mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dylight

Re: mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:24

is 2,5 jaar niet een beetje vroeg om te beleren?
nouja, moet je zlef weten:P
maar echt een schitterend beest

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:24

dylight schreef:
is 2,5 jaar niet een beetje vroeg om te beleren?
nouja, moet je zlef weten:P
maar echt een schitterend beest

Ook goeiemorgen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:32

Ik heb dit topic vanaf het begin zo'n beetje gevolgd met her en der aftakkingen naar de HK.
Waar ik tot de conclusie kom dat TS, een groot ego heeft en denkt goed te zijn voor haar paard door m op zo'n jonge leeftijd al redelijk intensief te gaan berijden.
In beweging gezet wordt door haar prestatiedrang om verder te willen komen in de sport, schijnt ze te vergeten wat voor impact het op een dier kan hebben zowel lichamelijk als geestelijk.
Het feit dat geld geen rol speelt is ook overduidelijk, waardoor iemand snel naast zijn schoenen gaat lopen en zich zelf beter voelt dan een ander.
Niet openstaat voor kritiek en al helemaal niet naar zichzelf wil kijken en geen fouten toe zal geven, want immers TS weet het t beste!
Éen grote klucht als je het mij vraagt, wat niet weg neemt dat je een mooi paard hebt, maar verstandelijk zal TS in mijn ogen nog veel moeten leren over het wezen paard!
Een paard is al niet gebouwd om op te rijden van origine wat wij mensen bedacht hebben om te gaan doen, maar waarbij je ook nog eens op jonge leeftijd m gaat beleren en het dier niet eens volledig uitgegroeid is.
Heb je dan een bord voor je kop of mis je een paar hersencellen die nodig zijn om de rest goed te laten functioneren?! Verward

Leuk paard, maar jammer dat het dier een eigenaar heeft die alleen maar wil presteren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:40

Prestatiedrang? de TS heeft met Cacharel al laten zien erg leuk rond te kunnen sturen dus ze hoeft zich allang niet meer te bewijzen Knipoog
Toen Cacharel jonger was is er zo'n zelfde rel geweest en zou de TS volgens bokt vanzelf wel merken hoe ze haar paard stuk had gereden, niets is minder waar en Cacharel heeft zichzelf goed bewezen in de sport en zet dit jaar hopenlijk een mooi goed en gezond veulentje op de wereld.
Dus TS hoeft helemaal níets te bewijzen of te laten zien of weet ik wat.
Verder worden alle hengsten die aan de hengstenkeuring meedoen ook al aardig getraind, ze zien er niet vanzelf zo knap en gespierd uit namelijk Knipoog
Dus ja heel de hengstenkeuring en alles ook maar afschaffen dan???

Denk dat een groot deel van de negatieve reacties uit jaloezie voortkomen(kwam al opmerkingen tegen over verwend rijkeluiskindje etc...getuigd echt van niveau ja Lips are sealed )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:46

jaloezie? waarop? de één wil een sportpaard, de ander een leuke recreatiepony, ik ben dol op mijn eigen pony, dus heb geen reden om jaloers te zijn, daarbij zou ik meteen al afknappen omdat hij zo vroeg beleerd is. smaken verschillen, gelukkig maar.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:52

prima, maar dan is 1x mening geven genoeg en niet een topic van 7 blz waarin steeds alles herhaald wordt.
Wat Bokt ook zegt, TS zal doen wat zij en de mensen om haar heen denken dat goed is voor het paard Lachen En ik weet zeker dat ze het beste voor hebben met het paard!
Dus dan is het een beetje zonde om een topic min of meer te verpesten dor tig dezelfde negatieve reactie's.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:52

Hahahahaha! ROFL
Jaloezie?! Das een goeie!
Waar zouden we jaloers op moeten zijn? Even denken....
Ik heb zelf 2 prachtpaarden in mijn leven, een lieve man en een beestenboel wonend in een gezellig huisje, waar ik met hart en ziel van houdt, meer hoef ik niet te hebben hoor.

