ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:40

weet ik wel maar voel me zo machteloos nu, als ik in de buurt woonde hielp ik jullie metteen..

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:05

nja, komt wel goed hoor morgen zal ze hopelijk haar halster hebben !! en mss een nieuwe verzorgstertje

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:06

arm paardje!
Wel mooie foto's
wel staat zij er heel zielig bij!
Maar goed dat ze jou nog heeft Tog nog een beetje goeie zorg!
Heb je haar wel bevrijd van haar halster nou zolang je dat halster kan noeme!! :S

Veel succes met haar!!!

Anoniem

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:10

Ik snap eerlijk gezegt niet helemaal waarom het zo lang moet duren..
Toen je het voor het eerst zag hoe het beestje eruit zag had je de DB moeten bellen en niet zelf gaan klungelen.. (sorry, is niet hard bedoeld!)
De DB weet wat ze moet doen en weet ook of het om mishandeling/verwaarlozing gaat!
Dit soort dingen moet je niet zelf gaan 'oplossen' daar word het niet beter van!
Kijk als het nou alleen om een halstertje ging wat ziet zo lekker zit, okee dat kan je afdoen.
Maar dit beestje is er duidelijk erg slecht aan toe! Slechte hoeven, slecht voer, geen drinken, halster wat bijna in zn hoofd gegroeid zit. Die dingen kán je gewoon niet zelf oplossen! En het beestje lijd echt zo te zien!
Als de eigenaar niet wil luisteren kan jij er niks aan doen, de DB wel!

Dus wees slim en bel de DB!

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:12

dat meisje is potverdomme 13 jaar, alsof jullie allemaal op die leeftijd gingen gaan bellen, halsters doorknippen e.d. ?
op die leeftijd vroeg ik zelfs nog aan de eigenaars of ik ze über mocht strelen

ze is er mee bezig!
en wie zich daarop aangesproken voelt hoeft niet te reageren
ik ga het topic van Ebonylover niet verpesten!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:19

bedankt whisperramse
het is idd neit zo makkelijk voor mij en ben dan al zo verlegen.. en de baas houd er wel van en dat weet ik ook hoor ! maar denk gewoon dat hij er niks aan kan doen.. en wil dan ook dat de eigenaar beseft wat er met haar gebeurd en dan beter voor haar gaat zorgen of dat ik haar mag gaan verzorgen !
misschien kan ik zelf even een gratis hoefsmid hebben want bij ons op stal is er een en zijn paard staat daar dus kan ik dat vragen en daarvoor wil ik wel een paar keer zijn stal doen ! maar dat kan ik pas als ik haar mag verzorgen.. en voor drinken kan ik zorgen ! en eten misschien ook wel beetje.. is er nog iets wat ik niet kan helpen ? ik kan het natuurlijk neit HELEMAAL goed maken maar toch een deel !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:22

Maar dat bellen naar de DB hoef je toch niet zelf te doen? Dat kun je ouders vragen.. Ik zou het ook niet zelf gedaan hebben op die leeftijd.
Je moet het niet al te aanvallend opvatten, het is gewoon wat mij het slimste én het makkelijkste lijkt. Maar dat is mijn mening

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:27

ja is idd je mening maar ik kan eerst zelf mn best doen.. helpt het niet dan zal ik dat wel doen hoor
hij houd van haar.. maar kan er niet mee omgaan.. zou niet willen dat hij dan Bv. een boete krijgt omdat hij niet weet hoe hij er mee moet omgaan..
dat is dan mijn mening

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:31

verdomme waar is die vent mee bezig bel gwn de dierenbescherming stuur foto's op maar het probleem is dat het beestje een stal heeft,krijgt eten, kan op wei en hefet drinken meer kunnen ze niet doen hoor heb zelf al is gebeld voor paardjes die rechtover mn deur staan tot 20cm in de modder niet overdreven hebben geen stal en hebben geen gras en weet je wat ze zeggen?? we kunnnen niets doen ze krijgen eten en drinken (mss wel off topic)
dit vind ik zo erg inplaas van beestje dan weg te doen en op een goede plek van zen pensioen te laten genieten,nee laten we het beestje ff mishandellen ik weet het niet zeker meer op welke foto maar op foto's zie je soms dat het echt is ingesneden waar zijn we mee bezig en knip het gwn af als je in de buurt mag komen heb het zelfde meegemaakt paard kreeg geen eten, halster spande ik heb het halster afgedaan was toen ook maar 13!! de eigenaar kwam naar mij omdat hij het gezien had en hij zij wa denkte da ge aan het doen bent ik bel de politie ik heb gewoon geantwoord bel dan de politie hé ik ga da beestje nie laten afzien omda gij nie me beesten overweg kunt en hij heeft gezegt oke het is goe je mag het halster afdoen ik fiets nu elke dag voorbij die wei paardje kent mij mag het van de eigenaar borstelen en zo en soms op rijden maar ze is 25 jaar dus ik ga lekker aan de hand stappen en ze mag gaan zwemmen enzo paardje is super opgeknapt gelukkig zie ik ze nog elke dag en elke dag krijgt ze mijn appel als ik hem op school niet opgegeeten heb paardje hinnikt en staat te linken je kan je er bij wijze van spreken in spiegelen
=> BESLUIT: knip gwn dat halster af en ga naar de eigenaar als je desnoods niet durft steek het halster dan in zijn brievenbus en hopen dat hij de hint snapt ik weet hoeveel leed het kan veroorzaken heb zo zelf een probleem lopen dat ik heb gekocht omdat het halster insneed ze hefet nu nog schrik als je aan haar oren komt of neus en je ziet het halster erzo instaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:38

ebony_lover schreef:
ja is idd je mening maar ik kan eerst zelf mn best doen.. helpt het niet dan zal ik dat wel doen hoor
hij houd van haar.. maar kan er niet mee omgaan.. zou niet willen dat hij dan Bv. een boete krijgt omdat hij niet weet hoe hij er mee moet omgaan..
dat is dan mijn mening

