Een spannende dag en nacht --> wateroverlast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Een spannende dag en nacht --> wateroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:23

Wat een ellende zeg! Ik zou denk ik zelf gaan zoeken naar een andere plek. Het regent nog al eens in Nederland, dus als je elke keer deze ellende hebt...

Fijn dat je voor nu weer even geholpen bent. Hopelijk zijn je paardjes daar zo gewend.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:35

Lees net het topic bij. Vreselijk dat jullie mooie plekje ineens onbewoonbaar is geworden voor de paarden ;( Heel lief en meedenkend van de andere stallen dat de paarden daar mogen staan. Heel veel sterkte in ieder geval :knuffel: Hoop dat er een structurele oplossing gaat komen gezien het NL klimaat in de winter alleen maar natter gaat worden.. En anders denk ik inderdaad het zekere voor het onzekere nemen en een andere fijne plek zoeken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:41

Daihyo wat vreselijk zeg!
Wil je veel sterkte wensen met deze ellende Y;(

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:10

Ik moest nog aan je topic denken met al die regen van afgelopen dagen, schrik echt van de foto's. Echt vreselijk voor je dit. Sterkte met al het water :knuffel:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:32

TS wat vreselijk dat jullie hebben moeten evacueren, ik hoop dat alles veilig verlopen is en dat de paarden nu rustig en vooral droog (!!) staan.

Ik hoop dat je in overleg met het HH tot een blijvende oplossing kunt komen voor dit probleem want je plek ziet er echt heerlijk uit, zolang het droog blijft zegmaar.

Veel sterkte!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:39

Echt, wat een ellende. Daar ben je mooi klaar mee. Fijn dat alles goed en veilig is verlopen en ze nu tijdelijk even een plekje hebben.

Sterkte :(:)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:40

Oh wat verschrikkelijk! Ik hoop dat de paarden zich er wel rustig onder kunnen houden!

Je plekje ziet er enorm fijn uit maar als dit vaker gebeurd is het wel heel erg poedersuiker...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:43

Veel sterkte TS. Wat een drama. Hopelijk is er een oplossing te vinden, want dit is geen doen. Zeker ook omdat dit niet een jaar is waarin het water extreem omhoog komt. Is toch normaal in de wintermaanden (november - maart) dat het water omhoog kan komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:56

Oh wat een drama zo zeg.... Zoveel water opeens, heel rot en stressvol dat je ze hebt moeten weghalen.Fijn dat je inmiddels plek hebt gevonden voor alle paarden maar wat een stress dit zeg, sterkte :(:) Ik hoop dat er snel een structurele oplossing gaat komen, of dat je een ander plekje voor ze kunt vinden :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:07

Hopelijk blijft wel al je zooi van hooi / voer / zadelkasten enzo droog...? :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:29

Ik las net op omroep gelderland dat er normaal nu in februari 65 mm regen valt. De teller stond vanmorgenvroeg op 135 mm. En de duikers kunnen het water niet kwijt omdat er veel verstopt zit door afgewaaide takken en andere meuk. Dat verklaard misschien de hoeveelheid water

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:41

Het is gewoon onwijs nat deze maand. Ik heb het in het bos hier (Veluwe) al heel lang niet zo nat gezien.
Hier 172 mm (waar 63 mm normaal is).
En TS zit dacht ik ook ergens in de blauw vlek in het midden (ik weet niet of het helemaal in de donkerblauwe vlek is, of in de lichter bluawe)
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:45

In de donkerblauwe vlek schat ik, het het afwatergebied zal ook via het blauwe gaan vermoed ik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:52

Hier is het ook wel bijzonder nat hier nu hoor. Bij zoektocht naar huis speciaal gelet op de hoogte t.o.v. omliggend gebied waardoor we hier niet zo snel last van wateroverlast hebben. Bij de paarden is het laagste stuk maar ook dat ligt niet ongunstig. Maar daar is het ook echt wel erg nat hoor nu, natter dan normaal in de winter.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:53

Poeh wat heftig zeg. Sterkte ermee.

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:58

Oh wat ontzettend naar dit.......zou er ook erg verdrietig van worden. Heel veel sterkte gewenst met al het geregel en gedoe!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:04

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:06

Fijn dat er plekjes gevonden zijn voor de paarden. Hopen dat het water weer gauw wegzakt. Wij zitten dan net buiten het donkerblauwe gebied maar ook hier staan de lager gelegen weides blank en kunnen de eendjes er zwemmen. Laatste keer dat het zo nat was is januari 2018 geweest. En daarvoor ook wel bijna elke winter een keer zo nat.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:14

Wat een ellende zeg, schrik van de foto's. Fijn dat je paarden veilig en droog staan nu. :(:)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:34

Wat ontzettend zuur zeg! Ik ken de plek, waar je 2 paarden heen zijn gegaan heb ik jaren gereden. de achterkant bij de sloot liep nog wel eens geregeld over, maar zoveel nog noooit hoor. Maar ik zie nu meer weilanden onder water staan die normaal ook droog zijn. Er is echt extreem veel water gevallen

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:02

karuna schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7574393/boerd ... e-regenval

Nog meer berichten over de extreme nattigheid en verzopen weilanden. Het is gewoon beroerd

Dit is bij mij thuis. -O-
Het waterschap is al de heledag aanwezig om het is de gaten te houden.
Het huis is binnen gelukkig nog droog.
De paardenstal staat blank, alleen de stallen zelf zit een verhoging omheen, dus ze staan droog.
En ik maar mekkeren omdat ze er nu echt niet uit kunnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 17:17

Oh nee, wat een ramp ook!

Wij zitten inderdaad in het donkerblauwe deel op het kaartje. Ergens bij 156 ongeveer. Er is echt bizar veel water gevallen. En dan de zuidwesten wind.

Zo, eindelijk thuis. Zeiknat en ijskoud. Ik heb 20 minuten onder de douche gestaan om warm te worden. Wat een weer....
Maar goed, ze staan droog. Ik ben echt enorm dankbaar voor alle hulp, de stalling, mijn stalgenoten.

Even ter beeldvorming. Dit was een paar weken geleden.
De afwatering is normaal goed genoeg. Als de sloot niet vol zit. Dankzij een bokker weet ik nu wat beter hoe de bodem in elkaar zit.
Afbeelding

Dit is nu.
Zelfde punt.
Afbeelding

Het water staat nu overal. Ook in de stal, stro opslag en zadelkamer. De spullen op de grond staan zoveel mogelijk in plastic en de rest hangt hoger of ligt nu in de auto. Dat is van later zorg. De paarden waren 1e prioriteit.

En zo staan mijn verzopen katjes er nu bij. Enorm blij mee. Ze stonden gewoon te rillen :(:)
Noura heeft lekker gerold. Jim heeft wel enorm last van stress, staat met een opgetrokken buik. Maar eet wel gelukkig. Hij moet zich er maar even naar gaan schikken. Gelukkig kunnen ze samen staan <3
Afbeelding

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:54

Ik ben blij dat de paarden in ieder geval, dankzij de hulp van derden, droog staan. De rest is van later zorg.
Nogmaals,sterkte.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:08

Ik las net je update op Facebook!

Jeetje zeg wat een water, fijn dat je ze hebt kunnen evacueren, hopelijk zakt het water snel en kunnen je paarden weer terug naar hun vertrouwde plekje :o.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:13

Ze staan er nu gelukkig goed bij :-)

Wat een water zeg! Dat is wel echt extreem als je hoort van de eigenaar van het land dat dit eigenlijk nauwelijks voor kwam in eerdere jaren.