Ook al heeft TS zich in de sport bewezen, betekent dat niet meteen dat je een goeie ruiter bent hoor!
Grappig dat mensen zich daar toch altijd maar aan willen koppelen.
En altijd maar méér en beter willen om geld te verdienen, ten koste van het wezen paard.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:53

Renske_ schreef:
Prestatiedrang? de TS heeft met Cacharel al laten zien erg leuk rond te kunnen sturen dus ze hoeft zich allang niet meer te bewijzen Knipoog
Toen Cacharel jonger was is er zo'n zelfde rel geweest en zou de TS volgens bokt vanzelf wel merken hoe ze haar paard stuk had gereden, niets is minder waar en Cacharel heeft zichzelf goed bewezen in de sport en zet dit jaar hopenlijk een mooi goed en gezond veulentje op de wereld.
Dus TS hoeft helemaal níets te bewijzen of te laten zien of weet ik wat.
Verder worden alle hengsten die aan de hengstenkeuring meedoen ook al aardig getraind, ze zien er niet vanzelf zo knap en gespierd uit namelijk Knipoog
Dus ja heel de hengstenkeuring en alles ook maar afschaffen dan???

Denk dat een groot deel van de negatieve reacties uit jaloezie voortkomen(kwam al opmerkingen tegen over verwend rijkeluiskindje etc...getuigd echt van niveau ja Lips are sealed )

Helemaal mee eens!
ken de TS dan wel niet maar heb even in haar profiel dat andere paard gespiekt en dat ziet er goed uit hoor!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:00

wat een plaatje, echt een schitterend dier.

jammer genoeg is het gewoon zo in de sport dat paarden zo vroeg worden ingereden en moeten presteren.
het argument dat één van die paarden nu een veulen heeft/krijgt heeft daar niets mee te maken naar mijn mening, ik ben benieuwd of die paarden de 15 jaren wel halen. zou wel jammer zijn als ze zo verpest zijn dat ze niet eens meer drachtig kunnen worden, toch?

ik wens de TS heel veel succes en wijsheid met haar prachtpaard!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:20

Ik snap niet dat er geen slotje op dit topic gezet wordt. Dit is een oneindige discussie. Die naar mijn inziens niet meer gaat over het wel of niet eens zijn wat betreft het rijden van een bijna drie jarig paard.

Wat betreft TS en de persoonlijke kwetsende opmerkingen die richting haar toe worden gemaakt, dat vindt ik erg spijtig. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen vinden dat een drie jarig paard nog te jong is om intensief getraind te worden. Het is dan ook ieder zijn recht om hierover een mening te ventileren. Maar de manier waarop het door sommige mensen wordt gedaan is niet altijd even netjes. Sommige opmerkingen kunnen echt niet door de beugel. We kunnen het met z'n allen op dit forum ondanks een verschil van mening hopelijk toch nog gezellig houden.

Daarnaast wil ik daarom toch nog even een persoonlijke mening kwijt. Ik denk dat het vanaf dit forum heel moeilijk te beoordelen is hoe intensief dit paard getraind wordt. Daar wil ik dan verder ook niet op in gaan.

TS heeft een ontzettend leuk paard gekocht, daar is waarschijnlijk iedereen in dit topic het wel mee eens. En ik hoop dan ook dat ze hier veel plezier mee gaat beleven. Daarnaast heeft TS zeer vakkundige begeleiding. Dat deze mensen weten wat ze doen is niet alleen gebleken uit het feit dat het andere paard van TS het zo ontzettend goed doet, maar ook de vele andere paarden die door deze mensen worden begeleid.

Daarnaast wil ik erop wijzen dat bijvoorbeeld Painted Black van Anky van Grunsven al op zijn 8ste Grand Prix dressuur liep. Ik noem dit voorbeeld om te laten zien dat er ook jonge paarden die op een goede manier begeleid zijn op een hoog niveau kunnen lopen, zonder dat zij daar lichamelijk aan onder door gaan.

Ik ben van mening dat je niet zo zeer naar het nummertje van drie jaar moet kijken, maar naar het paard en naar de omstandigheden. Het soort paard, bouw, karakter, ontwikkeling, het soort training etc. zijn uiteindelijk factoren die van belang zijn bij de training van een paard.

