VDL STUD hengstenshow.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:08

ja

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:14

Jammer dat je van Discovery geen foto's hebt ...
je Flemmingh foto's zijn mooi

weule

Re: VDL STUD hengstenshow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:20

helaas was ik er niet vandaag, mocht gezellig thuisblijven , met de andere 20 paarden, maareuh, flemmingh zag er goed uit hij had ze vlechten mooi laten zitten , hoe deden Tenerife, Discovery, Veron, Flemmingh en Goodtimes het??......

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:22

Tenerife deed het wel goed!

Goodtimes niet bij gekeken die was iig knap druk buiten

Discovery heb ik buiten gezien zag er echt goed uit!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:28

Goodtimes was heel erg druk en stijgede konstand, vooral bij de dranghekken waar mensen achter zaten
en dat voor zijn 19 jaar

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:29

van goodtimes had ik dat wel verwacht.. die heeft een hekel aan shows e.d., terwijl hij thuis altijd 100% braaf met je mee loopt.. dan zet ie geen stap verkeerd....

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:31

hehe van Goodtimes had ik niet anders verwacht, die kan nooit fatsoenlijk lopen op de hengstshow

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:22

Ben ook geweest.
Aantal zeer aansprekende hengsten gezien. Van de springhengsten was Douglas echt de meest indrukwekkende hengst. Wat een vermogen..... onbeperkt....
Orame heb ik het laatste gedeelte niet van meegemaakt maar aan het geluid te horen sprong ook hij erg apart. Een van de 5jarigen van Orame sprong ook echt heel goed.
Sheraton maakte op mij geen aparte indruk. Vond hem in Zwolle beter springen. Tenerife liet zich goed zien. Maakte een aantal keren een zeer goede sprong. Bij Montreal viel vooral zijn werkbaarheid op. Niet spectaculair maar sprong wel met veel gemak een flinke oxer. Zeer fijn paard.

Discovery was zeer aansprekend!! Mooi en zeer luxe model. Ook zijn goede achterbeen viel me op. Jammer dat hij niet onder het zadel werd voorgesteld. Prestige liet zich ook wel goed zien. Jammer dat de passage er nog niet helemaal in zit.

Was wel een lange show.... Leuk om al die veulens te zien, maar je kunt er maar weinig van zeggen. Dat kleine spul verandert met de week. Zaten overigens een paar erg knappe veulens tussen.

Dit is me ongeveer bijgebleven.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:27

Ben er ook geweest! Maar wij moesten de hele tijd staan en kreeg giga last van mijn rug. Dus voor Pacific zijn we naar buiten gegaan.

Idd de merrie vd 5 jarige van orame sprong erg netjes! Tenerife was goed bezig. Verder silverstone mooie springtechniek. En verder weet ik het niet meer!

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:33

Ik ben er ook geweest, wij moesten ook de hele tijd staan. Maar opzich niet zoveel problemen mee! Het was wel weer ontzettend druk zeg!
Ik kwam eigenlijk voor Prestige (krijgen wij dit jaar 2 veulens van) maar ik vond dat Edward Prestige een beetje slordig voorbracht. Maar ik blijf het wel een prachtige hengst vinden!

En Douglas was ook schitterend zeg! Wat kan die springen!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:35

Vond dat Edward Prestige van voren wel wat meer lengte mocht geven, maar dat zag ik ook terug op de hengstshow foto's van Gribaldi...

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:44

parouscha schreef:
Vond dat Edward Prestige van voren wel wat meer lengte mocht geven, maar dat zag ik ook terug op de hengstshow foto's van Gribaldi...