Nee ik snap je helemaal! Maar als hij niet weet hoe hij met het diertje om moet gaan, en het blijkbaar ook niet wil leren (anders had hij wel even een paardenboekje gekocht) moet er toch serieus actie worden ondernomen! Het gaat toch om het welzijn van het dier?
Het is heel lief van je om ook aan die man te denken! Maar hij is wél degene die het voor het beestje verpest..

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:57

@ amyke, kan jij ABN tijpen?
ik kan er echt niks vanuit opmaken

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:06

whisperramse schreef:

Ik kan het ook niet echt goed lezen, ben halverwege opgehouden

Het zou fijn zijn als je punten en komma's zou gebruiken. Dat leest een stuk prettiger.

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:08

whisperramse schreef:

Ja idd was niet echt te volgen. Maar Tijpen schrijf je toch echt zo typen .

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:10

@amyke
het is idd zijn 'schuld' maar wil het hem eerst zelf zeggen dat gaan we wrs morgen doen! wil hij er dan niets aan doen ja dan bel ik of een volwassene , maar hij zal het wel begrijpen
ik vraag gewoon of ik haar mag verzorgen en dan kan ik voor 1x misschien aan een gratis smid geraken dus als hij dat afslaat is hij echt wel 'dom' en wil hij er idd niet voor doen.. maar dat zullen er (hoop ik ) niet veel doen en dan hoop ik hij ook niet

en jullie hebben gelijk over ABN

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:15

Zelf had ik allang de DB gebelt, maar ja wie ben ik.
Het halstertje had ik alla minuut zonder nadenken afgeknipt (al was ie van leer met dure diamantjes)
Maar goed dat je morgen het eerst zo gaat proberen.
Ik hoop dat het je lukt.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:21

je blijf maar zeggen dat je het ga vragen ga het dan vragen meid!
zet je over je verlegenheid heen!
het is voor het beestje!!!!!!!!!!!!!!!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:25

ik blijf het idd zeggen.. omdat iedereen het blijft zegge/vragen..
maar mn vriendin ging een halster meenemen (lees even verder) en dat moet ik wel eerst hebben !
mn verlegenheid zet ik wel opzij hoor ! mn vriendin gaat mee samen zijn we ook sterker
dus als alles volgens 'plan' verloopt gaan we morgen naar de eigenaar !
ik kan ook niet meer als mn best doen hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:27

idd.. Hoe verlegen ik ook zou zijn, als ik zoiets voor mn ogen zou zien zou ik meteen actie ondernemen!
Ik ging net ook meteen het nummer van de dierenbescherming zoeken, maar toen zag ik net op tijd dat dit paardje helaas in Belgie staat, anders had die man zsm de DB op de stoep gehad!
Dat kan toch niet? vanuit NL naar de DB in Belgie bellen? of wel? Anders graag nummer!

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:27

succes

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:40

Anoniem schreef:
idd.. Hoe verlegen ik ook zou zijn, als ik zoiets voor mn ogen zou zien zou ik meteen actie ondernemen!
Ik ging net ook meteen het nummer van de dierenbescherming zoeken, maar toen zag ik net op tijd dat dit paardje helaas in Belgie staat, anders had die man zsm de DB op de stoep gehad!
Dat kan toch niet? vanuit NL naar de DB in Belgie bellen? of wel? Anders graag nummer!

ik zei al dat ik eerst zelf naar hem ging gaan ! wil hij écht neit luisteren (wat hij wel zal doen veronderstel ik )
DAN pas ga ik nr de DB bellen.. heb ik al vaak genoeg gezegt denk ik

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:11

als de man deze pony al jaren heeft
zal hij heus wel weten hoe die haar moet verzorgen
maar waarschijnlijk door omstandigheden
er een potje van gemaakt heeft

als ik de eigenaar zou kennen
zou ik ook eerder met de eigenaar gaan praten
dan dat ik gelijk de DB erop af stuur

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:16

wenny schreef:
als de man deze pony al jaren heeft
zal hij heus wel weten hoe die haar moet verzorgen
maar waarschijnlijk door omstandigheden
er een potje van gemaakt heeft

als ik de eigenaar zou kennen
zou ik ook eerder met de eigenaar gaan praten
dan dat ik gelijk de DB erop af stuur

Ja zo denk ik er over, de man is al aardig op leeftijd, dus misschien is er wel wat aan de waardoor hij even niet zo goed voor zijn pony kan zorgen.
Maar als het goed is gaat de ts vandaag actie ondernemen. Heel veel succes.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:04

heel veel succes en ik hoop 1 ding:
dat ik hier vanavond lees dat dat halster eraf is!!
de rest komt later wel..

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:10

ja ik hoop dat ik het kan typen.. als mn vriendin het halster nu kon meesmokkelen.. maar dat zal wel !

marcs

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:43

'k zou even met een nijptang haar hoeven beetje afknippen, krijgt ze anders last van