Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UK_eef schreef:Jester_ schreef:Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden
In die tijd dat je dat speurwerk deed had je beter een lesje grammatica kunnen volgen w.b. 'me' / 'mijn' ...![]()
![]()
On-topic: prachtige combinatie, gaaf beest!
maria1990 schreef:@peelie; Had je niet beter in je openingspost kunnen zeggen dat er alleen positieve reacties gegeven mogen worden en geen kritische reacties want dat is blijkbaar de bedoeling van dit topic
Siersma schreef:Ik heb getemt op Maria, belachelijk.
Ik was een stille meelezer maar wil toch ff reageren. Ik vind Nash zo gaaf!
janouk schreef:Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben bij de Haflinger. Deze Haf is een 1.54m, 550 kg en een bonk compacte spieren.
Haflingers hebben veel powerspieren. Al 200 jaar gefokt op kracht.
Het geen kleine iele D maat, van 400 kg met weinig spieren.
Ik heb twee van die power Haflingers voor de koets lopen. Je wil niet weten hoeveel power die hebben als je het commando galop geven. Trekken met gemak 800kg. En die van mij zijn 8cm kleiner.
Peelie schreef:Anoniem schreef:Ik ben zelf echt geen dressuurruiter en ga mij daar dan verder ook niet mee bemoeien, maar het enige wat mij opvalt is dat je je been te ver naar achter legt en naar binnen draait? En hem daardoor steeds met je spoor prikt?
Ik vind je verder een hele nette houding hebben, maar dit misschien is als puntje meenemen? Hij ziet er namelijk niet uit als een paard die je steeds aan moet sporen
Tja. Mn benen zouden idd nog iets stiller kunnen. Wordt aan gewerkt.
purny schreef:Stille benen vind ik zoiezo een vereiste. Zeker op hoog niveau
Annet_Dottie schreef:edit ; ik zie nu dat mensen ook nog een filmpje willen, met alle respect maar vinden jullie dit hele cyberpesten gebeuren richting TS leuk ofzo? Je beseft toch zelf ook wel dat als ze er al voor zou kiezen om een filmpje te plaatsen (wat ik noooit zou doen met zulke nare reacties) dat deze pesterijen alleen maar erger worden..?
Sunrise19 schreef:@ TS: rijd je alleen haflinger wedstrijd of ook nog steeds gewoon de reguliere? Ben ik heel benieuwd naar.
Peelie schreef:Sunrise19 schreef:@ TS: rijd je alleen haflinger wedstrijd of ook nog steeds gewoon de reguliere? Ben ik heel benieuwd naar.
Ik start ook reguliere wedstrijdenlaatst nog 2e geworden en van een hele knappe spaanse hengst gewonnen die duidelijk veel hoger opgeleid was. Die schudde zo even een passage en piaffe uit zijn hoeven tijdens het losrijden.
Sunrise19 schreef:Niet heel onaardig bedoeld, maar is daar dat filmpje van? Want eerlijk? Je houding mag nog wel aan gesleuteld worden. Ik heb je voorheen vaker zien rijden. En met name de middendraf is echt niet zo heel goed. Je lijkt je best vast te zetten in je schouders en je benen lijden een compleet eigen leven. Het kan best dat je tweede geworden bent. Want je oefeningen zien er verder wel redelijk strak uit. Maar mijn tip is wel echt aan je benen te gaan werken. Dit vond ik met je vorige paard al een aandachtspuntje.
Verder leuke haf en veel succes.
Anoniem schreef:Dit snap ik niet helemaal? Hoe weet jij nou dat hij/zij dat er zo uitgooit? Geen idee of men daar niet ook keiharde training achter heeft zitten... Beetje rare formulering zo...
Peelie schreef:Wat een rare aanname van jou dat ik er maar vanuit ga dat dat paard geen fanatieke training heeft gehad?!? Dat schrijf ik toch ook nergens.
Het was mij alleen duidelijk dat hij is Spanje al veel hoger opgeleid was dan dat hij hier in NL op wedstrijd loopt. Wat voor training en hoe veel daar achter zit weet ik niet.
enjoymyhorse schreef:Ik heb eerder niet gereageerd. Zie deze combinatie voor het eerst en kon er zodoende ook geen oordeel over geven.
Ondanks dat het er op de foto voor het plaatje niet uit ziet zoals we graag willen zien vond ik het er toch goed uit zien. Krachtig achterbeen als voorbeeld. En ik dacht ook direct, je bent niet voor niets Z geworden.
En eerlijk ik verwonderde me om te niet nette reacties.
Nu heb ik net een filmpje van je Z1 debuut gezien.
Maar ik zie toch echt wat anders dan de jury waar jij je punten van hebt gekregen.
Bij mij was het geen punt waardig geweest.
Zowel benen als handen zijn niet stil. Echt een harde hand. Benen die echt blijvend schoppen.
Geen onafhankelijke zit, niet stil door kunnen zitten.
Logisch want het paard draagt je niet, hij laat je ook niet zitten. Dat lijkt hij ook niet te kunnen doen.
Een paard wat duidelijk moeite heeft met het gewicht.
Ook geen enkele lengtebuiging in de onderdelen waar dat wel word gevraagd.
Deze tegenstelling had ik aan de hand van je foto's niet verwacht moet ik toegeven.
Ik weet dat ook ik nu geen aardig berichtje heb geplaatst.
Zelf ben ik insuline resistent en heb een traag werkende schildklier. Dus ook voor mij is gewicht een dingetje.
Maar door koolhydraatarm te eten ben ik niet meer insulineresistent en heb ik ook bijna geen overgewicht meer.
En het is heel goed te doen, voelt niet als een dieet.
Misschien ook wat voor jou om eens te proberen?
Want dit is niet alleen niet goed voor je geweldig mooie pony, maar ook niet voor jou.
Hoe dan ook wil ik je veel succes wensen in de sport en een grote knuffel.
Peelie schreef:Anoniem schreef:Dit snap ik niet helemaal? Hoe weet jij nou dat hij/zij dat er zo uitgooit? Geen idee of men daar niet ook keiharde training achter heeft zitten... Beetje rare formulering zo...
Wat een rare aanname van jou dat ik er maar vanuit ga dat dat paard geen fanatieke training heeft gehad?!? Dat schrijf ik toch ook nergens.
Het was mij alleen duidelijk dat hij is Spanje al veel hoger opgeleid was dan dat hij hier in NL op wedstrijd loopt. Wat voor training en hoe veel daar achter zit weet ik niet.