Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:25

Jester_ schreef:
Het gaat niet om het plaatje. Amazone is gewoon te zwaar voor een pony. Ik ben ook geen maatje 36, daarom zit ik ook gewoon op paarden van 170 die kunnen dat wel dragen

en dat is dus net flauwekul. Haflingers zijn betere gewichtsdragers dan heel veel warmbloeden van 170. Goede keus juist zou ik zeggen.

TS: gefeliciteerd met je winstpunt! Ik zou je paard graag nog iets meer willen zien dragen, maar dat lijkt me een kwestie van trainen en tijd. Petje af voor je houding, hand iets hoger zou t plaatje afmaken. Maar dat zal gelijk opgaan met meer oprichting en gedragenheid.
Fijn ook dat je niet kiest voor een te klein zadel, wat de druk juist achter zou geven. Idealiter zouden de kussens niet achter de thoracale wervels uit mogen steken maar nu lijkt me de drukverdeling prima.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:26

Ik vind niet dat het aan jullie is om zo te blijven hameren op het gewicht van de TS, dit is haar keuze :)

Het punt is nu wel gemaakt en er mag best wel eens met meer respect met elkaar om worden gegaan. Dit is nergens voor nodig :) Zulke woorden kunnen enorm kwetsend zijn.

TS chapeau hoe je om gaat met het commentaar wat je hier krijgt, gefeliciteerd met jullie punten en het mooie Z debuut. Op naar nog veel mooie wedstrijden en plezier met je paarden!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:41

We hebben niet allemaal maatje 36 en iets aan de zware kant zijn is niet erg, mits je een paard uitkiest die bij jouw lichaamsbouw past. bij TS haar pony zie ik duidelijk dat hij uit elkaar valt. omdat TS zwaar achterover in het zadel leunt en ja dan is dat extra gewicht niet bevorderlijk om elke dag te moeten dragen
Gefeliciteerd met deze prestatie en veel succes verder
Deze Feedback is goed bedoeld

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:43

Graag wijs ik jullie hierop:
RianneH schreef:
Moderatoropmerking:
RIJ-ITP is niet een verplichte plaats om (opbouwend) commentaar te geven, in tegenstelling tot HAW, maar het mag wel. Toch vragen we jullie rekening te houden met deze richtlijn:

Citaat:
Negatief commentaar is toegestaan, mits opbouwend en vriendelijk gebracht. Probeer niet in herhaling te vervallen, dit ontaardt snel in 'bashen'.
Posts op een denigrerende, sarcastische en/of aanvallende toon zijn per definitie ongewenst op Bokt.
Een constructieve post op respectvolle toon, die de TopicStarter meer informatie of onderbouwing geeft m.b.t. nog te ontwikkelen punten zal in de regel ook een positiever effect hebben op de lezer. Meer daarover kun je hier lezen.

Inmiddels is de discussie over gewicht hier uitgebreid gevoerd, maar valt daarmee ook sterk in herhaling. Ik wil jullie vragen die discussie (die zeker interessant en onderbouwend kan zijn) verder te voeren in een ander topic en het hier te laten gaan.
Bedankt :)

De discussie is prima, maar niet langer hier op z'n plaats.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 10:25

Bedankt voor de mensen met complimenten.

Verder de mensen met een kritische noot, dat mag natuurlijk. Maar ik vraag me wel af hoe er beoordeeld kan worden op effectief 3 rijfotos. Ik vind het heel erg knap.

Ik blijf het ook bijzonder vinden hoe op deze manier de mening van een jury onderuitgetrokken kan worden door sommige mensen. De jury heeft ons irl gezien... 99% van jullie niet...

Op 3 rijfotos wordt een mening gebaseert en er worden hele verhalen aan vast gekoppeld over hoe mijn paard in de hand zou voelen, zou hangen enz enz...

Mensen die ons wel irl hebben gezien (niet alleen juryleden) zijn wel lovend. Zelfs mensen die ik verder helemaal niet ken. Alleen van naam. Wie heeft er dan meer gelijk? De mensen die ons echt gezien hebben of de mensen op bokt die maar 3 rijfotos zien...

Dit is het laatste wat ik verder over kwijt wil. Ik ben het gezever aardig zat namelijk.

Miefje

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:34

Gefeliciteerd met je mooie punten! Netjes gereden en heel knap dat je gelijk al een winstpunt in de pocket hebt. Chapeau!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:40

Nogmaals gefeliciteerd! Ik heb de eer gehad om een keer op de knappe Nash te rijden. Hij is heel gevoelig, totaal niet hangerig, en echt heel fijn aan de hulpen! Ik kan alleen maar lovend zijn over hoe TS haar pony heeft afgericht. Zo kom je ze niet vaak tegen.
Afgelopen weekend wat spanning bij TS, want hey, zo'n eerste Z wedstrijd, wie is daar nou niet zenuwachtig voor? Ik denk dat het gros van de ruiters dan toch iets minder durft te rijden, en het meer een stukje proef overleven is, vergeleken met hoe er thuis gereden wordt. Maar het zag er echt heel netjes uit en absoluut geen grote grove fouten! Nu de kop eraf is zal het vast alleen maar beter gaan. Ze zullen vanzelf meer in het werk en in de klasse gaan groeien, en dan komt de gedragenheid ook meer.
Toch fijn, dat er altijd ruimte voor verbetering blijft? Dat is paardrijden toch? :D

Op naar de volgende berengezellige wedstrijden! *\o/*

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:44

Lang getwijfeld of ik ging reageren door de verziekers hier in het topic. TS lijkt me erg bewust te zijn van haar lichaam en ik vind het te triest voor woorden dat mensen hierop door moeten blijven gaan.

