10 jaar [naam] ~ The goal isn't to live forever...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: 10 jaar Koudbloed Kim ~ The goal isn't to live forever...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:02

Ik schrok van de openingspost... dat het afscheid van je prachtige paard dit jaar al in zicht komt, wie had dat kunnen denken, heel veel sterkte, ik hoop dat jullie ondanks alles toch kunnen genieten van de tijd die jullie met Kim hebben!

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:10

Lieve Tineke, Wat schrik ik van je topic zeg! Ik heb je topics altijd met veel plezier en een grote lach op mijn gezicht gelezen en wist daardoor ook dat Kim met haar benen in de knoei zat.. Maar jeetje, dit, nu, zo definitief... 10 jaar lang jouw koningin, lief en leed gedeeld & zoveel samen overwonnen en bereikt.

Gelukkig is Kim er nog en ergens zal ze ook nooit bij je weggaan. Kim laat jou zoveel na als het zover is & dat is allemaal nooit meer kwijt te raken. Dat zit in jou, dat zit in haar knappe zoon en dat zit in zoveel meer. Tineke is Kim en Kim is Tineke, en dat zal niet veranderen. Geniet van haar zolang jullie de tijd hiervoor hebben. Doe wat goed voelt en volg je hart! Dikke knuffel :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:13

Dit is schrikken ... na al jullie (meestal) blije topics, wat verdrietig .... ;(
Heel veel sterkte voor jullie beiden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:16

Heel veel sterkte toegewenst. Dit wordt een zware maar hopelijk erg mooie zomer nog! Ik heb je topics vaak in stilte meegelezen maar vond het nu wel gepast even te reageren. :(:)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:26

Lieve Tineke en Maarten,
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen of waar ik moet beginnen. Ik voel ontzettend met jullie mee en had zó graag een ander einde aan jullie prachtige verhalen gegeven. Ik wil jullie alle liefde en plezier voor komende zomer toewensen. Geniet van elkaar, al hoef ik jullie dat niet te vertellen. Heel, heel veel sterkte en lots of love. :(:)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:29

Jeetje, ik schrik ervan. Altijd stil jullie topics gelezen en bekeken. Maar nu wil ik jullie toch heel veel sterkte wensen! En bovenal geniet van elkaar!!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:29

Potverdrie wat is dit schrikken... Tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Zo genoten heb ik van jullie topics. Ik krijg het er koud van. Ik heb respect voor de manier waarop je dit doet en dat je ontzettend veel van haar houdt blijkt uit alles. Geniet erg van de komende zomer en koester alle mooie momenten samen.

Ik weet helaas ook hoe het is om een paard te verliezen. Als je af en toe even een schouder nodig hebt, je mag me altijd pb-en! :(:) Y;(

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:56

Prachtige foto's.
Moest wel even slikken bij het lezen van alles.. pff ontzettend heftig.
Ik wens jullie nog een onvergetelijke zomer samen <3

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:59

Jeetje.....respect.

Geniet van de momenten die jullie nog samen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:01

Heel veel sterkte met wat komen gaat, ik wens jullie een gouden laatste tijd toe.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:02

Hoi Tineke,

Je kent me waarschijnlijk niet, ik ben één van de vele meelezers die je hebt en ik heb intens met Kim meegeleefd, zeker tijdens haar dracht en de bevalling.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat iemand anders zei, over dat Kim haar taak nu heeft volbracht, denk ik ook. Ze heeft je gebracht waar je nu bent en ze kan je nu loslaten. Ik heb genoten van je berichten over Kim op Bokt en smakelijk gelachen om alle filmpjes met gekke acties. Het is een uniek paard en ik heb heel veel respect voor je omdat je helemaal voor haar kiest, de keuze om op tijd te stoppen, ook al verscheurt dat je hart. Je bent een prachtig mens en Kim kan zich geen beter baasje wensen.

Ik wil je, als iemand die zelf fotografeert en zelf ook een dierbaar paard heeft verloren, een tip geven.

Namelijk om jezelf met Kim op de foto te laten zetten, bijvoorbeeld door Maarten. Dan heb je foto's van jullie samen, die je kunt bekijken als je eraan toe bent. Ik hoop dat je deze tip niet harteloos vindt, maar ik heb geen foto's van mezelf met het paard dat ik heb verloren en ik zou nu willen dat dat wel zo was, vandaar dat ik het je aanraad.

Heel veel sterkte alvast met dit besluit, je maakt absoluut de goede keuze, ook al doet het zo onbeschrijfelijk veel pijn. Ik hoop dat Kim nog een lange, zonnige en zo goed mogelijke zomer kan meemaken waarin je van haar kunt genieten.

Ook aan Maarten veel sterkte gewenst. Het zit jullie de laatste tijd niet mee en jullie verdienen absoluut veel meer geluk en veel minder verdriet. Samen kunnen jullie dit verwerken, daar ben ik van overtuigd, en eens zal de dag komen waarop jullie met een glimlach over jullie mooie herinneringen aan Kim kunnen praten, ook al lijkt die dag nog heel ver weg.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:12

Wat verdrietig nieuws.
Fijn dat jullie nog wat tijd gegund is om afscheid te nemen en te genieten van haar.
Ik herinner mij nog zo dat topic waarin Kim rustig, maar vakkundig de trailer sloopt. Zo grappig... En natuurlijk ook alle andere verhalen.
Sterkte.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:23

Heel veel sterkte de komende tijd voor jullie beide! Dit zijn geen leuke dingen en het liefst hou je ze voor altijd bij je. Hoop dat Kim deze zomer nog lekker kan genieten.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:31

Wat een naar bericht. Ik wil jullie veel sterkte wensen de komende tijd :(:).

