Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:46

Suzanne F. schreef:
En persoonlijke aanvallen mogen ook niet.

Ze zegt zelf dat we haar topic in haar onderschrift mogen bekijken. Mag ik na haar kritiek op Nessie ook kritiek op haar geven. Daarbij zeg ik niet eens dat ze slecht rijdt, alleen dat ze zeker niet beter rijdt dan Nessie. En Nessie vind ik goed rijden, dus mijn kritiek kon erger {:}

Anoniem

Re: Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:03

Er is helaas een complete pagina verwijderd met reacties.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:55

Liselot schreef:
Als je alleen oeh en aaaah reacties wilt moet je geen topic op bokt plaatsen.

Huh, hoezo niet dan?
Is toch suuuuperleuk als mensen gewoon foto’s plaatsen omdat ze enthousiast zijn? Behandel een ander als je zelf behandeld zou willen worden. Niks mis met oeh- en ah- reacties, positieve stimulatie werkt in veel gevallen juist supergoed.
Hopelijk schud je je negatieve masker snel af, ik zou alvast niet met je willen ruilen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 01:31

astridastrid schreef:
Liselot schreef:
Als je alleen oeh en aaaah reacties wilt moet je geen topic op bokt plaatsen.

Huh, hoezo niet dan?
Is toch suuuuperleuk als mensen gewoon foto’s plaatsen omdat ze enthousiast zijn? Behandel een ander als je zelf behandeld zou willen worden. Niks mis met oeh- en ah- reacties, positieve stimulatie werkt in veel gevallen juist supergoed.
Hopelijk schud je je negatieve masker snel af, ik zou alvast niet met je willen ruilen!

Denk dat jij negatief verward met realistisch.
Oeh en ah reacties zijn uiteraard leuk! Maar als je foto's plaatst weet je dat er ook andere reacties geplaatst kunnen worden. Die moet je dan ook kunnen en willen incasseren.
Zo'n erge dingen zijn helemaal niet gezegd in dit topic. Overal een weerwoord op hebben en niet willen aannemen wat er gezegd wordt is een optie van reageren uiteraard. Of dit de verstandigste is, is weer iets anders.
Positieve stimulatie is altijd goed, maar dit mag toch juist ook met een kritische noot? Daar wordt op alle fronten het meest mee bereikt.
Hele topic reacties is een kwestie van actie reactie.
Als je daar niet tegen kan is het verstandig om deze reacties langs je neer te (kunnen) leggen of geen foto's te plaatsen.

Jammer dat een dergelijke uitspraak dan als een negatief masker opgevat wordt. Diegene die het zo ziet heeft mij inziens de negatieve input bij zich liggen :).

@TS; Leuk paard! Er zal vast e.e.a. aan te verbeteren zijn, zoals bij iedereen. Laat je niet kisten en sta achter wat je doet en waarom je het zo doet. Kijk realistisch naar de kritische reacties en neem er van mee waar je iets in kan vinden. Heel veel plezier met je leuke dier en succes op wedstrijd!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:20

Nessie schreef:
Ik werd getipt op mijn eigen topic. Ik wil van harte iedereen vragen elkaar, inclusief mij (hier en buiten het topic) in de waarde te laten. Ik kijk naar welke tips ik wat mee kan en welke niet van toepassing zijn, ik heb hier alle recht toe zelf een afweging in te maken.

Daarnaast heb ik besloten bokt even te laten voor wat het is.

Eston is vandaag nog meegeweest op wedstrijd, ditmaal met mijn zus. Met mooie cijfers voor alle gangen en de impuls, hebben ze 4 ruime winstpunten behaald :) Wij gaan zelf volgende maand weer op pad, eerst nog deze maand met mijn merrie.

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd.

Blijft een super knap paard. Zie al veel verbetering in jouw houding en zit.

Instructie en begeleiding heb je prima voor elkaar. Heel veel succes.

Zeikers hou je toch. Op i net en real life.

Lekker foto's blijven plaatsen. Zat mensen die het leuk vinden om te zien. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:22

Liselot schreef:
Whahahaha nu heb ik een negatief masker? Moet niet gekker worden zeg.
Ik zit vanaf het begin op bokt en heb enorm veel fototopics geplaatst. Bokt heeft altijd de regel gehad dat je geen oneliners mocht plaatsen en je inhoudelijk moest reageren.
Als mensen net commentaar geven is daar helemaal niets mis mee, maar de ruiters van tegenwoordig kunnen niet meer met commentaar omgaan. Dáár zit het hele euvel.

En de mensen die zo afgeven op maria, ook het bericht van ts richting haar in dit topic gelezen? Dat is ook allesbehalve chique, maar daar wordt niets over gezegd :roll:

Welke opmerking van TS bedoel je dan? Want ik zie niks geks. Of er moeten posts verwijderd zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:24

Dat bericht zal ts of een mod wel verwijderd hebben want hij staat er niet meer. Essentie van dat bericht was echt niet netjes

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:44

Dan zullen we die reacties ook meteen even rechtzetten voordat je van alles in je hoofd haalt. Ik heb haar zus gefeliciteerd met de behaalde punten en gezegd: dat ze zelf wat heeft gedaan met de tips van haar lesgever. Tegen TS heb ik ook gezegd: dat zij er net zo goed op kan rijden als der zus als ze zelf met de kritische reacties weet om te gaan. In plaats van heel bokt op te schoffelen plus op te stoken hoef je niet elke keer oude koeien uit de sloot te halen. Ik verplicht TS helemaal niet om wat met mijn gegeven tips te doen. Het feit blijft dat TS geen een tips wil aannemen van wie dan ook plus op elke kritische reacties heeft TS een weerwoord en schiet zelf snel in de verdediging.

