Twentse Dressuurcompetitie 2006

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Twentse Dressuurcompetitie 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:09

Ik heb les van Ton en hij was niet te spreken over de B groep, sprak hem in de De lut. Ze reden niet zei hij en ze waren allemaal aan het prusten, maar nou is hij ook een geval apart. Hij heeft er zelfs 1 uitgesloten omdat die met een niet toegestaan bit reed, kijk dat vind ik nou wel weer een goede zaak. Dat zouden meer mensen moeten doen!!!
Diegene die tweede was, is altijd 1 of 2 in de B dus dat klopt op zich wel. Maar normaal heeft ze ook
nog rond de 200 pnt dus dan is 182 niet erg veel....

Maar goed, op naar volgend jaar.. hopelijk ben ik dan wel bij alle wedstrijden van de partij. Als er maar geen SGW is in het zelfde weekend.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:01

Ton presteerd het (bijna) altijd om iemand uit te sluiten met de wedstrijd. Hij heeft gewoon alles in de gaten Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:06

fijn te weten dat ik een pruts ruiter ben dan Clown ( nou ja.. wel een van de hogere prutsers in de groep he, verschil moet er wezen Knipoog

even een vraagje over de selectie, ik hoorde dat als je aan minimaal 4 proeven had meegedaan, je door kon stromen voor de selecties van de overrijsselse?
of had je je hier van tevoren nog extra voor moeten aanmelden dat je eraan mee wilde doen? want toen ik dit hoorde van iemand van de club, had ik echt zoiets van.. nee he.. heb ik weer, voldoe ik aan de criteria, wist ik niet dat ik het er specifiek bij had moeten zetten.
is dit waar, of zat diegene nou te raaskallen Nagelbijten / Gniffelen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:07

rowo schreef:
Lowara schreef:
Hier ook weer terug van een leuke dag. de jury was nogal ehm.. streng qua punten, maar ach, ik heb genoeg lol gehad. vooral toen we weg wilden gaan omdat ik maar 179 punten had, en ik derde bleek te zijn Clown
Van het prijzengeld gaan we zo lekker met de familie wat eten bestellen!

Enne.. volgend jaar ben ik zeker weer van de partij!

Ik zat volgens mij naast jou toen de prijsuitreiking was. Naja naast jou, ik zat naast waar de mensen stonden die de prijs uitreikten. Ik hoorde jou zeggen: huh, wat een lage punten dan of niet? Sja das ton koenderink Haha!

dat was ik ja Clown

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 00:27

Lowara schreef:
fijn te weten dat ik een pruts ruiter ben dan Clown ( nou ja.. wel een van de hogere prutsers in de groep he, verschil moet er wezen Knipoog

even een vraagje over de selectie, ik hoorde dat als je aan minimaal 4 proeven had meegedaan, je door kon stromen voor de selecties van de overrijsselse?
of had je je hier van tevoren nog extra voor moeten aanmelden dat je eraan mee wilde doen? want toen ik dit hoorde van iemand van de club, had ik echt zoiets van.. nee he.. heb ik weer, voldoe ik aan de criteria, wist ik niet dat ik het er specifiek bij had moeten zetten.
is dit waar, of zat diegene nou te raaskallen Nagelbijten / Gniffelen

Nee, nu haal je 2 dingen door elkaar.
Voor de Twentse Dressuurcompetitie moest je minimaal 4 proeven hebben gereden en de uitslag daarvan is al bekent en de prijzen daarvan zijn afgelopen weekend uitgereikt.
Daarnaast was de wedstrijd van afgelopen weekend ook een selectiewedstrijd voor de Kring Twente en als je hoog bent geeindigd op zo'n selectiewedstrijd (er zijn er 2 en de andere selectiewedstrijd is in Saasveld) en het goed hebt gedaan op de Kringkampioenschappen die ook in Saasveld worden gehouden dan kun je door gaan voor het Overijssels Kampioenschap maar dit heeft niets te maken met de Twentse Dressuurcompetitie.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:20

aha.. ok, ik ben 5de en 3de geworden dit weekend, is dat hoog genoeg om in ieder geval kans te maken dan? ik doe in Saasveld ook mee Lachen

maar nu snap ik hem, het zijn 2 verschillende dingen Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:55

Je hebt iig geval een goed begin. Nu de andere 2 ook nog goed rijden. Ik heb geen idee hoeveel er door mogen, maar als je telkens bovenin eindigd maak je veel kans. MOcht je de volgende selectie slecht rijden dan is er nog geen man overboord, want de slechtste selectie valt weg. De beste telt samen met het kringkampioenschap in saasveld (17 t/m 19 januari is dat ongeveer)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:13

ik mag er helemaal naast zitten, maar van De Lutte telt maar 1 proef voor de selectie.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:48

Ja dat geloof ik ook, Alane

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:38

de beste proef vermoed ik?
kijk, nu begint de boel voor mij langzaam aan steeds duidelijker te worden in ieder geval Ja

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:47

@Lowara, ik zit niet bij jullie in de kring, maar ik weet wel dat de laatste wedstrijd in De Lutte de selectiewedstrijd was voor jullie. Dus alleen de proef die je tijdens de laatste wedstrijd hebt gereden (juist omdat het een selectiewedstrijd was kon je ook maar 1 proef rijden) telt mee voor de kringkampioenschap. Kijk anders even op de site van jullie kring (misschien kun je die vinden via paardensportoverijssel.nl)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:04

