Citaat:
Ik snap wat je bedoelt en deels geef ik je gelijk. Anderzijds zijn er genoeg mensen (overgrote deel) welke aangeven dat ze voornamelijk de activiteit van achter missen. Ook van mensen die dezelfde stroming bewandelen.
Zelf ben ik van mening dat als je niet vanuit de motor werkt, je dus ook niet van achter naar voren rijdt. En dan maakt het mij verder niet uit welke stroming je bewandelt.
Daar ben ik het ook mee eens, de beweging is nog wat teveel stuwend ook, de slingerbeweging van achteren is nog niet zoals die moet zijn, maar dat zijn gewoon dingen die bij het proces horen, maar je beweegt in stappen.
Citaat:
Sorry hyppolite, maar wat een onzin en wat een nare manier om wedstrijdruiters zo weg te zetten. Ook jammer, want de discussie in dit topic gaat juist over de beste manier om goed te rijden, zodat je zo lang mogelijk plezier van je paard kunt hebben, ongeacht je doel.
Ik vind nog steeds dat een soepel en sterk paard de beste voorwaarde is voor een lang en gezond rijpaardbestaan. Daarvoor moet het paard actief ondertreden, waardoor de rug sterker wordt en er langzamerhand meer gewicht wordt overgenomen van de voorhand.
Wat ik mis bij hyppolite en bij TS, is de onderbouwing van hetgeen zij aan het doen zijn.
Het filmpje kan ik nog niet bekijken want staat 'privé'..
Ho ho, ik zet helemaal niet wedstrijdruiters zo weg, ik heb het over ruiters in het algemeen en ja, daar zijn de wedstrijden ook een onderdeel van. Zolang paardlief alles accepteert en geen protest laat zien gaan ruiters door zoals ze gewend zijn, pas als er problemen om de hoek komen gaan ze verder kijken dan hun neus lang is, dat bedoelde ik ermee te zeggen. Je kunt ook dingen voor zijn, that's all.
En ja, ik ga ook voor een soepel en sterk paard, en dit is een hele fijne manier om dat te bereiken. Die achterhand moet er zeker ook meer bijkomen, maar ik heb op dit moment helemaal niet zoveel bezwaar tegen het op de voorhand lopen. Eerst moet namelijk die rug los, stretchen zoals ze dat ook doen, beestje moet rechtop lopen, de balans hebben. Pas daarna ga je naar de rest toe werken. Achterhand moet ook meedoen, maar soms begin je gewoon even ergens anders totdat je op het punt komt dat je van achteren naar voren kunt gaan werken. Vaak is het ook de wisselwerking, als het los is kan pas die achterhand eronder, een paard wat vasthoudt in zijn rug kan nooit correct ondertreden, en dat doen ze dan dus vaak ook niet
. Of het dan al terecht is om nu oprichting te vragen is een tweede, daar valt absoluut over te discussiëren.