Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:15

Als mijn gevoel dat zegt, geen idee dus. Vaak bedenk ik op een dag, ik heb m niet nodig dus laat m maar hangen maar die slof hangt me niet in de weg dus hij hangt er vaak langer aan dan nodig.
Stukje gevoel van valse veiligheid.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Ik heb zitten smullen van de foto's van je heerlijke paard. Lijkt mij geweldig om haar te rijden. Welk gevoel geeft ze?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:14

Ruig paard! Nu de kunst om alles wat ze aanbiedt met beleid te doseren om haar heel te houden.

En de slof.... sja ik snap je. Maar dan denk ik eerder dat het wat je al noemt voor het valse veiligjeidsgevoel is dan voor het koppie wat niet mag uitbreken eens een keer. Daar komt je been om de hoek en jij bent handig genoeg om dat zonder geruk en gepluk te doen :-)

Ben ook benieuwd naar de baby's die ze gaat brengen

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:26

Wauw, ik denk dat hier menig ruiter/amazone een voorbeeld aan kan nemen.
Lijkt me heel erg leuk als je zo met je eigen gefokte paard kan rondrijden na amper 25 keer? Heerlijk!!
Ik ben fan, en blijf vooral foto's posten. Dan kunnen wij lekker meegenieten.
Succes ermee!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:48

Jaaa een topic van sjaan!! Knappe kleuter! En iris ik vind dat je het super doet! Je weet waar je mee bezig bent en dat jouw niveau nu eenmaal dusdanig is dat paarden zulk lopen aanbieden aan je... daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:11

*Kwijl* :~

Jezus zeg wat is die gaaf!! En dat ze pas 3 is zou ik echt niet zeggen, 5 zou ik ook nog wel geloven. Moet wel zeggen dat het op de foto ook niet bepaald een iel veulentje is maar ook daar al een stoer beestje en dat blijft ze ook wel vasthouden tot nu toe.

Hoeft verder geen strikje omheen hoor O:)

Veel geluk met je beauty!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:50

Ik snap het probleem van de slof echt niet. Wordt hier duidelijk als begrenzer gebruikt (en dan niet voor begrenzing van de aanleuning maar begrenzing voor controleverlies/uitbreken). En in het geval die begrenzing nodig is, is een slof vriendelijker dan flink moeten ingrijpen om weer controle te krijgen.

Mijn merrie heeft een periode gehad dat ze in de galop het hoofd omhoog gooide en de benen nam. Slof er 2x om en het was klaar. Geen gesleur en geleur. Hoofd kon nog wel omhoog maar niet zo ver dat ze mij buiten spel kon zetten.

Als het achterbeen maar door blijft treden is iets achter de loodlijn komen ook geen probleem.

Ben benieuwd hoe je merrie verder ontwikkelt! Vind haar al heel compleet ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:22

knap paard zeg!! Ik had haar zelf ook graag wat lager ingesteld gezien maar je geeft aan dat ze dat moeilijk vind.
Lijkt me een fijn paard om te rijden zo aan de gangen te zien.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:32

Stoer paard en ook fijn voorgesteld! Veel succes nog samen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 16:59

vur schreef:
Ik heb zitten smullen van de foto's van je heerlijke paard. Lijkt mij geweldig om haar te rijden. Welk gevoel geeft ze?

Heel goed eigenlijk, het is natuurlijk al kicken om op je zelfgefokte beest te zitten en het was verrassend vertrouwd.

Caatje87 schreef:
Jaaa een topic van sjaan!! Knappe kleuter! En iris ik vind dat je het super doet! Je weet waar je mee bezig bent en dat jouw niveau nu eenmaal dusdanig is dat paarden zulk lopen aanbieden aan je... daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn!

Je maakt me verlegen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:44

Wat een ruig dier zeg!!
Je hebt wel lef om zo'n topic op Bokt te plaatsen. :+ Je foto's zijn namelijk niet boktproof. Dan had ze 5 jaar moeten zijn en bitloos gereden moeten worden in een horizontale houding.
Maar ik vind haar supertof. Ik snap dat ze dit van zichzelf zo aanbiedt, je zal vast goed opletten met overvragen. Ik denk dat het een talentvol dier is.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:57

Wat een beest zeg! Ik vraag me af waar jullie over 2 jaar zijn. Je pakt het goed aan denk ik en vind ook je slof gebruik iets waar vele van kunnen leren. Ik zou wel iets meer lengte in de hals willen zien maar dat komt vast goed.

Veel plezier nog samen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 00:02

Wat een super gaaf paard! Ik vind niks geks aan de foto's en vind dat je haar super aan het lopen hebt. Erg gedurfd om het op bokt te zetten haha, maar denk maar zo het is voor amateurs hier heel makkelijk om dingen te roepen dan het zelf te doen. Veel plezier met haar!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 00:20

Jolliegirl schreef:
Wauw, wat ee fijn slofgebruik! Lijkt bijna overbodig.

