Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:52

Je zou het anders kunnen zeggen Palmera:
jij reageert altijd charmant op fluitjes, complimenten én opmerkingen die denigrerend/onaardig bedoeld zijn.
Dan heb je alles :j

Ik reageerde overigens meestal helemaal niet, ook om het hierboven genoemde escaleren te voorkomen. En ook dát werd soms opgevat als reactie, met een tegenreactie als gevolg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:53

Palmera schreef:
Huertecilla schreef:
@Palmera;
Een fluitje persoonlijk nemen, niet van gediend zijn te willen uiten is imo erg onvolwassen. Dof toch gewoon je virtuele hoed en loop door.

Ik gaf het als tip aan anderen, ikzelf reageer charmant als altijd op fluitjes en complimenten. ;)

Als het complimenten zijn ik ook.

En dan nog....soms kan ook een compliment over iemand uiterlijk, hoe goed bedoeld ook, niet gepast zijn.
In een zakelijk gesprek vind ik het echt heel ongepast. Aan de borrel prima. Maar soms gewoon even niet.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-08-16 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:55

Altijd grappig zo'n discussie over naroepen.
Wat de start van het topic betreft, ik denk inderdaad dat als er gewoon een keer gelachen was, of geroepen: bedankt he! Dat er dan niks aan de hand was geweest verder.

Laatst moest ik bij een klant zijn in Amsterdam en ik liep de straat in, kwam langs een groep bouwvakkers die allemaal riepen etc, moest er wel om lachen (op mijn leeftijd beschouw ik het ook zeker als compliment). Toen bleek dat ik de verkeerde kant de straat in was gelopen en moest weer helemaal terug, weer langs die groep bouwvakkers, zegt er een: He, je wilde het zeker gewoon nog een keer horen!
Haha, dat vond ik wel humor.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 18-08-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

NatasjavE schreef:
C of D(uitzonderlijk D,...erg afhankelijk van de context)

Maar als als hij na C mij uitscheld dat ik een arrogante prutsmuts ben dan schiet dat wel wel erg in het verkeerde keelgat. En dan krijg ik wel de neiging om iets lelijks terug te zeggen.

Maar waar haal je dit nou weer vandaan? HC stelt een meerkeuze vraag. En jij komt met een aanvulling over uitschelden die er überhaupt niet in voorkwam!

Dít is dus exact wat ik eerder bedoelde met de wereld die zo snel beledigd is! Jij bent bij wijze van spreken nu al uitgescholden terwijl er geen onvertogen woord gevallen is.

oomens

AlwaysH schreef:
Ik kan dit echt niet meer lezen. Blijkbaar denken sommigen dat die paar mannen het gewoon normaal bedoelde....

Misschien vonden ze gewoon dat de dame in kwestie een paar mooie billen/benen had die er in die broek goed uitzagen. Uiteraard zijn ze (zelfs aangeschoten) verstandig genoeg om te weten dat een opmerking daarover ('mooie billen in die broek!') doorgaans niet erg gewaardeerd wordt, dus verpakken ze hun compliment 'veilig' in een opmerking over de broek zelf.
Helaas, mis. Even niet erop gerekend dat vrouwen nóóit de boodschap zelf ergens aannemen, maar altijd op zoek gaan naar een boodschap achter een boodschap tussen de regels.

Hadden de mannen niets gezegd maar alleen gekeken, dan was dat uiteraard nog steeds fout geweest, want mannen.
Laatst bijgewerkt door oomens op 18-08-16 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:56

Ik denk dat ik B zou kiezen, maar meer omdat zo'n stang echt niet fijn zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:56

NatasjavE schreef:
Maar als als hij na C mij uitscheld dat ik een arrogante prutsmuts ben dan schiet dat wel wel erg in het verkeerde keelgat. En dan krijg ik wel de neiging om iets lelijks terug te zeggen.

C.b.: agressief opmerkt dat je daar niet van gediend bent.

