[WN] NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bandit

Re: NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:19

Totaal belangloos reageer ik op de NK,en de Jeugd hierin.. Clown Ik begrijp uit het laatste stukje van Rob-H dat de Jeugd zich voor de NK elders op Wedstrijden behaalde punten moesten behalen,zodat ze ook zoals geschreven word:"met enig Bagage" mee kunnen delen aan zoiets aan de NK? Ik begrijp heel de doelstelling van welke vereniging dan ook niet...Jeugd MOET de toekomst worden..???? Bloos Simpel weg gezien in mijn ogen als moeder,waarbij buiten het streven aanzienlijk zichtbaar is om iets te bereiken met je hobby,ofdan wel je toekomstige droom om Top Ruiter te worden,maar ook je school prestaties er niet mag onder lijden...Er is meer Jeugd tegenwoordig die dubbele prestaties moeten behalen,en vind wel degelijk dat welke lat ze ook kunnen/willen behalen,dat deze mogelijk moet zijn op welke Vereniging/Instantie ook...Want de Jeugd,is wel degelijk onze toekomst... Clown En geef ze gewoon een kans in welke vorm dan ook... Knipoog

Ps..wilde dit gewoon even kwijt,gewoon als moeder zijnde waarbij wij zelf de ervaring hebben al jaren,dat onze Dochter altijd tegen volwassenen moet starten... Bloos

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:31

ik vind het eigenlijk ook allemaal heel erg raar.. vorig jaar heb ik de jeugd NK gewonnen en dat heeft mij heel erg gemotiveerd toen het vorig jaar op de ek erg slecht ging. het is toch altijd leuk om tegen iemand te kunnen zeggen dat je een titel hebt gewonnen? vooral bij de jeugd, want daar gaat het eigenlijk om.. en waarom zouden jeugdruiters nu naar een wran wedstrijd komen als er voor hun geen titel meer te behalen valt? dan is het voor ze eigenlijk een gewoon wran-wedstrijdje. en om eerlijk te zijn is de enige wran wedstrijd die ik voorheen reed de NK, verder helemaal geen. ik start nu gewoon amateur, maar sommige jeugdruiters zijn daar nog niet aan toe, of halen dat niet door de levels. zij kunnen dus op geen enkele manier kans maken op een titel dit jaar? beetje raar allemaal hoor. een goede prestatie (en mss zelfs een titel) motiveert natuurlijk iedereen, met name de jeugd.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:22

Weet je wat ik raar vind!! Dat niemand nu eens duidelijk aangeeft waar het nu om gaat.
Gaat het om het instromen van de jeugd in onze sport of gaat het nu om die titel.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar jeugd die start op een Nk met de nodige *bagage*.
Er zijn helaas mensen die het allemaal nogal door elkaar gooien en instromen denken te verkrijgen door geforceerd de jeugd een titel op een NK te laten winnen.

Ben ik duidelijk???? Nee volgens mij niet helemaal.Goed een voorbeeld.
Onze Michelle (youthreiner) heeft alles wat nodig is om *bagage* te hebben.talent,een goed paard,goede begeleiding en waarschijnlijk ouders of sponsoren die haar helpen om een EK te kunnen rijden.Dit is de jeugd die ik graag op een NK wil zien rijden.
Hoeveel hebben we er daarvan in Nederland in de div.classes? Genoeg om een NK mee te vullen? nee echt niet!!.
Wat heeft het rijden op een NK in gods naam te maken met instromende jeugd ?.Wat heeft *instromen* te maken met ruiters zoals Michelle.Niets helemaal niets.Ruiters zoals Michelle zijn voorzien in alles wat ze nodig hebben ze hoeven niet in te stromen,ze zijn al onderweg.En stimuleren moet je ze zeker,maar niet op de manier zolas men van plan is.
En als mijn standpunt nu nog niet duidleijk is dan geef ik het op.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:29

Zo mogen allang blij zijn dat ze aan een NK mee mogen doen, dat is mijn mening

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 08:37

Jongens, kom op nou. Met het hele level systeem zijn er toch helemaal geen jeugdklasses meer.

Vorige jaar op het NK waren er 100 starts bij de jeugd. Geweldig. Om die reden heeft het bestuur dan ook bedacht om toch weer iets voor de jeugd te moeten doen. Heb nog even geduld. In augustus wordt er nog een keer vergaderd en dan zal je horen dat deze jeugdklasse van onder en boven de 14 jaar een geweldig initiatief is. (mits de overige FNW leden hiermee accoord zijn)

Wacht dus nog even met het onderuit schoffelen van iets waar niemand nog het fijne van weet.

De ervaring die een jonge ruiter meekrijgt op de zaterdag tijdens de NK week, de entourage, het publiek etc. is naar mijn mening al iets waar ze heel veel van leren en zijn ze hiermee ook de volwassenen die niet starten een hele grote stap voor.

Ik ben blij dat er jeugdklasses zijn tijdens het NK. Ook al kun je daar geen Nederlands (jeugd) Kampioen worden. De motivatie en om mee te doen zal enorm zijn. Mark my words! Ik heb in grote lijnen gehoord wat de bedoeling is en ik vind het echt geweldig.

Sorry dat ik dit nog niet met jullie kan (mag) delen, maar geloof mij! Komt allemaal goed!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:22

YouthReiner schreef:
ik start nu gewoon amateur, maar sommige jeugdruiters zijn daar nog niet aan toe, of halen dat niet door de levels. zij kunnen dus op geen enkele manier kans maken op een titel dit jaar?

