Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:23

Ik ook, daarom had ik ze maar lekker ze er vanaf gehaalt. was dus de eerste keer en gelijk de laatste Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:18

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:01

Ik vind er niks verkeerd mee hoor Knipoog
Je gaat super met je paardje om en kijkt ook naar haar. Iets wat heel veel bokkers overduidelijk niet doen.
En dan vraag ik me af wat slechter is............................

Veel plezier nog samen, jij kent je paardje het beste.
Jij weet dus ook hoe ze in het dagelijks leven is en hoe ze is tijdens die heerlijke bosritten.
Zolang jij merkt dat dat in orde is, lekker zo houden.

Zelf krijg ik er ook geregeld commentaar over, dat ik zwaarder ben en te zwaar zou zijn voor Silence.
Maar iedereen die ons ziet rijden, geeft aan dat je aan Silence totaal niks merkt van hinder.
En dat is inderdaad niet van foto´s af te zien.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:43

Heb de moeite genomen om het hele topic door te lezen en zal dus niet zeuren over het feit dat ik je te zwaar vind voor dit paardje, en dat ik vind dat je zadel te klein is. Dat hebben al genoeg mensen gedaan. Dat riep bij mij wel de volgende vraag op: Waarom je geen gehoor kan geven aan de mening van zo ontzettend veel mensen. Dat zou bij mij toch wel een belletje doen rinkelen.

pubelia schreef:
En als je te licht ben kan je ook een paard in de kreukels rijden. allerlei hulpteugels eraan hangen, verkeerd zadel, tegen het paard zn gang in zitten, op zn rug bonken. Ow ja wel als je te licht bent kan je ook je paard de kreukels in rijden.

Ik wil echter wel kwijt dat dit natuurlijk een appels/peren vergelijking is. Een te zware ruiter richt met een dergelijke rijstijl nog meer schade aan. Als je je topic on-topic wil houden, dan is het wellicht verstandig dergelijke opmerkingen niet te plaatsen, gezien het feit dat ze niets toevoegen aan het onderwerp van dit topic.

Ik ben geen verschrikkelijk rotmens, athans mensen zeggen van niet, dus ik heb heus wel wat positiefs te melden... We kunnen er denk ik niet omheen, je paardje is echt een spetter!!! Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:54

Ik zeg toch, sorry dat ik het zeggen moet.
Ben er echt niet op uit, haar af te kraken oid..
Maar een haflinger is idd sterk, maar daar gaan we gewoon snel de fout in.
Er is ook een maxium, je kan niet onder elk gewicht blijven zeggen: MAAR een haflinger/fjord is sterk.
Er is een max, wanneer zou die max wel komen volgens jou dan?
Dit is namelijk in mijn ogen echt te zwaar, en niet zo van , het kan wel.[/quote]

ik vind je moet niets zeggen je wil het zeggen
en ik vind niet dat je vanaf een foto echt kan zeggen he je bent te zwaar.
en ik vind dat de pony nog vrolijk kijkt.
en als iemand te zwaar is kijkt een pony niet zo!

nu even mijn mening:

leuke haf en fijn dat je lekker gereden heb.
ga je geen commentaar leveren op je zadel.
want je zit goed en ik denk dat alles echt kan hoor.
veel plezier!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:19

Vooral blijven herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herh herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen alen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen....... Gaaaap Gaaaap Gaaaap

edit: whaha het topic wat pubelia gister geopend heeft, heeft genoeg medestanders....al 43 pagina's ...You Go Girls Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:51

ik vind het een leuke haf en zo te zien hebben jullie veel plezier samen Haha! hardstikke leuk !

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 12:13

slimmerik schreef:
Vooral blijven herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herh herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen alen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen....... Gaaaap Gaaaap Gaaaap

edit: whaha het topic wat pubelia gister geopend heeft, heeft genoeg medestanders....al 43 pagina's ...You Go Girls Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Inmiddels al ergens in de 50 pagina's dus gaat goed! Wil toch zeggen dat ik veel medestanders heb. Van de andere kant vind ik het wel triest dat veel mensen in dat topic hun foto's gewoon niet durven te plaatsen. Om deze reden wat je in dit topic duidelijk weer naar voren ziet komen...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:22

