NRPS Hengstenshow 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Re: NRPS Hengstenshow 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:34

Het was weer een leuk dagje!
Jaa ik had weer een gratis dekking gewonnen en wat moet ik ermee.. Knipoog
Ik laat Noura niet dekken dus had ik samen met me tante een mooi hengst uitgezocht. En de dekking aan me opa gegeven! Haha!

Marjolein we moeten zeker in de volgende vakantie weer een afspreken hoor Haha! Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:41

Welke dekking heb je uitgezocht, debsoleino?? Ben even benieuwd Tong uitsteken

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:57

Dat is een dekking geworden van Ismar (ook aanwezig gister).

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:16

Haha dat zal Voltreffer dan wel zijn geweest ja! Pittig ding inderdaad..

ik had ook een kur kunnen doen, maar ik wist dat Kadanz zich toch niet zou laten zien, dus ik heb dat bewust niet gedaan... denk dat het ook voor Boy betere reclame zou zijn om in zo'n groepje van 4 mee te rijden. Dan valt hij denk ik meer positief op!

Dit was voor mij de enige optie, omdat ik toch dressuurruiter ben, springen vind ik best wel eng Bloos

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:38

Wie was drafkampioen bij de paarden? Ik had vreselijke hoofdpijn en ben daarom vlak voor het einde weggegaan.
Ik ging voor Kasparow, maar hij viel me erg tegen. Als het komt door zijn blessure is het jammer maar helaas... voor mij geen kasparow veulen. Ik vond het achterbeen gebruik eigenlijk nog slechter dan waar ik al bang voor was en (sorry voor de eigenaren) was ook niet zo onder de indruk van de nakomelingen met uitzondering van Bhaskar.
Waar ik wel erg van was gecharmeerd was Aachen, die ga ik eens wat beter bekijken. Citango deed het ook wel aardig, maar je ziet toch die weke Jazz rug weer terug. VAn de drie jarige paarden vond in de Ferro x Contango een leuk beest, maar mijn voorkeur ging toch naar de Guidam, die sprak mij het meeste aan.
Verder vond ik Wup een leuk dier, maar (sorry) achter wat traag en iets te stekerig aan de voorkant, zeker voor zijn leeftijd. Qua type is ie super mooi. Ik vond de Jazz makkelijk bewegen, maar zooooo slap. De Oklund vond ik ook wel grappig, maar heeft wel de typische heartbreaker hals. De San Remo had ik liever niet door gezien. Deze vond ik erg op de voorhand met een slecht ruggebruik. Het achterbeen was wel actief, maar miste totaal de afdruk en kracht (maar dat is slechts mijn mening). De stedinger maakte op mij algemeen niet veel indruk. Profit X stapte haast lateraal! dat kan je toch niet doorlaten.
Jammer dat reflexion er niet was, die had ik ook wel even willen zien. Ik miste Rubiquil natuurlijk ook, dat is haast de trots van de NRPS en hij schittert van afwezigheid.

edit: en oja, die uitermate vervelende showblokjes hadden voor mij ook niet gehoeven Clown

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:45

Drafkampioen was Stedischels (Stedinger x Pik Labionics) van Henk Spekenbrink

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:45

Melina schreef:
Welke dekking heb je uitgezocht, debsoleino?? Ben even benieuwd Tong uitsteken

Jaa idd Ismar Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:46

eefangel schreef:

Ach nou ja, dan is het niet erg dat ik weg ben gegaan, want ik had de dekking dan toch niet gewonnen Knipoog

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:49

ik miste nog wel meer goede hengsten ! bijvoorbeeld Florencio !!!
sandreo....

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:58

Sizzle schreef:
Wie was drafkampioen bij de paarden? Ik had vreselijke hoofdpijn en ben daarom vlak voor het einde weggegaan.
Ik ging voor Kasparow, maar hij viel me erg tegen. Als het komt door zijn blessure is het jammer maar helaas... voor mij geen kasparow veulen. Ik vond het achterbeen gebruik eigenlijk nog slechter dan waar ik al bang voor was en (sorry voor de eigenaren) was ook niet zo onder de indruk van de nakomelingen met uitzondering van Bhaskar.
Waar ik wel erg van was gecharmeerd was Aachen, die ga ik eens wat beter bekijken. Citango deed het ook wel aardig, maar je ziet toch die weke Jazz rug weer terug. VAn de drie jarige paarden vond in de Ferro x Contango een leuk beest, maar mijn voorkeur ging toch naar de Guidam, die sprak mij het meeste aan.
Verder vond ik Wup een leuk dier, maar (sorry) achter wat traag en iets te stekerig aan de voorkant, zeker voor zijn leeftijd. Qua type is ie super mooi. Ik vond de Jazz makkelijk bewegen, maar zooooo slap. De Oklund vond ik ook wel grappig, maar heeft wel de typische heartbreaker hals. De San Remo had ik liever niet door gezien. Deze vond ik erg op de voorhand met een slecht ruggebruik. Het achterbeen was wel actief, maar miste totaal de afdruk en kracht (maar dat is slechts mijn mening). De stedinger maakte op mij algemeen niet veel indruk. Profit X stapte haast lateraal! dat kan je toch niet doorlaten.
Jammer dat reflexion er niet was, die had ik ook wel even willen zien. Ik miste Rubiquil natuurlijk ook, dat is haast de trots van de NRPS en hij schittert van afwezigheid.

edit: en oja, die uitermate vervelende showblokjes hadden voor mij ook niet gehoeven Clown

Haha bedankt voor het compliment Bloos (hij was wel ontzettend druk zeg!)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:35

Ik vond dat er bij de pony's 3de bezichteging niet echt iets spetterends bijliep.. Vorig jaar was het beter.. (sorry)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:38

eefangel schreef:

Dat paard heet Stedinels...stond verkeerd in de bijlage.
Erg leuk paard met een fijne draf.

