Shan en ik @ wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Shan en ik @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:17

Karijn, paard van de ts is energieloos, energie die hij niet uit vetreserves kán halen, dus haalt het uit zijn spieren en is dus afbraak.

Bodybuilder was een voorbeeld, maar een krachttrainer kan ook het beste rekening met zijn voeding houden. Het niveau maakt niet uit.
Ts doet aan dressuur en net als wil je dat de spieren opbollen (krachttraining) en een atleet wil ze vooral lenig maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:34

Arethe schreef:
Maar als met z'n alleen op Kim duiken jouw manier als55 jarige om een 16 jarig meisje iets te kunnen leren? Denk je er eerder mee bereikt dat er niets meer op bokt wordt gezet en je niet weet welke kant het op gaat met ze.

Wat bedoel je hier precies mee Arethe. Zou een 16-jarige niet iets kunnen leren van een 55 jarige en zouden het niet gewoon goede adviezen kunnen zijn gebaseerd op jarenlange ervaring in plaats van 'goedbedoelde' adviezen?

Ik ben inmiddels ook al heel wat topics van Kim en Shan tegengekomen en ik heb juist niet de indruk dat Kim aan de slag gaat met goede adviezen. Dat begon al met het goede advies van haar instructrice die haar en Shan niet de juiste combinatie vond.
En nuu na een half jaar zie je een paard dat nog meer achteruit is gegaan en Kim zeker niet vooruit. Wat dat betreft moet ik FatCat gelijk geven want die indruk heb ik er ook van. Shan is geen woest heet paard. Dat wordt het niet ook. Maar wel te gecompliceerd voor Kim in niet in de laatste plaats door zn lichamelijke problemen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:53

@ts: doe ermee wat je wil maar er komen hier tips van mensen voorbij die al langer meelopen en die geen dingen zeggen om je te pesten of wat dan ook! Die tips zijn er om jou en je paard te helpen! En die hulp is m.i hartstikke nodig.. zonder lu***** te willen doen.. onderneem actie! Je paard is overduidelijk niet fit!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:04

Ik vind het jammer dat men vind dat onze goedbedoelde adviezen kritiek zijn. Nu zitten er wel wat onbeleefde reacties tussen (met een kern van waarheid), maar de meesten hier vinden het gewoon erg belangrijk dat je als minderjarige alles gelijk goed oppakt.
Jong geleerd is toch oud gedaan, zeg maar. :)

Ik vind Shan -op zijn onderhals na- er eigenlijk prima uitzien, maar als je verder wilt komen zijn er gewoon belangrijke punten die je daar bij helpen. Voeding is (ook bij zo'n reus van een paard) erg belangrijk. Nu breken er spieren af, wordt de onderhals steeds groter en oogt hij futloos.
Oh, en ik gun het TS zo, na Oreo weer een lief paard! Wat vond ik die foto's leuk.
Maar dit oogt anders, Shan is jonger (lijkt me) en zou er dan ook wel wat actiever van mogen ogen.

Jij, Kim, zegt al langere tijd dat je wilt verbeteren. Je bent (net als ik trouwens) nog jong en lerende. Je hebt een eigen paard en de stalbaas houdt zich bezig met zijn voeding. Maar waarom zo je dit nu niet zelf willen doen? Gewoon pure nieuwsgierigheid, want ik zou me er zelf alles behalve niet mee bemoeien!
Zij voeren de standaardbrok, maar jij bepaalt toch hoeveel?

Ik vind het er dus echt niet onvriendelijk uitzien, maar vind het niet eerlijk als men dit als kritiek van ons ziet oid. We hebben alleen het beste voor.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:14

Babootje schreef:
Arethe schreef:
Maar als met z'n alleen op Kim duiken jouw manier als55 jarige om een 16 jarig meisje iets te kunnen leren? Denk je er eerder mee bereikt dat er niets meer op bokt wordt gezet en je niet weet welke kant het op gaat met ze.

Wat bedoel je hier precies mee Arethe. Zou een 16-jarige niet iets kunnen leren van een 55 jarige en zouden het niet gewoon goede adviezen kunnen zijn gebaseerd op jarenlange ervaring in plaats van 'goedbedoelde' adviezen?

