Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:08

Wellicht nog eens een mailtje wagen aan de wijkagent? Al zal die er niet veel mee kunnen. Dat het in ieder geval ergens bekend is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:21

Tja, Ts is wel 385 euro armer dus zou ook kijken of er iets te regelen is, waarschijnlijk krijgt ze van haar zorg verzekering nog wel een brief of het om een ongeval ging dat door een ander is veroorzaakt want dan proberen ze de kosten te verhalen op de andere zorgverzekeraar . En zoiets tikt hard aan , ambulance is al bijna 900 Euro dan de scans enz erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:32

Sjong schreef:
Maar je zei zelf toch dat het ging? Ik snap dat je heel erg geschrokken was een verkeerd bent terecht gekomen, maar als iemand tegen mij zegt dat het gaat weet ik niet of ik wat anders zou doen.

Serieus? Je gaat dus niet eens even terug om te kijken? Ik vind het echt zo onfatsoenlijk, je gaat toch ff terug, kijken hoe het gaat, of je iets kan doen en biedt op zijn minst ff je excuses aan voor het feit dat je paard loopt te meppen? :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:44

of juist niet omdat je denkt dat je paard weer zal meppen.

Je weet niet wat de gedachtegang is van die andere groep.
Goed ervaren lijken ze in ieder geval niet te zijn, dus dan zullen ze ook andere dingen doen bij een ongeval dan ervaren ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:45

Maar er zal toch iets van begeleiding bij zijn lijkt me? Ik vind het echt te bizar voor woorden :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:46

Cinnepin schreef:
Ze rijden vaak zonder begeleiding in het bos...

Dus waarschijnlijk niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:47

Bizar dus, levensgevaarlijk ook als die club op de hobbel gaat :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:58

Ja die wil je inderdaad niet tegen komen.
Nadeel, bewijs het eens?
Dan moet je bijna met een camera op je helm gaan rijden of zo.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:59

Kan de boswachter daar niet iets mee?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 14:04

Heb mijn verzekering gebeld, die wijst naar rechts bijstand

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:19

Dat is wel vreemd, misschien omdat er niets op papier staat? Heb je rechtsbijstand?
Want je hebt geen partij om het bij te verhalen op dit moment.

Goed dat je de manege een mail hebt gestuurd. Maar de ruiter zal aansprakelijk zijn en niet de manege verwacht ik en je hebt/krijgt natuurlijk nooit de naam van de betreffende ruiter boven water.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:30

_San87_ schreef:
Kidde schreef:
Ik ben ook bang dat er niets te halen gaat zijn. Bij paardrijden horen nou eenmaal risico's die je accepteert als je er op gaat zitten. Bovendien was het je eigen paard dat bokte, er was natuurlijk ook geen opzet vanaf het meisje dat op het andere paard zat

Als jij per ongeluk een auto raakt met je portier, moet je de schade toch ook vergoeden?

Het paard bokte omdat het werd geslagen door een ander paard. Navraag doen kan altijd.

Maar het paard van TS is niet geraakt als ik het goed begrijp? Hij haalde uit en daar schrok hij van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:32

DuoPenotti schreef:
Cinnepin schreef:
Ze rijden vaak zonder begeleiding in het bos...

Dus waarschijnlijk niet...

Dat is niet gebruikelijk bij deze manege.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 14:36

Wij hebben rechtsbijstand ja :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 14:38

MarliesV schreef:
Dat is wel vreemd, misschien omdat er niets op papier staat? Heb je rechtsbijstand?
Want je hebt geen partij om het bij te verhalen op dit moment.

Goed dat je de manege een mail hebt gestuurd. Maar de ruiter zal aansprakelijk zijn en niet de manege verwacht ik en je hebt/krijgt natuurlijk nooit de naam van de betreffende ruiter boven water.

eigenaar van paard is aansprakelijk volgens mij, vandaar de vraag bij rechtsbijstand. Verder begin ik me beroerd te voelen dus sta in de wacht aan de telefoon van de huisarts

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:38

Ik vraag mij af hoe het in dit geval zit met doorrijden na een ongeval. Maargoed, dan weet je alsnog niet om welke ruiter(s) het ging.

Het is wel zwaar onbeschoft gedrag. Je vraagt je af waar het fatsoen is gebleven om je paard halt te houden en te vragen of de persoon die is gevallen te checken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:42

Nou dat zeker Winged.

TS, ik zou het dan bij de rechtsbijstand neerleggen qua vraag en even laten gaan voor nu.
Focus op je gezondheid, hopelijk valt het mee en wordt nu de stress je even teveel.
Beterschap!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:21

Zelfs als je denkt dat je paard weer gaat meppen als je teruggaat naar de gevallen ruiter, dan vraag je toch aan je mederuiters, houd mijn paard ff vast, dan ga ik ff terug om te kijken of het écht wel goed is met die ruiter. Ik hoop echt dat die ruiters hier ook op bokt zitten, dit lezen en zich nu een slag in de rondte schamen.

