Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vur schreef:Ik heb zitten smullen van de foto's van je heerlijke paard. Lijkt mij geweldig om haar te rijden. Welk gevoel geeft ze?
Caatje87 schreef:Jaaa een topic van sjaan!! Knappe kleuter! En iris ik vind dat je het super doet! Je weet waar je mee bezig bent en dat jouw niveau nu eenmaal dusdanig is dat paarden zulk lopen aanbieden aan je... daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn!
Jolliegirl schreef:Wauw, wat ee fijn slofgebruik! Lijkt bijna overbodig.
Ik vind haar ook erg jong, maar je hebt wel een groot argument..kan ik me in vinden.. Maar niet mijn ding.
Leuk dier. Dat gaat nog wat worden!
Resistance schreef:Wát een retegaaf dier! Kan er niet anders over zeggen. Ga je haar misschien mee laten doen in de VWF jonge dressuurpaarden keuring die ieder jaar op de prinsenstad wordt gehouden? Jullie passen daar, als ik dit zo zie, helemaal tussen.
EJuniorJoost schreef:Prachtig paard.. maaar..
sorry en ook al krijg ik nu heel bokt over me heen, maar ik word zo pissig van die mensen die (bij een jong dier) een slof eromheen doen! Dan heb je echt schijnbaar niks mee gekregen van het woordje: balans, op eigen benen, zakken in je hand vanuit ONTSPANNING ipv DWANG.
Een paard gaat alleen maar forceren, je dwingt ze namelijk ze hebben zelf geen keuze.
Basis: recht richten, in balans, op eigen benen en het zelf zakken in je hand vanuit juist lichaamsgebruik en ontspanning.
Zie het steeds meer, mensen die hun (arme) paard beleren/door rijden met de slof.. Of het in piaffe/passage/zogenaamde verzameling dwingen met een slof en een zweep erachter.. Misschien toch een lesje biomechanica en recht richten....
Zo dat ben ik even kwijt.
mooi artikel, niet alleen voor het longeren: https://www.bitmagazine.nl/artikelen/on ... hoe/72778/