Inderdaad. Toen hij binnenkwam viel het me direct op. Stangteugel hing strak. Maar ben ook geen Edward-fan dus zal er verder niet op doorgaan.
Vond de hengst zelf (Prestige dus) nog niet zo verkeerd.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:45

vond de hengst niet verkeerd maar vond de veulens niet veel aan.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:49

Orame vond ik toch wel een van de beste, zo simpel
Douglas heeft idd een onbeperkt vermogen, met een prachtig achterbeen, maar heeft wel wat meer moeite om er over heen te komen dan bv Orame en Montreal

ik vond Angelique ook erg leuk rijden met Pacific, dat deed ze dan toch maar weer!!
die dressuurgevallen vond ik geen bal aan moest allemaal maar ff snel...
Jur Vrieling vond ik overigens super enthousiast overkomen!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:52

nou paar foto's! heb er nog meer, maar zoals je ziet kan mijn camera slecht tegen indoorfotografie en er waren altijd van die vervelende mensen die snel voor me camera gingen staan

Afbeelding
sydney met Marcel de Boer
Afbeelding
Tenerife met Jur Vrieling, die ontzettend veel lol had met de paarden erg leuk om te zien!
Afbeelding
Hold up Premier met Dennis van Tilburg, slechte foto, maar je kan misschien zien dat er een KOE onder de hindernis staat
Afbeelding
pacific met Angelique Hoorn
Afbeelding
Montreal met Jur Vrieling
Afbeelding
Douglas met Dennis van Tilburg, geen hindernis te hoog voor dit paard, ik had ene filmpje gezien, maar viel me allemaal wat tegen, maar hij sprong vandaag toch echt grandioos

en Orame...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de staanders zijn te kort [/quote]

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:19

Leuke foto's je had een goed plekje!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:46

Elisabeth en ik zijn nog ff naar de hindernis gelopen om te kijken hoe hoog ie nu was, maar het was echt geen 1.90 maar het was ongeveer een kleine 1.80 nog steeds hoog.

Ik vond dat Oramé er echt uit sprong en wat is Jur toch een leuke ruiter om naar te kijken, ik vind dat Erward Prestige een stuk mooier rijd van de vorige amazone, zal de naam niet noemen, toen vond ik echt niks aan die hengst maar nu vond ik het beter, anders was het altijd gespannen en leek het net altijd hij lood zwaar liep en bij Edward was dit niet het geval.

Vond het een mooie show, maar ik had het op het laatst ook wel gehad en ik vond het niet jammer dat Wout Jan er niet was

Ik stond voor de kantine, had op het laats heel erg last van me rug.

edit: Was is Sydney toch een mooi beest, die kunnen ze ook wel in de dressuur uitbrengen, mooie gangen, poehhh

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:00

Hoi hoi,

Ik was er ook en heb parouscha gemeet

Ik heb 110 foto's gemaakt en de mooisten zal ik komende week wel eens plaatsen, geen zin om nu alles up te loaden.
Ze waren Discovery 'vergeten' die stond nog met zweetdeken in de oude merriestal met hoofdstel om. Arm dier. En man o man wat kan Aline (die daar super werk verricht met de hengsten samen met Pytrik) snel lopen!!! En dan vooral met een hengst naast zich hihi!

De show was echt gaaf, maar het wordt elk jaar drukker. Ik kom er nu al zo'n 6 jaar.

Ik heb niet een echte favoriet, maar ik weet nu wel heeel zeker dat we nooit Landlord voor Josiane hadden moeten gebruiken.
Ik heb de nafok van Indoctro en Indorado goed bekeken en dat vond ik klassen beter en ook een ander soort merrie zat daarbij.

Ach nou ja, verder heb ik het goed naar mijn zin gehad

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:12

ik had ook echt zon zere knieen en rug daarna maar wat biertjes genomen tegen de pijn

misschien kunnen ze sydney beter in de dressuur uitbrenge zijn springen vond ik niet echt geweldig alhoewel ik wel denk dat hij daar nog beter in wordt

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:33

Marijkeeee schreef:
ik vind dat Erward Prestige een stuk mooier rijd van de vorige amazone, zal de naam niet noemen, toen vond ik echt niks aan die hengst maar nu vond ik het beter, anders was het altijd gespannen en leek het net altijd hij lood zwaar liep en bij Edward was dit niet het geval.