En toch staan de starters van de zaterdag ook in die tussenstand-uitslag...
Ik dacht ook dat zondag de selectiewedstrijd was.
En anders zou je dan denken de eerst gereden proef,
@lowara: zou dan onterecht zijn dat jij 1 uit 3 zou mogen kiezen, terwijl anderen 1 van 2 mogen laten tellen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:10

daar zit ik dus ook mee, omdat ik een extra proef heb gereden.
ik wacht even af tot er wat op internet komt te staan erover, dan heb ik denk ik wat meer duidelijkheid.
voor mijzelf maakt het weinig uit, we gaan zo extreem snel vooruit op dit moment, dat ik wel vertrouwen heb dat we Saasveld redelijk goed gaan afsluiten, en ach.. na eind januari kan ik toch niet meer starten, dus voor een plaatsing maakt het niets uit voor mij ( niet dat ik al uberhaupt geplaatst zal worden)
maar als zondag de selectiedag was, dan telt dus de proef van die dag en iedereen van de zaterdag niet? das toch ook een beetje krom?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:17

www.kringtwente.nl
soms hoeft iets niet echt van belang te zijn voor de persoon/personen die er over praten, maar heeft dat iets toch iets om over na te denken.. dit is zo'n 'iets' Haha!
voor mij mogen jouw beide proeven tellen/ of de beste uit die 2... heeft ook voor 'ons' geen meerwaarde.
Eenzelfde 'iets' heb ik met iemand besproken over een andere competitie: regelement zegt geen tussentijdse promotie, 4 selectiewedstrijden + een finale... mag je dan na de 4 selectiewedstrijden wel promoveren en dus de finale een klasse lager rijden?
Ik dacht zelf van niet, was ook de reden om voor die selectiewedstrijden Britt te laten promoveren.... en toch zijn er wat die wel gepromoveerd zijn om dezelfde redenene (denk ik) dat anders de kringselecties in het nauw kwamen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:03

@ Lowara: ik snap niet helemaal wat jij bedoeld met 2 proeven gestart in het laatste weekend... (17 t/m 19 nov). Voor alle klasses werd nu, omdat het een selectie was, maar 1 proef uitgeschreven. Alleen deze ene proef telt mee voor de selectie. Alle andere proeven die je in de Lutte hebt gereden niet, in de andere weekenden dus. De proef is het laatste weekend is dus hetgene wat telt voor het kampioenschap.
Hierna komt er nog een selectie in Saasveld... Als laatste is het kringkampioenschap, ook in Saasveld. Je slechtste resultaat van de selecties wordt weggestreept. Dit betekend automatisch dat je beste resultaat wel telt samen met je resultaat van het kringkampioenschap. Diegene met de minste plaatsingspunten van elke klasse (B, L1, L2 enz.) wordt kringkampioen. De beste zoveel (zullen er een stuk of 6 ofzo zijn) mogen meestal door naar de Overijsselse.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:23

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:08

@Rowo: omdat er op zaterdag nog plek was, was het mogelijk om ook op zaterdag te starten naast de zondag, wat ik even zo heb kunnen zien gaat het om 2 of 3 dubbele starts in dat weekend in de B (die dus 2 proeven hebben gereden in dat weekend)
geen idee hoe de kring daarmee omgaat, maar ga er dan vanuit dat de eerst gereden proef telt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:24

@ Musquito; was leuk geweest, maar springen beginnen we maar niet aan Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:51

Alane schreef:
@Rowo: omdat er op zaterdag nog plek was, was het mogelijk om ook op zaterdag te starten naast de zondag, wat ik even zo heb kunnen zien gaat het om 2 of 3 dubbele starts in dat weekend in de B (die dus 2 proeven hebben gereden in dat weekend)
geen idee hoe de kring daarmee omgaat, maar ga er dan vanuit dat de eerst gereden proef telt

Oh vandaar, ik dacht ook al. Omdat er officieel maar 1 proef was uitgeschreven. Ben ook benieuwd hoe ze er mee omgaan, maar idd normaal altijd de eerste proef!

Ik ga ook maar eens naar het topic van het kerstindoor... Want natuurlijk doe ik daar ook aan mee Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:33

hihi.. springen doe ik ook maar niet, ik raak nu om onverklaarbare rare redenen van een klein oxertje van 80 cm al van slag, dus een compleet 1 meter parkours doe ik maar niet Clown

maar nu eindelijk... snap ik de clou van de sleecties en de kringkampioenschappen Haha! ( even champagne openen!)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:48

Ach je hoeft het ook niet meteen te begrijpen, dat komt vanzelf wel.... Succes in ieder geval!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:24

Even offtopic Knipoog

Ik rijd nog niet zo lang voor de Echruiters in Wierden, onder welke kring val ik?

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:40

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:24

Wierden valt ook onder onze kring toch? en Sterruiters zit in denk denk.. Haaksbergen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:33

sterruiters is haaksbergen en valt buiten onze kring, net als wierden, maar de isodorusruiters vallen weer binnen onze kring, ga er wel vanuit dat het met de pony's gelijk is aan de paarden

www.kringtwente.nl