Monster gaat los!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:55

Moderatoropmerking:
Laten we geen discussies over andere zaken hier gaan voeren en het bij de foto's en het paard van de TS houden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:12

Net terug van vakantie en dacht oh leuk een Monster topic, maar jeetje wat lopen de gemoederen hier hoog op zeg.

Ik heb het volgtopic van begin tot einde gevolgd. Is niet mijn manier, maar dat maakt het juist leuk en interessant, om eens te zien hoe mensen met een andere achtergrond en een andere insteek het doen.

Maar dat topic gevolgd hebbende, kan ik me heel goed voorstellen dat Avalanche heel blij is met de plaatjes in de openingspost over hoe Monster nu is. Want zij komen wel vanuit een heel diep dal, waarbij Monster echt vel over been, zielig hoopje paard zonder fut en energie was vandaan. Is de aanpak van TS de snelste methode om weer terug in topfit te komen, waarschijnlijk niet. Maar ik weet wel zeker uit het volgtopic dat TS stapelgek is op haar paard, er het beste mee voor heeft en er alles binnen haar kunnen aan doet om het goed te doen. En het gaat misschien niet snel, maar er is zeker veel progressie geboekt.

Is het vergelijkbaar met de foto's van toen Avalanche het paard net had. Nee nog niet, maar dat is ook niet zo gek. Foto's van het begin waren aan het einde van het weideseizoen genomen, dan zijn paarden op hun volst en mooist. Toen was meneer/mevrouw topfit en een mega brutale uitstraling. Maar was ook explosief en moeilijk te hanteren.
Sommige paarden (ook hoog in het bloed) vliegen de spieren er met de minste training erop. Mijn merrie die al anderhalf jaar met pensioen is, zit nog steeds lekker in de spieren en heeft nog steeds een mooie bovenlijn, met niets doen. Mijn jonkie is nu 3 maanden uit de opfok en die is al mega veranderd en de spieren vliegen er bijna op (of ik daar op den duur zo blij mee ben weet ik nog niet, want vrees dat het duur wordt met zadels). Heeft je paard dat van nature niet of minder, dan duurt het een stuk langer om terug te komen naar de foto's van anderhalf jaar geleden. Zeker met de mondjesmaat training die TS nog maar doet en misschien dat de bijzondere hormoonhuishouding van Monster ook niet meewerkt in terug in bespiering komen.

Ik zie in ieder geval wel een enorme verbetering met hoe het een jaar geleden was bij Monster. Toen maakte ik mij echt zorgen zo futloos en ingevallen hij/zij toen was. En dat TS die verbetering laat zien in dit topic is alleen maar heel leuk voor iedereen die de zoektocht van TS heeft gevolgd. Daar mag ze blij mee zijn en trots op zijn. Ik hoop dan ook dat dit topic haar niet afschrikt om te blijven posten!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:36

Op Bokt iets plaatsen lijkt vaak alsof je 'je hoofd op het hakblok' legt. Ik vind iedereen die iets post daarom heel dapper. Ik snap helemaal dat Avalanche blij is met de kleine vooruitgang. Ik heb zelf ook een paard dat niet echt vooruit gaat (maar dan wat betreft lichamelijke gebreken), elke kleine verandering is voor mij een feestje, terwijl anderen vinden dat er niks verandert. Aan de andere kant hebben buitenstaanders vaak wel een heldere kijk op de zaak. Al komen inzichten van buitenstaanders meestal uit eigen ervaring en zijn dat soms subjectieve inzichten. Zelf heb ik bijvoorbeeld heel weinig gehad aan fysio bij mijn paard, maar anderen zweren er mss bij. Zelf zie ik op de foto's geen gezond paard en ook geen blije uitdrukking in het oog, maar dat is ook puur mijn mening. Het is wel een enorm mooi paard en ik hoop dat TS de sleutel naar een oplossing gaat vinden. Vraag me af of Monster ook weidegang heeft?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:50

Leuke foto's, Avalanche!

Als stille meelezer van het topic over Madame/ Monster vind ik het leuk om af en toe iets nieuws te zien.