ik heb echt bewondering dat je een topic opent zodat een andere zwaardere ruiter, zoals ikzelf, zie dat er gelukkig ook meerdere zijn. En het plaatje ziet er super uit. Trek je idd niks aan van .Ga op je eigen gevoel van je paard af en wat de Da zegt. Zelf ben ik ook genoeg commentaar tegen gekomen alleen ik kan wel zeggen dat ik het namelijk wel t/m z2 gekomen ben met jawel een Arabier. En ja ook ik heb aan de chirug ik Utrecht gevraagd hoe het zat met de zwaarte en ik kan het hier wel allemaal uitleggen maar als die smalletjes dat niet weten en niet willen weten heeft het ook geen zin om uit te leggen. PS; de ridders wogen met harnas 150 kilo als het nog niet zwaarder was en de paarden toen de tijd waren echt niet hoger dan 1,50. Trekpaarden werden er niet voor gebruikt waren niet snel genoeg de strijd. En hadden nl eerder rugproblemen, het zegt het als zijn trekpaarden rug is vaak niet genoeg ontwikkeld als rijpaard.Succes verder en heel leuk haffje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:40

Chevano schreef:
En ja ook ik heb aan de chirug ik Utrecht gevraagd hoe het zat met de zwaarte en ik kan het hier wel allemaal uitleggen maar als die smalletjes dat niet weten en niet willen weten heeft het ook geen zin om uit te leggen.

Je mag het mij wel via Pb uitleggen, ik wil het nl graag weten. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en ben altijd bereid om te leren, mits een argument voldoende onderbouwd is.

Chevano schreef:
PS; de ridders wogen met harnas 150 kilo als het nog niet zwaarder was en de paarden toen de tijd waren echt niet hoger dan 1,50. Trekpaarden werden er niet voor gebruikt waren niet snel genoeg de strijd. En hadden nl eerder rugproblemen, het zegt het als zijn trekpaarden rug is vaak niet genoeg ontwikkeld als rijpaard.Succes verder en heel leuk haffje.

Dit vind ik dan weer een raar argument. Omdat iets een paar 100 jaar geleden mocht, mag het nu ook? Kinderarbeid in NL dan maar weer invoeren? De doodstraf ook? Vrouwen hun stemrecht afnemen? Jullie zeggen dat het zo lang geleden gerechtvaardigd werd om paarden te zwaar te belasten. Maar dat geeft je toch niet het recht om het nu weer te doen?
Je moet je eigen keuzes maken. Dat je dat baseerd op het advies van je DA, dat kan ik me voorstellen. Maar toch niet op de ridders uit de Middeleeuwen?!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:02

eilleen333 schreef:
Chevano schreef:
PS; de ridders wogen met harnas 150 kilo als het nog niet zwaarder was en de paarden toen de tijd waren echt niet hoger dan 1,50. Trekpaarden werden er niet voor gebruikt waren niet snel genoeg de strijd. En hadden nl eerder rugproblemen, het zegt het als zijn trekpaarden rug is vaak niet genoeg ontwikkeld als rijpaard.Succes verder en heel leuk haffje.

Dit vind ik dan weer een raar argument. Omdat iets een paar 100 jaar geleden mocht, mag het nu ook? Kinderarbeid in NL dan maar weer invoeren? De doodstraf ook? Vrouwen hun stemrecht afnemen? Jullie zeggen dat het zo lang geleden gerechtvaardigd werd om paarden te zwaar te belasten. Maar dat geeft je toch niet het recht om het nu weer te doen?
Je moet je eigen keuzes maken. Dat je dat baseerd op het advies van je DA, dat kan ik me voorstellen. Maar toch niet op de ridders uit de Middeleeuwen?!

Goed punt vind ik Lachen
We hebben tegenwoordig meer kennis van paarden dan toen...moeten we die kennis onbenut laten?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:11

Het is toch super dat jullie samen zo genoten hebben van je bosritje?
Je zal zelf wel weten wat wel ne niet kan. Gewoon lekker genieten, naar jezelf en je paard luisteren en je verstand gebruiken Haha! .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:15

Ja hoor Leonieke. Ze laat haar paard vaker nakijken dan de gemiddelde ruiter. Ze rijdt haar paard zoals meerderen het zouden moeten doen: met respect en liefde.

allstargirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:16

Hoi Lachen

echt mooie haf Lachen Jullie zijn echt een leuk duo Lachen!

niets van aantrekken van die negative commentaar..
Heb ook een maatje meer , maar trek mij er niks van aan hoor..

