kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:34

Mist schreef:
TS, vind je het goed als mijn DA komende week jouw Tandarts belt ? Ik wil hem wel overnemen als hij na behandeling pijnvrij kan zijn. Dan mag hij de rest van zijn leven hier slijten. Zit alleen met een vervoersprobleempje op dit moment (moet trailer terugkeuren maar kan ik pas doen als ik mijn nwe auto heb begin januari, weet niet wat die gaat wegen na verbouwing grijs kenteken)

<3 wat lief dit....ik was al bezig te ontploffen maar toen las ik dit <3

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:37

Oh jee, ik zou het heel erg vinden als de pony om deze reden een enkeltje slager krijgt... ik hoop dat het aanbod van overname overwogen wordt, en dat er in ieder geval overleg gepleegd mag worden tussen de twee artsen. Dit vind ik wel een heel sneue manier van opruimen, omdat er daadwerkelijk een grote kans op vlotte genezing is door simpelweg de laatste kiezen te trekken. Geen beschuldiging naar ts uiteraard, maar wel een aub omdat het zo makkelijk te proberen is.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:42

Mist schreef:
TS, vind je het goed als mijn DA komende week jouw Tandarts belt ? Ik wil hem wel overnemen als hij na behandeling pijnvrij kan zijn. Dan mag hij de rest van zijn leven hier slijten. Zit alleen met een vervoersprobleempje op dit moment (moet trailer terugkeuren maar kan ik pas doen als ik mijn nwe auto heb begin januari, weet niet wat die gaat wegen na verbouwing grijs kenteken)

Ik verwacht dat, als het mogelijk is de pony over te nemen, er vast wel iemand op bokt te vinden is die de pony wil vervoeren.

Volgens mij houd je er een geweldige kinderpony aan over als je hem op gewicht krijgt.

Ik gun het de pony enorm.

jasmijn16

Re: kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:45

Wat een geweldig aanbod! Ik hoop dat ts de kans aanpakt en de pony op die manier nog een extra kans geeft.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:55

onpaard schreef:
Mist schreef:

Ik verwacht dat, als het mogelijk is de pony over te nemen, er vast wel iemand op bokt te vinden is die de pony wil vervoeren.

Volgens mij houd je er een geweldige kinderpony aan over als je hem op gewicht krijgt.

Ik gun het de pony enorm.

Ik ook!

Wil ook aanbieden om hem op te halen.
Al dan niet met de trailer van Mist (weet niet wat het probleem precies is met het keuren, anders is er vast wel een trailer te huur in de buurt).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:20

Trailer zit een nwe gietvloer in waardoor hij zwaarder is dan op papier staat, heb geen E dus ben in overtreding als ik er nu mee ging rijden aangezien mijn huidige auto 1920kg weegt. Omdat ik niet weet wat de nwe auto na verbouwing grijs kenteken gaat wegen wil ik de trailer nu nog niet terugkeuren. Verder is ie prima in orde

De pony zou nooit meer hoeven te werken hier, alleen met m'n mini's mee wandelen in het bos. Paarden staan aan huis, heb grond en stallen zat :-)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:24

Mist schreef:

Go go go!!! <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:25

Mist schreef:
Trailer zit een nwe gietvloer in waardoor hij zwaarder is dan op papier staat, heb geen E dus ben in overtreding als ik er nu mee ging rijden aangezien mijn huidige auto 1920kg weegt. Omdat ik niet weet wat de nwe auto na verbouwing grijs kenteken gaat wegen wil ik de trailer nu nog niet terugkeuren. Verder is ie prima in orde

De pony zou nooit meer hoeven te werken hier, alleen met m'n mini's mee wandelen in het bos. Paarden staan aan huis, heb grond en stallen zat :-)

Snap er nog niks van :o maar als hij technisch in orde is, is het alleen een kwestie van een goede auto en een ervaren chauffeur met BE?
Toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:29

Ts, ik hoop dat Kareltje naar Mist kan!
Ik had er zo'n pijn in m'n buik van,dat hij door zo'n sneue reden naar de slager zou moeten, arm ding.
Het zou geweldig voor hem zijn! *\o/*

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:30

:') auto en trailer zijn ok....alleen ik niet omdat ik (nog) geen BE heb :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:34

Dan hoeven we alleen maar jou, auto en trailer op te pikken!
Hoe gemakkelijk wil je het hebben :Y)

Maar eerst maar eens afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:48

TS ik hoop echt dat je dit aanbod aanneemt! Het zou toch fantastisch zijn als dit beestje nog een aantal mooie jaren kan slijten.

En die manege, wat zijn jullie een stel hufters. Had de pony dan in laten slapen!! Lijkt me dat zo'n diertje dat wel 'verdient' na al die jaren manegelessen lopen.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:51

Wat een mooi initiatief van jou, mist!
Ik hoop dat hij alsnog een mooie tijd tegemoet gaat.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:15

wat een super aanbod! Dit kun je toch niet weigeren :)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:20

@ mist als vervoer een probleem is en t gaat echt lukken wil ik de pony halen en brengen ( kosteloos ) wordt het niks mag pony ook hier in mijn ouwe mannen weitje wonen. heb er twee zonder tanden daar kan drie ook nog wel bij :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:23

Ts, ik hoop dat je dit aanbod aanneemt!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:52

Wat lief mist, weet zeker dat hij bij jou een top plekje krijgt!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:53

Ach wat sneu. Maar wel de beste keuze en daarom is die pony ook zo mager geworden. Heel sneu. Wij hebben een paard van 25 staan. Niet zo mager als deze maar wel te dun. Hoop krachtvoer en ruwvoer onbeperkt erin en langzaamaan wordt hij wat dikker (nu al 5 maanden mee bezig). Maar die hebben we ook in de eerste week naar de Ta gedaan. Gelukkig zag dat er nog een stuk beter uit.

timokyana schreef:

Lees even de laatste berichten...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:02

timokyana schreef:

suikermeisje schreef:
Lees even de laatste berichten...

er zijn veel mensen die vervoer aanbieden :j of begrijp ik je verkeerd?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:06

Oh sorry! Mijn fout dan :+ weinig slaap zeg ik dan maar.
Dacht dat je bedoelde dat Kareltje bij TS een plekje kreeg. Sorry!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:29

Heb mist een pb gestuurd met mijn telefoonnummer zodat ze me morgen kan bellen, mijn tandarts vind het niet haalbaar en ik wil me zoon het niet aan doen dat hij zich hecht en dat het dan niet gaat lukken wegens dat we dit jaar twee paarden in drie maanden tijd verloren waar hij erg aan gehecht was.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:38

We bellen morgen !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:45

Begrijpelijk, hoor, Sandra!
Als er kindjes in het spel zijn, ligt het allemaal nog veel gevoeliger :(:)

Laten we hopen dat de dierenarts en tandarts van Mist het wel aandurven.
Niets ten nadele van jouw tandarts, zo bedoel ik het niet :(:)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:52

Wauw wat super van jou Mist! +:)+
Heel mooi om met deze gedachten kerst te beginnen!! Ik hoop dat Kareltje een plekje bij jou kan krijgen, dat heeft hij zeker verdiend na al die jaren van hard werken.

Word hier helemaal vrolijk van :):) {:)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:59

Is net overleg geweest tussen mist en mij en dat overleg wordt nog verder vervolgd, zeg tot nu toe geen nee op haar aanbod enkel waarschuwing dat mijn tandarts denkt dat het niet haalbaar is en dat ik dus ook geen uitsluitsel weet over wel of geen cushing en niet weet of hij geen last gaat krijgen van zijn hoef. Dus wordt in elk geval vervolgt.