(En hetemijntijdnogaantoe: een paad dat los in de bak van richting verandert doet dat niet in rijkunstige buiging...)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:12

okee ik heb de (rel) niet gelezen en ik weet niet exact de hele achtergrond maaar volgens mij zijn jullie van ver gekomen ;) En zijn jullie nu zeker op de juiste weg Rome is ook niet in 2 dagen gebouwd. Spieren hebben tijd nodig die heb je er niet zomaar ineens opzitten. Viel mij die boven lijn ook direct op ja maar hee je bent er mee bezig en dat is super :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 19:39

Thanks. Ik werk hem zoveel als van de fysio mag, en dat is regelmatig. Dus het komt er langzaam op :)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:08

Hoe gaat het nu? Gewoon even benieuwd

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:42

Ja ik ben ook erg benieuwd!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 10:44

Hai,

Berichtje gezien :) alles gaat hier prima, al is het momenteel erg warm, dus kunnen we helaas niet veel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 11:22

Een mooi dier wat van ver komt. Goed om te lezen dat je zo je best doet TS!! Ik schrik niet zo van de foto's, zie juist een paar ronde billen en een paard wat nog wel wat mag aankomen qua gewicht en bespiering, maar daar ben je al volop mee bezig met de juiste begeleiding. Dat gezicht spreekt toch boekdelen! Ik ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uit ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:27

In dit seizoen zal hij inmiddels toch hopelijk wel aangekomen zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 23:58

Het is vallen en opstaan met een paard wat moeilijk op gewicht te krijgen is, dat weet ik inmiddels uit ervaring.
En daarbij kan dit iedereen gebeuren, hoeveel ervaring en talent je ook hebt....

Bij mijn ruin (24, slokdarmverlamming) werkt dit tot nu toe goed: 4x per dag een mix van FibreBeet, (dat geef je volgens mij al?) Pavo Weightlift, sojaschroot, veel olie en vitamine E Excellent. Mijn paard kan vanwege zijn aandoening helaas geen enorme hoeveelheden hooi en gras meer wegkrijgen dus dat is een gelukkige plus voor jouw paard. Ook merk ik (zoals jij ook al doet lees ik) dat een passende training zijn lichaam op alle fronten goed doet. Ook laat ik hem in de zomer regelmatig echt zwemmen, dat vindt hij prachtig en dan gebruikt hij toch nog zn spieren met het warme weer. (Alleen jammer dat ik niet zo snel kan zwemmen dus ik moet zelf nog maar even op zwemles :D )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 00:43

Dank voor je lieve reactie.

Ik ben overigens niet meer van plan voorlopig om updates te geven over mijn paard :) De meeste reacties waren echt superlief, begrijp me niet verkeerd :)

Maar blijkbaar zijn er ook een aantal mensen die persoonlijk iets tegen mij hebben, wat prima is. Maar ik ga die dingen niet uitvechten over de rug van een paard wat me ongelooflijk dierbaar is, want ik vind die negativiteit niet eerlijk naar mijn paard toe.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:02

en of je gelijk hebt, het valt me echt vaak op hoeveel drammers er op bokt zitten, alsof zij het allemaal perfect doen en de rest moet het doen zoals zij vinden dat het hoort.
Is niet alleen in jouw topic, maar ook in veel anderen. Azijnp***ers noem ik dat. Net alsof ze niks anders te doen hebben dan topics af te zeiken.
Dus ik snap je punt. Monster is van ver gekomen en jullie zijn erg blij met elkaar, houden zo, want dat is het belangrijkste en niet de mening van een aantal bokkers.
Knuffel aan Monster.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:21

Wat een ontzettend leuk paard! Heel mooi om de vooruitgang te bekijken van jullie. Zonde van de nare reacties. Verdiep je in het betreffende paard voordat je een oordeel vestigt. Wens jullie nog veel geluk samen <3

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:34

Yavanna schreef:
en of je gelijk hebt, het valt me echt vaak op hoeveel drammers er op bokt zitten, alsof zij het allemaal perfect doen en de rest moet het doen zoals zij vinden dat het hoort.
Is niet alleen in jouw topic, maar ook in veel anderen. Azijnp***ers noem ik dat. Net alsof ze niks anders te doen hebben dan topics af te zeiken.
Dus ik snap je punt. Monster is van ver gekomen en jullie zijn erg blij met elkaar, houden zo, want dat is het belangrijkste en niet de mening van een aantal bokkers.
Knuffel aan Monster.
Ik las azijnpijpers :')

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:44

Jammer geen updates! Succes

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 10:06

Ailill schreef:
Yavanna schreef:
Knuffel aan Monster.
Ik las azijnpijpers :')

_O- the internet has ruined you :')

Mij ook trouwens :')

Dank jullie wel allemaal, super lief <3

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:23

Avalanche schreef:
Maar blijkbaar zijn er ook een aantal mensen die persoonlijk iets tegen mij hebben, wat prima is. Maar ik ga die dingen niet uitvechten over de rug van een paard wat me ongelooflijk dierbaar is, want ik vind die negativiteit niet eerlijk naar mijn paard toe.

Hoezo is de kritiek hier persoonlijk? Lees ik echt nergens. Flauw. Veel succes met je mooie paard.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:21

Ik heb vandaag gedroomd over monster. :+ Heel bizar.

