Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karrij schreef:oei, als dit maar niet de doodsteek voor de Epervierdaagse wordt, dat zou zonde zijn.
Naar wat ik zo hoor is de animo na Corona al een stuk minder.
"Vroeger"moest er nog geloot worden om mee te kunnen doen, nu niet meer.
Ook een klap voor het hele dorp die toch ook profiteerde van de Vierdaagse, zeker met de intocht van de vrijdagavond.
Epe gaat toch al een rare zomer tegemoet met minder slaapplaatsen voor toeristen en meer voor vluchtelingen, veel reuring in het dorp momenteel.
karrij schreef:De toeristensector, denkt daar anders over,zij zijn van die paar maanden wel enigzins afhankelijk
Otti1977 schreef:Ik heb gestemd voor september. Als het oktober wordt voor mij geen logees in de wei. Neem geen risico met trailers en auto's in de wei in een meestal natte periode. Met het gras was voor mij juni perfect. Dan maar meer hooi voeren.
pillow schreef:Lisa_22 schreef:Zouden de 4daagse van Zorgvlied en Epe niet kunnen ruilen? Zorgvlied in juni en Epe in september?
In Zorgvlied is het ook broedseizoen dus dezelfde regels en problemen.
Jet schreef:Zal het niet hiermee te maken hebben: https://www.rvo.nl/onderwerpen/omgevingswet-natuur . Voor dit jaar was de vergunning waarschijnlijk al voor 1 januari 2024 ingediend, maar die loopt na het evenement af. Ik denk dat het vanaf 2025 helemaal niet meer georganiseerd mag worden, erg jammer!
manzano schreef:Dat klopt op zich, maar dat is al jaren zo. Dat heb je hier in Epe al jaren, maar toen kon je nog wel een vergunning krijgen voor de vierdaagse. Dat dat nu niet meer kan komt door een nieuwe regeling die specifiek voor de veluwe geldt.
Vandaar mijn vraag of ze dat in Zorgvlied ook hebben.
pillow schreef:Otti1977 schreef:Ik heb gestemd voor september. Als het oktober wordt voor mij geen logees in de wei. Neem geen risico met trailers en auto's in de wei in een meestal natte periode. Met het gras was voor mij juni perfect. Dan maar meer hooi voeren.
Maar er is in september al een 4 daagse met veel deelnemers die ook in Epe rijden. Dan draait Epe de 4 daagse van Zorgvlied de nek om.
manzano schreef:Jet schreef:Zal het niet hiermee te maken hebben: https://www.rvo.nl/onderwerpen/omgevingswet-natuur . Voor dit jaar was de vergunning waarschijnlijk al voor 1 januari 2024 ingediend, maar die loopt na het evenement af. Ik denk dat het vanaf 2025 helemaal niet meer georganiseerd mag worden, erg jammer!
Die gaat over uitvoer van werkzaamheden. Daar heb ik met werk ook mee te maken. Maar dat is een andere vergunning dan voor evenementen.
Edit: maar begreep uit de berichtgeving dat de organisatie in gesprek is met oa de gemeente ed dus lijkt me dat ze dan wel hebben gesproken of september of oktober mogelijk is?
manzano schreef:Had je via de inlog gekeken of daar wat tussen stond? Al heb je wel wat specifieke wensen wat het lastig maakt.