Ik heb je vorig jaar zien rijden en vind zeker dat jij op een NK jeugd thuis hoort. Helemaal waar.. Maar helaas zijn er niet zoveel jeugd ruiters als jij. Jeugdruiters met idd de nodige *bagage*. Jeugdruiters die nog niet in in staat zijn zich te plaatsen in de levels van de wran, of amateur kunnen starten bij een rassen vereniging horen naar mijn idee hiet op een NK. (ps wens je heel veel succes in de onderdelen die je start)

Verder ben ik helemaal met de voice eens. De ervaring van deelnemen aan een grotere wedstrijd zoals die in Marienheem geeft ruiters een berg aan ervaring. De accomodatie, planning van de week, paard op een andere stal, veel gespannen mede ruiters, het publiek.. enz. zijn erg goed voor de ontwikkeling van ruiters in de wedstrijd sport. Dan gaat het niet om een titeltje, dan gaat het om het voorbereiden op de toekomst.

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:59

Vraagje:

ik rijd een paardje van iemand anders (buckskin ruin), ben zelf lid van de WRAN (L3) en heb met mijn eigen paardje al verschillende WRAN-shows gereden. Nu wil ik met die buckskin ruin naar het NK dit jaar. Las dat alleen L1 en L2 werd gereden. Kan ik nu met die buckskin ruin wel starten op het NK? hoorde ook dat als je eens L2 start dan altijd L2 moet starten. Wil met mijn eigen paardje alleen de koeienonderdelen nog beoefenen en met die buckskin shows rijden.

Kan iemand mij (het liefst via PM) uitleggen hoe dit zit?

(ik ben trouwens 16 jaar)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:59

Nog even een vraag er achteraan. Een L2 ruiter, mag die ook met een paard starten die nog geen punten heeft behaald?? Zijn de punten combinatie gebonden of paard gebonden??

Bedoel, ik heb punten met Elanimo. Maar stel ik wil een ander paard meenemen naar het NK welke nog geen punten heeft behaald, om mee te rijden in de L2, mag dat dan??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:28

@ Rina Ja dat mag

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:30

@ k_hermus ja mag niet in de L2 starten als je L3 bent.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:29

rina schreef:
Nog even een vraag er achteraan. Een L2 ruiter, mag die ook met een paard starten die nog geen punten heeft behaald?? Zijn de punten combinatie gebonden of paard gebonden??

Bedoel, ik heb punten met Elanimo. Maar stel ik wil een ander paard meenemen naar het NK welke nog geen punten heeft behaald, om mee te rijden in de L2, mag dat dan??

Rob_H schreef:
@ Rina Ja dat mag

Dus.... de punten zijn èn niet combinatie gebonden èn niet paard-gebonden, maar persoons-gebonden?? Wel lekker duidelijk als er zoveel vragen over zijn Nors opkijken

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:32

Rob_H schreef:
@ k_hermus ja mag niet in de L2 starten als je L3 bent.

In het magazine "De Quarter" staat Open NK, WRAN/DAWC/AHA/DPHC, dan kun je toch gewoon inschrijven zonder dat je lid moet zijn van één van die verenigingen?

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:16

Dames en heren opgelet.

Er is nog maar 1 1/5 straatje boxen te huur of een combinatie hiervan.
Wie het eerst komt.....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:34

rookie schreef:
Dus.... de punten zijn èn niet combinatie gebonden èn niet paard-gebonden, maar persoons-gebonden?? Wel lekker duidelijk als er zoveel vragen over zijn Nors opkijken

Dat heb ik niet geschreven Haha! Was het maar zo makkelijk Knipoog
Ik heb alleen een correct antwoord gegeven op een vraag.Voor verder uitleg verwijs ik graag naar de wran Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:34

k_hermus schreef:
In het magazine "De Quarter" staat Open NK, WRAN/DAWC/AHA/DPHC, dan kun je toch gewoon inschrijven zonder dat je lid moet zijn van één van die verenigingen?

Ja dat klopt,maar als je lid bent van de wran (en dat ben je,want je start L3) sta je geregistreerd als L3 ruiter en als je niet meer dan 25 hebt mag je niet starten op het NK.
Was je geen lid geweest van de wran dan had je kunnen starten nadat je een level indeling hebt aangevraagd.
Voor betere uitlag verwijs ik weer gaarne naar de wran.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:44

TheVoice schreef:
Wie het eerst komt.....
........moet koffie zetten? Ik haat raadseltjes!

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 07:56

Pannenkoek schreef:
TheVoice schreef:
Wie het eerst komt.....
........moet koffie zetten? Ik haat raadseltjes!

Wij voelen elkaar toch ook feilloos aan he Rob..... Knipoog

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:51

.......ik bedoelde natuurlijk Kaffee! Koffie (of thee)!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:23

Aber bitte mit Sahne Vingers aflikken

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:39

.........und ein Mummelmann! Go jij! Go jij!

Welke standhouders hebben zich al aangemeld? Dan weet ik wat ik opzij moet gaan leggen van het vakantiebudget! Tong uitsteken

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:42

helemaal niets Ach gut , een volle kast is voldoende hoor Duivel

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:43

Pannenkoek schreef:
.........und ein Mummelmann! Go jij! Go jij!

Welke standhouders hebben zich al aangemeld? Dan weet ik wat ik opzij moet gaan leggen van het vakantiebudget! Tong uitsteken

Ik denk dat je beter niet op vakantie kunt gaan in dat geval Cool

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:41

Rob_H schreef:
Ik denk dat je beter niet op vakantie kunt gaan in dat geval Cool
Echt wel! Naar Appelscha.....en dan nog wel op de fiets ook........ Scheve mond

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:16

[quote="Pannenkoek[/quote] Echt wel! Naar Appelscha.....en dan nog wel op de fiets ook........ Scheve mond[/quote]

Woon je soms in Ravenswoude.... dat is nog te fietsen Cool

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:54

Bijna goed! Knipoog