Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Ik heb trouwens ook gezien wat er gebeurd als je paard dus wel zo‘n geweldloze knuffelaar is. We hadden ratten op stal en mijn paard liet zich letterlijk (als enige) door ratten uit de voerbak pesten. Als er gevoerd werd sprongen er accuut ratten in enkel haar voerbak en dan stond ze braaf te wachten, de sul.
Wat dat betreft denk ik eerder dat zulke my little ponies een steekje los hebben dan paarden die de rat geen 2e kans geven.
(Uiteraard hebben we de ratten laten verdelgen).
anjali schreef:Sizzle schreef:Ik heb trouwens ook gezien wat er gebeurd als je paard dus wel zo‘n geweldloze knuffelaar is. We hadden ratten op stal en mijn paard liet zich letterlijk (als enige) door ratten uit de voerbak pesten. Als er gevoerd werd sprongen er accuut ratten in enkel haar voerbak en dan stond ze braaf te wachten, de sul.
Wat dat betreft denk ik eerder dat zulke my little ponies een steekje los hebben dan paarden die de rat geen 2e kans geven.
(Uiteraard hebben we de ratten laten verdelgen).
Ik denk wel dat die geweldloze paarden in de mensenwereld toch meer kans hebben om oud te worden dan de horrorponies. Ik heb ooit met een handelaar een pony besproken waar ik belangstelling voor had. Die was 14. Ik vraag die handelaar of hij wel braaf zou zijn. Toen zei die handelaar: Als hij niet braaf is dan wordt hij geen 14!
anjali schreef:Ik denk wel dat die geweldloze paarden in de mensenwereld toch meer kans hebben om oud te worden dan de horrorponies. Ik heb ooit met een handelaar een pony besproken waar ik belangstelling voor had. Die was 14. Ik vraag die handelaar of hij wel braaf zou zijn. Toen zei die handelaar: Als hij niet braaf is dan wordt hij geen 14!
Weidebloem schreef:Een paard wat achter een kip aan gaat is niet per direct een horror-paard. Ken er genoeg die achter een kip aan gaan, of honden niet uit kunnen staan, maar absoluut heel doodgewone doorsnee paarden en pony's zijn. Daarbij vind ik uithalen naar een hond of kat ook eigenlijk niet zo gek, het blijven roofdieren die een prooidier benaderen en dat betekent gevaar.
tootje71 schreef:3 kippen
1 duif
1 eend
Poging de poes te killen (gelukkig niet gelukt)
Poging hondje (ook niet gelukt)
Oppas kinderen houd ik uit de buurt want die vind hij ook lekker![]()
Hij springt er met beide voorbenen bovenop....
Betreft 9 jarige welsh a ruin....
[ [url=m/VGLPbU.jpg]Afbeelding[/url] ]
pmarena schreef:Toch vind ik dat er een steekje los zit hoor aan een paard dat bewust een niet-bedreigend dier doodmept of er mee gaat voetballen.
Je kan het heus allemaal goedpraten door het terug te relateren aan "de natuur" en dat is heus ook wel terecht, maar het ene dier is net als het ene mens nu eenmaal veel liever voor anderen. En ik vind er weinig charme aan zitten, van die eppo's die het nodig vinden om andere dieren te vermoorden. Ik zie het toch als een akelig karaktertrekje dat gelukkig niet elk paard heeft