Bij beide hengsten (paard en pony) werden de beste dravers niet verkozen tot winaars...
Vooral bij de pony's werd het Viva la Bam, maar de nr 85 Zimba van de Ijsseldijk, bewoog echt stukken beter.
Gelukkig was het zo afgelopen, anders hadden we die dekking niet gewonnen.

Ik vond de pony's niet tegenvallen, ik vind zelf dat het niveau van de pony's juist verbeterd is en vooral op type.
Maar in beweging miste ik echt uitschieters (ook bij de paarden).

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 20:46

fresco schreef:
eefangel schreef:

Dat paard heet Stedinels...stond verkeerd in de bijlage.
Erg leuk paard met een fijne draf.

Ja ik wist dat het verkeerd stond in de bijlage, maar deze naam staat nu op de nrps-site, dus ik dacht dat dit dan de goede naam wel zou zijn!

(ik zit verder ook niet zo in de paardenhengsten.)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:56

fresco schreef:
Vooral bij de pony's werd het Viva la Bam, maar de nr 85 Zimba van de Ijsseldijk, bewoog echt stukken beter....

Dat ben ik niet met je eens, ik vond die Viva la Bam echt veel makkelijker bewegen, hij hield het beter vol en kwam daarbij ook beter onder.
Maar goed, smaken verschillen.

Die andere 2 ponies in de drafronde vond ik trouwens ook kwa verschijning niet echt je-van-het. Net hertjes.... dat wil je toch niet? Beetje massa is ook prettiger om te zien.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:59

Heeft er iemand Rhapsody zien lopen, zo ja, hoe deed ie het?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:03

Rhapsody ontwikkeld zich tot een leuk paard maarrrrr...

Zijn draf lijkt inmiddels toch wel erg op hoe ze uit de Gal/Minderhoud-fabriek rollen en echt zuiver liep hij ook niet....
Ontzettend jammer, men zou er zuiniger op moeten zijn en de trucendoos voorgoed opbergen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:29

oh oke, bedankt!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:13

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:59

Dees schreef:
fresco schreef:
Vooral bij de pony's werd het Viva la Bam, maar de nr 85 Zimba van de Ijsseldijk, bewoog echt stukken beter....

Dat ben ik niet met je eens, ik vond die Viva la Bam echt veel makkelijker bewegen, hij hield het beter vol en kwam daarbij ook beter onder.
Maar goed, smaken verschillen.

Die andere 2 ponies in de drafronde vond ik trouwens ook kwa verschijning niet echt je-van-het. Net hertjes.... dat wil je toch niet? Beetje massa is ook prettiger om te zien.

De kampioen werd gekozen op basis van het rondje draf wat ze moesten laten zien nádat er 3 door de jury gekozen waren en tijdens dat rondje was Viva la Bam alleen maar druk aan het doen en liep hij nauwelijks meer dan een pas of 5 achter elkaar in draf. Op basis van die rondjes liet imo Zimba van IJsseldijk de beste draf zien.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:07

Ik vond de San Remo erg goed, ook vond ik de schimmel (concettoxcelano) erg goed bewegen Ja En de rest vond ik allemaal niet zo

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:08

gabyfedde schreef:
Bij pony's sowieso Don Carino du Bois
Bij paarden sowieso Blauwendraad's O'Brien en Dutch Oil.

O'Brien was te verwachten, die stond in de RAI Clown

Waren er verder nog derde bezichtigingshengsten afgevallen bij de paarden? Ik ben mijn overzicht kwijt Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:56

Tja dat Rubiquil er niet was was te verwachten want stal Hexagon zat ook in de RAI. Op dat moment reed Laurens waarschijnlijk zijn Kür. HP zal ook wel in de RAI gezeten hebben. Tja dat de toppers er niet zijn kan je wel verwachten als er een Wereldbekerconcours is datzelfde weekend. Nu hier kan het NRPS in mij ogen niets aan doen want ze houden altijd de laatste zaterdag van januari hun hengstenshow alleen jammer dat ie dit jaar samen met JA viel. Verder zater er dit jaar inderdaad niet echt uitschieters bij zowel bij de pony's als bij de paarden.

King Kadanz was als vanouds weer eens lekker super fris. Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:58

gomir schreef:
gabyfedde schreef:
Bij pony's sowieso Don Carino du Bois
Bij paarden sowieso Blauwendraad's O'Brien en Dutch Oil.

O'Brien was te verwachten, die stond in de RAI Clown

Waren er verder nog derde bezichtigingshengsten afgevallen bij de paarden? Ik ben mijn overzicht kwijt Clown

behalve O brien waren ze er geloof ik allemaal.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:07

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:36

Nou, daar valt hij zeker tegen marjolein!
Verder idd wel een bewezen hengst in de sport.

Dees, in de ereronde liep hij idd als de brandweer!
Maar de rondes daarvoor viel hij me wat tegen.
Jammer dat er geen uitschieter bij zat net als vorig jaar met Djamai du Bois!