Ik vind haar ook erg jong, maar je hebt wel een groot argument..kan ik me in vinden.. Maar niet mijn ding.

Leuk dier. Dat gaat nog wat worden!

Haha die heb ik nog nooit gehoord.
"Wauw, wat een fijn slofgebruik"

Voor mij de quote van de dag!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 00:40

En ik meen het nog ook! :)

Dit is gewoon hoe je een slof gebruikt. Geweldig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:34

Wát een retegaaf dier! Kan er niet anders over zeggen. Ga je haar misschien mee laten doen in de VWF jonge dressuurpaarden keuring die ieder jaar op de [naam] wordt gehouden? Jullie passen daar, als ik dit zo zie, helemaal tussen. :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 05:46

WAUW wat een pracht paard! Ik ben echt totaaal niet van dit type paarden en kleur, maar de uitstraling de beweging de kracht die ze uitstraalt spreekt mij wel echt aan! Zeker nog een lekkere kleuter maar dit paard beloofd wat voor de toekomst <3

Ik snap je beredenering over het slofgebruik en de manier van gebruik ziet er erg vriendelijk uit (op deze manier heb ik hem ook gebruikt vroeger in de training van mijn verzorgpaard), ben er zelf niet meer van sinds ik eigen paarden heb maar dat is mijn mening. Wel ben ik nieuwschierig hoelang je een slof gebruikt in de training van je jonge paarden :o (alle kennis is welkom voor over 3 jaar als mijn nu jaarling opgeleid gaat worden je weet nooit of het van pas kan komen :o )

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:57

Wat een gaaf paard! <3
Wees er zuinig op, zo te zien is dat er 1 voor de toekomst!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 11:56

Resistance schreef:
Wát een retegaaf dier! Kan er niet anders over zeggen. Ga je haar misschien mee laten doen in de VWF jonge dressuurpaarden keuring die ieder jaar op de prinsenstad wordt gehouden? Jullie passen daar, als ik dit zo zie, helemaal tussen. :j

Ik denk het niet, ze is hopelijk dan drachtig en dan zie ik de meerwaarde van de spanning voor een jonge merrie niet zo..
Bovendien, zie er maar eens tussen te komen ;)
Maar wie weet!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:18

Wat een knappe merrie is ze geworden. Jullie doen het fantastisch samen en zijn een mooie combinatie.
Heb zomaar het gevoel dat zij echt een topper wordt! Veel succes en blijven spammen hè?!

debra_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:29

mooie merrie! <3

heel jammer dat iedereen gelijk over de houding en slof begint te zeik, terwijl je duidelijk ziet dat deze niet van pas komt en gewoon loshangt..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:43

Heel gaaf paard !! Voor 3 jaar al mooi in balans, slof vind ik terecht zeker bij een jong paard je gebruikt hem top .. wat al eerder is gezegd " het is een hulp middel en geen dwang middel "
Een jong paard heeft gewoon wat steun nodig van de ruiter je moet ze in mijn ogen niet te loslaten aan de voorkant zolang ze nog niet sterk genoeg zijn en op eigen benen kunnen lopen...
lekker zo door gaan +:)+ .. ( ik heb zelf ooit een topic geopend toen mijn dier van nu bijna 5 3,5 was.. had geloof ik 11 pagina's met een hoop commentaar :') )

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:54

EJuniorJoost schreef:
Prachtig paard.. maaar..

sorry en ook al krijg ik nu heel bokt over me heen, maar ik word zo pissig van die mensen die (bij een jong dier) een slof eromheen doen! Dan heb je echt schijnbaar niks mee gekregen van het woordje: balans, op eigen benen, zakken in je hand vanuit ONTSPANNING ipv DWANG.

Een paard gaat alleen maar forceren, je dwingt ze namelijk ze hebben zelf geen keuze.

Basis: recht richten, in balans, op eigen benen en het zelf zakken in je hand vanuit juist lichaamsgebruik en ontspanning.

Zie het steeds meer, mensen die hun (arme) paard beleren/door rijden met de slof.. Of het in piaffe/passage/zogenaamde verzameling dwingen met een slof en een zweep erachter.. Misschien toch een lesje biomechanica en recht richten....

Zo dat ben ik even kwijt :).

mooi artikel, niet alleen voor het longeren: https://www.bitmagazine.nl/artikelen/on ... hoe/72778/

Dan is een slof bij een 3 jarige altijd nog prettig voor de veiligheid.

Mooi paard! Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelt!

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:21

prachtige merrie, je rijd haar super vriendelijk!
heel veel geluk met haar...

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:44

Het ziet ernaar uit dat TS echt wel weet waar ze mee bezig is. De slof hangt op de foto's ook nog eens los.
Ze rijd hem hartstikke vriendelijk in mijn ogen, daar kunnen een hele hoop ruiters van leren.

Prachtig beest heb je! _/-\o_