TS ik vind jullie een leuke combinatie en vind het super knap wat jullie in een jaar tijd bereikt hebben. Op naar de Z2 zou ik zeggen!

Je verdient een leuke post. Het gaat hier niet om de "alleen maar oh's en ah's", dit is gewoon de grond in stampe en iemand nog lager maken dan de aardkorst. Bah.

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:47

Super! Ik vind jullie zo'n leuk stel <3 *\o/*

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:55

Nogmaals gefeliciteerd met je mooie debuut! De zwarte set staat nash ook mooi!

En de discussie gaat in dit topic weer verder.. Je rijdt niet in een jaar tijd van de L2 naar het Z1 als je paard ontzettend hinder van jou zou hebben ;) Ik vind het plaatje wel passen en heb ook het idee dat je gewicht kwijt bent.. Lekker blijven puzzelen en dan straks op naar het Z2 :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 10:57

absque_dubio schreef:
Nogmaals gefeliciteerd! Ik heb de eer gehad om een keer op de knappe Nash te rijden. Hij is heel gevoelig, totaal niet hangerig, en echt heel fijn aan de hulpen! Ik kan alleen maar lovend zijn over hoe TS haar pony heeft afgericht. Zo kom je ze niet vaak tegen.
Afgelopen weekend wat spanning bij TS, want hey, zo'n eerste Z wedstrijd, wie is daar nou niet zenuwachtig voor? Ik denk dat het gros van de ruiters dan toch iets minder durft te rijden, en het meer een stukje proef overleven is, vergeleken met hoe er thuis gereden wordt. Maar het zag er echt heel netjes uit en absoluut geen grote grove fouten! Nu de kop eraf is zal het vast alleen maar beter gaan. Ze zullen vanzelf meer in het werk en in de klasse gaan groeien, en dan komt de gedragenheid ook meer.
Toch fijn, dat er altijd ruimte voor verbetering blijft? Dat is paardrijden toch? :D

Op naar de volgende berengezellige wedstrijden! *\o/*

Zeker bij die eerste proef dacht ik echt "holy oliebol... daar gaan we!" Adem inhouden was er niks bij :') Spannend was het zeker.

Dat verschil merkte ik al duidelijk in de 2e proef. Veel meer rust. De "kop was er af" en ik kon er al wat meer aan rijden. Zeker tijdens het losrijden toen de rust er nog in zat was hij heel erg fijn en licht en luchtig. Dat veranderde gelijk toen we de ring in gingen. Volgende keer beter. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten :D

Irisx schreef:
Lang getwijfeld of ik ging reageren door de verziekers hier in het topic. TS lijkt me erg bewust te zijn van haar lichaam en ik vind het te triest voor woorden dat mensen hierop door moeten blijven gaan.

TS ik vind jullie een leuke combinatie en vind het super knap wat jullie in een jaar tijd bereikt hebben. Op naar de Z2 zou ik zeggen!

Je verdient een leuke post. Het gaat hier niet om de "alleen maar oh's en ah's", dit is gewoon de grond in stampe en iemand nog lager maken dan de aardkorst. Bah.

Dan moeten eerst de wissels er op :') ach. Eerst maar eens het Z1 fatsoenlijk in :D

Michellejump schreef:
Super! Ik vind jullie zo'n leuk stel <3 *\o/*

Dankjewel :)

punk143 schreef:
Nogmaals gefeliciteerd met je mooie debuut! De zwarte set staat nash ook mooi!

En de discussie gaat in dit topic weer verder.. Je rijdt niet in een jaar tijd van de L2 naar het Z1 als je paard ontzettend hinder van jou zou hebben ;) Ik vind het plaatje wel passen en heb ook het idee dat je gewicht kwijt bent.. Lekker blijven puzzelen en dan straks op naar het Z2 :D

:) thnx

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:02

Leuk TS dat je ein-de-lijk je Z debuut hebt. Ook erg knap dat je dat in 1 jaar vanaf de L2 gepresteerd hebt.
Petje af!

Ik zie dat je paard wat meer stuwt ipv draagt, maar omdat dit maar 3 rijfoto's zijn kan het ook gewoon een momentopname zijn. Over verdere zaken ga ik niet uitweiden, dat is als tot in den treuren gedaan. Veel plezier nog met je paard

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:10

Dovahkiin schreef:
Leuk TS dat je ein-de-lijk je Z debuut hebt. Ook erg knap dat je dat in 1 jaar vanaf de L2 gepresteerd hebt.
Petje af!