Daarom is hij vast ook bij haar weg gegaan

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:59

suepergirl schreef:
parouscha schreef:

Inderdaad. Toen hij binnenkwam viel het me direct op. Stangteugel hing strak. Maar ben ook geen Edward-fan dus zal er verder niet op doorgaan.
Vond de hengst zelf (Prestige dus) nog niet zo verkeerd.

Eej Orun-maotie..heb u niet gezien De paps van Barros wel... nu maar hopen dat hij op zn vader gaat lijken!

Over t springen kan ik eigenlijk niets zinnigs zeggen, heb er de ballen verstand van. Maar ik vond Douglas, Tenerife en Orame erg aansprekende hengsten. Douglas is echt mijn type paard, Orame kwam heel rustig en werkwillend over en Tenerife is een paardje wat volgens mij ook niet zou misstaan in de dressuur ring...

Eigenlijk was ik er allen voor 'good-old' Flemmingh omdat de vader van m'n paard is en gewoon voor het sociale en gezellige.

Edward vond ik erg haastig allemaal, ff snel pirouette inzetten enzo... jammer!

En San Antonio... hmm.. liep erg op de kop naar mijn mening, ze had volgens mij veel kilo's in haar handen en heeft geen een pas op der kont in t zadel gezeten..

Foto's komen morgen!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 02:47

hej mensen ik ben ook eindelijk weer verwijdert uit Beers

wat een show.

kort even over jullie commentaar
Edward liet niks zien wat een snert ruiter Crista liet altijd spectaculair een hengst zien edward vandaag dus echt niet bah..

emmelie scholten liet wel weer een hengst heerlijk zien

Douglas. is net wat Biertabje zegt. ik vind montreal orame en douglas echte tanken,( groot en gespierd) maar de meningen zijn toch verschillend
ik was vanavond bij de Fokker van Pacific en die had nog al wat commentaar over het achter been van douglas. dat dat niet zo hele goed was hij had wel vermogen enzo.. maar snel heid niet ofzo.
en die betsie was ook leuk jammer dat het leukste van de show niet door ging erg spijtig hihi . ( voor details effe vragen via pb of in deze toppic)

Ik was dus met de vrachtwagen sjaufeur van VDL na de show paarden aan het wegbrengen en ophalen harstikke gezellig heerlijk bijgekletst
patatje gehaald in mastenbroek vlak bij ijselmuide. daarna nog langs angelique hoorn gereden.

Later nog wat merries op gepikt die gedekt moesten worden.

toen we thuis bij wiepke kwamen was het de hoogste tijd om te feesten geweldig wat een gezellige boel helaas geen hamertje tik gedaan wel jammer dat was vorigt jaar met de dronken mensen echt geweldig

wel jammer zo'nshow zonder wout-jan. volgens mij een van de eersten na jaren dat hij er niet was

en inderdaad biertbabje Jur is zo'n geweldig gemotiveerde man heerlijk om naar hem te kijken.

ik ben wel wat laat thuis (beetje erg lang blijven bierdrinken) maar het was er te gezellig moet ik zeggen.
gelukkig vertrok ik niet als laatste.. man wat leuk om dan de ruiters smoor mee te maken net als vorigt jaar vet lachen. er was een mexicaan mij aan het probberen te versieren sleept hij mij de zadelkamer in ik verstond dus echt niet wat ie zij of wou dus ik stond daar echt van Help...... Komt de reddende engel me helpen gelukkig kwam Ernesto binnen en kon gelukkig met hem praten.

geweldig

wat ik wel sneu vond voor Ernesto is dat zijn beugel is geknapt op de sprong je zal maar vallen met zo'n show lijkt mij helemaal niks.

En die hindernis inderdaad Marijke.
ik heb er nog met dirk en addish onder gestaan net en ja hoor ik heb gewonnen ik zei dat is echt geen 2 meter hoog.
dus wij eronder staan en ja hoor. geen 2 meter maar 1.80/185
das wel een verschil maar het gaat om de show..