Hoe verwacht je dat hij dan reageert?
a. begrijpend en met gratie
b. beledigd
c. etc.

Begrijp nu toch eens dat wanneer je in zo'n als ongewenst ervaren situatie zit, je eigen gedrag een cruciale schakel is in het verloop van de gebeurtenissen.

Jullie zijn net een ongeval met dodelijke afloop.
Je kan best voorrang gehad hebben maar voorrang geven is beter dan een ongeluk 'veroorzaken'.
Een goed NL gezegde luidt: Beter blode Jan dan dode Jan.
Geldt ook voor Jantien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:58

Palmera schreef:
NatasjavE schreef:
C of D(uitzonderlijk D,...erg afhankelijk van de context)

Maar waar haal je dit nou weer vandaan? HC stelt een meerkeuze vraag. En jij komt met een aanvulling over uitschelden die er überhaupt niet in voorkwam!

Dít is dus exact wat ik eerder bedoelde met de wereld die zo snel beledigd is! Jij bent bij wijze van spreken nu al uitgescholden terwijl er geen onvertogen woord gevallen is.

Uit HC verhaal niet nee.

Maar ik heb het vaak genoeg mee gemaakt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:01

Huertecilla schreef:
NatasjavE schreef:

C.b.: agressief opmerkt dat je daar niet van gediend bent.

Hoe verwacht je dat hij dan reageert?
a. begrijpend en met gratie
b. beledigd
c. etc.

Begrijp nu toch eens dat wanneer je in zo'n als ongewenst ervaren situatie zit, je eigen gedrag een cruciale schakel is in het verloop van de gebeurtenissen.

Jullie zijn net een ongeval met dodelijke afloop.
Je kan best voorrang gehad hebben maar voorrang geven is beter dan een ongeluk 'veroorzaken'.
Een goed NL gezegde luidt: Beter blode Jan dan dode Jan.
Geldt ook voor Jantien.

Nee HC, je leest het verkeerd.

Als ik vriendelijk bedank voor de eer verwacht ik niet uitgescholden te worden. Daar gaat het mis. Ik ga daarna helemaal niet meer in discussie met zo'n man.

Waarom moet iemand mij na C uitschelden? Als ik dus niet agressief reageer?
Ik verwacht dan dat hij zegt,..ok, fijne dag verder.

En een neiging tot is niet hetzelfde als doen he.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:09

NatasjavE schreef:
Uit HC verhaal niet nee.

Maar ik heb het vaak genoeg mee gemaakt.

Ah bedankt voor de aanvulling. Was ik vergeten te vermelden.
Ja, dat klopt; het dunne ijs is NOG dunner door de onbekendheid met de voorgaande ervaringen van het betreffende vrouwspersoon.

Ik las het prima. Vandaar dat ik een extra optie invoegde.

Nogmaals: Je eigen gedrag is een schakel. Voorkom/verbreek gewoon de escalatie-spiraal.
Wat maakt jouw gelijk/recht nu toch in vredesnaam uit als je nagefloten wordt vanaf een bouwplaats of een terras?!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:20

Dat ben ik met je eens. Door ergens direct met een grote scheur zelf te gaan schelden loop je een groot risico dat de ander ook escaleert in zijn reactie. Dat is in ieder conflict.

Maar geen mens is perfect. Ook vrouwen niet. En iedereen kan de escalatie-spiraal verbreken. Ook die man de een overtrokken reactie van een vrouw te verwerken krijgt.

En,..het mag genoeg mannen echt wel geleerd worden om geen platvloerse opmerkingen te maken. En dan zeker de intimiderende versie ervan. Want het gebeurt serieus vaker dan je denkt.

Waarom niet gewoon echt flirten leren. En echte complimentjes uitdelen. Maakt het leven zo veel leuker.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:30

NatasjavE schreef:
En,..het mag genoeg mannen echt wel geleerd worden om geen platvloerse opmerkingen te maken. En dan zeker de intimiderende versie ervan. Want het gebeurt serieus vaker dan je denkt.