Nog veel plezier met je paard Lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:17

slimmerik schreef:
Ja hoor Leonieke. Ze laat haar paard vaker nakijken dan de gemiddelde ruiter. Ze rijdt haar paard zoals meerderen het zouden moeten doen: met respect en liefde.

Mee eens hoor!! Zo bedoelde ik het ook, of begrijp ik je verkeerd Bloos .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:24

Nee hoor, je begrijpt me volkomen. Ja

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:26

slimmerik schreef:
Nee hoor, je begrijpt me volkomen. Ja

Pfiew, ík was al bang dat ik verkeerd begrepen werd Bloos .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:21

Hmpf, ik had dan eigenlijk een klein vraagje. In het begin van dit topic werd gesproken over de 20%-regel, dat dat op elke pony/elk paard van toepassing is. Maar mijn paard weegt 800 kg, mag ik er dan iemand van 160 kg opzetten, ik dacht het toch niet? Hij heeft met zijn lange rug nog net geen moeite met mijn 80 kg.

Wie heeft die 20%-regel verzonnen dan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:06

daarom is het ook zo belangrijk elke combinatie individueel te bekijken.
je hebt niks aan standaard regeltjes(het is hooguit een vage richtlijn)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:56

Saskiaatje schreef:
Hmpf, ik had dan eigenlijk een klein vraagje. In het begin van dit topic werd gesproken over de 20%-regel, dat dat op elke pony/elk paard van toepassing is. Maar mijn paard weegt 800 kg, mag ik er dan iemand van 160 kg opzetten, ik dacht het toch niet? Hij heeft met zijn lange rug nog net geen moeite met mijn 80 kg.

Dit is volgens mij ook niet zo. De 20% geldt voor Shetten, Fjorden, Tinkers etc. Voor de 'gewone' paarden geldt 15%.

Weegt jouw paard 800kg? Wat voor paard heb jij dan, ik vind dat echt veel!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:11

Diablo schreef:
Saskiaatje schreef:

Dit is volgens mij ook niet zo. De 20% geldt voor Shetten, Fjorden, Tinkers etc. Voor de 'gewone' paarden geldt 15%.

Weegt jouw paard 800kg? Wat voor paard heb jij dan, ik vind dat echt veel!

Om even offtopic te gaan; ik heb een KWPN-er van 1.78m hoog.

Maar als er 15%-regel geldt voor 'gewone' paarden mag ik er alsnog 120 kg opzetten en dat doe ik mijn paard echt niet aan, dan zakt hij door z'n rug, dus ik vind dat zo'n beetje heel erg onzin.

Zoals Snoevie al zegt, is het niet slimmer om het gewoon per combinatie te bekijken?

Ik vind dat de TS erg goed omgaat met haar pony. Niet te lang rijden, om de zoveel tijd laten bekijken door de DA, proberen zoveel mogelijk de rug te ontlasten en voor zover ik kan zien op de filmpjes zit ze de pony helemáál niet tegen in haar beweging.

Dat kan je van menig 'dun' ruiter niet zeggen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:13

Ik zei ook niet dat ik het met de regel eens was.

Ik heb ook een (forse) kwpn-er van 1.70, maar ze weegt echt geen 800 kilo hoor (nu misschien wel ze is hoogdrachtig Haha! ). De kwpn-er weegt zo'n 400-500, 800 kilo lijkt me echt teveel, dan heb je bijna een Shire.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:41

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:58

Hallo!
Ik zie echt dat je er plezier in hebt, maar als je geen zin hebt in al dat commentaar, zou ik gewoon die foto's niet plaatsen op HAW, omdat je dan zéker commentaar krijgt en alleen maar op één punt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:48

slimmerik schreef:
Een kwpn-er moet toch wel iets zwaarder wegen Diablo:

http://www.bokt.nl/wiki/Gewicht

Ja, in die tabel staat 550-700 kg (ik had een andere tabel ergens op internet gevonden, die gaf andere gewichten), maar mijn merrie is echt behoorlijk fors en ik denk dat 700 kg al heel wat is.

Maar goed, is off topic.