Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:14

En dat is het hele verschil tussen paardenmensen en mensen met paarden....

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:14

Vervelend dat het met rijden niet zo lekker gaat. Slim om dat even voor je uit te schuiven. Eerst het onderzoek van de DA afwachten.
Ik ben benieuwd, blijf het even volgen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:17

piewie schreef:
Ach ik heb het boze nu maar even naast me neergelegd, maar baal nog wel hoor. We moeten verder en ik wil het gewoon nu eigenlijk al weten. Ik ben met het meisje geheel klaar. Gisteravond ging ik mijn paard doen en zij had haar paard al op stal gezet...... We hebben de afspraak, dat we onze eigen paarden op stal doen en voeren en sóchtends doet de staleigenaar het. Dus ik kwam daar.... had haar paard geen opgestrooide box, geen kuil of hooi en ook nog geen bix gehad....
Mijn vriendin zei laat toch, maar ik krijg het niet over mijn hart... Dus heb haar box opgestrooid en het paard te eten gegeven. Het paard was me niet dankbaar, mepte me bijna de stal uit... dus zo'n lieverd is het....
Vandaag heeft de staleigenaar een gesprek, want dit kan natuurlijk niet.
Vond het gister zo sneu voor het paard van haar...

iezel1; idd
piewie wat ontzettend flauw en gemeen dat ze haar paard niet verzorgt!
Hoop dat ze goed toegesproken word! Zo ga je niet met dieren o (ook niet met mensen)
Wel erg aardig van je dat je haar paard verzorgde!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:17

ben beneiuwd hoe het allemaal afloopt. wat een stomme mensen zeg van dat paard. zo ga je er toch niet mee om?

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:20

Dit zijn blijkbaar mensen met geen gevoel, en als ze dat wel hebben zit het goed verstopt.
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als jij.
Ik kan dat soort dingen ook niet over m'n hart verkrijgen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:20

Wat een verhaal zeg!
Ongeloofelijk dat er zo'n mensen bestaan!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:25

Ja maar dit is nog maar een deel van wat ze doet he.....het kan nog veel erger hoor...maar daar laat ik me op het moment maar even niet over uit. hoe graag ik dat ook wil om de frustraties even van mij af te schrijven.
Eergister ben ik haar wel op stal tegengekomen en tja..... ik was vanalles en nog wat met mijn frieze merrie. En mijn paard is gewoonweg niet wijs enz. Ik kookte op dat moment, maar heb me weer rustig weten te houden, maar bij mij begint ook de druppel te komen en dan heeft ze zeker weten een heel erg groot probleem..... (ik ga niet slaan hoor ofzo)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:27

waarschijnlijk richt ze zich op jou om niet na te denken over haar gedrag enz.
Wat kinderachtig!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:27

knap dat je je weet in te houden, ik had haar allang al wat naar de hoofd geslingert (woorden bedoel ik)
Je komt er niet verder mee, maar het lucht wel op

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:31

C_arola schreef:
knap dat je je weet in te houden, ik had haar allang al wat naar de hoofd geslingert (woorden bedoel ik)
Je komt er niet verder mee, maar het lucht wel op

MEE EENS HOOR!!!!! wil het zo graag doen, maar heb met de rechtsbijstand erover gehad, dat het beste is dat ik me "netjes" houd.
Ik heb haar laatst in een hele nette zin duidelijk gemaakt, dat ik het absoluut niet pik van haar.
Deze ging ong. zo:
Beste meid, prima dat je hier bent en dat je een paard hebt, maar je hebt dan verantwoording voor hem en wanneer je je daar niet aanhoudt, moet je de consequenties ook leren kennen.
Hier waren haar ouders destijds ook bij en toen hebben ze me alle 3 de rug toegekeerd.

Normaal ben ik zo'n flapuit en denk ik er niet bij na wat ik zeg.....dus vond dit erg netjes en duidelijk overkomen...(heb ik ook een paar uur over nagedacht hoor hihi)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:32

piewie schreef:
Ja maar dit is nog maar een deel van wat ze doet he.....het kan nog veel erger hoor...maar daar laat ik me op het moment maar even niet over uit. hoe graag ik dat ook wil om de frustraties even van mij af te schrijven.
Eergister ben ik haar wel op stal tegengekomen en tja..... ik was vanalles en nog wat met mijn frieze merrie. En mijn paard is gewoonweg niet wijs enz. Ik kookte op dat moment, maar heb me weer rustig weten te houden, maar bij mij begint ook de druppel te komen en dan heeft ze zeker weten een heel erg groot probleem..... (ik ga niet slaan hoor ofzo)