Ik stel voor dat we gelijk voor wereldvrede en geen honger in de wereld gaan.

Tot dit inderdaad loffelijke streven bereikt is, lijkt me gepast reageren een goede overbruggingsoplossing.

Citaat:
Waarom niet gewoon echt flirten leren. En echte complimentjes uitdelen. Maakt het leven zo veel leuker.

Mwa...
Ik leef zo en vind het *\%/* dat het een bijna uitstorven kunst is :D

Serieus; de kunst is bestreden door het feminisme onder de noemer ongewenste intimiteit. Alleen het platvloerse in groepsverband is resistent gebleken.
Klagen graag bij de feministen en niet bij de mannen die het net AFGELEERD is.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:42

Sommige mensen moeten hier toch eens duidelijk beseffen dat vrouwen zich niet kleden om mannen te imponeren of er mooi uit te zien voor mannen, maar gewoon omdat ze het zelf mooi vinden of het lekker zit.

Is het dan zo vreemd dat je liever geen denigrerende reacties op een bepaalde outfit krijgt en hier dan ook iets op zegt? :=

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:55

Huertecilla schreef:
Serieus; de kunst is bestreden door het feminisme onder de noemer ongewenste intimiteit. Alleen het platvloerse in groepsverband is resistent gebleken.

Hel en verdoemenis voor die westerse samenleving met zijn verschrikkelijke feministen en zwakke mannen. Schande voor de samenleving waarin vrouwen net zoveel recht van spreken hebben als mannen.
Heb even in je profiel gespiekt, zag een spaanstalige website. Verklaart mogelijk veel. ~~}> :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:07

Mara2000 schreef:
Huertecilla schreef:

Hel en verdoemenis voor die westerse samenleving met zijn verschrikkelijke feministen en zwakke mannen. Schande voor de samenleving waarin vrouwen net zoveel recht van spreken hebben als mannen.
Heb even in je profiel gespiekt, zag een spaanstalige website. Verklaart mogelijk veel. ~~}> :D

Sorry hoor, maar Spanje is geen Afghanistan. Het ligt gewoon in Europa en de mensen zijn er hooguit wat minder bekrompen m.b.t het geven van complimenten.
Voor mij is "Hola guapa" een normale groet door een onbekende man.
De Nederlandse man krijgt er waarschijnlijk een blauw geslagen oog voor terug. :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:14

Mara2000 schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, zag dat je wat zuidelijker woont of bent gaan wonen. Verklaart wel veel. ~~}> :D

Bedankt voor de uitleg met voorbeeld :D

Het leven is hier inderdaad veel {:}

Galanterie wordt gewaardeerd voor wat het is, evenals een intelligent charmant compliment.

Je kan hier een vrouw die de supermarkt uitstrompeld met eigelijk te zware zakken gewoon helpen. Dan zegt ze opgelucht 'erg vriendelijk' en klaar.
In NL krijg je voor het open houden van de deur al een kat en als je die dan dus gelijk los laat een scheldkanonade.

Of als je in het postkantoor tegen de beambte welke na 10 jaar hetzelfde kapsel een totaal gewijzigde veel leukere coupe heeft, opmerkt dat deze haar goed staat, 10 jaar jonger maakt, dan is ze gewoon blij.
Daar wordt zij vrolijk van en ik ook.
Ja, het feminisme heeft hier nog veel werk te verrichten :P

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:20

Maar dit is niet Spanje, dit is Nederland. En in Nederland vinden wij dit gedrag niet normaal.
Ik weet dat elk land zijn eigen normen en waarden heeft maar in Nederland is er hard gevochten, niet alleen door feministen, voor onze huidige normen en waarden. En daar zijn we, terecht, trots op.

Dus laat je nafluiten zoveel je wil in Las Palma, Spanje, Afghanistan of Syrië. Maar respecteer de normen en waarden die we in dit land hebben of blijf er ver vandaan.