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 03:07

Jeetje ik word hier echt stil en verdrietig van.. Ik volgde niet alles van jullie maar zag jullie toch vaak voorbij komen. En wat een bijzonder en mooi stel zijn jullie toch ook!

Ik weet nog in het begin, hoeveel steun je aan Kim had! Hoeveel ze jou gegeven heeft in die 10 jaar, maar ook hoeveel sterker jij bent geworden en wat er allemaal is veranderd. Dat was altijd al heel bijzonder om te zien / lezen, de liefde tussen jullie en hoeveel kracht ze jou geeft, toen al, vervolgens zag je langzaam dat het steeds beter met jou ging en je steeds meer mooie en echt prachtige momenten mee maakte. Kim is daar altijd een deel van geweest, ze was er toen je haar nodig had en je het zwaar had en ze is altijd een deel van je geluk geweest.

Ik kreeg tijdens het lezen van dit topic dat gevoel, ze kwam toen je haar hard nodig had en ze weet nu dat je het verder ook aankan! Ze heeft je prachtige herinneringen gegeven en hele mooie dingen nagelaten. Alles wat ze voor jou kon doen heeft ze gedaan en zoals je zegt haar invloed blijft dicht bij je, ze laat je een prachtige zoon na die vast en zeker ook goed op je past en je net zo veel liefde, plezier en steun kan geven als zij doet. De band tussen jullie en jullie paarden is zo sterk. De liefde die jullie delen, zo bijzonder! Kim zal als een beschermengel, als een moeder, over jou, Maarten en de andere paarden blijven waken.

Heel veel sterkte met deze moeilijke weg! Geniet en lach, maar laat ook de tranen en het verdriet toe. De paarden zijn er altijd voor jullie.

En Kim blijft eeuwig bij je, mede dankzij haar ben je wie je nu bent. Ze zit in je ♥ Dat pakt niemand je ooit nog af!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 04:01

Ahnee. Ik.volg jullie ook op FB en wist van niks. Zelfs niet van kleine kwaaltjes.

Mag ik vragen hoe je weet dat ze nog maar 1 zomer heeft?
Ik weet niet wat de ziekte precies inhoudt vandaar mijn vraag

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 06:48

Hier nog een stille meelezen van jouw topic.
Als ik dit zo zie heeft heel bokt Kim in het hart gesloten. Ze is bijzonder.

Geniet van de tijd die jullie gegund is.
Veel sterkte

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:04

Jeetje die Kim, dat oersterke paard. Dat paard wat alles kapot kreeg en zelf niet kapot te krijgen leek... wat heb ik gelachen om de filmpjes met kapotte trailer of gekke bokken sprongen...

En nu lees ik dat het haar laatste zomer gaat worden. Heftig. Maar er is niet snel een paard te vinden waar zoveel herinneringen zijn vastgelegd en zoveel tranen om gevloeid (van lachen en huilen).
Geniet nog van elk moment samen!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:06

Zo die komt binnen.
Ik reageer niet altijd in jullie topic, maar wilde dat nu wel doen.
Heel veel sterkte en kracht de komende tijd.
Enorm eerlijk naar je paard. Ik hoop op veel mooie momenten voor jullie met elkaar.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:10

Pff wat heftig. Ik ben een fanatieke meelezer van jullie volgtopic en wist dat het wat slechter ging met Kim, maar dit had ik niet zien aankomen. Wat ongelooflijk heftig zeg.
Na het verlies van de andere paardjes dacht ik echt bij mezelf, nu kunnen jullie lekker lang genieten van deze paardjes zonder verdriet of verlies. Niet dus.
Heel veel sterkte. Hoop dat jullie (vooral Kim) een geweldige zomer meemaken.

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:10

Kom even uit de kijk en meelees modus, Voor jullie zal het een intense zomer zijn,
en wat heeft Kim veel in beweging gebracht......bijzonder de kracht en de kwetsbaarheid. Veel sterkte

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:16

KoudbloedKim schreef:
Zeker niet, je hebt ook 100% gelijk. :o
Het is een tijd die ondertussen vér achter me ligt, maar die er zeker wel is geweest.
En waar Kim een zeer grote rol in heeft gespeeld inderdaad, groter dan veel mensen weten.

En over haar ogen; ja, je ziet de blik veranderen.
De linkerfoto is Januari(?) 2016, de rechterfoto van eergisteren.
[ Afbeelding ]

Ook nogmaals weer enorm bedankt voor de geweldig lieve reacties. :o

Ja, precies zelfde bij mijn eigen paard, die ogen. Toen had ik geen twijfel meer ook qua zijn gedrag en alles.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:33

Ooooh .. mijn hemel.. ik dacht even dat ik het niet goed begreep tot ik verder las..

Wat een vreselijk bericht..!!

Heel veel sterkte gewenst!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:33

Zo erg dat het toch de verkeerde kant op is gegaan met haar lijf, maar van jullie kant een goede keuze.
Echt heel veel sterkte na de zomer.
Ik heb altijd erg genoten van de Kim topics, en dan vooral om de kim vs trailer exemplaren :)

In al jouw berichten en die met Maarten zag je terug wat een speciale band jullie hadden, niet alleen jullie naar Kim toe, maar ook een hele belangrijke periode Kim voor jou.
Het was voor jou waarschijnlijk je 'once in a lifetime horse' maar ook op het internet zal ze bij veel bokkers in het hoofd blijven zitten, want zo een als haar zie je niet vaak langskomen.
Ze heeft jou ook het mooiste geschenk gegeven, Beer waar je denk ik in deze moeilijke tijd na het afscheid veel troost bij kan vinden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:00

Jeetje, weet eigenlijk niet goed wat te zeggen... . Geniet van de tijd die jullie nog hebben samen. Kim kon zich in ieder geval geen beter baasje wensen.