KWPN Select Sale 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:49

Of dat zo slim is...

Toch was de springkampioen van dit jaar een mooi type hengst die goed kon lopen. Als dressuurpaard was hij ook nog zo gek nog niet.

Laat ze het toch uitzoeken... Het kwpn stelt toch geen flikker voor zonder dat Duitse en Franse bloed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:47

Alsof de dressuurrichting zoveel voorsteld. Noem mij eens een aantal dressuurhengsten zonder Flemming, Houston, Cabochon, Jazz en Ferro bloed zonder in de duitse bloedlijnen uit te komen. Blijft er al weinig meer over.

Ik houd het voor mezelf maar bij de all-rounder zodat de ruiters zelf kunnen bepalen welke kant ze ermee op willen. Gewoon als eis stellen dat ze op alle onderdelen minimaal gemiddeld een 7 scoren zonder belachelijk voorbeengezwaai. Op onderdelen minimaal een zes, onvoldoende op een onderdeel betekend gaan goedkeuring voor de all-roundrichting.

Een bewerkbare tactmatige gedragen draf heb je als ruiter veel meer aan.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 03:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet voor splitsing ben van springen en dressuur. Je hebt gewoon goede gangen nodig in een paard met springen. Maar er staat toch niet dat je niet dressuurbloed mag fokken in een springpaard. Soms heb je gewoon een generatie nodig om weer bij het goede uit te komen.

Ik kan me voorstellen dat al sje meer gang wilt hebben dat je gaat zoeken naar een paard met gang in bijvoorbeeld de hannoveranen. Alles kan in principe. Ik geloof wel dat we moeten uitkijken dat we niet dweilen gaan fokken en in de dressuur karikaturen van de verschillende gangen. Een paard moet wel een paard blijven en dus kunnen springen en kunnen lopen. Dat de ene meer talent heeft dan de ander dat spreekt voor zich.

Horsedances

Re: KWPN Select Sale 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 04:42

Zojuist hoorde ik van de nieuwe eigenaren van Welcome Sir, dat hij voorlopig nog een paar jaar in Nederland zal blijven.

Theo

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 07:46

Citaat:
Maar er staat toch niet dat je niet dressuurbloed mag fokken in een springpaard

De snelste manier om een springstam naar de filistijnen te helpen. Het gemiddelde dressuurpaard kan al geen sprong meer maken. Als we niet oppassen is binnenkort het ook zo dat het gemiddelde springpaard niet meer kan draven. Imo een groot verlies.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:14

Een springaard al eens een parcours in draf zien doen ??? De eerste vereiste van een goed springpaard is bij mij de galop hoor en niets anders ,hij hoeft echt niet in draf de bak door te showen .

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:57

Tango40 schreef:
Sorry maar dit is echt een slecht onderbouwde mening! Op de veiling loopt geen paard dat beter gallopeerd dan de Rhodium.

Ik kan het toch niet laten om te reageren...
Zeg ik soms dat hij niet het beste galoppeert van de veilinghengsten? Negatief was ik absoluut niet en als je de rest van mijn meningen leest, zie je dat ik de rest dus nog minder vond. Daarbij, men vraagt hier om een mening, die ik dus afleid van de filmpjes. Het spijt me zéér dat ik het niet met eigen ogen heb gezien, Tango40, maar mijn mening is dus INDERDAAD, hierop gebaseerd.

Ik vind €220.000,- trouwens een behoorlijke fantasieprijs voor die Sir Sinclair..

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:29

sjaantje schreef:
Tango40 schreef:

Ik vind €220.000,- trouwens een behoorlijke fantasieprijs voor die Sir Sinclair..

Het is maar wat een gek er voor geeft .

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:49

Heb je zeker gelijk in....

uniqueV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:09

tja en we waren niet bij het afrekenen!

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:09

weet iemand wie wrigley(son de nero X rohdiamant) heeft gekocht. Mijn zus heeft hem gefokt en ik ben benieuwd waar hij heen is gegaan.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:33

tjady schreef:
weet iemand wie wrigley(son de nero X rohdiamant) heeft gekocht. Mijn zus heeft hem gefokt en ik ben benieuwd waar hij heen is gegaan.

Wellicht weet je zus dat....

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:50

haha, klinkt logisch, maar zij heeft hem als veulen al verkocht. Vandaar.

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:41

Ik heb het al gevonden in de paardenkrant van vandaag. Marscha Morris heeft hem gekocht. Al zegt mij dat nog niet veel.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:42

Beber schreef:
Snap trouwens niet dat die Roven schimmel erbij zit.

Wat is er mis met de Roven X Recruut (Workaholic) Beber?

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:45

Die Roven hengst die had het gewoon niet. Hij viel best uit de toom. Ik vond het een leuk paard maar meer ook niet. als ik heel eerlijk moet zijn haalde die het niet bij de andere paarden.