Moord in de paddock

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:04

Ik heb trouwens ook gezien wat er gebeurd als je paard dus wel zo‘n geweldloze knuffelaar is. We hadden ratten op stal en mijn paard liet zich letterlijk (als enige) door ratten uit de voerbak pesten. Als er gevoerd werd sprongen er accuut ratten in enkel haar voerbak en dan stond ze braaf te wachten, de sul.
Wat dat betreft denk ik eerder dat zulke my little ponies een steekje los hebben dan paarden die de rat geen 2e kans geven.
(Uiteraard hebben we de ratten laten verdelgen).

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:50

De parelhoenders van de buurman zijn in de buurt van het paddock gesignaleerd. Iemand nog een goed recept? :D

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:17

Sizzle schreef:
Ik heb trouwens ook gezien wat er gebeurd als je paard dus wel zo‘n geweldloze knuffelaar is. We hadden ratten op stal en mijn paard liet zich letterlijk (als enige) door ratten uit de voerbak pesten. Als er gevoerd werd sprongen er accuut ratten in enkel haar voerbak en dan stond ze braaf te wachten, de sul.
Wat dat betreft denk ik eerder dat zulke my little ponies een steekje los hebben dan paarden die de rat geen 2e kans geven.
(Uiteraard hebben we de ratten laten verdelgen).

Ik denk wel dat die geweldloze paarden in de mensenwereld toch meer kans hebben om oud te worden dan de horrorponies. Ik heb ooit met een handelaar een pony besproken waar ik belangstelling voor had. Die was 14. Ik vraag die handelaar of hij wel braaf zou zijn. Toen zei die handelaar: Als hij niet braaf is dan wordt hij geen 14!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:45

anjali schreef:
Sizzle schreef:
Ik heb trouwens ook gezien wat er gebeurd als je paard dus wel zo‘n geweldloze knuffelaar is. We hadden ratten op stal en mijn paard liet zich letterlijk (als enige) door ratten uit de voerbak pesten. Als er gevoerd werd sprongen er accuut ratten in enkel haar voerbak en dan stond ze braaf te wachten, de sul.
Wat dat betreft denk ik eerder dat zulke my little ponies een steekje los hebben dan paarden die de rat geen 2e kans geven.
(Uiteraard hebben we de ratten laten verdelgen).

Ik denk wel dat die geweldloze paarden in de mensenwereld toch meer kans hebben om oud te worden dan de horrorponies. Ik heb ooit met een handelaar een pony besproken waar ik belangstelling voor had. Die was 14. Ik vraag die handelaar of hij wel braaf zou zijn. Toen zei die handelaar: Als hij niet braaf is dan wordt hij geen 14!


Whut?! Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord... Dus niet brave pony's worden allemaal geruimd ofzo? :?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:49

Braaf betekend braaf naar kinderen.
Wat ze met kippen doen zal de handelaar echt een rotzorg zijn hoor :')

Daarnaast zijn er genoeg onbetrouwbare ponies ouder dan 14.
Ofwel: je bent in zijn verkooppraatje getrapt.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:59

Dus, Anjali, jij bent dus van mening dat mijn Shet een horror pony was? En bedankt :(

Dat verkooppraatje van die handelaar kan alleen een handelaar verzinnen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:52

anjali schreef:
Ik denk wel dat die geweldloze paarden in de mensenwereld toch meer kans hebben om oud te worden dan de horrorponies. Ik heb ooit met een handelaar een pony besproken waar ik belangstelling voor had. Die was 14. Ik vraag die handelaar of hij wel braaf zou zijn. Toen zei die handelaar: Als hij niet braaf is dan wordt hij geen 14!


Damn, onze horrorpony is net 10 geworden. Gaat hij nu binnen 4 jaar dood? Hoe dan? :+

Wat een rotidee hè, Anjali, dat paarden blijkbaar in staat zijn zulke nare dingen te doen. Als ik jou was zou ik ook proberen jezelf wijs te maken dat dit maar heel erg zelden voorkomt en vooral alleen onder duidelijk kwaadaardige dieren die in geen geval oud worden. En die ook nooit aan jou verkocht kunnen worden en in jouw stal kunnen belanden. Want hoe kan je anders nog leven met je paard en van hem houden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:27

De zogenaamde ‘horror-paarden’’ zijn dat veelal voornamelijk in handen van mensen met een roze bril. Ik heb alleen maar ex-horror paarden en hier worden het stuk voor stuk betrouwbare dieren.

