tjaakje schreef:996981 schreef:
Vragen stellen bij de mogelijkheid (meerdere) paarden te kunnen onderhouden met een (bijstands)uitkering, is toch niet direct misgunnen?
De bijstandsuitkering is ervoor bedoelt mensen die het om welke reden dan ook niet redden zichzelf te voorzien in het bestaansminimum, daarbij te helpen. Het sociaal minimum is het minimale bedrag dat je nodig hebt om in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Het gaat daarbij om de basisbehoeften: kleding, eten, drinken en onderdak.
In beginsel is de bijstandsuitkering dus niet bedoelt voor het beoefenen van hobby’s. Het houden van eigen paard is echter ook nog eens een dure hobby.
Het resultaat van de uitkering: het kunnen houden en onderhouden van (meerdere) paarden, strookt dus niet met het doel van de uitkering: voorzien in de fysieke basisbehoeften.
In mijn ogen niet meer dan logisch dat men zich afvraagt hoe dit kan?
Bijstand is iets anders dan uitkering.....
Edit: en dan nog! moet jij je druk maken over waar iemand anders zijn geld voor gebruikt? Maar goed, dit is een discussie die nogal off-topic loopt.
Ik zeg nergens dat ik mij er druk om maak toch? Ik zeg dat ik het niet vreemd vind dat anderen er vragen bij kunnen hebben en dat dit niets met misgunnen te maken heeft

Zo off-topic is het volgens mij niet. De vraag was of je rijk moet zijn om een paard te kunnen onderhouden. Dat hoeft dus niet, want er zijn mensen die het lukt met een (bijstands)uitkering een paard te onderhouden.