Ik was met Lotje weer voor het eerst sinds ruim 2 weken onder het zadel naar buiten gegaan. Ik wilde haar genoeg tijd geven om te wennen nadat de smid was geweest. Wel hadden we tussendoor lekker aan de hand gewandeld. Het ging erg goed! Ze is super braaf

We hebben nog een leuk nieuwtje

Aangezien ik vanaf volgende week door de weeks niet naar Lotje kan omdat ik in Antwerpen zit, begon het idee voor een verzorgster te zoeken een beetje in mijn hoofd te spelen. Echter had ik nooit gedacht iemand te kunnen vinden die ik zou kunnen vertrouwen. Dus bleef dat idee maar lekker op een laag pitje. Echter kwam ik enkele weken geleden erachter dat Lotje een bepaalde schimmel in haar hoeven heeft zitten, waardoor haar hoeven dagelijks behandeld moeten worden met een spray. Ik wilde niet nog meer van de stal eigenaar gaan vragen en aangezien het toch wel fijn was als Lotje extra aandacht door de weeks zou krijgen, kwam het idee van een verzorgster toch weer tevoorschijn.
Toevallig kwam ik tijdens een bezoekje op mijn oude stal (waar ik vroeger met Lotje en Bantilla stond) de dochter van een kennis tegen. Zij rijdt nu een fries die ik 2 jaar geleden voor de eigenaresse gereden heb. Ik heb uiteindelijk een keertje gevraagd of ze het misschien leuk zou vinden om Lotje te verzorgen. En dat wilde ze wel!
We hebben nu twee keer samen bij Lotje afgesproken. Het klikt zo goed tussen haar en Lotje, bovendien ook niet onbelangrijk; het klikt ook tussen haar en mij! Ze vindt het totaal geen probleem dat Lotje niet te rijden is. Ze heeft toch nog een ander paardje daarvoor. Met Lotje wilt ze lekker tutten en verzorgen. Vrijheidsdressuur kwam ook even ter sprake

Ik had stiekem wel moeite met het idee dat Lotje nu vaker met iemand anders bezig is dan met mij. Het blijft toch mijn grootste bezit en af en toe vroeg ik me af of ik misschien dan vergeten zou worden. Maar dat is natuurlijk onzin