Mensen die denken dat paarden die wat agressiever uit de hoek kunnen komen niet ‘normaal’ zijn hebben veelal ook simpelweg niet de instelling om met dat karakter te werken en die blijven daar ook best gewoon van weg want dan gebeuren er idd ongelukken. Ze beginnen nl. Gewoon als paarden maar als je die eigenschap niet erkent dan worden het horror paarden. Als je een rillerige hebt en je blijft er van uit gaan dat je er vuurwerk langs af kan steken, ja dan is de kans groot dat je een keer teleur gesteld wordt.

En dat is geen onkunde of schande. Dat is gewoon een andere voorkeur. Net zoals de ene een Arabier wil en de ander een tinker.

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:03

Mwoh, ik denk dat mensen die denken dat er 'horrorpaarden' bestaan sowieso het paard in zijn wezen niet begrijpen. Het is een dier. Dieren handelen vooral instinctief, niet vanuit morele redenatie. Als je dat niet kunt snappen zal je sowieso vroeg of laat een keer teleurgesteld raken.

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:20

Een paard wat achter een kip aan gaat is niet per direct een horror-paard. Ken er genoeg die achter een kip aan gaan, of honden niet uit kunnen staan, maar absoluut heel doodgewone doorsnee paarden en pony's zijn. Daarbij vind ik uithalen naar een hond of kat ook eigenlijk niet zo gek, het blijven roofdieren die een prooidier benaderen en dat betekent gevaar.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:58

Weidebloem schreef:
Een paard wat achter een kip aan gaat is niet per direct een horror-paard. Ken er genoeg die achter een kip aan gaan, of honden niet uit kunnen staan, maar absoluut heel doodgewone doorsnee paarden en pony's zijn. Daarbij vind ik uithalen naar een hond of kat ook eigenlijk niet zo gek, het blijven roofdieren die een prooidier benaderen en dat betekent gevaar.


Precies ja, had vroeger een paard die het prima met mijn Duitse herder kon vinden maar wel een keer bijna een jonge herder heeft doodgetrapt.
We reden door de duinen en die hond kwam ons achterna. Diertje begon speels naar de benen van mijn paard te happen en daar was hij toch niet zo van gediend.
Hij haalde uit en de hond belandde een paar meter verderop bewusteloos op de grond.

Gelukkig kwam hij weer bij. Ben even bij zijn baasjes gebleven die helemaal begrepen waarom mijn paard had getrapt en hoopten dat hun hond zijn lesje geleerd had.

Zelfde paard had ooit opeens een peuter aan zijn achter been hangen. Kindje omarmde zijn been en de ouders stonden er een eindje verderop om te lachen.
Die keer bleef mijn paard stokstijf staan tot ik het kindje van zijn been had afgepeuterd .

Niks horrorpaard maar natuurlijk gedrag. Hij voelde zich bedreigd door de hond en voelde aan dat hij voorzichtig moest zijn met een peuter.

tootje71

Berichten: 5120
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:07

3 kippen
1 duif
1 eend

Poging de poes te killen (gelukkig niet gelukt)
Poging hondje (ook niet gelukt)

Oppas kinderen houd ik uit de buurt want die vind hij ook lekker :roll:

Hij springt er met beide voorbenen bovenop....

Betreft 9 jarige welsh a ruin....


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tootje71 op 04-09-19 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:09

Pff nee hier gelukkig niet, trekpaard van de buren had wel een keer een hond dood getrapt. Hond was ook niet goed opgevoed, ging gewoon aan de staart van het paard hangen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:16

Mijn schaapmakke lieve oude merrie heeft tot 2x toe bijna een hond vermoord. Een keer toen een grote hond op buitenrit die niet onder appèl stond in haar staart/achterbenen meende te moeten gaan hangen (-> 1 welgemikte trap, hond zwaar in de kreukels) en een keer toen ze de boerenfox op stal zat was terwijl zij fris was en hij dacht om haar heen te moeten springen. Ook weer 1 welgemikte trap, hond KO en kop kapot. Paard is zeer vredelievend, maar als ze je zat is maakt ze korte metten met je :+ Dieren dan, ik heb haar nog nooit ook maar een voet op zien tillen naar een mens/kind.