Mooie foto's zijn er gemaakt.
ik ben nog steeds verliefd op me schatje veron wat een lieverdje.. wel jammer dat ie nog al slecht uit zijn heerlijke gekroel van mij werd gehaald door een vdler maar ik heb het net nog even met hem goed gemaakt toen hij net lekker rustig stond te slapen op stal.

ik heb veel bokkers gezien.
een jonge waarvan ik de naam vergeten ben.

Perla Classygurl
Biertabje heb ik zien lopen
parcourcha ook.
marijke
Typhoon
nadine love
Uralyne ( typ ik vast fout met me dronken kop)
Canseco
en reeskees

uhm misschien dat ik morgen op nog een bokker kan komen maar dan zet ik dat er even bij voor toevoeging

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:07

Ik ben ook geweest.
De dressuurpaarden:
Prestige: Getruckt, dus niets over te zeggen. hou daar niet van namelijk. En zijn nakomelingen zijn erg ordinair.
San Antonio: Knap paard, alleen jammer van de amazone.. Ze rijdt op de teugels, niet op de zit.
Discovery: Plaatje om te zien, alleen in het bewegen viel die heel erg tegen, jammer genoeg. Zijn nakomelingen waren wel apart.
Flemmingh: Een prachtpaard! Wat een superbeestje zeg.. Alleen vond het wel een beetje raar dat hij op een heel afgelegen stalletje stond

Springpaarden:
ChinChin!!: Wauw..Wat een paard zeg. Die stal ook van hem!! iets van 7 bij 7!
Sidney: Begrijp niet hoe die een dekhengst kan zijn, totaal geen vaderpaard.
Veron: Wauw, wat ene prachtbeestje!
Orame: Jeetje, wat kan die springen! Alleen ze lieten hem op het laatst 1,90 springen. Vond dat niet normaal, en hij kwam daar ook katstkreupel vanaf. Maar dat scheelt klanten he, als een paard 1,90 zomaar springt .
Nimmerdor: Prachtbeest! Super nakomelingen!
Verder vond ik de springpaarden niet zoveel aan

Heb wel heel erg genoten, en was erg leuk om te zien hoe die stal eruit zag, enorm groot! Vond verdre de show een beetje TE. Hele veel muziek en gepraat.. En het was veel te druk, dat was niet leuk zoveel aan.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:46

Ik ben ook geweest, en het was geweldig wat een show en wat een gave hengsten.. Orame vond ik als jong paard al geweldig, wat een uitstraling en superspringen..
Douglas sprong ook geweldig en Hold up Premier sprong over een koe heen die ze tussen de hindernis hadden gezet, echt geweldig wat een vertrouwen moet dat paard hebben in de ruiter..

Super georganiseerd en ik heb me geen moment verveeld, de tijd vloog om... ik verheug me nu al op volgend jaar...

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:50

Het is echt altijd druk, vind het dan wel gezellig, gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar Sydney brengt echt hele mooie nakomelingen vooral met goede beweging, springen weet ik nog niet. Ik vind het paard echt iets hebben en wel terecht een dekhengst ieder zo zijn mening

En waar heb jij Nimmerdor dan gezien, want de oude man is al overleden. :p

Wij verwachten nog een Oramé en ik vond dat Jur het weer leuk deed, opzich hoeven ze van mij ook niet zo hoog hoor

ik vond dat veel oudere hengsten er nog super uit zagen, echt geweldig, zie je Goodtimes van 19 zo gek als een 3 jarige, die word vast nog wel een gereden, anders heeft ie zo veel over energie.

Ik baalde echt dat ze niks van Matterhorn zijn nakomelingen lieten zien, want ik heb er wel een hele mooie ster merrie van hem staan en er zijn nog wel een paar. zonde zonde zonde, zo'n mooie hengst, zo'n leuke afstammingen en dan laten ze niks zien

Ik vidn dat Huld Up het echt beter onder het zadel bij Dennis doet dan bij Wout Jan en Pacific vond ik nu ook wel relaxt en knap hoor zit je er voor de eerste keer op en dan meteen al hoog springen, petje af