@_San87_ ; de reacties die TS heeft neergezet over mij zijn door de moderator verwijderd ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:05

maar dit is toch een Rij in the picture en geen Rij-HAW dus waarom al dat commentaar over haar houding en hoe het paard loopt vanaf een paar plaatjes. WAarom al die negativiteit. bah

Je durft zo bijna niks meer te plaatsen.. En dan is dit nog wel een rij in te picuture.. Ik wil denk niet weten hoar het bij de rij-haw aan toe gaat??

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:09

Offline90 schreef:
Dan zullen we die reacties ook meteen even rechtzetten voordat je van alles in je hoofd haalt. Ik heb haar zus gefeliciteerd met de behaalde punten en gezegd: dat ze zelf wat heeft gedaan met de tips van haar lesgever. Tegen TS heb ik ook gezegd: dat zij er net zo goed op kan rijden als der zus als ze zelf met de kritische reacties weet om te gaan. In plaats van heel bokt op te schoffelen plus op te stoken hoef je niet elke keer oude koeien uit de sloot te halen. Ik verplicht TS helemaal niet om wat met mijn gegeven tips te doen. Het feit blijft dat TS geen een tips wil aannemen van wie dan ook plus op elke kritische reacties heeft TS een weerwoord en schiet zelf snel in de verdediging.

Daar is ze toch niet verplicht toe? Daar is trouwens niemand op Bokt verplicht toe.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:15

Dat ligt er vaak maar met aan hoe een TS met commentaar omgaat.
Ik heb de reacties van de TS nog eens doorgelezen, en idd alle commentaar wordt weggewuifd. En ik geloof dat het des Bokts is om dan datzelfde nog een aantal keer te zeggen.
Allebei lijkt me niet bijzonder handig. Krijg je lange topics van.

miezelke schreef:
Daar is ze toch niet verplicht toe? Daar is trouwens niemand op Bokt verplicht toe.

Uiteraard is niemand daartoe verplicht. Maar imo is het wel iets wat je van tevoren wel kunt bedenken. Als je foto's plaatst krijg je commentaar. Dan moet je ze niet op Bokt plaatsen. En zo negatief is dat commentaar echt niet, dat kan echt veel heftiger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:17

Offline90 schreef:
Dan zullen we die reacties ook meteen even rechtzetten voordat je van alles in je hoofd haalt. Ik heb haar zus gefeliciteerd met de behaalde punten en gezegd: dat ze zelf wat heeft gedaan met de tips van haar lesgever.

Waarmee je wil impliceren dat TS niks doet met de tips van haar lesgever? Of lees ik het verkeerd.

Citaat:
Tegen TS heb ik ook gezegd: dat zij er net zo goed op kan rijden als der zus als ze zelf met de kritische reacties weet om te gaan.

Daar heeft TS haar lesgever toch voor? Voor de kritische noten en de tips en trics.

Citaat:
In plaats van heel bokt op te schoffelen plus op te stoken hoef je niet elke keer oude koeien uit de sloot te halen.

TS reageerde in de eerste instantie gewoon netjes en gaf aan haar instructeur te volgen.

Citaat:
Ik verplicht TS helemaal niet om wat met mijn gegeven tips te doen. Het feit blijft dat TS geen een tips wil aannemen van wie dan ook plus op elke kritische reacties heeft TS een weerwoord en schiet zelf snel in de verdediging.

En hier ga je scheef. Ze hoeft de tips die hier gegeven worden ook niet aan te nemen. En waarom zou ze niet uit mogen leggen hoe zij werkt met haar lesgever en daarmee haar lesgever volgen en niet de random users op Bokt? Zou mijn keuze ook zijn.

Citaat:
@_San87_ ; de reacties die TS heeft neergezet over mij zijn door de moderator verwijderd ;)

Ik had het begrepen ja.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:49

Graag even jullie aandacht voor de moderatoropmerking die ook al eerder is geplaatst:
balance schreef:
Moderatoropmerking:
De TS heeft dit topic geopend op RIJ-ITP met de bedoeling om rij-foto’s te delen. In de chapter van RIJ-ITP kun je lezen wat de regels zijn. Kritiek geven mag, mits het vriendelijk en opbouwend is. Sommige reacties voldoen dus duidelijk niet aan de regels.
Vanaf hier verzoeken we je dus om de regels van het chapter en de boktregels in het algemeen in acht te nemen bij het plaatsen van een reactie.

