Pavo Cup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:46

Ik doe ook mee met mijn 5-jarige van Obelisk x Beaujolais in Ermelo
Vorig jaar was hij 5e geworden en mochten we door.

Orrie_VBW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:31

VValar schreef:
Dresscode bij oefenavond is er volgens mij niet echt. Paard moet wel in het wit gestoken worden geloof ik, vlechtjes worden wel gewaardeerd en geeft natuurlijk een mooiere afwerking aan het geheel. Voor de ruiter zou ik voor witte broek met blouse/net shirt gaan.
Op de echte pavo moet je in wedstrijdtenue rijden.

ik heb voor wedstrijd een donkerblauw fluweel dekje, omdat hij bij een witte zo grauw lijkt, mag dat ook?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:00

ilonaz schreef:
ik heb voor wedstrijd een donkerblauw fluweel dekje, omdat hij bij een witte zo grauw lijkt, mag dat ook?

Ik neem aan dat dezelfde voorschriften voor de PAVO gelden als voor de reguliere wedstrijden?

kelliej schreef:
Ik doe ook mee met mijn 5-jarige van Obelisk x Beaujolais in Ermelo
Vorig jaar was hij 5e geworden en mochten we door.

Wat leuk zeg. Wat voor punten had je?

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:07

Had 70,5 punten dacht ik.

Antoinette

Re: Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:20

Heel waarschijnlijk (als het weer meewerkt) kom ik dinsdagavond wel even kijken (en fotograferen) bij de oefenavond in de Middenbeemster.

Het werd tijdens CH Hoofddorp nog aan me gevraagd en Vvalar zat er ook niet erg mee als ik kwam, geloof ik

Is er eigenlijk iets van een 'startlijst' te vinden?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:03

ik krijg net een ontvangst mail, dat ik voor exloo op de lijst sta en een week voor de wedstrijd, ontvang ik de startlijsten thuis

mieki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:33

hoe zit dat nou met de dekjes??

ik lees in het regelement dat het niet onder je zadel mag komen dus bedoelen ze dan een zadelmodel of wat??

op de foto staan ze gewoon met vierkant sjabrak??? wie weet het

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 00:11

Antoinette schreef:
Heel waarschijnlijk (als het weer meewerkt) kom ik dinsdagavond wel even kijken (en fotograferen) bij de oefenavond in de Middenbeemster.

Het werd tijdens CH Hoofddorp nog aan me gevraagd en Vvalar zat er ook niet erg mee als ik kwam, geloof ik

Is er eigenlijk iets van een 'startlijst' te vinden?

Een startlijst van de oefenavond in de Beemster is hier te vinden:
http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=342
(zie nu net dat ze een spellingsfout hebben gemaakt bij Uranc's naam)

En ik vind het helemaaaaaaaal niet erg als je eventjes langs komt natuurlijk Weet je al of je kunt komen?

mieki schreef:
hoe zit dat nou met de dekjes??

ik lees in het regelement dat het niet onder je zadel mag komen dus bedoelen ze dan een zadelmodel of wat??

op de foto staan ze gewoon met vierkant sjabrak??? wie weet het

Gewoon een normaal sjabrak volstaat hoor. Weet ook niet precies wat ze ermee bedoelde dat het niet vanuit de achterkant van je zadel mocht komen....?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:09

OW, ik heb vanacht over de PAVO cup gedroomd!
Ik rij Veraine zelf niet, maar haar "vaste" ruiter.

Nu heb ik gedroomd dat de jury zei: "heel mooi paard, maar die ruiter die zit er maar op te hobbelen en kan er helemaal niets van. Helaas, het eindigt voor jullie hier."

Ik heb zoveel vertrouwen in de combie!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:29

Officieel mag je alleen met een zadelvormig dekje rijden, niet met een vierkante, maar ik zie altijd een hoop mensen die er gewoon een vierkante onder hebben, dus volgens mij zijn ze daar niet zo streng in hoor.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:22

hallo allemaal de dagstartkaart kun je vanaf nu downloaden vanaf de knhs site!
Alleen moet je alsnog gewoon lid zijn van een vereniging, nooit bij stil gestaan...... maar ja de aanvraag is dus weg en als het goed is start ik 15 juli in Veghel met een 4 jarige. een amati-frere-wallstreet.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:09

trudydejong schreef:
OW, ik heb vanacht over de PAVO cup gedroomd!
Ik rij Veraine zelf niet, maar haar "vaste" ruiter.

Nu heb ik gedroomd dat de jury zei: "heel mooi paard, maar die ruiter die zit er maar op te hobbelen en kan er helemaal niets van. Helaas, het eindigt voor jullie hier."

Ik heb zoveel vertrouwen in de combie!

Een geruststelling Trudy: dat zal de jury nooit zeggen.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:24

haha, wellicht wel denken!