Een bulk spieren en gewoon wauw. Misschien geeft het een glimlach aan je dag. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:28

nps schreef:
Avalanche schreef:

Hoezo is de kritiek hier persoonlijk? Lees ik echt nergens. Flauw. Veel succes met je mooie paard.

Ik weet niet hoor, maar als er wordt aangehaald dat TS ZZ zou hebben gereden en dat er daarom bepaalde verwachtingen zijn, noem ik dat best persoonlijk. Heeft namelijk niks met het betreffende paard te maken

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:35

fleurtjeuh schreef:
nps schreef:

Ik weet niet hoor, maar als er wordt aangehaald dat TS ZZ zou hebben gereden en dat er daarom bepaalde verwachtingen zijn, noem ik dat best persoonlijk. Heeft namelijk niks met het betreffende paard te maken

Maar als je echt zo goed bent (althans, zo heeft Avalanche zich imho wel een beetje verkocht) je en je weet wat je doet dan kan je toch gewoon uitleggen waar je mee bezig bent? Nu wordt de boehoe, ze maken het persoonlijk kaart, en iets dramatische kaart getrokken en dat is gewoon jammer. Anderen kunnen ook wel degelijk iets leren van het op conditie krijgen van een paard wat makkelijk invalt of het omgaan met lastige situaties.

Mensen reageren denk ik vooral op het geschepte beeld, waar het beeld op de foto's (wat lang niet slecht is) gewoon niet bij aansluit. Dat gaat niet over de Avalanche als persoon, maar over de mismatch tussen het geschepte beeld en het daadwerkelijk getoonde beeld. Daarnaast vind ik het flauw als je zelf super kritisch bent op anderen maar zelf niet echt kan incasseren, maar das dus wél persoonlijk ;).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:47

nps schreef:
fleurtjeuh schreef:

Maar als je echt zo goed bent (althans, zo heeft Avalanche zich imho wel een beetje verkocht) je en je weet wat je doet dan kan je toch gewoon uitleggen waar je mee bezig bent? Nu wordt de boehoe, ze maken het persoonlijk kaart, en iets dramatische kaart getrokken en dat is gewoon jammer. Anderen kunnen ook wel degelijk iets leren van het op conditie krijgen van een paard wat makkelijk invalt of het omgaan met lastige situaties.

Mensen reageren denk ik vooral op het geschepte beeld, waar het beeld op de foto's (wat lang niet slecht is) gewoon niet bij aansluit. Dat gaat niet over de Avalanche als persoon, maar over de mismatch tussen het geschepte beeld en het daadwerkelijk getoonde beeld. Daarnaast vind ik het flauw als je zelf super kritisch bent op anderen maar zelf niet echt kan incasseren, maar das dus wél persoonlijk ;).

Maar Avalanche heeft toch ook uitgelegd wat ze doet? Het voeren, het trainen, de fysio etc.

Dat mensen aannames doen moeten ze zelf weten, maar dan niet boos doen als een ander daar niet aal voldoet.
Dat ligt niet bij avalanche, maar bij de andere mensen die aannames doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:56

Dat komt door het volgtopic fleurtjeuh, daar werd een beeld geschetst van een paard wat gewoon anders is/was dan het paard wat we hier zien. :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:59

fleurtjeuh schreef:
Maar Avalanche heeft toch ook uitgelegd wat ze doet? Het voeren, het trainen, de fysio etc.

Tot op zekere hoogte, maar ergens gaat er iets spaak - het paard lijkt niet in volle, bespierde conditie te zijn, laat staan in sportconditie. Daar zit die mismatch weer tussen wat is verteld en wat lijkt te spelen op de foto's. Dus wat er gedaan wordt is kennelijk niet voldoende of handig. Geeft niks, maar dan moet je dat wel kunnen erkennen. Wat @Captain zegt dus :)

fleurtjeuh schreef:
Dat mensen aannames doen moeten ze zelf weten, maar dan niet boos doen als een ander daar niet aal voldoet.
Dat ligt niet bij avalanche, maar bij de andere mensen die aannames doen.

Mwoah, die aannames komen wel voort uit dingen die Avalanche zélf online heeft gezet, die komen niet uit de lucht gevallen. De money wordt niet geput where the mouth is zeg maar.

Maar goed, het maakt ook niet uit. Ik had het best leuk gevonden om mee te lezen over een paard wat weer écht op conditie wordt gebracht en wat leuk gaat presteren in de (basis) sport. De struggles met rijden, voeren, en hoe ze worden opgelost. Gaat niet meer gebeuren - want kritiek - en blijf ik jammer en ietwat flauw vinden. Meer ga ik er niet over zeggen. Ik wens TS alle plezier met haar paard.