HC, de voorbeelden die jij nu geeft slaan echt werkelijk nergens op. Ik heb nog nooit iemand boos zien worden als iemand anders (man of vrouw) de deur voor iemand openhoudt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:22

Ik denk dat vrouwen die je uitschelden bij het openhouden van de deur net zo zeldzaam zijn als platvloerse kerels.

Ik geloof nou echt niet dat de gemiddelde vrouw daar een punt van maakt.

Ik durf me zelf feminist te noemen en zal je kop er echt niet afbijten als je galant tegen me doet.
Ik ben alleen wel voor gelijke rechten. Maar dat gaat buiten dit topic om.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:28

Mara2000 schreef:
Maar dit is niet Spanje, dit is Nederland. En in Nederland vinden wij dit gedrag niet normaal.
Ik weet dat elk land zijn eigen normen en waarden heeft maar in Nederland is er hard gevochten, niet alleen door feministen, voor onze huidige normen en waarden. En daar zijn we, terecht, trots op.

Dus laat je nafluiten zoveel je wil in Las Palma, Spanje, Afghanistan of Syrië. Maar respecteer de normen en waarden die we in dit land hebben of blijf er ver vandaan.

HC, de voorbeelden die jij nu geeft slaan echt werkelijk nergens op. Ik heb nog nooit iemand boos zien worden als iemand anders (man of vrouw) de deur voor iemand openhoudt.

Het jammere is dat dit vroeger in NL óók gewoon kon. Het is zo jammer dat het feminisme zó doorgedraaid is dat het de andere kant op slaat.

En ja, de voorbeelden van HC kloppen. Laatst nog met een 20kg zak hondenvoer: hij word gescand en terwijl ik mijn geld pak komt de man achter mij naast me staan, pakt de zak en vraagt mijn autosleutels zodat hij hem achterin kan leggen. Ik waardeer dat en wéét dat deze man alleen maar vriendelijk is. Hij wil verder niets van me en wil ook mijn auto niet jatten.
Ik ga écht niet feministisch op mijn strepen staan, hoor! :D

Edit: tegen de man zei ik: "u bent een echte heer, dank u wel" En dát vindt de man op zijn beurt vast prettig om te horen. :)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 18-08-16 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:29

Mara2000 schreef:

ERG grappig in het licht van de openingspost.

Wees er maar trots op.
Dat zou hier niet voorkomen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:31

Hier ook van die straatdebielen hahaha bleude opmerkingen negeer ik gewoon maar bedreigen ze mijn dier dan is de bok vet hoor!!!

Heb al zoveel idioterie meegemaakt dat ik eigenlijk nergens meer van opkijk.
Ik haal er gewoon het beste uit nml zelfbeheersing en super goede schriktraining voor mijn paard.
Loopt het de spuigaten uit en word het gevaarlijk dan zwaait er wat voor diegene.

Maar jonge meiden zoals ts kunnen beter niks terug zeggen want het heeft totaal geen zin bij zulke eencellige figuren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:37

Een oprecht leuk en aardig compliment, deur open houden, etc vind ik hartstikke leuk en lief. In de kroeg een man die op me af kwam 'hey, ik zag je tattoos, die zijn echt heel mooi, waar zijn ze gezet?' Heel leuk dat zoiets opvalt, aardige opmerking, leuk babbeltje met diegene gemaakt. Prima +:)+

Switchen we even naar Rotterdam-Zuid waar ik werkte in twee panden, 500m bij elkaar vandaan. Gemiddeld liep ik een keer of 3 per werkdag heen&weer tussen de panden, 6 loopjes per dag. De keren dat ik dat tripje kon maken zónder irritante, platvloerse of denigrerende opmerkingen te krijgen van een bepaald type man uit een bepaald type cultuur zijn op 1 hand te tellen.

