Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arethe schreef:Maar als met z'n alleen op Kim duiken jouw manier als55 jarige om een 16 jarig meisje iets te kunnen leren? Denk je er eerder mee bereikt dat er niets meer op bokt wordt gezet en je niet weet welke kant het op gaat met ze.
Babootje schreef:Arethe schreef:Maar als met z'n alleen op Kim duiken jouw manier als55 jarige om een 16 jarig meisje iets te kunnen leren? Denk je er eerder mee bereikt dat er niets meer op bokt wordt gezet en je niet weet welke kant het op gaat met ze.
Wat bedoel je hier precies mee Arethe. Zou een 16-jarige niet iets kunnen leren van een 55 jarige en zouden het niet gewoon goede adviezen kunnen zijn gebaseerd op jarenlange ervaring in plaats van 'goedbedoelde' adviezen?
Ik ben inmiddels ook al heel wat topics van Kim en Shan tegengekomen en ik heb juist niet de indruk dat Kim aan de slag gaat met goede adviezen. Dat begon al met het goede advies van haar instructrice die haar en Shan niet de juiste combinatie vond.
En nuu na een half jaar zie je een paard dat nog meer achteruit is gegaan en Kim zeker niet vooruit. Wat dat betreft moet ik FatCat gelijk geven want die indruk heb ik er ook van. Shan is geen woest heet paard. Dat wordt het niet ook. Maar wel te gecompliceerd voor Kim in niet in de laatste plaats door zn lichamelijke problemen.
Maanlicht schreef:Zeer aan je ogen?! Overdrijven is ook een kunst hoor![]()
Nee, het is nog niet wat het moet zijn, maar dat komt allemaal wel. Ik denk dat er in dit topic hele goede adviezen worden gegeven maar ook af en toe wordt overdreven.
Maanlicht schreef:Ik volg ze ook al vanaf het begin, en daarvoor zag ik hem bij Visibreteam (schrijf ik het goed?) al af en toe voorbij komen. Ik geloof best dat hij er eerst beter uit zag, en dat is ook niet heel gek als er eerst een handige ruiter op reed. Maar het is niet alsof hij er nu zo vreselijk uit ziet dat je ogen er pijn van gaan doen.
R_emkee schreef:Maanlicht schreef:Ik volg ze ook al vanaf het begin, en daarvoor zag ik hem bij Visibreteam (schrijf ik het goed?) al af en toe voorbij komen. Ik geloof best dat hij er eerst beter uit zag, en dat is ook niet heel gek als er eerst een handige ruiter op reed. Maar het is niet alsof hij er nu zo vreselijk uit ziet dat je ogen er pijn van gaan doen.
visibreteam ? toen ik hem reed stond die van manege arnhem (van laar)
Maar toch ik schrok er wel van hoe die er nu uit ziet. daar blijf ik bij
R_emkee schreef:Dat dacht ik idd ook.. denk omdat ik heb gezegt dat ik hem toen die tijd gereden heb op manege arnhem. Maar kim heeft hem niet van daar gekocht.. hij is toen naar een stel gegaan midden 40 denk ik zoiets
Majabeestje schreef:Varekaj schreef:Stap dan op en ga ermee naar buiten
Of je maakt met 4 pionnen een groot vierkant. Leg op elke zijde in het midden tussen de pionnen 2 balken op drafafstand. Ga dan eerst in stap achter de pionnen door over de balken. Daarna ga je slalommen. Je rijdt een keer rond pion A, rechtuit naar pion B en daar aangekomen draai je over de diagonaal naar pion D en dan over de zijde achter de pion door naar C. Je draait rond de pionnen zoals ze bij het barrel racen ook rond de vaten draaien, snap je?
Je paard moet zijn voeten iets meer tillen dan gewoon stappen/draven, hij moet tempo en ritme houden om niet op zijn snufferd te duiken en door het slalommen maak je hem soepel. Naarmate je dit doet gaat hij het steeds makkelijker vinden om dat lang en laag te doen, en dus zijn rug te gaan gebruiken.
Of leg kriskas wat balken door de bak en ga er in stap, draf en galop overheen. Bij galop is het belangrijk dat hij er niet letterlijk overheen springt maar vooraan wat naar omhoog komt. Als je dat goed doet, dan krijg je daar het gevoel hoe een bergopwaarts gesprongen galop moet gaan aanvoelen.
Aangezien jullie nog basis zijn zou ik geen 2 balken na elkaar leggen ivm afstanden. 1 balk per keer is genoeg om te beginnen.
Oh die oefening met die pionnen is voor mij en mijn paard ook goed! Maar ik snap hem niet helemaal..Zie het niet voor me zeg maar, de positie van de pionnen en de balken..
![]()
TS: ik vind dat je het super oppakt allemaal! Wat mij ook helpt naast veel doen en instructie: lezen over dressuur, je paard gymnastiseren en... nuttige(!) YouTube filmpjes kijken.