

ik zal je vast vertellen.
Toen we daar heen liepen en we net op de lange weg waren en net de drukke weg over.
Gebeurde vlak achter ons een ongeluk daar schrokken ze niet eens zo heel erg vn alleen van de toeter die de vrachtwagen gaf. Dus daar hebben we even stil gestaan.

Echt een klein eindje verder kwam dus die vrachtwagen daar aan hij had nog makkelijk meer aan de kant kunnen gaan.
Wij hadden idd nog maar een meter over en toen zaten we dus al in de berm.
de vrachtwagen had nog zeker 2 meter over aan de andere kant zonder om in de berm te gaan rijden.

Dus ja zoiets maak je niet elke dag mee lijkt mij..
Dus vandaar dat ze wat gingen stuiteren.!
Maar we hadden ze nog wel in de hand...!!!!

Dus ja Daarna was alles weer heel normaal.!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:15

Wielrenners bah Tong uitsteken
was op (mijn eerste buitenrit met kees) kees buiten, komen er van die wielrenners aan: ''ieh daar heb je die vieze stink paarden weer!''
toen kon ik me echt niet inhouden en heb wat teruggeroepen.
ook vaak zat dat ze flink zaten te schreeuwen dat je maar aan de kant moest gaan.
ook een stel jongeren (ik zat op fleur, en die is daar niet bang voor) die met blikjes gingen rammelen, bellen, schreeuwen etc. bah Sigaar
toen ook op die buitenrit: achter mij zaten 2 van die giebelmeisjes, links een stadsbus en rechts van mij fietste mijn vriendin. kees, vond de bus een beetje eng en draaide zijn kont een stukje naar binnen, de bus die remde een beetje af (aardig Lachen )
en die meisjes gingen vól op de rem, die remde piepte, en daar schrok kees van.
en de enige weg die hij nog op kon was nog vooruit, dus hij een stukje rennen, ook nog hupsen op de plaats, klein beetje omhoog komen.
En die meiden maar lachen en weer remmen Blauw oog

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 22:15

oomens schreef:
Waar is dat dan?
In Nederland hoor je als ruiter gewoon op het ruiterpad, op de rijbaan of in de berm.

Ook met het paard aan de hand ben je gewoon een bestuurder, en nog steeds geen (brom-/snor)fietser of voetganger.

Hoe het in België is geregeld weet ik niet, dus als je daar woont dan heb ik niets gezegd.

Utrecht Haha!
Je mag wel degelijk op het fietspad mocht het te gevaarlijk zijn voor ruiter(bestuurder) en of automobilisten. Een weg waar ze 80 rijden ga je niet met je paard op lopen en tja als dat nou net de weg is die wij van stal over moeten steken anders kom ik tot het hek... Ja zeker mag je op het fietspad lopen Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:32

arnjojo schreef:
oomens schreef:
Waar is dat dan?

Utrecht Haha!
Je mag wel degelijk op het fietspad mocht het te gevaarlijk zijn voor ruiter(bestuurder) en of automobilisten. Een weg waar ze 80 rijden ga je niet met je paard op lopen en tja als dat nou net de weg is die wij van stal over moeten steken anders kom ik tot het hek... Ja zeker mag je op het fietspad lopen Haha!

Dan lees je dit topic maar eens Haha! [VVDD] Boete shet niet op de weg

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:42

arnjojo schreef:
Utrecht Haha!

Van wie mag dat dan? De manege-eigenaar?

Dat je niet graag op een 80-kilometerweg wilt lopen is je eigen zaak, maar dat wil niet zeggen dat je daarom eigen regels moet gaan verzinnen.

Ik kan je de regels wel PB'en die betrekking hebben op ruiters en hun plaats op de weg.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 09:16

Haha wat een fanatiekelingen zijn jullie! Nee helaas geen manege eigenaar Haha! Het is gewoon een stalling meer niet. Wat je ook van de "wettelijke regels" vind, maar als ze hadden gevonden dat ik daar niet thuis hoorde hadden die agente die ons al meerdere malen voorbij reden heus wel aangehouden Haha! En trouwens je veiligheid van jouw je paard en anderen staat voorop dus niet op de rijbaan mocht dat gevaarlijk zijn. En dat fietspad is breed genoeg dus dat mag als het lukt loop ik in de berm. Maar een fietspad van 3 meter breed bezet ik er een meter van dus ze hebben nog twee meter om langs mij te fietsen, brommeren, lopen. Geen probleem dacht ik zo. sterker nog er zijn op die weg wel eens paarden in de sloot beland die er zelf niet meer uit konden en waar dus de politie en de brandweer bij moesten komen. Dit is meerdere malen gebeurt door zulke eters als wielrenners, auto's etc. En nee geen bon, het was goed daar waren we een stuk veiliger. Beetje jammer dat er dan nog steeds geen rekening met je wordt gehouden terwijl wij zoveel rekening met anderen houden. Dus wat jouw regels betreft. het klinkt fantastische maar helaas je wint het niet Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:48

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:57

slimmerik schreef:
Je moet maar een moeder met een klein kind op de fiets zijn die daar rustig fietst en zo'n paard wat aan de kletter gaat walst over je heen.

zelfs het meest verkeersmake dier kan op hol slaan hoor, waar je dan als ruiter echt niets aan houd,
goede ruiter of niet.
Het blijft een dier met vluchtgedrag, 100% verkeersmake paarden bestaan niet.
Als ze gaan dan gaan ze, dan kunnen ze nog zo braaf zijn en dat doet ie anders nooit zoals vele zeggen.
Het kan gebeuren zelfs bij het meest rustige dier. (kijk maar naar anky, daar ging het paard ook op hol)
(zelfs politie paarden heb ik aan de kletter gezien) Dus dat de pony nou deze ene keer schrok, vind niet dat je daarop
kan oordelen dat dit dier niet verkeersmak is

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:12

Ik heb ook zo'n hekel aan dat soort mensen.
Wij waren ook een keer met de manege op buitenrit, gaat een jongen op een tractor naast ons rijden en dan gas blijven geven maar niet inhalen. Wij gebaren dat hij door moet rijden, hij dom grijzen en gewoon naast ons blijven plakken. Wij reden naast een greppel, sommige zouden er toch haast in vallen.
Óf op het strand als mensen zo vlak met een vlieger langs je heen gaan, dat vind ik ook zo vreselijk!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:59

Nienke89 schreef:
Óf op het strand als mensen zo vlak met een vlieger langs je heen gaan, dat vind ik ook zo vreselijk!

Ik neem toch aan dat die aan het vliegeren was vóórdat jij eraan kwam. Dus wie zoekt nu wie op.

Kan me voorstellen dat de vliegeraar pislink was.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:20

Jij bent hie wel de onrustzaaaier of niet Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:30

nog even over het oefenen, fietste net naar huis met collega's, 1 collega op de scooter, meneer stond pal aan het fietspad (alleen een draadje en een greppeltje er tussen) dus ik zei tegen haar 'toeter even als je vlakbij bent' dus zei toeterd hard, en vrij lang, en mijn pony bleef gewoon staan, keek ons wat raar aan, dus die van mij schrikt niet zo snel Haha!