Ik ben inmiddels ook al heel wat topics van Kim en Shan tegengekomen en ik heb juist niet de indruk dat Kim aan de slag gaat met goede adviezen. Dat begon al met het goede advies van haar instructrice die haar en Shan niet de juiste combinatie vond.
En nuu na een half jaar zie je een paard dat nog meer achteruit is gegaan en Kim zeker niet vooruit. Wat dat betreft moet ik FatCat gelijk geven want die indruk heb ik er ook van. Shan is geen woest heet paard. Dat wordt het niet ook. Maar wel te gecompliceerd voor Kim in niet in de laatste plaats door zn lichamelijke problemen.

Toch even hier op inhaken ;)

Ik heb dit paard een aardige tijd terug bij een stal gereden.
Hier was hij met opstappen erg ril en super gevoellig op zijn lijf. Dus snap wel dat ts daar moeite mee heft om dat te voelen hoe ver je kan bij hem. Maar idd woest is hij zeker niet. enige wat hij toen die tijd deed was soms vluchten en dan huh wat doe ik eigenlijk en toen stond die stil echt vies bokken of omhoog komen doet hij niet.. ;)

Maar ook ik denk dat (loebas) shan te veel is voor haar. En het doet mij ook echt zeer aan me ogen hoe hij achteruit is gegaan erg jammer van het dier. Maar ik wens je succes en ik hooop echt dat je wat gaat doen met deze adviezen!! Kheb helaas geen foto van hoe hij toen was.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:25

Zeer aan je ogen?! Overdrijven is ook een kunst hoor :roll:

Nee, het is nog niet wat het moet zijn, maar dat komt allemaal wel. Ik denk dat er in dit topic hele goede adviezen worden gegeven maar ook af en toe wordt overdreven.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:32

Maanlicht schreef:
Zeer aan je ogen?! Overdrijven is ook een kunst hoor :roll:

Nee, het is nog niet wat het moet zijn, maar dat komt allemaal wel. Ik denk dat er in dit topic hele goede adviezen worden gegeven maar ook af en toe wordt overdreven.

Jij weet niet hoe die er eerst uit zag.. ik wel en dat is echt wel een behooorlijk verschil :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:42

Ik volg ze ook al vanaf het begin, en daarvoor zag ik hem bij Visibreteam (schrijf ik het goed?) al af en toe voorbij komen. Ik geloof best dat hij er eerst beter uit zag, en dat is ook niet heel gek als er eerst een handige ruiter op reed. Maar het is niet alsof hij er nu zo vreselijk uit ziet dat je ogen er pijn van gaan doen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:52

Maanlicht schreef:
Ik volg ze ook al vanaf het begin, en daarvoor zag ik hem bij Visibreteam (schrijf ik het goed?) al af en toe voorbij komen. Ik geloof best dat hij er eerst beter uit zag, en dat is ook niet heel gek als er eerst een handige ruiter op reed. Maar het is niet alsof hij er nu zo vreselijk uit ziet dat je ogen er pijn van gaan doen.

visibreteam ? toen ik hem reed stond die van manege arnhem (van laar)
Maar toch ik schrok er wel van hoe die er nu uit ziet. daar blijf ik bij

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:02

Kim, ik weet dat het niet mag/kan van je ouders maar ik kom graag een keertje kijken als je dat nog steeds op prijs stelt. Andersom geldt mijn aanbod ook nog. Je bent ook bij mij van harte welkom voor advies/tips/tricks mbt longeren etc. Eens met een ander paard bezig zijn, kan je andere inzichten geven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:14

R_emkee schreef:
Maanlicht schreef:

visibreteam ? toen ik hem reed stond die van manege arnhem (van laar)
Maar toch ik schrok er wel van hoe die er nu uit ziet. daar blijf ik bij

Wel hetzelfde paard dan? Hoe lang is dat geleden? TS heeft 'm van Visibreteam (althans, die hielp een kennis met de verkoop als ik het me goed herinner, maar dat was geen manege)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:29

Geryon schreef:
TS heeft 'm van Visibreteam (althans, die hielp een kennis met de verkoop als ik het me goed herinner, maar dat was geen manege)

Hmmmm tja... ik vrees dat Kim een aardige prijs heeft betaald voor een kreupel manegepaard....

