Equitana 2022 7/13 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:20

Super vervelend...

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:26

Ik ken Equitana niet, lijkt het op Cavalluna?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:39

Euridicey schreef:

Née Cavalluna is echt puur een show. Equitana is meer een soort groot HorseEvent. Meerdere ringen met demo’s en heel veel kraampjes met allerhande paardenspullen. Vaak ook 1 hal met allerlei western dingen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:40

Euridicey schreef:

Nee, op de huishoudbeurs maar dan met paardenartikelen :D

De shows in de avond lijken soms wel op Cavalluna.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:08

Voila: een Cavalluna paardenhuishoudbeurs is het !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:42

Ik hoorde dat je booster max 90dagen oud mag zijn, indien je dan nog gevaccineerd moet zijn, klopt dat?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:45

Cemlys schreef:
Ik hoorde dat je booster max 90dagen oud mag zijn, indien je dan nog gevaccineerd moet zijn, klopt dat?

Bij Janssen in NRW mogelijk ja. In andere deelstaten moet er gewoon een 2e booster overheen en heb je aan 2 prikken feitelijk niets.
Equitana is nog net te vroeg, maar om van dat gezeur af te zijn heb ik ook me niet officieel laten testen met een positieve zelftest. Nu kan ik tenminste over 2 weken een 3e prik halen, anders moest ik weer wachten. Het gaat allang niet meer over gezondheid.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:26

Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 23-03-22 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:31

Cowgirl schreef:
Weet je ....ik snap er geen ene F*CK meer van. -O-

Dus mijn 2 inentingen + booster zijn niet voldoende???

Waar kan ik de info vinden die ik ECHT nodig heb.

Ik vraag mij hetzelfde af... wat is nou juist?
Ik wil mij nog laten boosteren maar als ik dan alsnog niet heen kan dan hoeft het van mij niet. Ik ben van de jansen echt beroerd geweest en zit daar eigenlijk niet nog een keer op te wachten. Zeker niet als we het nergens meer voor nodig hebben

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:33

tirzasarah10 schreef:
Cowgirl schreef:
Weet je ....ik snap er geen ene F*CK meer van. -O-

Dus mijn 2 inentingen + booster zijn niet voldoende???

Waar kan ik de info vinden die ik ECHT nodig heb.

Ik vraag mij hetzelfde af... wat is nou juist?
Ik wil mij nog laten boosteren maar als ik dan alsnog niet heen kan dan hoeft het van mij niet. Ik ben van de jansen echt beroerd geweest en zit daar eigenlijk niet nog een keer op te wachten. Zeker niet als we het nergens meer voor nodig hebben

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

Ik ga hier maar regelmatig ff bijlezen.
Voor nu moeten we ons dus nog wel aanmelden als we duitsland binnen gaan.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:50

Volgens mij als je korter dan 24 uur gaat hoef je je niet aan te melden.

Ik hou voor nu deze site in de gaten met betrekking tot de beurs: https://www.land.nrw/corona
2 april gaan ze weer kijken wat ze gaan doen met 2G+ en 3G, mondkapje is voor nu verplicht als er meer dan 1000 mensen binnen zijn. Ben benieuwd, wil graag mijn tripje plannen maar wacht dus voor de zekerheid maar even af.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:24

fransje23 schreef:
Nee, op de huishoudbeurs maar dan met paardenartikelen :D

De shows in de avond lijken soms wel op Cavalluna.

Dat is wel een heel treffende beschrijving :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:26

Nee, aanmelden is echt niet nodig. Als je prive overnacht ook niet. Was in februari nog prive een weekend in Duitsland. Er zijn geen grenscontroles hoor.

Dat mondkapje vind ik echt een no go. Ik kan evt. mijn gazen ding opzetten als het echt moet. Maar ik wil wel kunnen praten en vrij kunnen ademen. Men moet weer eens geheel normaal gaan doen (ook in Nederland is het nog lang niet normaal, gelukkig zijn de dingen als testen en binnen blijven adviezen en heb ik dat ook niet gedaan toen ik met alleen wat keelpijn een positieve zelftest had. Niets gezegd en gewoon normaal gedaan wat ik anders ook doe, want was niet ziek immers).

Met nu 455 standhouders is het nog steeds kleiner dan normaal. Ik mis ook nog een plattegrond, heeft iemand die al gezien?
Ik ga er al een beetje van uit dat het niet doorgaat voor mij wegens de beperkingen.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:56

germie schreef:
Nee, aanmelden is echt niet nodig. Als je prive overnacht ook niet. Was in februari nog prive een weekend in Duitsland. Er zijn geen grenscontroles hoor.