Ik zie dat je paard wat meer stuwt ipv draagt, maar omdat dit maar 3 rijfoto's zijn kan het ook gewoon een momentopname zijn. Over verdere zaken ga ik niet uitweiden, dat is als tot in den treuren gedaan. Veel plezier nog met je paard

Dankjewel. Door de spanning van mijn kant was hij was meer aan het stuwen dan dragen. Dat klopt. Thuis gaat dat steeds beter. We oefenen rustig verder.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:52

Echt mensen, wat een eindeloze discussies hier ook altijd op bokt!
Ik durf te wedden dat een heleboel mensen hierdoor geen topic meer openen!
Ik vind het hartstikke knap dat je dit met je haf bereikt heb!
Lekker door trainen, heel veel succes! =D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:33

Gaan we zeker doen Miria

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:40

Ja ik vind het ook heel knap en ook al gelijk winst, er moet wel iets goed gaan! :D

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:11

Jeetje..... ik schrik enorm van sommige reacties hier in dit topic. Wat ontzettend gemeen en pijnlijk voor TS. Niemand verdiend het om zo afgebrand te worden ongeacht ze nu wel of niet te zwaar zou zijn voor haar pony/paard :(:)

TS gefeliciteerd met de winstpunt en de prijs :j .

Hoop oprecht dat je je niet laat kisten door de nare reacties!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:15

Ferera schreef:
Jeetje..... ik schrik enorm van sommige reacties hier in dit topic. Wat ontzettend gemeen en pijnlijk voor TS. Niemand verdiend het om zo afgebrand te worden ongeacht ze nu wel of niet te zwaar zou zijn voor haar pony/paard :(:)

TS gefeliciteerd met de winstpunt en de prijs :j .

Hoop oprecht dat je je niet laat kisten door de nare reacties!

Nee hoor. Helemaal niet ;) en bedankt voor de felicitatie.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:17

Ha nou wat een commentaar niks van aantrekken jij zit maar mooi met je knappe haf in de Z.Dat bereik je niet zomaar!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:27

Gillbo schreef:
Ha nou wat een commentaar niks van aantrekken jij zit maar mooi met je knappe haf in de Z.Dat bereik je niet zomaar!!

Dankjewel!

Toch id het hem redelijk makkelijk af gegaan. De rek is er iig nog lang niet uit.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:27

Knap van je TS dat je dit heb bereikt!! Kost allemaal net wat meer moeite als met een kwpn in de ring (voordat ik bokt over me heen krijg, ja ik spreek uit ervaring)

Je optoming met stang en trens vind ik er ook fijn uitzien!
Wel zal ik je een bitfitter aanraden om alles net iets strakker te finetunen en evt een andere onderlegtrens of stang te proberen. Je paard lijk ietsje hangerig. Maargoed kan ook te maken hebben met zijn bui en evt spanning natuurlijk.

Lekker zo doorgaan en blijf genieten !!

Offtopic : grote van de mond van een paard heeft echt niks te maken met de grote/ras/type etc van je pony of paard. Dat is net zo krom als dat je het zal vergelijken met mensen: hoe langer de mens hoe groter de mond?! Dat is toch flauwekul.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:31

Priscilla_90 schreef:
Knap van je TS dat je dit heb bereikt!! Kost allemaal net wat meer moeite als met een kwpn in de ring (voordat ik bokt over me heen krijg, ja ik spreek uit ervaring)

Wel zal ik je een bitfitter aanraden om alles net iets strakker te finetunen en evt een andere onderlegtrens of stang te proberen. Je paard lijk ietsje hangerig. Maargoed kan ook te maken hebben met zijn bui en evt spanning natuurlijk.

Offtopic : grote van de mond van een paard heeft echt niks te maken met de grote/ras/type etc van je pony of paard. Dat is net zo krom als dat je het zal vergelijken met mensen: hoe langer de mens hoe groter de mond?! Dat is toch flauwekul.

Dat wil ik idd zeker nog doen! Maar ik zoek wel een no nonsense bitfitter en niet eens die met de meest "luxe" en "apparte" bitten aan komt. Gewoon normaal en gezond verstand.

Ik heb voor mn gewone bit al wel eens een bitfitter laten komen en die adviseerde een myler level 2 aan. Die gebruik ik soms. Maar hij loopt toch nogsteeds het fijnste op een dubbelgebroken watertrensje.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:32

Knap hoor! Ga zo door :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:33

Je kan me een pb sturen, voor mijn paard heb ik toender tijd een stang en trens aan laten meten. Gebeurde erg fijn. Ze geeft je verschillende soorten advies ook

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:35

Priscilla_90 schreef:

Nahja ...
Mn shet past geen maatje 14,5 hoor..en zeker geen 2 :')