Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:58

Oh ik ben ook heel benieuwd, succes! Het klinkt als nog al een verhaal.
Onthou uiteindelijk ben je er voor niemand anders behalve jezelf dus doe wat goed voelt voor jou!

karrij
Berichten: 1075
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 05:57

nou TS heb je haar inmiddels gesproken?
Ze heeft tot zaterdag.toch?

imaudy
Berichten: 5123
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:18

Sommige paarden doen het wel fijner 's nachts binnen.

Ik vind de berichten hier heel vriendelijk, ik zou gewoon een app/sms sturen met de volgende tekst:
Beste..., ik stop met jou als bijrijdster.

Alles wat je verder zegt geeft haar een opening tot discussie.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:24

imaudy schreef:
Sommige paarden doen het wel fijner 's nachts binnen.

Ik vind de berichten hier heel vriendelijk, ik zou gewoon een app/sms sturen met de volgende tekst:
Beste..., ik stop met jou als bijrijdster.

Alles wat je verder zegt geeft haar een opening tot discussie.


Hoe de bijrijdster doet is niet juist, maar na 6 jaar een appje sturen ipv persoonlijk vind ik ook echt not done. Heb het fatsoen om het tenminste face to face te doen

imaudy
Berichten: 5123
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:35

Maartje1990 schreef:
imaudy schreef:
Sommige paarden doen het wel fijner 's nachts binnen.

Ik vind de berichten hier heel vriendelijk, ik zou gewoon een app/sms sturen met de volgende tekst:
Beste..., ik stop met jou als bijrijdster.

Alles wat je verder zegt geeft haar een opening tot discussie.


Hoe de bijrijdster doet is niet juist, maar na 6 jaar een appje sturen ipv persoonlijk vind ik ook echt not done. Heb het fatsoen om het tenminste face to face te doen


Met het commentaar op het nichtje verspeelt ze ieder fatsoen vind ik hoor.

Poekkie

Berichten: 7372
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:12

Geen reden om dan zelf het niet netjes af te sluiten. Eens met maartje.

MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:10

Poekkie schreef:
Geen reden om dan zelf het niet netjes af te sluiten. Eens met maartje.


Helemaal eens. Houdt de eer aan jezelf en sluit het netjes af. Niet de discussie aangaan, maar gewoon netjes face to face reden geven en aangeven dat het stopt.

meggiemeg

Berichten: 12263
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:30

De lastige maar zeker wel de beste manier. Je weet maar nooit waar je elkaar weer tegen gaat komen.

DuoPenotti

Berichten: 30456
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:33

Zoiets belangrijks appen is iets voor een 13 jarige. Niet voor volwassenen.

Britta31

Berichten: 13237
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:13

Kan je haar niet nog 1 kans geven,ze heeft wel 6 jaar voor je paard gezorgt.Natuurlijk kan haar gedrag niet,maar misschien onder de voorwaarden dat ook maar bij het kleinste ding ze dezelfde dag kan vertrekken.Of ben ik nu te soft.

imaudy
Berichten: 5123
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:16

Wat mijn mening nog wel zou veranderen. TS, ben je weleens een tijd echt afhankelijk van haar geweest? Dat je zelf weinig tijd voor je paard had en ze dus zelf veel ging regelen.

Friesfanaat

Berichten: 1365
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:20

Britta31 schreef:
Kan je haar niet nog 1 kans geven,ze heeft wel 6 jaar voor je paard gezorgt.Natuurlijk kan haar gedrag niet,maar misschien onder de voorwaarden dat ook maar bij het kleinste ding ze dezelfde dag kan vertrekken.Of ben ik nu te soft.


TS kan haar dan misschien nog wel een kans willen geven. De stalhouder moet dit echter ook willen, en uit de berichten leid ik af dat deze laatstgenoemde er wel aardig klaar mee is. Daarnaast; als iemand al 6 jaar zulk 'gedrag' vertoond is dat de aard van het beestje en zal het m.i. niet lang duren voor er weer een akkefietje is..

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:25

TS heeft al meerdere gesprekken met de bijrijder gevoerd en het is daarna net zo vaak weer fout gegaan, dus kansen zat gehad denk ik.

Persoonlijk zou ik er klaar mee zijn en geen telefoontjes van de stalhouder meer willen ontvangen over de bijrijder.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:26

Britta31 schreef:
Kan je haar niet nog 1 kans geven,ze heeft wel 6 jaar voor je paard gezorgt.Natuurlijk kan haar gedrag niet,maar misschien onder de voorwaarden dat ook maar bij het kleinste ding ze dezelfde dag kan vertrekken.Of ben ik nu te soft.


Hoeveel kansen moet je iemand geven? TS is al meerdere keren verhuisd mede door het gedrag van de bijrijdster. Bij mij had dit echt geen zes jaar geduurd.

pmarena

Berichten: 48474
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:27

Het klinkt alsof ze méér dan genoeg kansen heeft gehad om wat minder hoog van de toren te gaan blazen.

