mijn supermooie nieuwe paard!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: mijn supermooie nieuwe paard!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:28

themi schreef:
Toen ik het begion van het topic bekeek was het eerste wat ik dacht ; die ken ik! Het is nu zaterdag dus je keuring moest al geweest zijn en ik hoopte voor je dat ze de keuring goed zouden uitvoeren.Ik heb nu het einde gelezen en vind het sneu voor je dat het niet het droompaard voor je is wat je hoopte maar ben erg blij dat je er niet ingetrapt bent.

Ik zal mij nader verklaren.Vorig jaar stond dit paard ook te koop en hebben wij hem laten keuren.Er was bekent dat er hanetred aanwezig was maar dit namen we voor lief.Bij de klinische keuring kwam ook het zelfde aan het licht.Niet goed in de achterhand, coordinatie problemen vanuit het ruggemerg! Het advies van de dierenarts NIET AAN BEGINNEN!

Wij waren ook teleurgesteld maar erg blij dat het leed wat anders zou volgen ons bespaard is.Sneu voor het paard, vreselijk lief dier maar niet geschikt voor de sport.

Succes met je zoektocht.

Ik weet nog een vergelijkbaar paard qua kleur en karakter te koop.( maar dan wel gezond )Bij interesse pb me maar.

wat erg, dus ze zetten het paard dan gewoon weer te koop in de hoop dat iemand erin trapt . Wel verschikkelijk eigenlijk...

Maar wat zouden jullie doen, het is een ruin.. Dus de papieren kan je bijna weggooien bij zo een.. Verkopen als recreatie kan al bijna niet??

Verkopen voor in de fotokast dan maar??

Wat een probleem voor de verkopers,maar geen reden is goed genoeg om mensen te proberen te belazeren...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:40

Is toch niet normaal dat er mensen zijn die zulke paarden te koop aan bieden en zelf drommelsgoed weten dat het dier wat mankeert.

En dan ook nog het lef hebben om er 8500 euro voor te vragen.

Er zijn heel veel paarden te koop dus je komt vast nog jouwn topper tegen!
Sucses met je zoektocht.

imke1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:29

Daar sluit ik me helemaal bij aan Corina, en dan ook nog in de advertentie vermelden dat het paard ongecompliceerd is en recent medisch is goedgekeurd (ja, in principe is dat zo, maar als ik hier lees dat al 2 mensen te horen hebben gekregen dat ze er NIET aan moeten beginnen...). Ongelooflijk. En erg sneu voor je jipkip. En voor het paard...ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:12

Ik denk zelf dat deze verkopers de mensen zijn die na ons het paard gekocht hebben.Volgens mij zijn het niet de zelfde verkopers als waar wij een jaar geleden mee te maken hadden.

Deze hadden namelijk zelf een manege en maakte de paarden zelf zadelmak.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:18

owww wat jammer zeg... was echt een gaaf dier om te zien, maar ook niet normaal dat terwijl ze weten wat het beest heeft, nog proberen te verkopen aan mensen, zonder ook maar iets te zeggen, das gewoon de boel belazeren als je t mij vraagt.....

nog veel succes met het zoeken naar een nieuw/gezond paard !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:22

Jeetje.. ik wilde net reageren, wat een ontzettend gaaf paard is dat zeg!

Al vind ik Hanetred op zich niet zo'n probleem, een stalgenootje is wel Z2 met een paard met dezelfde kwaal geworden. Ik zou er zelf nooit 1 kopen, zou mijn eigen paard het krijgen of hebben zou hij wel blijven.

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:22

Waaaauw wat een schitterend paard!!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:45

Ik hoop dat dit paard een eigenaar vind die er niet mee de sport in wilt. Dan maakt het paard wel een kans, maar voor die prijs zal dat wel heel moeilijk gaan worden.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:43

Ik heb t topic ook gevolgd, en vind het heel erg sneu voor je! Keek ik nu net op marktplaats en zie ik dat ze hetzelfde paard nogmaals aanbieden!!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:53

echt belachelijk dat ze het zo op marktplaats zette terwijl ze weten dat hij helemaal niet goed is. het is echt een super mooi paardje en vind het echt jammer voor je dat hij niet goed is... wat een rare mensen bestaan er toch op deze wereld.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:06

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:49

Belachelijk dat ze het nu gewoon weer proberen om het paard te verkopen als een ongecompliceerd paard
Te gek voor woorden dit..