Ik wens TS veel succes met haar nieuwe paard. En ik hoop dat de casteratie goed gaat en dat Arrow Boy lekker van zijn vakantie kan gaan genieten. Hopelijk gaan we in de toekomst nog meer van deze combinatie horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:24

dus omdat het paard van Anky dat kan, is het verantwoord voor dit soort paarden? er zijn genoeg die er wel aan onder door gaan, denk dat we het daar ook over eens kunnen zijn.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:30

Miska schreef:
Hahahahaha! ROFL
Jaloezie?! Das een goeie!
Waar zouden we jaloers op moeten zijn? Even denken....
Ik heb zelf 2 prachtpaarden in mijn leven, een lieve man en een beestenboel wonend in een gezellig huisje, waar ik met hart en ziel van houdt, meer hoef ik niet te hebben hoor.

Ook al heeft TS zich in de sport bewezen, betekent dat niet meteen dat je een goeie ruiter bent hoor!
Grappig dat mensen zich daar toch altijd maar aan willen koppelen.
En altijd maar méér en beter willen om geld te verdienen, ten koste van het wezen paard.

Als jij zo'n prachtleven hebt, snap ik niet dat je je tijd verspilt aan bezig houden met dit topic.

Jammer dat de helft hier alleen maar leest wat ze zelf willen lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:31

doe jij dat dan niet? jij reageerd hier toch ook?

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:32

Ja, maar ik zit me niet zo op te fokken over de TS Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:33

wij wel dan? ik niet iig, wij maken ons zorgen om het welzijn van het paard, en dat is heel wat anders Lachen

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:36

Bedoel ook haar manier van trainen daarmee Knipoog
& Ik las anders ook dat iemand het erover had dat ze zo verwend was oid.

Maar zal me er verder niet meer mee bemoeien.. Iedereen z'n eigen manier/paard Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:37

Uiteraard zal het per paard verschillen waar die aan toe is, maar om een paard zo vroeg al op zijn kop te geven is gewoon vragen om blessures.
Om hem dan vervolgens met alle mogelijke pijnstillers op te peppen, waardoor hij zonder pijn door zijn blessures heen blijft lopen om te kunnen blijven presteren, is in mijn ogen niet acceptabel!
Tijd verspillen aan dit topic?
Helemaal niet, ik hoop gewoon dat mensen tot inzicht komen om het verstand te gebruiken waarvoor het bedoeld is!
Verder zal het me een zorg zijn!
Het welzijn van het paard is voor mij belangrijker dan de prestaties die er geleverd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:38

manier van trainen, het gaat erom dat dit paard 2,5 is, en 4 keer in deweek getraind word, ik vind dat niet kunnen. reacties zijn ook de kant van 'ons' op gegaan. dat wij types zijn die aaien met de zweep, terwijl dat écht niet zoiets, als mijn halflinger iets doet wat ik niet wil, dan word hij aangepakt, dit heeft er ook niets mee te maken, dat is van 2 kanten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:41

Miska schreef:
Ik heb dit topic vanaf het begin zo'n beetje gevolgd met her en der aftakkingen naar de HK.
Waar ik tot de conclusie kom dat TS, een groot ego heeft en denkt goed te zijn voor haar paard door m op zo'n jonge leeftijd al redelijk intensief te gaan berijden.
In beweging gezet wordt door haar prestatiedrang om verder te willen komen in de sport, schijnt ze te vergeten wat voor impact het op een dier kan hebben zowel lichamelijk als geestelijk.
Het feit dat geld geen rol speelt is ook overduidelijk, waardoor iemand snel naast zijn schoenen gaat lopen en zich zelf beter voelt dan een ander.
Niet openstaat voor kritiek en al helemaal niet naar zichzelf wil kijken en geen fouten toe zal geven, want immers TS weet het t beste!
Éen grote klucht als je het mij vraagt, wat niet weg neemt dat je een mooi paard hebt, maar verstandelijk zal TS in mijn ogen nog veel moeten leren over het wezen paard!
Een paard is al niet gebouwd om op te rijden van origine wat wij mensen bedacht hebben om te gaan doen, maar waarbij je ook nog eens op jonge leeftijd m gaat beleren en het dier niet eens volledig uitgegroeid is.
Heb je dan een bord voor je kop of mis je een paar hersencellen die nodig zijn om de rest goed te laten functioneren?! Verward

Leuk paard, maar jammer dat het dier een eigenaar heeft die alleen maar wil presteren.