We hadden vroeger een merrie wat alles wat in "haar" land kwam aanviel en opvrat als ze de kans kreeg, of op zijn minst doodmepte. Dieren én mensen... Zodra je haar aan een touwtje had was ze braaf, maar o wee als ze los liep en haar pet verkeerd stond :n Daar kon je ook maar beter niet vanaf vallen met rijden in de bak := Die had wat dat betreft serieus een steekje los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:41

tootje71 schreef:
3 kippen
1 duif
1 eend

Poging de poes te killen (gelukkig niet gelukt)
Poging hondje (ook niet gelukt)

Oppas kinderen houd ik uit de buurt want die vind hij ook lekker :roll:

Hij springt er met beide voorbenen bovenop....

Betreft 9 jarige welsh a ruin....


[ [url=m/VGLPbU.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dan zie je dat lekkere bekkie van m... O:)

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:25

Echt he, de onschuld zelve :')

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:27

Ach paarden werken ook samen.

Een gaat op de staart van een pauw staan en de ander mept hem zeer gericht pauw liep daarna nog 1 meter.

Zelfde paarden deden ook erg graag aan voetballen met konijnen kippen en dergelijke.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:09

Hier al meerdere kippen.
Zag de pony 1x met een kip in zijn mond rondlopen(de kop) en er mee rondschudden alsof hij een hond was _O- ik dacht dus altijd dat mijn kippen dom tegen t stroomdraad aanliepen en daardoor soort van blauwe plekken op hun hoofd hadden en soort van bezopen rondliepen, ook 1x de kip van de buren.. mijn kippen zitten nu in ee veilige voliere.

konijnen daarin tegen mogen met de pony mee eten :?

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 01:11

Die van mij ging ooit vol achter de stalhond aan... Een rottweiler for crying out loud. Die arme hond wist niet hoe snel die moest rennen.
In de stalgang of poetsplaats geen probleem. Maar paard wil geen andere dieren in de piste. Kippen en duiven gaat ze ook achteraan. Maar enkel in de piste :\ zo ooit eens tijdens de les een kip vertrappeld. Lesgeefster vond dat ik de kip moest negeren en dat paard dat ook wel zou doen. Tot paard vol op de kip dook -O-

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 01:34


pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:28

Toch vind ik dat er een steekje los zit hoor aan een paard dat bewust een niet-bedreigend dier doodmept of er mee gaat voetballen.

Je kan het heus allemaal goedpraten door het terug te relateren aan "de natuur" en dat is heus ook wel terecht, maar het ene dier is net als het ene mens nu eenmaal veel liever voor anderen. En ik vind er weinig charme aan zitten, van die eppo's die het nodig vinden om andere dieren te vermoorden. Ik zie het toch als een akelig karaktertrekje dat gelukkig niet elk paard heeft :(:)

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:21

Ik vraag me echt af of paarden dit wel altijd zo gericht doen, vaak is het volgens mij gewoon lompheid en een kwestie van hun eigen krachten niet kennen? Paard in het filmpje hierboven ook, ik vraag me of ie doorheeft dat ie erop gaat staan?

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:28

pmarena schreef:
Toch vind ik dat er een steekje los zit hoor aan een paard dat bewust een niet-bedreigend dier doodmept of er mee gaat voetballen.

Je kan het heus allemaal goedpraten door het terug te relateren aan "de natuur" en dat is heus ook wel terecht, maar het ene dier is net als het ene mens nu eenmaal veel liever voor anderen. En ik vind er weinig charme aan zitten, van die eppo's die het nodig vinden om andere dieren te vermoorden. Ik zie het toch als een akelig karaktertrekje dat gelukkig niet elk paard heeft :(:)

Vind ik ook. Als dit normaal zou zijn bij paarden dan zou ik er geen willen hebben.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:04

Tot nu toe alleen een platte gestampte rat gevonden in de uitloop.
Misschien uit angst op gaan staan?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:12

Heb je wel eens gezien wat kippen met een konijn kunnen doen, dat geeft soms misselijk makende effecten.