TS misschien moet je je topic titel veranderen naar iets met de locatie erin. Dus zoiets als: "Rhenen ruiterroute X, van je mederuiters moet je het maar hebben."

Misschien dat het dan meer gelezen wordt door mensen in de omgeving, en/of die ruiters zelf.

Rot trouwens dat je je beroerder gaat voelen. Sterkte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:30

DuoPenotti schreef:
of juist niet omdat je denkt dat je paard weer zal meppen.

Je weet niet wat de gedachtegang is van die andere groep.
Goed ervaren lijken ze in ieder geval niet te zijn, dus dan zullen ze ook andere dingen doen bij een ongeval dan ervaren ruiters.

Dit... En heel eerlijk, tegenwoordig moet je verdorie ook nog voorzichtig zijn met aandringen om te helpen ook. Nu ben ik niet iemand die mensen graag in de penarie laat zitten maar ik zou denk ik misschien nog een 2e keer vragen of het gaat maar als ik daar ook een "ja het gaat" op krijg, dan zou ik ook niet meer goed weten wat te doen. Ik zou wellicht nog vragen of ze hulp nodig heeft met terug op stappen maar indien dat ook een "nee het gaat wel" op levert. Ja, dan houdt het wel een keer op.

Ik zou ook niet uit automatisme zeggen dat het wel gaat eerlijk gezegd. := En nu ben ik toch geen janker.
Iedereen reageert anders bij paniek/schrik, dat geldt voor TS maar ook voor de ruiters die passeren. Toen die eenmaal kalm waren hebben die elkaar wellicht ook gevraagd of ze iet hadden moeten aandringen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:51

Monique1963 schreef:
Zelfs als je denkt dat je paard weer gaat meppen als je teruggaat naar de gevallen ruiter, dan vraag je toch aan je mederuiters, houd mijn paard ff vast, dan ga ik ff terug om te kijken of het écht wel goed is met die ruiter. Ik hoop echt dat die ruiters hier ook op bokt zitten, dit lezen en zich nu een slag in de rondte schamen.

TS misschien moet je je topic titel veranderen naar iets met de locatie erin. Dus zoiets als: "Rhenen ruiterroute X, van je mederuiters moet je het maar hebben."

Misschien dat het dan meer gelezen wordt door mensen in de omgeving, en/of die ruiters zelf.

Rot trouwens dat je je beroerder gaat voelen. Sterkte.

Ben het hier mee eens.. je kan dan toch niet met een gerust hart doorrijden?
En desnoods stapt een mederuiter ook even af om de 2 paarden vast te houden. Moet toch kunnen als het manegepaarden zijn?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:13

dat je het niet fijn vind dat ze doorgereden zijn snap ik helemaal. Maar schade verhalen gaat denk ik niet werken.
Hun paard haalde uit, maar raakte je paard niet zoals ik het las.
Maar jij viel van je paard omdat je paard opzij sprong en bokte. gewoon een rottig ongeluk, maar wel een risico wat je neemt als je erop gaat zitten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:30

Eens met bovenstaande. Plus dat je wist dat hun paarden het niet leuk vinden als andere paarden passeren. Je hebt er toch zelf voor gekozen om te passeren op een smal stuk. Ik zou zijn omgedraaid in deze situatie. Dan maar een stuk terug en een plek waar t wel kan.

Hopelijk knap je snel weer op. Vallen is nooit leuk maar helemaal niet als je er last van hebt. Beterschap.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 17:51

Ik ben nog naar het politie bureau geweest, ik wil nu nog niet te veel openbaar zetten, pas als ik meer weet, maar ik laat het er nog niet bij zitten,

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:53

Cinnepin schreef:
Ik ben nog naar het politie bureau geweest, ik wil nu nog niet te veel openbaar zetten, pas als ik meer weet, maar ik laat het er nog niet bij zitten,

En vooral niet de reacties hier voor waar aan nemen, dat zijn meningen, geen wetgeving rondom aansprakelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 21-06-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 17:53

onpaard schreef:
Eens met bovenstaande. Plus dat je wist dat hun paarden het niet leuk vinden als andere paarden passeren. Je hebt er toch zelf voor gekozen om te passeren op een smal stuk. Ik zou zijn omgedraaid in deze situatie. Dan maar een stuk terug en een plek waar t wel kan.

Hopelijk knap je snel weer op. Vallen is nooit leuk maar helemaal niet als je er last van hebt. Beterschap.

Ho even, ik wist het niet, zij zeiden het tegen elkaar en ik ving het op. Dan nog zit ZIJ op een paard dat uithaalt en ik niet. Dan dient zij maatregelen te treffen en ik niet