Ik weet niet in hoeverre TS zelf echt duidelijk heeft aangegeven dat ze het niet prettig vindt op deze manier. Maar als de stalhouder al 3x heeft gewaarschuwd. TS zegt dat ze al meerdere keren een gesprek hebben gehad met stalhouder en bijrijder en ze zich dan even koest houdt, totdat ze weer een grote mond op gaat zetten.

En elke keer klagen en dingen anders willen / willen bepalen dat zij het beter weet of een soort van beslissingsrecht denkt te hebben. En nu dus wéér lelijk heeft staan doen naar de stalhouder. Dan is het ook wel een keer klaar dacht ik zo.

TS klinkt er iig helemaal klaar mee en dan is het echt tijd om door de zure appel heen te bijten en zo'n energie-vampier uit je leven te verwijderen :(:)

En ook wel NU gewoon. Zodat de stalhouder ook weet dat er een hele duidelijke einddatum op zit.
Relatie met stalhouder goed houden is nu even prioriteit vrees ik.

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:25

Energievampier :)*

DuoPenotti

Berichten: 30456
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:34

Pmarena helemaal met je eens. :j
En kansen heeft deze dame wel genoeg gehad en na 3 waarschuwingen is ze nog weer tegen de stalhouder aan het moeien.
En dan nog al die vorige stallen.

En idd de stalhouder wil ook duidelijkheid, was het bijrijder eigenaar geweest had de stalhouder het wel al duidelijk gemaakt, maar die is nu aan het wachten op ts. Dat kan niet te lang duren.

BeFunny

Berichten: 11007
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:40

Dreamboy schreef:
Britta31 schreef:
Kan je haar niet nog 1 kans geven,ze heeft wel 6 jaar voor je paard gezorgt.Natuurlijk kan haar gedrag niet,maar misschien onder de voorwaarden dat ook maar bij het kleinste ding ze dezelfde dag kan vertrekken.Of ben ik nu te soft.


Hoeveel kansen moet je iemand geven? TS is al meerdere keren verhuisd mede door het gedrag van de bijrijdster. Bij mij had dit echt geen zes jaar geduurd.


Dat plus dat in de topic titel al staat dat ts wil dat ze stopt. Dan is het gewoon klaar.

pmarena

Berichten: 48474
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:43

DP: mee eens :j Stalhouder wil deze dame gewoon niet meer op het terrein hebben zachtjes aan zoals het klinkt. Als TS dat niet snel regelt dan zal die wellicht toch de neiging krijgen om dan het hele spul maar buiten te zetten.

Mits stalhouder wel wat assertiever is. Want die kan het ook een lastige situatie vinden. Er zijn toch zat mensen (waaronder ikzelf) die an sich niet op hun mondje gevallen zijn maar het wel lastig vinden om niet over hun grenzen heen te laten walsen.

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:45

Ik wens TS veel sterkte en dat het haar lukt om haar bijrijder hierover aan te spreken én om op haar strepen te blijven staan. Kan me voorstellen dat ze erg hier tegenop ziet. Zeker omdat deze situatie eigenlijk al 6 jaar groeit, en tussentijdje pogingen voor verbetering uiteindelijk op niks uitliepen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:22

foxy80 schreef:
Energievampier :)*


Afbeelding

karrij
Berichten: 1075
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:35

Volgens mij zijn wij er allemaal drukker mee dan de TS, die reageert niet meer :D

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:39

Haha :=

daantjuhhh

Berichten: 26965
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:40

karrij schreef:
Volgens mij zijn wij er allemaal drukker mee dan de TS, die reageert niet meer :D

Hahaha. Dat is waar.

Iedereen zegt wel er zijn gesprekken geweest.
Ze is genoeg gewaarschuwd.

Maar als ik de twijfelachtige teksten van TS hier lees dan vraag ik mij wel af hoe die gesprekken zijn gegaan?

Is er gediscussieerd, overlegd?

Of zijn er grenzen gesteld?
~~}>

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:49

daantjuhhh schreef:
Maar als ik de twijfelachtige teksten van TS hier lees dan vraag ik mij wel af hoe die gesprekken zijn gegaan?

Is er gediscussieerd, overlegd?

Of zijn er grenzen gesteld?
~~}>
Als de bijrijdster aan de hand van gespreken een tijdje zich beter gedroeg maar daarna terugvalt, dan moet het toch duidelijk zijn geweest dat er ander gedrag verwacht werd? Blijkbaar kwam het bericht wel over, alleen was het resultaat van korte duur. Tja, dan komt er idd een moment waarbij men zegt genoeg waarschuwingen.

Ben wel nieuwschierig naar de afloop van dit verhaal. Hoop dat TS nog terugkomt.