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 07:36

Ja, ik had ze vrijdagavond gemaild en zag zaterdag dit topic pas, maar kreeg gister wel mooi een mailtje dat hij een maand geleden klinisch goedgekeurd en een jaar geleden röntgenlogisch goedgekeurd is... Dus ze gaan gewoon verder met hun verhaaltje en hoopt dat er iemand zo dom is de keuring niet overnieuw te laten doen... Maar ja, ik hoop dat er niemand zo goedgelovig is dat hij erin trapt...

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 07:50

het is echt een leuk paardje!!!

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 07:57

eigenlijk moet je een mail sturen naar het beheer van sporthorses.nl
met dit verhaal! dan verwijderen ze hem namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 08:51

Die is zeker mooi
Veel plezier ermee!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 08:52

Patser schreef:
Ik heb t topic ook gevolgd, en vind het heel erg sneu voor je! Keek ik nu net op marktplaats en zie ik dat ze hetzelfde paard nogmaals aanbieden!!

Dat zag ik gisteravond ook al.
Wat een lef of niet ,ze denken van ach er trapt vanzelf iemand in die het paard wel koopt.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:02

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/paarden/74858.htm?ret=%2Fmarkt%2Fdieren%2Fpaarden.htm%

http://www.sporthorses.nl/scripts/detail_adv.asp?taal=nl&advid=9349&pag=1

jemig, je zal ze toch wat doen . Ze hebben als doelgroep de groep mensen die opzoek is naar een goed paard en niet te veel geld uit wil geven..

Die denken; de keuring zal wel goed zitten, ik koop hem voor ze weten wat ze hebben.. Echt ziekelijk

Kan je marktplaats en sportpaarden.nl niet melden wat het verhaal is? Dit is toch pure oplichterij??

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:13

trouwens, wat ik me net bedenk.. Dit is toch echt anti-reclame voor die stal?
Die zitten ook in het complot, dat kan toch haast niet anders?

Ik heb zelf een tijdje geleden een Wolfgang merrie gehad die verkocht werd naar Amerika. In Emmeloord werd ze gecontroleerd op cornage (wilde de koper) en werd positief bevonden. Zelf heb ik er wel even mee gezeten, helemaal omdat je een carrieere van een topper in ziet storten door iets waar ze nooit last van zou hebben.
Ze was 6 jaar en Z klaar, je hoorde nooit wat. Maar ik heb er nooit over gedacht om het niet te vermelden, omdat eerlijkheid het langste duurt en omdat ik niet wilde dat het ooit uit zou komen, ookal had ze er nooit last van.
De merrie is naar een leerling gegaan en je hoort niet dat ze cornage heeft.

Deze mensen werken mee aan het verzwijgen van een aandoening waar het paard absoluut tegenaan zal lopen in de toekomst, walgelijk.

Maar zal de naam van de stal er ook niet onder leiden??

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:44

Als veel mensen dit verhaal horen denk ik haast van wel

Maar ja ik zou idd proberen om Marktplaats en Sporthorses te mailen, niet geschoten altijd mis.
Ik bedoel 8500 euro is evengoed echt een hoop geld hoor! En als mensen dit paard kopen en denken van hij is laatst nog goedgekeurd dus ik bespaar mezelf de keuringskosten om hem niet te laten keuren, komen ze dit dus niet gelijk te weten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:02

SCHANDALIG!!!!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:00

Tsja, misschien is ie in een keer wel weer goed..... (duh)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:01

ik zag hem gister op marktplaats staan, stond erbij dat hij recent klinisch was goedgekeurd

nou ja, het zal wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:18

Zeker mooi paard hoor!

vuurpijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:13

Janneke, het is toch niet helemaal eerlijk wat je nu aan het doen bent. Een paard met foto uit een advertentie met naam en toenaam zo plaatsen dat het afgekeurd is. Als er gevraagd wordt om meer info geef je die niet. Je vergeet er tevens bij te zetten dat het paard nog 2 keuringsrapporten heeft waar hij wel is goedgekeurd. Misschien krijgt iedereen nu een verkeerd beeld van het paard. Het paard is licht kramperig linksachter bij het opstarten uit de box en wordt daar bij andere klinieken zeker niet op afgekeurd. Je zou contact opnemen met de dierenarts die hem gekeurd heeft. Doe dat eerst voordat je dit soort negatieve informatie op het internet plaatst.