Moderatoropmerking:
Met aanvulling:
Persoonlijke aanvallen en een hele discussie of iets wel of niet gezegd mag worden zijn ook ongewenst. Hierboven en in de regels staat beschreven waar topics en reacties op RIJ-ITP aan moeten voldoen.
Discussiëren of iets wel of niet gezegd zou mogen worden legt er enkel meer aandacht op En trekt een topic erg in het negatieve. Er hoeft niets gedaan te worden met tips, maar ze mogen wel gegeven worden.
Daarnaast verzoeken we jullie ontopic te blijven, aanvallen en off-topic berichten zijn verwijderd.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:33

De mensen die hier kritiek hebben moeten eens aan de zijlijn gaan staan bij het inrijden tijdens wedstrijden en al het misbruik eens gaan filmen bekritiseren en melden bij de KNHS.
Doe je wat nuttigs met je grote mond.
Dit is gewoon hetzelfde als een fotomodel op een foto gaan vertellen dat ze dikke enkels heeft..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:43

Momenteel zijn het degene die TS verdedigen (hoe lief en begrijpelijk dat ook is.) die de negatieve sfeer in stand houden. :) Jullie lokken ze steeds terug om reactie te geven.

Dus TS: hele dikke proficiat met de punten (want jij hebt hem tenslotte opgeleid.) en natuurlijk ook een dikke proficiat aan je zus! :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:45

Clasical schreef:
De mensen die hier kritiek hebben moeten eens aan de zijlijn gaan staan bij het inrijden tijdens wedstrijden en al het misbruik eens gaan filmen bekritiseren en melden bij de KNHS.
Dit is gewoon hetzelfde als een fotomodel op een foto gaan vertellen dat ze dikke enkels heeft..

Deze vergelijking slaat natuurlijk kant noch wal. Een opmerking over dikke enkels is in de verste verte geen opbouwende feedback, iets wat in dit topic juist wel het geval is. Nergens wordt de TS beledigt met iets waar ze helemaal niks aan kan doen. Wel zijn er meerdere mensen die op bepaalde punten wijzen, daarbij vertellen wat voor mogelijke effecten dat heeft voor het paard en hoe ze het eventueel zou kunnen veranderen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:53

Prachtig paard TS met veel uitstraling! Vind het er goed uitzien, zeker als je beseft hoe jong hij nog is. Ga zo door <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:55

Clasical schreef:

Nou nou, overdrijven is ook een vak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:57

Ik vind het een heel leuk paard met enorm veel uitstraling! Ts mag daar oprecht trots op zijn!!

Maar :) ik snap ook dat mensen “commentaar” hebben. Aan de ene kant komt het denk ik door het gave paard waardoor er meer mogelijkheden worden gezien die te verbeteren zijn. Aan de andere kant straalt ts ook uit dat ze heel goed is. (Kan het niet heel goed omschrijven wat ik bedoel) wat misschien ook weer leid tot het plaatsen van “commentaar” waarbij ts dit waarschijnlijk niet zo bedoelt :)

En dan nog mijn eigen idee, niet alle gp ruiters zijn goede instructeurs.. soms is het beter om te kijken naar iemand die een heel andere basis heeft dan het voorbenen naar de kin plaatje waarbij het achterbeen wordt vergeten.

Ts heel veel plezier met hem en ben benieuwd hoe ver jullie komen!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:40

Clasical schreef:

Iemand met dikke enkels beledigen is iemand met opzet kwetsen en dat heeft dan ook niets te maken met opbouwende kritiek geven. Aan dikke enkels kun jezelf niet altijd wat doen plus dat het niks te maken heeft met paardrijden.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:43

Kunnen jullie niet gewoon stoppen met discussiëren? Je bereikt er immers niks mee. Leven en laten leven...

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:57

Knap paard!!

Dames, we zijn allemaal geen Edward, Hans Peter of Anky... Gewoon lol met je knol, genieten van het gave dier wat je hebt en gewoon lekker rijden!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:28

Y)(^) en popcorn ipv taart.

Nee gekheid. Voor ts als ze nog komt lezen. Gaaf paard en hij loopt netjes hoor. Ik vind hem ooo niet GP klaar, maar denk dat we het er allemaal over eens zijn dat dat niet hoeft in de L2. Toch?

Verder snap ik de reacties van ts. Alleen klinken ze op den duur wat arrogant. Ja de jury vind dit en we krijgen punten etc. Maar vergeet de jury. Ik krijg ook wel eens wauw punten, maar weet ook dat ik tig verbeterpunten heb. Met zo'n gave bok heb je al een streepje voor, ook al mag dat niet. Vergeet de jruys en ga aan de slag met je instructie. En neem eens een keer een andere instructie, een clinic misschien? Leuk omdat ze soms wat anders zien, wat nieuws, of juist hetzelfde! Maar die hebben bewegend beeld. Wij maar foto's.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:14

TS ik ga toch wat zeggen na een hoop getwijfel. Ik vind jou en je paard knappe verschijningen en samen ook een heel mooi team. Je hebt hem mooi aan het lopen voor een 5-jarige in het L2 en ga lekker zo door met jullie trainer, jullie komen er echt wel!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:11

Misschien kan dit topic maar beter gewoon gesloten worden..