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:58

whaaa de startlijst voor vrouwenpolder staat erop !!!

ik moet om 10.15 met mn Burggraaf tussen de jazzen en de jetsetten...

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:42

Odie schreef:
whaaa de startlijst voor vrouwenpolder staat erop !!!

ik moet om 10.15 met mn Burggraaf tussen de jazzen en de jetsetten...

Huh, waar heb je startlijsten gevonden?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:44

Dandy schreef:
Officieel mag je alleen met een zadelvormig dekje rijden, niet met een vierkante, maar ik zie altijd een hoop mensen die er gewoon een vierkante onder hebben, dus volgens mij zijn ze daar niet zo streng in hoor.

Toch vreemd, want ik heb net nog even snel mijn foto's van de finale van vorig jaar terug gekeken en daar heeft geen één paard een zadelvormig dekje.
Als ze officiele regels maken, moeten ze die natuurlijk wel nastreven. Al vind ik die dekjes zelf niet mooi hoor

[edit] Ik kom zelf net terug van de oefenavond in de Middenbeemster, was weer leuk om gezien en gehoord te hebben.
Foto's verschijnen zsm op mijn website.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 06:44

Ik vond het erg leerzaam om de oefenavond mee te rijden, heb best wel wat goede tips gehad. Aanleuning is bij Valencia nog een probleem, ze kan het allemaal nog niet zo lang volhouden en dan wil ze zich er nog wel eens aan onttrekken. Aangezien ik me dat allemaal heel goed kan voorstellen ben ik daar eigenlijk niet zo heel streng in maar de heer Jespers nam daar geen genoegen mee, ik moet veel strenger en consequenter zijn. De aanleuning en de constante verbinding in het lichaam moet beter voor elkaar. Gelukkig hebben we nog even om te oefenen.

Zeer benieuwd uiteraard naar de foto's. Kan je een tijdsindicatie geven Antoinette wanneer je de foto's online hebt

Tijdens mijn opzadelen ging 1 paard dat op dat moment ook opgezadeld werd gigantisch uit zijn dak, echt als zo'n rodeopaard waarbij het leek of hij voor het eerst iets op zijn rug had . Ik dacht nog, blij dat ik daar niet op hoef. Tijdens mijn losrijden kwam deze combinatie de baan in lopen om op te stijgen. Maar zo snel als de amazone erop zat, zo snel lag ze ook weer in het zand. Even later gebeurde dat nog een keer en ze hebben het toen niet meer geprobeerd geloof ik. Ik begreep achteraf dat dit paard weggebracht was om zadelmak te maken (niet echt goed gelukt vrees ik) en dat de amazone er deze avond voor het eerst op ging. Lekkere timing zeg

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:57

Iedereen veel succes!! Ik moet de laatste selectie afwachten voor Verden en anders ga ik naar Ermelo!

@over de dekjes.. je mag gewoon een vierkant dekje op alleen hij mag achter niet teveel uitsteken.. Daar bedoelen ze mee dat hij achter het zadel niet zowat op zijn kont moet eindigen! Dan kan je de lijn van je paard niet goed zien.. vandaar. Ik heb al 5x pavo gereden en ik heb gewoon een vierkant dekje op.. in de 1/2 finale en finale heeft iedereen dat..

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:09

Ik vond het ook een hele leerzame avond! Heb gelijk weer wat om op te trainen aankomende maand, lekker positief opbouwend commentaar!
Ik zat in de eerste groep. astridh, in welke groep zat jij? Ik heb namelijk gelijk mijn paard naar huis gebracht en heb alleen de eerste twee en de laatste twee groepen voorbij zien komen.
Ik heb foto's gezien van dat bokkende paard zonder ruiter... als de informatie klopt dat hij net zadelmak is gemaakt, is het inderdaad een beroerde timing!
Ben ook heel benieuwd naar de foto's Antoinette

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:51

astridh schreef:
Zeer benieuwd uiteraard naar de foto's. Kan je een tijdsindicatie geven Antoinette wanneer je de foto's online hebt

Ehm, ik denk eind van de middag/avond, hangt er even vanaf of mijn les vanmiddag doorgaat.
Gaat ie niet door ga ik 's avonds naar mijn paard en heb ik de foto's 's middags af. Gaat ie wel door, dan precies andersom

Dat bokkende paard was inderdaad best even schrikken. Het opzadelen heb ik niet gezien, maar ik zag ineens een paar recht omhoog komen en een amazone er in de lucht af kieperen, het zal best aangekomen zijn.

Overigens bleven alle andere jonge dieren er zeer braaf onder!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:11

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:33

moet je trouwens zelf voor hoofdstel nummers zorgen?
@vvalar, je fotos zien er goed uit

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:57

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:33

Afbeelding
jammer dat de achtergrond zo onscherp is maar daar zitten dus de 2 boktfotograven

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:34

Hee, nee, dat is verboden...foto's van mij maken

Mijn foto's staan eindelijk op de website; www.equestrianphoto.nl