Dat mondkapje vind ik echt een no go. Ik kan evt. mijn gazen ding opzetten als het echt moet. Maar ik wil wel kunnen praten en vrij kunnen ademen. Men moet weer eens geheel normaal gaan doen (ook in Nederland is het nog lang niet normaal, gelukkig zijn de dingen als testen en binnen blijven adviezen en heb ik dat ook niet gedaan toen ik met alleen wat keelpijn een positieve zelftest had. Niets gezegd en gewoon normaal gedaan wat ik anders ook doe, want was niet ziek immers).

Met nu 455 standhouders is het nog steeds kleiner dan normaal. Ik mis ook nog een plattegrond, heeft iemand die al gezien?
Ik ga er al een beetje van uit dat het niet doorgaat voor mij wegens de beperkingen.

Oh dat zijn wel minder dan anders, hoeveel zijn er andere jaren? Zou beetje jammer zijn als het maar een kleine beurs gaat worden.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:57

Nou ik ga volgend jaar maar naar de paardenhuishoudbeurs XD

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:58

Zoals al eerder werd aangegeven. Je hoeft niet te gaan. Je kan het allemaal nog zo'n onzin vinden, als de regels nog gelden kan je hoog en laag springen en huilen, maar verander je er helemaal niets aan en moet je gewoon lekker thuis blijven.

Ik vind het verder wel wat onduidelijk, maar ga er vanuit dat ik prima zit met mijn voldoende vaccinaties (laatste (booster) in januari gezet). We hebben echter wel iemand mee die Janssen heeft en maar één booster heeft. Ik zie het niet zo snel terug op de sites hierboven of dat een probleem geeft, volgens mij niet, als "U bent minstens 2 keer tegen COVID-19 gevaccineerd én de laatste vaccinatie heeft u niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gehad.". Dan zit hij ook gewoon goed lijkt mij.

Mondkapje moet ik dan even kopen, maar dat zie ik dan wel weer. Aanmelden zie ik ook niet terug voor een dag bezoek overigens.

Ik zorg gewoon dat ik mondkapjes mee heb en m'n bewijzen paraat heb, dan komt het allemaal wel goed. Alleen die Janssen persoon is dan nog even de vraag haha. Wij gaan 8 april.

Niet doorgaan vanwege de beperkingen? Welke beperkingen? Een corona bewijs & mondkapje is voor veel mensen nog prima te doen. Als het aantal bezoekers gewoon toegestaan is, lijkt het mij dat het gewoon door gaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:07

Vandaag is in de Messe Essen de Techno classica beurs gestart, ook zo'n grote beurs in alle hallen. Hier zijn de huidige voorschriften voor bezoek te zien (inclusief dragen mond-neus masker):

http://www.siha.de/tce.php?m=1&ms=1

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:11

Ik wil me best laten testen voor Equitana (ik heb geen vaccin), alleen moet ik even uitzoeken of dat gewoon bij GGD kan of dat je naar testen voor toegang moet. Zou dan wel zuur zijn als je positief test haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:15

xLiez schreef:
germie schreef:

Oh dat zijn wel minder dan anders, hoeveel zijn er andere jaren? Zou beetje jammer zijn als het maar een kleine beurs gaat worden.

Normaal heb je volgens mij wel 2000 standhouders. Op de lijst van de laatste keer zag ik 30 pagina's standhouders en per pagina ging het om 25-30. Dus reken maar uit.
En met 27 euro entreegeld is het dus ook niet goedkoper omdat je minder krijgt.

Je zult ook wel voor parkeren moeten betalen, of weet iemand een gratis optie?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:29

2000 standhouders zijn er nog nooit geweest, 800 was wel ooit het maximum. In die lijsten stonden enorm veel dubbele, bijvoorbeeld Reitsport Klawunde zowel bij de R als bij de K.

Parkeren is nergens gratis op beursdagen, of je moet in een andere wijk gaan staan, maar dan moet je alsnog met de metro en dat is ook niet gratis.

Maar waarom gaan als je het op voorhand al niks vind?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:41

Loesdau en Krämer staan niet op de lijst? Die hadden altijd meerdere stands. En leuke aanbiedingen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:43

Kramer staat er geloof ik al 15 jaar niet meer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:09

het zal misschien niet zo groot zijn als anders maar iedereen moet weer opstarten na corona. Ik vind het altijd leuk om te gaan. Met de auto naar P10 hop in de bus en lekker slenteren. Heb mijn vaccinatie en boost en mond kapje op en gaan.
Ga met een vriendin op zondag . Nu al zin in

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:44

Ik ben niet geboosterd en begrijp uit jullie berichten dat vooralsnog iig tot 2/4 het mondkapje ook verplicht blijft. Dat betekent als dat zo blijft dat ik niet kan gaan. Jammer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:57

darkadia schreef:
Ik ben niet geboosterd en begrijp uit jullie berichten dat vooralsnog iig tot 2/4 het mondkapje ook verplicht blijft. Dat betekent als dat zo blijft dat ik niet kan gaan. Jammer.

Ja hoor testen mag ook.