Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piewie schreef:Ach ik heb het boze nu maar even naast me neergelegd, maar baal nog wel hoor. We moeten verder en ik wil het gewoon nu eigenlijk al weten. Ik ben met het meisje geheel klaar. Gisteravond ging ik mijn paard doen en zij had haar paard al op stal gezet...... We hebben de afspraak, dat we onze eigen paarden op stal doen en voeren en sóchtends doet de staleigenaar het. Dus ik kwam daar.... had haar paard geen opgestrooide box, geen kuil of hooi en ook nog geen bix gehad....
Mijn vriendin zei laat toch, maar ik krijg het niet over mijn hart... Dus heb haar box opgestrooid en het paard te eten gegeven. Het paard was me niet dankbaar, mepte me bijna de stal uit... dus zo'n lieverd is het....
Vandaag heeft de staleigenaar een gesprek, want dit kan natuurlijk niet.
Vond het gister zo sneu voor het paard van haar...

C_arola schreef:knap dat je je weet in te houden, ik had haar allang al wat naar de hoofd geslingert (woorden bedoel ik)
Je komt er niet verder mee, maar het lucht wel op
piewie schreef:Ja maar dit is nog maar een deel van wat ze doet he.....het kan nog veel erger hoor...maar daar laat ik me op het moment maar even niet over uit. hoe graag ik dat ook wil om de frustraties even van mij af te schrijven.
Eergister ben ik haar wel op stal tegengekomen en tja..... ik was vanalles en nog wat met mijn frieze merrie. En mijn paard is gewoonweg niet wijs enz. Ik kookte op dat moment, maar heb me weer rustig weten te houden, maar bij mij begint ook de druppel te komen en dan heeft ze zeker weten een heel erg groot probleem..... (ik ga niet slaan hoor ofzo)

C_arola schreef:waarschijnlijk liepen ze weg omdat de ouders weten dat zij hun dochter de verantwoordelijkheid te leren en laten dragen.
Vind het erg knap van je!
Wat een verwende mens lijkt me dat!

Esperanza schreef:Dit verhaal is toch echt te gek voor woorden. Ik had haar echt allang aansprakelijk gesteld voor alle kosten! Daar moet vast wel wat voor te bedenken zijn omdat zijn onder valse voorwendselen haar ruin bij jullie merries heeft gezet.
En wie is zij om te bepalen hoe vaak jij rijdt? Nee, met zo´n houding zou ik er ook snel klaar mee zijn. Jouw schuld? Hoe dan? Laat ze dat eens uitleggen, ben ik wel benieuwd naar.

C_arola schreef:Ze word aansprakelijk gesteld als de merrie drachtig blijkt te zijn.
Valse voorwendselen hoeven niet bewezen te worden. Komt op de wa neer van die meid.
Esperanza schreef:C_arola schreef:Ze word aansprakelijk gesteld als de merrie drachtig blijkt te zijn.
Valse voorwendselen hoeven niet bewezen te worden. Komt op de wa neer van die meid.
Maar zelfs als de merrie niet drachtig is heeft ze kosten moeten maken. Die moeten toch ook te verhalen zijn? Komt door die ruin en daar heeft TS toch niet om gevraagd?

Esperanza schreef:C_arola schreef:Ze word aansprakelijk gesteld als de merrie drachtig blijkt te zijn.
Maar zelfs als de merrie niet drachtig is heeft ze kosten moeten maken. Die moeten toch ook te verhalen zijn? Komt door die ruin en daar heeft TS toch niet om gevraagd?

Liezel1 schreef:En dat is het hele verschil tussen paardenmensen en mensen met paarden....