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:32

Babootje schreef:
Geryon schreef:
TS heeft 'm van Visibreteam (althans, die hielp een kennis met de verkoop als ik het me goed herinner, maar dat was geen manege)

Hmmmm tja... ik vrees dat Kim een aardige prijs heeft betaald voor een kreupel manegepaard....

Uhh? Waar haal je dit opeens vandaan?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:34

Dat dacht ik idd ook.. denk omdat ik heb gezegt dat ik hem toen die tijd gereden heb op manege arnhem. Maar kim heeft hem niet van daar gekocht.. hij is toen naar een stel gegaan midden 40 denk ik zoiets ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:54

R_emkee schreef:
Dat dacht ik idd ook.. denk omdat ik heb gezegt dat ik hem toen die tijd gereden heb op manege arnhem. Maar kim heeft hem niet van daar gekocht.. hij is toen naar een stel gegaan midden 40 denk ik zoiets ;)

Ik denn dat hij voor de manege ook niet zo geschikt was vanwege zn moeilijke gedrag bij het opstappen en vluchter.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 04:48

Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje niet online geweest en ik schrik vrij van deze reacties.
Al die aannames, terwijl jullie Shan nooit in het echt hebben gezien.
Verder ga ik niet meer reageren, mrt de tips ga ik zeker dingen doen.
Trouwens remke, eerst was het een africhtingsstal en nu een manege?
Groetjes, Kim

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:42

Kim... ik snap jou volledig.
En steun je ook.
Je doet hard je best en sommige reacties zijn dan ook onvolwassen en alles behalve aardig.
Ik vind n ook niet schraal. We beetje onbespierd... nou jammer dan.

Zet m op. Ik vind je een kanjer.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:49

Had ook 2 namen... zowel manege arnhem als africhtingsstal ze had namelijk deel africhting en deel echt manege shan stond niet voor de manege daar was hij idd niet geschikt voor

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:55

Majabeestje schreef:
Varekaj schreef:
Stap dan op en ga ermee naar buiten :)

Of je maakt met 4 pionnen een groot vierkant. Leg op elke zijde in het midden tussen de pionnen 2 balken op drafafstand. Ga dan eerst in stap achter de pionnen door over de balken. Daarna ga je slalommen. Je rijdt een keer rond pion A, rechtuit naar pion B en daar aangekomen draai je over de diagonaal naar pion D en dan over de zijde achter de pion door naar C. Je draait rond de pionnen zoals ze bij het barrel racen ook rond de vaten draaien, snap je?
Je paard moet zijn voeten iets meer tillen dan gewoon stappen/draven, hij moet tempo en ritme houden om niet op zijn snufferd te duiken en door het slalommen maak je hem soepel. Naarmate je dit doet gaat hij het steeds makkelijker vinden om dat lang en laag te doen, en dus zijn rug te gaan gebruiken.

Of leg kriskas wat balken door de bak en ga er in stap, draf en galop overheen. Bij galop is het belangrijk dat hij er niet letterlijk overheen springt maar vooraan wat naar omhoog komt. Als je dat goed doet, dan krijg je daar het gevoel hoe een bergopwaarts gesprongen galop moet gaan aanvoelen.
Aangezien jullie nog basis zijn zou ik geen 2 balken na elkaar leggen ivm afstanden. 1 balk per keer is genoeg om te beginnen.

Oh die oefening met die pionnen is voor mij en mijn paard ook goed! Maar ik snap hem niet helemaal.. :') Zie het niet voor me zeg maar, de positie van de pionnen en de balken.. :')

TS: ik vind dat je het super oppakt allemaal! Wat mij ook helpt naast veel doen en instructie: lezen over dressuur, je paard gymnastiseren en... nuttige(!) YouTube filmpjes kijken.

Breek even in voor een update over bovenstaande.
Wat een fijne oefening! Pony vond het leuk om te doen en werd er lekker soepel van:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:20

Graag gedaan :D