Nou ik ben het hier wel mee eens!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:42

@ Miska .. ben het helemaal met je eens Knipoog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nog geen slotje op dit topic.....?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:46

@ Janneke: Hopelijk heeft merendeel van de mensen een prachtleven, dus dat zou te betekenen dat ze maar niet meer in topics moeten lezen en reageren?
Sommige mensen zijn nu eenmaal erg gesteld op het welzijn van een paard en daar hoort ook het wachten met rijden van een paard tot het er daadwerkelijk klaar voor is imo, dus als iemand dan wat feller reageert is toch logisch?

Maar hele pagina's vol met positieve reacties vinden jullie wel okee en als het negatief is dan is het niet okee en moet de rest maar niet reageren zodat er minder berichten zijn met negatieve meningen?

Prestatiedrang heeft verder ook niks te maken met 'je moeten bewijzen'.

Ik vind het ook een heel mooi paard, maar ik deel de reacties van de anderen dat ik het ook ontzettend zonde vind dat dit prachtige paard op zo jonge leeftijd al zo intensief getraind wordt.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:55

Kon het zelf niet beter verwoorden, Bojangles! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:23

dees_daan schreef:
doe jij dat dan niet? jij reageerd hier toch ook?

Reageert is met en t...

Ik begrijp nog steeds niet waarom ik hypocriet ben, volgens jou....

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:24

Allereerst TS wat blijf je netjes reageren zeg.

Het blijft voor een heleboel mensen moeilijk om meningen van een ander te respecteren en dan maar, omdat ze het er niet mee eens zijn, anderen belachelijk te maken. Heel vervelend als men elkaars mening wil opdringen en geen ruimte laat tot het verschillen van mening.

Wat een mooi paard en heel veel succes met hem. Ik ben benieuwd naar volgende foto's!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:00

bedankt voor de reacties Lachen ook weer van sommige waar ik toch niks mee kan. maar dat weten ze nu eigenlijk al na pagina 1, maar schijnbaar is dit na pagina 7 nog niet duidelijk.
arrow boy is gisteren weg gebracht en zal vandaag onder het mes gaan. ik ben dan ook erg benieuwd als ze me vanmiddag bellen. dat doet me namelijk wel iets, het is niet van oh ik breng mijn knol even weg, zie hem over week of 5 wel weer Lachen en over cacharel, dat is een hele fijne merrie, heel zacht van karakter, gaf als jong paard al aan dat ze meer kon en wilde leren en mag nu als 8 jarige lekker genieten van haar eerste veulen, die is nooit of te nimmer kapot gereden of wat dan ook, die wil altijd met plezier werken, ook nog als 15 jarige! want ondanks dat we haar wel goed kunnen verkopen blijft die gewoon bij ons, zo'n lief paard dat het is en zo'n goede band dat ik met haar heb, want dat is gewoon mijn maatje Lachen gisteren zelfs nog bij haar in de stal gelegen terwijl ze zelf lag, en dan blijft ze echt niet onder dwang liggen hoor, of dat we haar vast binden, nee die blijft dan gewoon liggen omdat ze me vertrouwd.
maar goed dat even terzijde, dat moest ik gewoon even kwijt omdat er nogal geklets wordt dat ik paarden maar gewoon verkoop als ze me niet bevallen of als ik ze beu ben. en dat ik paarden maar gewoon als instrument zie en het alleen maar om mij draait.
nee paarden zijn levende wezens, je moet uiteindelijk toch met zijn tweeen ergens naar toe werken.
en dan nu de vraag aan de groep mensen die oh zo graag door blijven drammen over dat ik slecht bezig ben met mijn jonge paard, het is nu duidelijk over hoe jullie denken, kan het nu weer wat gezelliger?