Dingen als: zo jij zit lekker strak in je broekje, goeie tieten zeg,pssst psst, ey schatje, zo jij ziet er spannend uit, ey ik loop met je mee naar huis, lekker shirtje heb je aan, HMMMM!, etc etc Kreeg ik op een gemiddelde dag dus 6 keer te horen, 24 keer per week, 96 keer per maand. Is het dan gek dat je er doof voor gaat worden? Reageer je met een glimlach of aardige opmerking dan kom je niet meer van zo'n man af, reageer je helemaal niet dan ben je een arrogante K-h0er.
Ik snap het wel, dat de gemiddelde vrouw (in déze regio, want daar spreek ik over) niet meer op of om kijkt, het goede niet meer durft te zien van een op straat toegeroepen opmerking. Of het zelfs niet meer hoort of wil horen. Want er is op deze manier niets leuks, charmants of complimenteus meer aan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:43

Huertecilla schreef:
Galanterie wordt gewaardeerd voor wat het is, evenals een intelligent charmant compliment.

dat wordt overal gewaardeerd, alleen is het de vraag of het compliment wel zo charmant en intelligent is als degene die het uitspreekt denkt...

Huertecilla schreef:
Je kan hier een vrouw die de supermarkt uitstrompeld met eigelijk te zware zakken gewoon helpen. Dan zegt ze opgelucht 'erg vriendelijk' en klaar.
In NL krijg je voor het open houden van de deur al een kat en als je die dan dus gelijk los laat een scheldkanonade.

Of als je in het postkantoor tegen de beambte welke na 10 jaar hetzelfde kapsel een totaal gewijzigde veel leukere coupe heeft, opmerkt dat deze haar goed staat, 10 jaar jonger maakt, dan is ze gewoon blij.
Daar wordt zij vrolijk van en ik ook.
Ja, het feminisme heeft hier nog veel werk te verrichten :P

Vriendelijke hulp wordt overal gewaardeerd, maar mensen zijn doorgaans erg goed in het onderscheid maken tussen spontaan aangeboden hulp en 'hulp' aanbieden om de aandacht te trekken.
Iemand die aanbiedt om me te helpen om iets zwaars te dragen, dat zal ik in dank aanvaarden en die persoon vriendelijk bedanken, tenminste als er geen stomme opmerkingen over mijn uiterlijk of kledij bijkomen. In het laatste geval zal ik zeggen 'dankuwel meneer, vriendelijk van u, maar het lukt me wel' en denken 'slijmbal'.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:47

funnyhorses schreef:
Hier ook van die straatdebielen hahaha bleude opmerkingen negeer ik gewoon maar bedreigen ze mijn dier dan is de bok vet hoor!!!

Heb al zoveel idioterie meegemaakt dat ik eigenlijk nergens meer van opkijk.
Ik haal er gewoon het beste uit nml zelfbeheersing en super goede schriktraining voor mijn paard.
Loopt het de spuigaten uit en word het gevaarlijk dan zwaait er wat voor diegene.

Je rijzweep of verbale ~~}>

Ook dan is verdere escalatie niet goed.
JUIST vanwege jouw extra verantwoordelijkheid voor jouw dier.

Jouw geemancipeerde assertiviteit is een valkuil.
Het kan je hinderen dingen niet persoonlijk op te vatten.
Het kan je verhinderen de meest wijze te zijn.

Citaat:
Maar jonge meiden zoals ts kunnen beter niks terug zeggen want het heeft totaal geen zin bij zulke eencellige figuren.

Hetzelfde dacht ik in NL over dames met overgevoelige tenen door hun zware emancipatielast.

Jeetje Mars... jij, de TS en Mara2000 lijken wel in andere landen te wonen!

Sclimpre schreef:
dat wordt overal gewaardeerd, alleen

Vriendelijke hulp wordt overal gewaardeerd, maar

Je schrijft vriendelijk vermomd eigenlijk gewoon twee keer 'Nee, want...'.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:29

Als ik dit zo lees woon in blijkbaar in het Spaanse Alkmaar.. Kaas zeker en geen gezeik. Wat een zwaar leven hebben jullie in die andere landen!