Ik denk dat ze het wel erg leuk vind omje op de kast te jagen. Net doen of je gek bent, dan heb je haar ermee. Ik hoop voor je dat ze goed de wind van voren krijgt en zichzelf even achter de oren krabt en er achter komt dat het niet aan iedereen ligt, maar aan haarzelf. Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:32

vind ik zeer netjes gezegd

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:33

waarschijnlijk liepen ze weg omdat de ouders weten dat zij hun dochter de verantwoordelijkheid te leren en laten dragen.
Vind het erg knap van je!
Wat een verwende mens lijkt me dat!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:34

C_arola schreef:
waarschijnlijk liepen ze weg omdat de ouders weten dat zij hun dochter de verantwoordelijkheid te leren en laten dragen.
Vind het erg knap van je!
Wat een verwende mens lijkt me dat!

Is het ook....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:35

sterkte de aankomende dagen!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:54

Dit verhaal is toch echt te gek voor woorden. Ik had haar echt allang aansprakelijk gesteld voor alle kosten! Daar moet vast wel wat voor te bedenken zijn omdat zijn onder valse voorwendselen haar ruin bij jullie merries heeft gezet.

En wie is zij om te bepalen hoe vaak jij rijdt? Nee, met zo´n houding zou ik er ook snel klaar mee zijn. Jouw schuld? Hoe dan? Laat ze dat eens uitleggen, ben ik wel benieuwd naar.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:56

Esperanza schreef:
Dit verhaal is toch echt te gek voor woorden. Ik had haar echt allang aansprakelijk gesteld voor alle kosten! Daar moet vast wel wat voor te bedenken zijn omdat zijn onder valse voorwendselen haar ruin bij jullie merries heeft gezet.

En wie is zij om te bepalen hoe vaak jij rijdt? Nee, met zo´n houding zou ik er ook snel klaar mee zijn. Jouw schuld? Hoe dan? Laat ze dat eens uitleggen, ben ik wel benieuwd naar.

Ze word aansprakelijk gesteld als de merrie drachtig blijkt te zijn.
Valse voorwendselen hoeven niet bewezen te worden. Komt op de wa neer van die meid.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:57

Wat een gedonder zeg, snap ook niet dat ze niet gewoon meewerken,had zo makkelijk kunnen zijn, jammer dat nu ook de hele sfeer is verpest door zo n griet.
Ben wel benieuwd of je paard nu drachtig is of niet.
Succes ermee.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:00

C_arola schreef:
Valse voorwendselen hoeven niet bewezen te worden. Komt op de wa neer van die meid.

Maar zelfs als de merrie niet drachtig is heeft ze kosten moeten maken. Die moeten toch ook te verhalen zijn? Komt door die ruin en daar heeft TS toch niet om gevraagd?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:02

Esperanza schreef:
C_arola schreef:

Maar zelfs als de merrie niet drachtig is heeft ze kosten moeten maken. Die moeten toch ook te verhalen zijn? Komt door die ruin en daar heeft TS toch niet om gevraagd?

klopt, is alleen moeilijker te bewijzen.
Stel ruin springt erop en er verschuift iets in de wervelkolom van de merrie. Dan moet er specifiek bewijs zijn dat het komt door de ruin en niet omdat zij een rare beweging heeft gemaakt in de wei bijvoorbeeld.
Dat zal moeilijker te bewijzen zijn, paarden maken weleens rare bewegingen denkt de wa maatschappij dan.
De dierenarts zal daar uitslag van moeten geven

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:03

Esperanza schreef:
C_arola schreef:

Daar heb je enigzins wel gelijk in, maar doordat het mijn merrie is, komen deze kosten eerst op mij terecht en kan ik pas de kosten gaan verhalen wanneer ze wel drachtig is. Het is mijn keuze dat ik de merrie wil laten scannen ongeacht wat daaruit komt. Dus wanneer ze drachtig is, krijg ik mijn centjes via haar terug. alleen dan....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:04

Oeeeh, ik kan zo slecht tegen onrecht.... *krijgt nu onwijze jeuk*

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:07

Liezel1 schreef:
En dat is het hele verschil tussen paardenmensen en mensen met paarden....

Nou precies!!

Ik vind het knap dat je je zo kan in houden ik zou me op zo'n momend dus echt niet kunnen in houden. en het is ook het beste om kalm te blijven en aardig te doen dan kan zij jou iig nergens op pakken.

Ik hoop echt voor je dat je merrie niet drachtig is en alles goed komt
maar die meid, die spoort echt niet.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:07

het goede er maar van hopen

en bij je stal maatje een eind uit de buurt blijven

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:19

als jullie het kunne bewijzen,
hebben hun echt geen poot meer om op t staan..